Jdz Skrevet 27. oktober #161 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg er ikke spesielt opptatt av at en kvinne skal ha en givende karriere. Mye heller en empatisk, sosial og snill kassedame. Anonymkode: d07e9...2fb En karriere som er givende for henne selvsagt. Hvis det er å være butikkassistent, så er det selvsagt helt greit. Heldigvis er det ikke noen sammenheng mellom yrkesvalg og det å være empatisk, sosial og snill. Ingen vil ha en partner som ikke innehar disse kvalitetene og det er selvsagt viktigere enn hva man jobber med. Dette gjelder for øvrig både kvinner og menn. Tror de færreste kvinner tar til takke med et rasshøl, bare fordi han er lege. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #162 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 6.10): Greit nok. Ts. Anonymkode: b52e0...cce Skeptisk. Kommer veldig ann på hvor mye din psykisk sykdom hadde hemmet hverdagen. Flyreiser?, sosiale samlinger, kjøring i tunnellenr, seksuelt tilbakeholden med regler og hensyn? Disse henger tilsynelatende ikke sammen. Men min lille erfaring er at det aldri er bare en ting. Høydeskrekk? er ok, flyskrekk? tungvint med til å leve med, unngår sosial samlinger? går greit en stund med blir isolerende etterhvert, Hyper perioder som gjerne ender i utroskap og kredittkortgleld?? Blir det mye angst, fobier, engstelse, usikkerhet, krever mye trygghet osv kan bli kvelende. Triggere og gå på eggeskall med jevne mellomrom. Er skeptisk, men ikke 100% avvisende. En kollega kone er uføretrygdet med bipolare lidelse og da skal hun plutselig ha ny bil , sofa, kjøkken og nytt bad. Energisk som få, grenseløs oppførsel. Så sitter hun plutselig å stirrer tomt ut luften i flere dager , tungt medisinert. Hadde han hatt det bedre uten henne?? Ja, men har er stuck. Anonymkode: bad29...52e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #163 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde han hatt det bedre uten henne?? Ja, men har er stuck. Anonymkode: bad29...52e Han er ikke stuck. Han velger hver eneste dag å stå opp med henne og gå å legge seg med henne. Anonymkode: 45e5d...44f 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #164 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Han er ikke stuck. Han velger hver eneste dag å stå opp med henne og gå å legge seg med henne. Anonymkode: 45e5d...44f Unger, økonomi mm. Ikke lett å bare stikke. Ikke glem at ungene vil måtte være alene med ei mor som kan ha dårlige perioder hvor han ikke kan skjerme dem. Anonymkode: bad29...52e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #165 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 17.54): Unger, økonomi mm. Ikke lett å bare stikke. Ikke glem at ungene vil måtte være alene med ei mor som kan ha dårlige perioder hvor han ikke kan skjerme dem. Anonymkode: bad29...52e Merka han ikke dette før de lagde unger? Anonymkode: 69795...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #166 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 17.34): Skeptisk. Kommer veldig ann på hvor mye din psykisk sykdom hadde hemmet hverdagen. Flyreiser?, sosiale samlinger, kjøring i tunnellenr, seksuelt tilbakeholden med regler og hensyn? Disse henger tilsynelatende ikke sammen. Men min lille erfaring er at det aldri er bare en ting. Høydeskrekk? er ok, flyskrekk? tungvint med til å leve med, unngår sosial samlinger? går greit en stund med blir isolerende etterhvert, Hyper perioder som gjerne ender i utroskap og kredittkortgleld?? Blir det mye angst, fobier, engstelse, usikkerhet, krever mye trygghet osv kan bli kvelende. Triggere og gå på eggeskall med jevne mellomrom. Er skeptisk, men ikke 100% avvisende. En kollega kone er uføretrygdet med bipolare lidelse og da skal hun plutselig ha ny bil , sofa, kjøkken og nytt bad. Energisk som få, grenseløs oppførsel. Så sitter hun plutselig å stirrer tomt ut luften i flere dager , tungt medisinert. Hadde han hatt det bedre uten henne?? Ja, men har er stuck. Anonymkode: bad29...52e Skjønner poenget ditt. Jeg er ikke noe særlig sosial blant ukjente, så det er ikke positivt. Flyreiser, null problem. Tunneller, null problem. Seksuelt frigjort, men bruker god tid på å bli trygg. Ingen mani, utroskap eller økonomisk tull. Bruker mye tid på hvile, du kan si det sånn at det er min jobb å hvile. Resten av tida lever jeg som folk flest. Ts. Anonymkode: b52e0...cce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 30. oktober #167 Del Skrevet 30. oktober Absolutt ikke. Det er nok styr med å dele livet sitt med en kvinne, da kvinner og menn har en del grunnleggende forskjeller i sine prioriteringer i livet. Om man skal legge på en problematikk som har gitt uførhet fra begynnelsen av, da er det over før det har startet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 30. oktober #168 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Merka han ikke dette før de lagde unger? Anonymkode: 69795...769 Noen mennesker er veldig gode på å sjarmere. Er ikke alle man klarer å gjennomskue. Jeg trodde jeg hadde funnet meg en god og snill mann. Viste seg at han var ikke snill i det hele tatt. Kjærlighet kan gjøre blind om man er uerfaren.... 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 30. oktober #169 Del Skrevet 30. oktober Irak skrev (2 minutter siden): Noen mennesker er veldig gode på å sjarmere. Er ikke alle man klarer å gjennomskue. Jeg trodde jeg hadde funnet meg en god og snill mann. Viste seg at han var ikke snill i det hele tatt. Kjærlighet kan gjøre blind om man er uerfaren.... 99,8% er lette å gjennomskue om du bor med dem i minst et år - som bør være eget minstekrav før man blir gravid med vedkommende. Dessverre er det veldig mange som er naive i nye forhold, og nekter å anerkjenne åpenbare faresignaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 30. oktober #170 Del Skrevet 30. oktober Reign skrev (Akkurat nå): 99,8% er lette å gjennomskue om du bor med dem i minst et år - som bør være eget minstekrav før man blir gravid med vedkommende. Dessverre er det veldig mange som er naive i nye forhold, og nekter å anerkjenne åpenbare faresignaler. Han var en ekspert i å skjule seg. Etterpåklokskapen er den beste klokskapen 😂. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 30. oktober #171 Del Skrevet 30. oktober Irak skrev (Akkurat nå): Han var en ekspert i å skjule seg. Etterpåklokskapen er den beste klokskapen 😂. Hørt det tusen ganger fra kvinner der alle rundt så faresignalene, bortsett fra kvinnen som alltid unnskyldte dem eller aktivt så bort. Kun personer som jobber som profesjonelle infiltratører og slikt er så gode til å skjule seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #172 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 15.55): Hadde garantert dukket opp en god slump damer på bakgrunn av denne tråden her;) Anonymkode: b52e0...cce Hvorfor skal noen ville det etter all dette hatet? Dere gjør livet mitt verre enn det allerede er. Anonymkode: 17ab8...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #173 Del Skrevet 30. oktober Reign skrev (23 minutter siden): Hørt det tusen ganger fra kvinner der alle rundt så faresignalene, bortsett fra kvinnen som alltid unnskyldte dem eller aktivt så bort. Kun personer som jobber som profesjonelle infiltratører og slikt er så gode til å skjule seg. Jeg har vært i gruppeterapi etter et usunt forhold. Det var flere med samme problematikken der. Veldig mange opplever at omgivelsene blir veldig overrasket eller rent ut nekter å tro på ofre for familievold. Det er en velkjent situasjon for behandlere, og det er ofte en del av dynamikken som gjør det vanskelig for mange å gå. Det er ikke uvanlig å undervurdere alvorlighetsgraden av situasjoner eller tvile på egen opplevelse, fordi mange vil si ting som "du har nok misforstått, du burde jo ikke gjort/sagt ... . Så bildet er ikke så enkelt som du later til å tro, selv om de tilfellene også finnes. Anonymkode: 3cf94...9be 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #174 Del Skrevet 30. oktober Nei. At man trygder seg selv utviser noen personlige egenskaper jeg ikke liker. Har heller aldri noensinne møtt en attraktiv kvinne som var trygdet. Anonymkode: bbaba...e18 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #175 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. At man trygder seg selv utviser noen personlige egenskaper jeg ikke liker. Har heller aldri noensinne møtt en attraktiv kvinne som var trygdet. Anonymkode: bbaba...e18 Ingen syke "trygder seg selv", og trygd har ingenting med personlige egenskaper å gjøre. Sykdom gir blaffen i hvilken egenskaper, motivasjon, verdier og lyster man har. Men når man ser hvilke fordommer og nivå du har, så er det like greit at du ikke finner deg en trygdet kvinne. For kvinnenes del. Eller en kvinne i det hele tatt. Anonymkode: 45e5d...44f 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 30. oktober #176 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ingen syke "trygder seg selv", og trygd har ingenting med personlige egenskaper å gjøre. Anonymkode: 45e5d...44f Dette er jo bare usant. Jeg kjenner til flere som er uføretrygdet fordi de har vondt i vilja, men vet hvordan de skal utnytte systemet. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #177 Del Skrevet 30. oktober Reign skrev (6 minutter siden): Dette er jo bare usant. Jeg kjenner til flere som er uføretrygdet fordi de har vondt i vilja, men vet hvordan de skal utnytte systemet. Det er mange på kg som påstår dette, jeg lurer på hvordan dere velger omgangskrets? Anonymkode: 75c2b...cbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #178 Del Skrevet 30. oktober Andrine& skrev (På 23.10.2024 den 17.46): Minner om at uføre ikke har fått trygd pga sykdom, det innvilges på bakgrunn av tapt inntektsevne noe som kan skyldes så mangt. Jeg er ufør å menn vil gjerne bli kjent å gå på date, selv synes jeg dem er rare men det er nok fordi jeg har nedgradert egenverdet helt i bånn etter at jeg måtte slutte å jobbe. Nja, nå er det vel pga sykdom at man ikke har inntekt så grunn til trygd er selvsagt at personen er for syk til å jobbe. Anonymkode: 197fd...e9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #179 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 19.05): De grusomme rikingene som skaper arbeidsplasser, lærer barna sine at hardt arbeid er viktig og skatter livet av seg for at en del mennesker som er litt kleinere enn andre tilfeldigvis bor i Norge der det helt legitimt å være ufør og nesten skal hylles mener du? Kan være at en del som svarer litt krasst har jobbet hardt og ofte gjennom vanskelige perioder (det har alle), gitt opp egne hobbyer og gjerne ofret tid med egne barn for at noen (og her mener jeg kun de som har litt vel vondt i viljen) skal få ta vare på seg selv og være stolt av det. Sier ikke noe om hverken din eller TSs situasjon men reagerer på at du sitter og regelrett kaller de som muliggjør at du kan gå hjemme for satans disipler. Ingen forventer at du skal hylle skattebetalere, like lite som noen burde forvente å være fredet fordi man er ufør. Om du står så godt i det og er så trygg på deg selv burde du ikke bli så krenket av noen kaller en spade for en spade. Det er utaktisk og gjør det mye verre for mange som virkelig ikke har sjansen til å leve et liv, man kaster alle i samme kurv til slutt🤷♀️ Anonymkode: 9f7bd...5b7 Man betaler skatt av ufør, så bare slapp helt av.. Anonymkode: 7c596...4e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 30. oktober #180 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er mange på kg som påstår dette, jeg lurer på hvordan dere velger omgangskrets? Anonymkode: 75c2b...cbf Jeg vet ikke med deg altså, men jeg hadde ikke mulighet til å velge hvilken ungdomsskole min nåværende kone gikk på mange år før vi møttes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå