AnonymBruker Skrevet 26. oktober #141 Del Skrevet 26. oktober Ikke mist håpet. Jeg har falt for en mann som er alt annet enn det jeg skulle ende opp med. Hvis noen hadde fortalt meg om han før jeg ble kjent med han, så ville jeg sagt at nei... det skjer ikke. Men, så viser det seg at han har noen veldig fine egenskaper som er så bra for meg, han gjør meg trygg, glad og rolig, noe jeg hadde veldig behov for. Han er det stabile jeg har lett etter hele livet, i tillegg er han kjempemorsom. Håper du møter noen som ser det i deg også, ts. Da faller mye av den andre "støyen" bort. Finn dine positive egenskaper og la dem skinne, og sørg for å møte masse folk i naturlige omgivelser. Anonymkode: 46171...73b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #142 Del Skrevet 26. oktober Ts, ikke ta til deg de ekle svarene, noen bare elsker å tråkke på andre, og jeg tror at de fleste som svarer slikt har store problemer med seg selv og bruker kg til å føle seg litt bedre ved å få utløp for litt av den dritten de sitter og ruger på. Jeg tror 100% at det er mulig å finne noen selv om man er ufør med psykisk sykdom, de som bastant sier nei til dem med psykisk sykdom har lite peiling på temaet, da psykisk sykdom kan være så mye. Det er ikke slik at alle med psykisk sykdom er ravene gale, ikke tar vare på seg selv eller bolig, og er I et økonomisk uføre. Jeg er selv ufør pga psykisk sykdom, jeg har cptsd etter oppveksten min, i tillegg har jeg adhd og generalisert angstlidelse. Jeg har høyskoleutdannelse og har jobbet i mange år før det sa stopp, frem til da hadde jeg tvunget meg gjennom skole og jobb, med disse diagnosene på slep. Min hverdag i dag er at jeg må hvile mye, noe jeg gjør på formiddag, og da er jeg klar til mann og barn som kommer hjem. Jeg er evig takknemlig for mannen min, han har aldri gitt inntrykk av at han er lei, at han ser ned på meg eller på noen måte er negativ til at jeg ble syk. Han har stått støtt og har aldri vinglet. Han hjelper meg om jeg trenger det, avlaster ved behov osv. Heldigvis går dette begge veier, jeg støtter også han, han vet at jeg alltid er der for han og sammen har vi funnet ut av denne nye hverdagen. Slike menn finnes og jeg håper du finner din❤️ Anonymkode: 87c07...15f 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #143 Del Skrevet 26. oktober Ser at du har fått mange nei fra menn her inne, men jeg vil bare si at jeg kjenner og har møtt flere i det virkelige liv som er uføre pga psyken og er i gode, langvarige forhold med oppegående partnere. Om man fungerer i et forhold eller ikke handler ikke så mye om selve sykdommen, men mer om hvordan man forholder seg til den. ❤️ Anonymkode: 00632...90a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #144 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts, ikke ta til deg de ekle svarene, noen bare elsker å tråkke på andre, og jeg tror at de fleste som svarer slikt har store problemer med seg selv og bruker kg til å føle seg litt bedre ved å få utløp for litt av den dritten de sitter og ruger på. Fordi de ikke svarer at de vil date en uføretrygdet? Det må jo være en preferanse som alt annet, man kan umulig stille det spørsmålet og regne med å få en masse positive svar, da hadde man jo ikke hatt behov for å spørre i det hele tatt. Er det sååå mye dritt eller bare et ærlige svar på et ærlig spørsmål som selvfølgelig er sårt for de det gjelder? De som er trygge på sin situasjon har ikke samme behov for å bortforklare andres meninger. Har selv ptsd etter utenlandstjeneste, og er alene med barn, for min del er det uaktuelt å date en som er uføretrygdet pga. psykisk uhelse, ikke om det mennesket var i jobb heller for den sakens skyld. Å bli avvist er ikke alltid noe som ligger hos en selv, men det hjelper ikke å synes de som avviser har store problemer med seg selv- de kanskje bare kjenner egne grenser og er sikre på at de har bedre alternativ. Det er sånn at man må spille de kortene man har, og så lenge jeg står i full jobb og legger fritiden min på å ta vare på barn og egen helse er det et legitimt valg å ikke ville dele livet med noen som er uføretrygdet. Anonymkode: 9f7bd...5b7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #145 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi de ikke svarer at de vil date en uføretrygdet? Det må jo være en preferanse som alt annet, man kan umulig stille det spørsmålet og regne med å få en masse positive svar, da hadde man jo ikke hatt behov for å spørre i det hele tatt. Er det sååå mye