Gå til innhold

Oppegående menn, ville dere datet en trygda dame?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 13.02):

Jeg kunne ha datet og vært sammen med en ufør dame. Men jeg lurer litt på hva du mener med å bidra, ville du tatt mer av husarbeidet , bidra mer med barnepass for eksempel?. 

Anonymkode: d2cfa...408

Man deler oppgaver utifra styrker og muligheter. Dette har vært det samme for min del uavhengig av ufør eller i full jobb..

Anonymkode: 7c596...4e3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 21.56):

Fordi de ikke svarer at de vil date en uføretrygdet? Det må jo være en preferanse som alt annet, man kan umulig stille det spørsmålet og regne med å få en masse positive svar, da hadde man jo ikke hatt behov for å spørre i det hele tatt.

Er det sååå mye dritt eller bare et ærlige svar på et ærlig spørsmål som selvfølgelig er sårt for de det gjelder? De som er trygge på sin situasjon har ikke samme behov for å bortforklare andres meninger.

Har selv ptsd etter utenlandstjeneste, og er alene med barn, for min del er det uaktuelt å date en som er uføretrygdet pga. psykisk uhelse, ikke om det mennesket var i jobb heller for den sakens skyld. Å bli avvist er ikke alltid noe som ligger hos en selv, men det hjelper ikke å synes de som avviser har store problemer med seg selv- de kanskje bare kjenner egne grenser og er sikre på at de har bedre alternativ.
Det er sånn at man må spille de kortene man har, og så lenge jeg står i full jobb og legger fritiden min på å ta vare på barn og egen helse er det et legitimt valg å ikke ville dele livet med noen som er uføretrygdet.

Anonymkode: 9f7bd...5b7

Nei, fordi tråden måtte ryddes av admin pga personangrep og stygge uttalelser.

Derfor. 

Ikke preferanser, men mobbing og herselering av dem som faller utenfor nevnte preferanser.. 

Ser du forskjellen?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Reign skrev (3 timer siden):

Hørt det tusen ganger fra kvinner der alle rundt så faresignalene, bortsett fra kvinnen som alltid unnskyldte dem eller aktivt så bort.

Kun personer som jobber som profesjonelle infiltratører og slikt er så gode til å skjule seg. 

Godt du har fasiten for alle og enhver.. 🙄

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Reign skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke med deg altså, men jeg hadde ikke mulighet til å velge hvilken ungdomsskole min nåværende kone gikk på mange år før vi møttes.

Nei, jeg kunne ikke velge hvilken ungdomsskole mannen min gikk på. Det er jo ikke det samme som at jeg omgås alle han gikk på ungdomsskole med og kjenner dem så godt. Så jeg lurer fortsatt på hvorfor folk på kg stadig skryter av og kjenne så mange som er uføretrygdet for « vondt i vilja» . Det sier mest om dere egentlig. 

Anonymkode: 75c2b...cbf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Reign skrev (31 minutter siden):

Dette er jo bare usant. Jeg kjenner til flere som er uføretrygdet fordi de har vondt i vilja, men vet hvordan de skal utnytte systemet.

Så du kjenner mange som er så flinke til å lyve og lure at de klarer å lure FLERE eksperter.

Men folk (kvinner i følge deg) kan ikke lures inn i en falsk trygghet, for så gode skuespillere finnes i fåtall..

Hvor fant du alle de gode skuespillerne som har lurt NAV, og hvordan vet du at det ikke er de samme folka som lurer sine partnere? 🤔

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Reign skrev (1 time siden):

Dette er jo bare usant. Jeg kjenner til flere som er uføretrygdet fordi de har vondt i vilja, men vet hvordan de skal utnytte systemet.

Ah, den klassiske tomme "jeg kjenner flere som..." fordi du skal bygge deg opp et argument basert på dine egne fordommer. 

Jeg skal gi deg tvilen tilgode med at du kjenner sikkert maks èn/ei som du mistenker har mer kapasitet enn vedkommende har gitt uttrykk for, uten at du i det hele tatt vet hva vedkommende er ufør for, sliter med og ellers ble vurdert på gjennom NAV-systemet. Ergo dine egne fordommer og mangel på innsyn og forståelse spiller deg et puss her også. 

Fakta er at ingen uføre trygder seg selv, og folk blir ikke uføretrygdet fordi de har vondt i viljen. Hvis du tror det så forstår du ikke opplegget. Men man må vel gjerne igjennom det selv for å forstå det i dag....

Anonymkode: 45e5d...44f

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nja, nå er det vel pga sykdom at man ikke har inntekt så grunn til trygd er selvsagt at personen er for syk til å jobbe. 

Anonymkode: 197fd...e9b

Da må du lese reglene en gang til. Inngangen til ufør er sykdom, mens tap av inntektsevne er årsaken til at det innvilges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt! 

Ikke så farlig om man ser slank og "flott" ut heller. Er du et sympatisk og hyggelig menneske som jeg trives sammen med, så har arbeidsevne, sykdom og trygd lite å si.

I denne tråden er det mange som sitter på sin høye hest uten tanke for hvor kort veien er derfra og ned til bakken.

Anonymkode: c0450...c33

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Reign skrev (2 timer siden):

Det er nok ikke bare å troppe opp på nav å spørre om trygd fordi man har "vondt i vilja".

Det tar i snitt mellom 6 og 8 år å få innvilget en uføretrygd.

Du må gjennom utredninger, behandling, arbeidsutprøving, tett oppfølging fra nav. I første del av prossesen er det fastlege, spesialister (nevrolog, psykolog m.m) som undersøker deg og følger deg opp. Men innvilgelse eller avslag av trygd lander hos de såkalte "nav legene". Det er altså leger og spesialister du aldri har møtt, som har siste ord. De kan også velge å overprøve konklusjonen til spesialistene som har utredet og diagnostisert deg. 

Det er ganske vanskelig å lure mennesker du ikke har møtt og dermed ikke kan påvirke.

Det største problemet til mange på trygd er ikke at de er sengeliggende hele året og dermed ikke kan gjøre noe som helst, det er at de har varierende arbeidsevne. Dette medfører at en blir lite attraktiv på arbeidsmarkedet. Enhver ansettelse er en risiko for arbeidsgiver, dermed må man foreta en risikovurdering og ansette den som fremstår mest robust, frisk og stabil.

Anonymkode: c0450...c33

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er litt delt når et kommer til uføretrygd. Jeg kunne ikke tenkt meg å være i et forhold med noen som er psykisk syk, for det har jeg vært tidligere. Jeg kunne heller ikke tenke meg å være sammen med noen som f.eks. ble ufør tidlig på grunn av sosial status og dårlig helse som følge av dette. Dessverre går slikt i arv. 

Det spiller likevel ingen rolle om en jeg skulle engasjert meg i er ufør, bare vedkommende ikke har snevre interesser eller har lite utdanning. Da tenker jeg på at man f.eks ikke har fullført videregående eller lignende. 

Anonymkode: 14bda...c16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ah, den klassiske tomme "jeg kjenner flere som..." fordi du skal bygge deg opp et argument basert på dine egne fordommer. 

Jeg skal gi deg tvilen tilgode med at du kjenner sikkert maks èn/ei som du mistenker har mer kapasitet enn vedkommende har gitt uttrykk for, uten at du i det hele tatt vet hva vedkommende er ufør for, sliter med og ellers ble vurdert på gjennom NAV-systemet. Ergo dine egne fordommer og mangel på innsyn og forståelse spiller deg et puss her også. 

Fakta er at ingen uføre trygder seg selv, og folk blir ikke uføretrygdet fordi de har vondt i viljen. Hvis du tror det så forstår du ikke opplegget. Men man må vel gjerne igjennom det selv for å forstå det i dag....

Anonymkode: 45e5d...44f

Alle jeg vet om som er uføretrygdet har arbeidsevne. Dette er heller ikke noen godt skjult hemmelighet at det er slik systemet fungerer. Jada, noen er faktisk syke, men det er jævla mange som bare er noen utspekulerte latsabber med dårlig moral og ingen særskilte evner. 

Anonymkode: bbaba...e18

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Godt du har fasiten for alle og enhver.. 🙄

Den ser det ut til at du også sitter på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Alle jeg vet om som er uføretrygdet har arbeidsevne. Dette er heller ikke noen godt skjult hemmelighet at det er slik systemet fungerer. Jada, noen er faktisk syke, men det er jævla mange som bare er noen utspekulerte latsabber med dårlig moral og ingen særskilte evner. 

Anonymkode: bbaba...e18

Hjelper ikke å ha arbeidsevne om den ikke er stabil nok til å fungere i en jobb. Vet ikke om det gjelder de du snakker om, tviler ikke på at det finnes utspekulerte mennesker der ute også, men man bør være forsiktig med å stemple alle som du gjør. 

Anonymkode: 00632...90a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kan forstå at menn trekker seg for å date trygdede.

Jeg ser bra ut (om det er lov å si), men jeg har mye bagasje. For min del forventer jeg ikke at en gjennomsnittlig mann skal verken ha innsikt i, forståelse for, eller på noen måte orke å forholde seg til meg. Jeg orker knapt meg selv. Jeg er definitf ikke fattig, har kotroll på alt i livet utenom psyken min.

Jeg kan forstå behovet for å ha en person i livet som elsker deg, for meg fyller familien denne rollen, Jeg har ikke energi for noe mer. Jeg har ingenting å gi en mann lenger.

Nå gjelder dette selvsagt bare meg, det er garantert mer velfungerende mennesker i min situasjon. Det viktigste om man vil treffe mennesker er vel å gå rett på sak?

Anonymkode: 89307...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 19.05):

De grusomme rikingene som skaper arbeidsplasser, lærer barna sine at hardt arbeid er viktig og skatter livet av seg for at en del mennesker som er litt kleinere enn andre tilfeldigvis bor i Norge der det helt legitimt å være ufør og nesten skal hylles mener du?

Kan være at en del som svarer litt krasst har jobbet hardt og ofte gjennom vanskelige perioder (det har alle), gitt opp egne hobbyer og gjerne ofret tid med egne barn for at noen (og her mener jeg kun de som har litt vel vondt i viljen) skal få ta vare på seg selv og være stolt av det.

Sier ikke noe om hverken din eller TSs situasjon men reagerer på at du sitter og regelrett kaller de som muliggjør at du kan gå hjemme for satans disipler. Ingen forventer at du skal hylle skattebetalere, like lite som noen burde forvente å være fredet fordi man er ufør. Om du står så godt i det og er så trygg på deg selv burde du ikke bli så krenket av noen kaller en spade for en spade. Det er utaktisk og gjør det mye verre for mange som virkelig ikke har sjansen til å leve et liv, man kaster alle i samme kurv til slutt🤷‍♀️

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Man betaler skatt av ufør, så bare slapp helt av..

Nå er det primært du som er lettere krakilsk og burde slappe av her, du så ikke at det omhandlet hvordan brukeren uttalte seg? Ser ingen som omtaler uføretrygdede som satans disipler her, selv om de får unødvendig hard medfart av enkelte, det er like lite ok.

Det var ikke det jeg skrev om i det hele tatt men siden du gidder; forklar gjerne hva fellesskapet sitter igjen med etter administrasjonskostnader når pengene utbetales av staten og skatt på beløpet som beskattes tilsvarende lønnsinntekt betales tilbake dit pengene kom fra. Det er fordi jeg vil forstå, ikke for å være dust, men jeg får det ikke til å gå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, fordi tråden måtte ryddes av admin pga personangrep og stygge uttalelser.

Derfor. 

Ikke preferanser, men mobbing og herselering av dem som faller utenfor nevnte preferanser.. 

Ser du forskjellen?

Også dette tok du kanskje litt ut av kontekst? Det var et konkret spørsmål til en bruker som besvarte det etter opprinnelig intensjon på en ryddig og saklig måte, du burde lese hele tråden/sammenhengen før du er nedlatende.
Å fekte vilt for å forsvare noe det åpenbart finnes delte meninger om styrker neppe forsvaret, det gjelder uansett hva man diskuterer🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja de fleste ville nok det, men når det kommer til psykiske lidelser, så dessverre nei.

Anonymkode: f890b...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 16.00):

Jeg er ikke spesielt opptatt av at en kvinne skal ha en givende karriere. Mye heller en empatisk, sosial og snill kassedame.

Anonymkode: d07e9...2fb

Man kan ikke være empatisk, sosial og snill om man er karrierekvinne? 

Anonymkode: 35cf4...a79

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man kan ikke være empatisk, sosial og snill om man er karrierekvinne? 

Anonymkode: 35cf4...a79

Jo.

Anonymkode: 17ab8...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 6.09):

Nei

Du bidrar ikke med noe til samfunnet. For meg så er det definitivt nei, usnsett hvor oppegående du tror du er

Helt uvesentlig om du er slank 

Anonymkode: 83cf7...6f5

Du kan ikke være noe å samle på uansett med den holdninger. 

Anonymkode: c36c4...408

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...