Gå til innhold

Oppegående menn, ville dere datet en trygda dame?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Også dette tok du kanskje litt ut av kontekst? Det var et konkret spørsmål til en bruker som besvarte det etter opprinnelig intensjon på en ryddig og saklig måte, du burde lese hele tråden/sammenhengen før du er nedlatende.
Å fekte vilt for å forsvare noe det åpenbart finnes delte meninger om styrker neppe forsvaret, det gjelder uansett hva man diskuterer🤷‍♀️

Anonymkode: 9f7bd...5b7

Det var ikke ryddig svart. Dere trengte ikke å vise hvor mye dere bedømmer de mentalt syke som noe annet enn det de kanskje er som person.

Å jeg mener ikke for dating, dere har all rett til å ikke ville date noen som er mentalt syke eller som er ufør.

Men ærlig talt, det er lenge siden jeg følte meg så eilienert som etter å ha lest deres svar. 

Anonymkode: 17ab8...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 6.00):

Nei  egentlig ikke. Det er fravær av endel aktiviteter (eks jobb) som holder meg frisk. 

Anonymkode: b52e0...cce

Det kan høres så fint ut som du vil, jeg hadde ikke datet en trygda fyr, hvorfor skal en fyr date ei trygda dame med psykiske problemer??sett så mange av denne typer mennesker, går på jobb, fungerer bra, er på jobb sine 16 uker for å få 1 år sykemelding? Kommer tilbake, jobber sine uker, sykemelde seg igjen for så reise verden rundt, burde vært en regel i Norge , er du sykemeldt mer enn 1 år i løpet av en 3 års periode burde du vært ute av yrket, disse folkene bryr seg nada at de som er tilbake i jobben må jobbe dobbelt så hardt for å dekke opp, ikke alltid vi får vikar. Nei du e ikke ettertrakta, finnes en jobb for alle, Finn din

Anonymkode: 93569...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken jeg eller noen av kompisene bryr seg om hvor mye en kvinne tjener (til og med hvis hun tjener mer). Det er faktisk det minst interessante med en kvinne. MEN, tanker på at hun er hjemme og daffer er virkelig turn-off. Du må ha ambisjoner, mål, gjøre et eller annet. Til og med hvis du er hjemmeværende mor. Det kan være noe så simpelt som å engasjere seg i frivillig arbeid, strikke tøy, organsire hundeklubb, etc. Hvis du for eksempel er alvorlig syk, så er det en helt annen sak. Da ønsker vi naturligvis at du skal bli frisk, åpenbart.

Anonymkode: 18e07...189

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 22.07):

Jeg følte det var noen ekle svar her, ikke fordi folk har en preferanse det er fullt lov, alle må bestemme selv. Og jeg skjønner det vil være verre for noen og jeg tenker også selv at jeg ikke vil gjøre livet mitt vanskeligere enn det er. 

Men måten det snakkes om mental helse, var veldig ubehagelig for meg også å lese. Hadde glemt det litt, men har i stunder tenkt på hvordan verden forholder seg og tenker om psykisk sykdom og hvordan det blir for meg å bli akseptert eller ikke som venn, mulig kollega osv i fremtiden. 

Måtte ty til en overfladisk, mange kjendiskvinner er mentalt psyke, det går bra, pust 😮‍💨 Livet kan bli greit.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det var ikke ryddig svart. Dere trengte ikke å vise hvor mye dere bedømmer de mentalt syke som noe annet enn det de kanskje er som person.

Å jeg mener ikke for dating, dere har all rett til å ikke ville date noen som er mentalt syke eller som er ufør.

Men ærlig talt, det er lenge siden jeg følte meg så eilienert som etter å ha lest deres svar. 

Les igjen; jeg skrev at ditt svar (sitert øverst) var ryddig.

Jeg er ikke del av noen «dere» tar ikke noe som helst kollektivt ansvar for usakligheter som andre har skrevet.

Derimot er det ingens ansvar å passe på at alle føler seg inkludert, om man ikke kan håndtere at andre ikke er udelt positive til en selv må man nesten beskytte seg selv fra å bli eksponert. (I ditt tilfelle lese forumposter/være på nett) Her må jeg ta hensyn og tenke gjennom eventuelle triggere (høye lyder som kan oppstå osv.) hver eneste gang jeg gjør noe som avviker fra den faste rutinen, det koster masse energi men det er likevel mitt ansvar å avstå fra en aktivitet dersom jeg ser en potensiell trigger. Kan ikke forvente at verden tilpasser seg mitt avvik selv om jeg ikke selv er skyld i at det er sånn- livet er urettferdig og jeg lever så mye bedre etter at jeg aksepterte dette🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Man betaler skatt av ufør, så bare slapp helt av..

Anonymkode: 7c596...4e3

Og poenget er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Les igjen; jeg skrev at ditt svar (sitert øverst) var ryddig.

Jeg er ikke del av noen «dere» tar ikke noe som helst kollektivt ansvar for usakligheter som andre har skrevet.

Derimot er det ingens ansvar å passe på at alle føler seg inkludert, om man ikke kan håndtere at andre ikke er udelt positive til en selv må man nesten beskytte seg selv fra å bli eksponert. (I ditt tilfelle lese forumposter/være på nett) Her må jeg ta hensyn og tenke gjennom eventuelle triggere (høye lyder som kan oppstå osv.) hver eneste gang jeg gjør noe som avviker fra den faste rutinen, det koster masse energi men det er likevel mitt ansvar å avstå fra en aktivitet dersom jeg ser en potensiell trigger. Kan ikke forvente at verden tilpasser seg mitt avvik selv om jeg ikke selv er skyld i at det er sånn- livet er urettferdig og jeg lever så mye bedre etter at jeg aksepterte dette🤷‍♀️

Det handler ikke om å bli inkludert men å ikke bli fordømt uten at noen kjenner deg. Jeg skal inn i arbeidslivet en dag.

Om dere har så vanskelig for å ikke generalisere, virkelig?

Å når noen sier de blir såret er det med en gang en, ja men da bør du ikke lese da, ikke be oss om å ta hensyn.

Imponerende. Gleder meg til å gå inn I arbeidslivet idag, men på en annen side jeg vet jo at verden er full av frekkinger, hører jo folk klage over kollegaer hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...