dritt eller bare et ærlige svar på et ærlig spørsmål som selvfølgelig er sårt for de det gjelder? De som er trygge på sin situasjon har ikke samme behov for å bortforklare andres meninger. Har selv ptsd etter utenlandstjeneste, og er alene med barn, for min del er det uaktuelt å date en som er uføretrygdet pga. psykisk uhelse, ikke om det mennesket var i jobb heller for den sakens skyld. Å bli avvist er ikke alltid noe som ligger hos en selv, men det hjelper ikke å synes de som avviser har store problemer med seg selv- de kanskje bare kjenner egne grenser og er sikre på at de har bedre alternativ. Det er sånn at man må spille de kortene man har, og så lenge jeg står i full jobb og legger fritiden min på å ta vare på barn og egen helse er det et legitimt valg å ikke ville dele livet med noen som er uføretrygdet. Anonymkode: 9f7bd...5b7 Jeg følte det var noen ekle svar her, ikke fordi folk har en preferanse det er fullt lov, alle må bestemme selv. Og jeg skjønner det vil være verre for noen og jeg tenker også selv at jeg ikke vil gjøre livet mitt vanskeligere enn det er. Men måten det snakkes om mental helse, var veldig ubehagelig for meg også å lese. Hadde glemt det litt, men har i stunder tenkt på hvordan verden forholder seg og tenker om psykisk sykdom og hvordan det blir for meg å bli akseptert eller ikke som venn, mulig kollega osv i fremtiden. Måtte ty til en overfladisk, mange kjendiskvinner er mentalt psyke, det går bra, pust 😮💨 Livet kan bli greit. Anonymkode: 17ab8...fbd 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #146 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 15.35): Jeg har prøvd å dra på date med uføre menn, men enten har de hatt null kontroll på økonomi, vært for glad i flaska, vært usympatiske og en ville ha en partner som var kokk og sykepleier. Jeg har sikkert bare hatt uflaks og nå har jeg gitt opp. Anonymkode: c0752...1f6 Jeg er en mann med veldig god økonomi med gode boforhold, lite gjeld og maks uføretrygd, har ikke drukket alkohol på snart 8 år, er meget sympatisk, har utdannelse innenfor økonomi og lederskap, har ikke særlig temperament utover normale meninger og vilje, og kunne lett tatt på meg en rolle som "tradman" som vasker, lager mat, vasker trusene dine, raker plenen, skifter dekk, pynter til jul, måker snø osv siden jeg har tålig greit funksjonsevne og ellers ikke har noe annet å ta meg til. Ikke går jeg på medisiner, ikke er jeg psykisk ustabil og jeg er veldig familiekjær. Samtidig er jeg kosen, leken og har både selvironi, dårlig og god humor. Dette hørtes kanskje utrolig selvopphøyd ut. Eventuelt urealistisk. Men dette er altså meg. 100%. En mann som er uføretrygdet, og som ville klaffet perfekt med deg. Så du har nok hatt veldig uflaks med dine dater som har gått på den raka motsetningen av meg hver gang du dater, særlig når du finner et hav av uføre menn som ligger midt i mellom det meste eller oppover som lik meg. Jeg er nok garantert ikke unik. Anonymkode: 45e5d...44f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #147 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi de ikke svarer at de vil date en uføretrygdet? Det må jo være en preferanse som alt annet, man kan umulig stille det spørsmålet og regne med å få en masse positive svar, da hadde man jo ikke hatt behov for å spørre i det hele tatt. Er det sååå mye dritt eller bare et ærlige svar på et ærlig spørsmål som selvfølgelig er sårt for de det gjelder? De som er trygge på sin situasjon har ikke samme behov for å bortforklare andres meninger. Har selv ptsd etter utenlandstjeneste, og er alene med barn, for min del er det uaktuelt å date en som er uføretrygdet pga. psykisk uhelse, ikke om det mennesket var i jobb heller for den sakens skyld. Å bli avvist er ikke alltid noe som ligger hos en selv, men det hjelper ikke å synes de som avviser har store problemer med seg selv- de kanskje bare kjenner egne grenser og er sikre på at de har bedre alternativ. Det er sånn at man må spille de kortene man har, og så lenge jeg står i full jobb og legger fritiden min på å ta vare på barn og egen helse er det et legitimt valg å ikke ville dele livet med noen som er uføretrygdet. Anonymkode: 9f7bd...5b7 Selvsagt er det helt greit med preferanser, og det er helt greit å ikke ville være sammen med en som er ufør, men det er forskjellige måter å si det på. Om du leser enkelte svar her, så er de ekle, en helt unødvendig måte å formidle preferansene sine. Man trenger ikke å si det på en måte som skal få vedkommende til å føle seg dum og liten? Anonymkode: 87c07...15f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #148 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er en mann med veldig god økonomi med gode boforhold, lite gjeld og maks uføretrygd, har ikke drukket alkohol på snart 8 år, er meget sympatisk, har utdannelse innenfor økonomi og lederskap, har ikke særlig temperament utover normale meninger og vilje, og kunne lett tatt på meg en rolle som "tradman" som vasker, lager mat, vasker trusene dine, raker plenen, skifter dekk, pynter til jul, måker snø osv siden jeg har tålig greit funksjonsevne og ellers ikke har noe annet å ta meg til. Ikke går jeg på medisiner, ikke er jeg psykisk ustabil og jeg er veldig familiekjær. Samtidig er jeg kosen, leken og har både selvironi, dårlig og god humor. Dette hørtes kanskje utrolig selvopphøyd ut. Eventuelt urealistisk. Men dette er altså meg. 100%. En mann som er uføretrygdet, og som ville klaffet perfekt med deg. Så du har nok hatt veldig uflaks med dine dater som har gått på den raka motsetningen av meg hver gang du dater, særlig når du finner et hav av uføre menn som ligger midt i mellom det meste eller oppover som lik meg. Jeg er nok garantert ikke unik. Anonymkode: 45e5d...44f Vil du date meg? Ts. Anonymkode: b52e0...cce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #149 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 0.27): Jeg ble ufør etter å ha vært sammen med mannen min i 26 år. Jeg tror overhode ikke han føler at han kommer sliten hjem til ei som er mentalt understimulert 😄 Tvert i mot kommer han hjem til ferdig middag, ei kone som har fått hvilt og samlet krefter til en hyggelig ettermiddag/kveld, og som har fått mental stimuli gjennom å gå tur med folk, lese nyheter, lese bok, gjort litt frivilig arbeid osv. Mange uføre kunne fint ha jobbet litt, men ingen jobber ønsker å ha folk som bare kan komme på "gode dager". Så det er ikke sånn at alle uføre ligger på sofaen eller bare trør rundt i eget hjem hele dagen. Anonymkode: 6bfaf...7c7 Da er mannen din heldig. Min mann (gift i 17 år da jeg ble syk og påfølgende ufør) kommer heller ikke hjem til noen understimulert masekråke. Men heller ikke til ferdig middag, eller husarbeid som er gjort. Han har full jobb og deretter minst 80% av alt annet i heimen, fordi jeg rett og slett er for fysisk dårlig til å bidra med stort. Jeg jobber i en fleksibel knøttestilling og tar meg en del av barna, noe mer (husarbeid, sosialt liv, trening) er det ikke plass til. Variasjonene blant uføre er store, så hvis TS er på sjekkemarkedet bør hun være mer konkret på hvordan hverdagen hennes er. Forhåpentligvis er den likere din enn min (jeg ville aldri hatt ork til en ny kjæreste hvis mannen min gikk lei ) og da er det viktig å få fram hva hun får til og hva hun klarer, alt som er positivt. Anonymkode: 575cd...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #150 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er en mann med veldig god økonomi med gode boforhold, lite gjeld og maks uføretrygd, har ikke drukket alkohol på snart 8 år, er meget sympatisk, har utdannelse innenfor økonomi og lederskap, har ikke særlig temperament utover normale meninger og vilje, og kunne lett tatt på meg en rolle som "tradman" som vasker, lager mat, vasker trusene dine, raker plenen, skifter dekk, pynter til jul, måker snø osv siden jeg har tålig greit funksjonsevne og ellers ikke har noe annet å ta meg til. Ikke går jeg på medisiner, ikke er jeg psykisk ustabil og jeg er veldig familiekjær. Samtidig er jeg kosen, leken og har både selvironi, dårlig og god humor. Dette hørtes kanskje utrolig selvopphøyd ut. Eventuelt urealistisk. Men dette er altså meg. 100%. En mann som er uføretrygdet, og som ville klaffet perfekt med deg. Så du har nok hatt veldig uflaks med dine dater som har gått på den raka motsetningen av meg hver gang du dater, særlig når du finner et hav av uføre menn som ligger midt i mellom det meste eller oppover som lik meg. Jeg er nok garantert ikke unik. Anonymkode: 45e5d...44f Nå er det sikkert er hav av kvinner her som lurer på hvor du holder til? 🤩 Anonymkode: b6553...cc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #151 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vil du date meg? Ts. Anonymkode: b52e0...cce Du har allerede spurt hvor jeg bor, så antar at jeg ikke var relevant for deg pga bosted AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er det sikkert er hav av kvinner her som lurer på hvor du holder til? 🤩 Anonymkode: b6553...cc5 Det har jeg allerede skrevet i tråden Anonymkode: 45e5d...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeLorean Skrevet 27. oktober #152 Del Skrevet 27. oktober Ja, jeg kunne vel det. Hun forrige jeg pratet med var visstnok ufør. Dette kom frem litt i ettertid. Jeg tror uansett hun hadde litt for mye 'bagasje' til at det ville gått. Fikk høre litt av hvert av venner og bekjente i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #153 Del Skrevet 27. oktober DeLorean skrev (1 time siden): Ja, jeg kunne vel det. Hun forrige jeg pratet med var visstnok ufør. Dette kom frem litt i ettertid. Jeg tror uansett hun hadde litt for mye 'bagasje' til at det ville gått. Fikk høre litt av hvert av venner og bekjente i ettertid. Så dumt. Hva slags bagasje? Anonymkode: b52e0...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #154 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nå er det sikkert er hav av kvinner her som lurer på hvor du holder til? 🤩 Anonymkode: b6553...cc5 Lol, ja jeg vurderte å be på mine kne om jeg kunne sende han en CV jeg også 😅 Anonymkode: 17ab8...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #155 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du har allerede spurt hvor jeg bor, så antar at jeg ikke var relevant for deg pga bosted Det har jeg allerede skrevet i tråden Anonymkode: 45e5d...44f La ikke merke til at det var samme kode, da er du fra Nord Norge du? Synd, for der befinner ikke jeg meg😂 Anonymkode: b6553...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeLorean Skrevet 27. oktober #156 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så dumt. Hva slags bagasje? Anonymkode: b52e0...cce Veldig mye forskjellig. Vil ikke utdype noe særlig. Kan jo hende hun har profil her inne for alt jeg vet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #157 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (17 minutter siden): La ikke merke til at det var samme kode, da er du fra Nord Norge du? Synd, for der befinner ikke jeg meg😂 Anonymkode: b6553...cc5 Ja, dessverre. 😐 Som sagt, jeg tror vi hadde vært en god match. Og jeg tror kanskje jeg er et godt valg for mange kvinner i dag. Både kvinner som er uføre og i jobb. Dessverre har jeg falt helt utenfor fordi kvinner klarer ikke dumpe meg raskt nok så snart jeg sier jeg er ufør. Kjedelig, for jeg føler ikke at jeg er en kvinner skal "ta til takke med". Jeg har mye å tilby. Og det tenker jeg om kvinner også som er ufør. Ikke se ned på deg selv bare fordi du er ufør. Uføretrygd definerer ikke deg som menneske. Så opp med haka, uføre venner Kanskje vi skulle arrangert et julebord slik at vi møttes. Anonymkode: 45e5d...44f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #158 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ja, dessverre. 😐 Som sagt, jeg tror vi hadde vært en god match. Og jeg tror kanskje jeg er et godt valg for mange kvinner i dag. Både kvinner som er uføre og i jobb. Dessverre har jeg falt helt utenfor fordi kvinner klarer ikke dumpe meg raskt nok så snart jeg sier jeg er ufør. Kjedelig, for jeg føler ikke at jeg er en kvinner skal "ta til takke med". Jeg har mye å tilby. Og det tenker jeg om kvinner også som er ufør. Ikke se ned på deg selv bare fordi du er ufør. Uføretrygd definerer ikke deg som menneske. Så opp med haka, uføre venner Kanskje vi skulle arrangert et julebord slik at vi møttes. Anonymkode: 45e5d...44f Hadde garantert dukket opp en god slump damer på bakgrunn av denne tråden her;) Anonymkode: b52e0...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #159 Del Skrevet 27. oktober Jdz skrev (På 25.10.2024 den 14.40): Selvsagt er jeg opptatt av at partneren min skal ha en givende karriere. Jeg er ikke spesielt opptatt av at en kvinne skal ha en givende karriere. Mye heller en empatisk, sosial og snill kassedame. Anonymkode: d07e9...2fb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #160 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde garantert dukket opp en god slump damer på bakgrunn av denne tråden her;) Anonymkode: b52e0...cce Det hadde jo vært fantastisk det. For oss alle! Ettersom jeg antar at menn hadde nok møtt opp. Jeg for min del trenger bare at den ene kommer. 😊 Så jeg får komme meg i gang med å arrangere en alkoholfri "fjøsfest" i Nord-Norge da. Blir jo som å ha en fest på Ikea det, ettersom det er så mange "rom"/båser i fjøsen. Velkommen! Anonymkode: 45e5d...44f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå