AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #81 Del Skrevet 23. oktober 2024 Ja, det hadde ikke vært noe problem. Men, jeg er ufør selv da, og opplever typisk at det er en dealbreaker, også for uføre kvinner. Anonymkode: 9b8d7...145 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #82 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): TS, du høres helt super ut. Utifra hva du skriver, og hvem jeg er som mann, så virker vi som en veldig bra match på så veldig mange måter. Også aldersmessig. Jeg er dog selv uføretrygdet, men ser at det ikke er et problem for deg. Og jeg har tålig grei funksjonsevne uten stort sykdomspreg, så den bekymringen din rundt en ufør mann trenger du ikke ha hvis du møter meg. Du er kvinnen jeg drømmer om, og som jeg har gitt opp å finne. Anonymkode: 45e5d...44f Du tror at ts ikke er interessert i en uføretrygdet mann du, og skal "ta henne" på det. Det er ingenting i det lille ts har skrevet som kan gi deg noe som helst følelse av om dere passer sammen. Anonymkode: 6405a...aba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #83 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, det hadde ikke vært noe problem. Men, jeg er ufør selv da, og opplever typisk at det er en dealbreaker, også for uføre kvinner. Anonymkode: 9b8d7...145 Jeg har prøvd å dra på date med uføre menn, men enten har de hatt null kontroll på økonomi, vært for glad i flaska, vært usympatiske og en ville ha en partner som var kokk og sykepleier. Jeg har sikkert bare hatt uflaks og nå har jeg gitt opp. Anonymkode: c0752...1f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #84 Del Skrevet 23. oktober 2024 Absolutt. Mennesker er mer enn diagnosen sin. Og hvis vi klaffer på de tingene jeg synes er viktig, ser jeg ingen grunn til at jobbevne skulle ha noe å si. Anonymkode: ad269...f8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #85 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du tror at ts ikke er interessert i en uføretrygdet mann du, og skal "ta henne" på det. Det er ingenting i det lille ts har skrevet som kan gi deg noe som helst følelse av om dere passer sammen. Anonymkode: 6405a...aba TS skriver at hun kunne datet en mann som var i samme posisjon som henne selv. Vel, jeg føler meg som det. Selv om jeg visstnok ikke lider av psykiske lidelser selv. Det TS skriver er nok til å gi meg håp om at det faktisk finnes noe der ute som er kompatibel med meg og som kunne tenkt seg å datet meg, på tross for at jeg var uføretrygdet. Er klar over at kvinner som er uføretrygdet ofte ironisk nok ikke ønsker å date en uføretrygdet mann. Det er vel mer regelen, for menn ser ut til å bli dømt nord og ned basert på jobbstatus. Men kanskje finnes det noen kvinner der ute som likevel ikke er slik. TS ga inntrykk av det, derfor ble jeg begeistret. Kanskje det var litt optimistisk av meg, vet ikke. Men jeg kunne lett datet en kvinne som TS om hun ellers likte det hun så av førsteinntrykket av meg og tar i på en mann som er i samme posisjon som henne selv. Anonymkode: 45e5d...44f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #86 Del Skrevet 23. oktober 2024 Ja, hennes verdi ligger ikke i lønn eller hva hun jobber med men hvem hun er som person. Hilsen arkitekt m 40 Anonymkode: 69795...769 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #87 Del Skrevet 23. oktober 2024 Hvorfor vil du ikke ha en ufør mann, er en i samme situasjon og lav inntekt ikke bra nok for deg? Anonymkode: b309b...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #88 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, hennes verdi ligger ikke i lønn eller hva hun jobber med men hvem hun er som person. Hilsen arkitekt m 40 Anonymkode: 69795...769 Takk. ❤️ Anonymkode: 62956...753 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23. oktober 2024 #89 Del Skrevet 23. oktober 2024 Jeg ville ikke innledet et forhold til en som er ufør. Er man ufør, er man som regel veldig syk. Så syk at man ikke kan leve et fullverdig liv, og det skaper begrensninger i livsutfoldelse jeg ikke ønsker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #90 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor vil du ikke ha en ufør mann, er en i samme situasjon og lav inntekt ikke bra nok for deg? Anonymkode: b309b...7ef Jeg har aldri sagt jeg ikke vil date en mann i samme situasjon som meg selv? Ts. Anonymkode: b52e0...cce 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #91 Del Skrevet 23. oktober 2024 Brunello skrev (Akkurat nå): Jeg ville ikke innledet et forhold til en som er ufør. Er man ufør, er man som regel veldig syk. Så syk at man ikke kan leve et fullverdig liv, og det skaper begrensninger i livsutfoldelse jeg ikke ønsker. Ærlig sak. Ts. Anonymkode: b52e0...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 23. oktober 2024 #92 Del Skrevet 23. oktober 2024 (endret) Minner om at uføre ikke har fått trygd pga sykdom, det innvilges på bakgrunn av tapt inntektsevne noe som kan skyldes så mangt. Jeg er ufør å menn vil gjerne bli kjent å gå på date, selv synes jeg dem er rare men det er nok fordi jeg har nedgradert egenverdet helt i bånn etter at jeg måtte slutte å jobbe. Endret 23. oktober 2024 av Andrine& 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #93 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS skriver at hun kunne datet en mann som var i samme posisjon som henne selv. Vel, jeg føler meg som det. Selv om jeg visstnok ikke lider av psykiske lidelser selv. Det TS skriver er nok til å gi meg håp om at det faktisk finnes noe der ute som er kompatibel med meg og som kunne tenkt seg å datet meg, på tross for at jeg var uføretrygdet. Er klar over at kvinner som er uføretrygdet ofte ironisk nok ikke ønsker å date en uføretrygdet mann. Det er vel mer regelen, for menn ser ut til å bli dømt nord og ned basert på jobbstatus. Men kanskje finnes det noen kvinner der ute som likevel ikke er slik. TS ga inntrykk av det, derfor ble jeg begeistret. Kanskje det var litt optimistisk av meg, vet ikke. Men jeg kunne lett datet en kvinne som TS om hun ellers likte det hun så av førsteinntrykket av meg og tar i på en mann som er i samme posisjon som henne selv. Anonymkode: 45e5d...44f Hvor i landet bor du? 😉 Ts. Anonymkode: b52e0...cce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #94 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Som overskriften sier. Jeg er slank, grei figur, grei nok klesstil, orden i økonomi, god utdannelse og tidligere med god jobb. Men trygdet pga psykisk uhellet, som jeg håndterer ganske bra. Har barn og et fint nettverk. Fremstår nok ikke typisk trygda, tror jeg. Ønsker en normal og oppegående mann, ikke en med overdreven sykdomsfokus eller veldig utenfor-samfunnet-mentalitet. Er det mulig, mon tro? Anonymkode: b52e0...cce Jeg er uføre. Barn ,eier eget hus. Har bil og hytte. Psykisk syk. Min nåværende kjæreste har god jobb, min eks er lege! Så JA gode menn ser på mer enn kun hva du jobber med😅 Anonymkode: b6802...a74 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23. oktober 2024 #95 Del Skrevet 23. oktober 2024 Andrine& skrev (1 minutt siden): Minner om at uføre ikke har fått trygd pga sykdom, det innvilges på bakgrunn av tapt arbeidsevne noe som kan skyldes så mangt. Jeg er ufør å menn vil gjerne bli kjent å gå på date, selv synes jeg dem er rare men det er nok fordi jeg har nedgradert egenverdet helt i bånn etter at jeg måtte slutte å jobbe. Man er enten syk eller mangler inntektsevne. For meg er det å ikke ha inntektsevne mer avskrekkende enn sykdom. De som blir uføre uten å være veldig syke er stemplet av NAV som ikke egnet i arbeidslivet. Eventuelt er de bosatt steder som ligger langt fra allfarvei og er blitt arbeidsløse tett opp mot pensjonsalder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #96 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvor i landet bor du? 😉 Ts. Anonymkode: b52e0...cce Bor midt i Nord-Norge, og det gjør garantert ikke du. Er sånn det bruker å være... 😏 Men takk for håpet du ga. Og forhåpentligvis fikk du litt håp tilbake. Opp med hodet, det vil ordne seg for deg. Gjerne er uførestatusen til kvinner verre for kvinnene selv enn det er for menn. Dere undergraver dere selv på vegne av andre. Ikke gjør det. Rett opp ryggen og møt menn som normalt. Kanskje dere må tørre og tåle litt mer for å lykkes, men dere er god nok i massevis for veldig, veldig mange menn der ute. Også gode, ordentlige menn. Så ikke "ta til takke med" noen bare fordi dere undergraver dere selv. Lykke til! 😊 Anonymkode: 45e5d...44f 1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 23. oktober 2024 #97 Del Skrevet 23. oktober 2024 Brunello skrev (26 minutter siden): Man er enten syk eller mangler inntektsevne. For meg er det å ikke ha inntektsevne mer avskrekkende enn sykdom. De som blir uføre uten å være veldig syke er stemplet av NAV som ikke egnet i arbeidslivet. Eventuelt er de bosatt steder som ligger langt fra allfarvei og er blitt arbeidsløse tett opp mot pensjonsalder. Om folk er syke eller ikke har ingenting å si annet enn der ungufør også innvilges. Inngangen er tap av arbeidsevne med minst 50%, dette må en lege beskrive, vil da tro at de som kommer inn på avklaring uten typisk sykdom må være lavtfungerende. I tidligere tider gikk jo disse «lavtfungerende ut å fikk seg en jobb som sjauer el, nå er kravene så høye i arbeidslivet at de ikke har sjangs til å forsørge seg selv, endringene i arbeidsmarkedet har mye å si for hvorfor folk blir uføre nå. Iq eller evner kan måles i så mangt, de skoleflinke trenger feks ikke å være sosialt oppegående, jeg tror like folk finner hverandre å trives uten at andre nødvendigvis behøver å forstå hvorfor eller tro de er noe bedre enn andre. Folk som mister arbeid i høy alder får aldri ufør, de blir sosialklienter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #98 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Bor midt i Nord-Norge, og det gjør garantert ikke du. Er sånn det bruker å være... 😏 Men takk for håpet du ga. Og forhåpentligvis fikk du litt håp tilbake. Opp med hodet, det vil ordne seg for deg. Gjerne er uførestatusen til kvinner verre for kvinnene selv enn det er for menn. Dere undergraver dere selv på vegne av andre. Ikke gjør det. Rett opp ryggen og møt menn som normalt. Kanskje dere må tørre og tåle litt mer for å lykkes, men dere er god nok i massevis for veldig, veldig mange menn der ute. Også gode, ordentlige menn. Så ikke "ta til takke med" noen bare fordi dere undergraver dere selv. Lykke til! 😊 Anonymkode: 45e5d...44f Fra en annen ufør kvinne her, at du bor midt i Nord norge burde ikke være en hindring om du faktisk treffer en person det klaffer helt med, om du gjør det Anonymkode: 62956...753 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet 23. oktober 2024 #99 Del Skrevet 23. oktober 2024 Ja, det kunne jeg absolutt ha gjort, så lenge ting klaffet ellers. Hva slags jobb noen har er helt utrolig lite avgjørende. Et godt menneske kan like godt være trygda som politi, butikkansatt eller banksjef. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #100 Del Skrevet 23. oktober 2024 Jeg kunne fint datet deg, ei 43 år gammel trygdet dame. Så lenge vi har kjemi, du tar vare på deg selv og er god og varm selvsagt. Hilsen oppegående mann på 37 med alt på stell. Anonymkode: 9d382...946 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå