AnonymBruker Skrevet 24. oktober #121 Del Skrevet 24. oktober Ingen mann er opptatt av at kvinnen de er sammen med skal ha en karriere. Er du blid og hyggelig, klarer deg litt alene, rydder og vasker huset, lager litt mat Så er 90% av mannfolka fornøyd! Anonymkode: 955e4...046 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #122 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tror egentlig det var å opplyse om at en del av det vi ser opp til, ikke er så flott som man skulle tro. Det er sannt at det er dop blandt rike som det er i andre miljøer. Sikkert også et sted hvor det tiltrekkes alvorligere mental helse, som psykopat, sosiopat, narsisit. Det er mye skummelt i samfunnet, og en bakside med mye makt, at de ikke bestandig har de beste intensjonene for oss eller omgivelsene. Det er jo velkjent? Tror ikke hun mente at det å jobbe hardt var dumt. Eller at ikke mange gir mye til samfunnet osv. Men at ikke alt er som en tror i suksess å det er sannt at det er greit å huske. Anonymkode: 17ab8...fbd Blir ens egen situasjon bedre av å huske på at andre har det dritt de også? For om det er et motivasjonsgrunnlag er det ikke rart at suksess er noe andre har og men selv står på utsiden av. Tenker at det er like velkjent som at det er alkohol som regjerer i den andre enden av skalaen og blir en byrde for både omgivelser og helsevesen. Depresjoner, angst og ingen evne til å hjelpe seg selv eller andre fordi man opplever at alt er hjelpesløst. (nå overdriver jeg veldig, men da blir drt iallefall overdrevet begge veier for diskusjonens del) Det er like skummelt om ikke skumlere, oddsen er høyere for at man ikke klarer seg selv der. Mitt poeng er at om man skal snakke om skyggesider finnes de overalt, men ingen med fremgang skulle få for seg å trykke ned de som har mindre for å forsvare egen oppførsel eller motivere seg til å jobbe videre. Selvfølgelig kan sykdom og uhelse ramme like hardt der, det er jo mennesker vi snakker om. Det er dog oftere at de har ordnet et eget sikkerhetsnett med forsikringer og privat helsehjelp og totalt sett belaster det systemet i mindre grad, å da i tillegg få kritikk fra noen som faktisk behøver tjenestene blir bare veldig merkelig. Anonymkode: 9f7bd...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 24. oktober #123 Del Skrevet 24. oktober Ingen skam å være ufør, om folk ønsker å være kjæreste med en ufør må de nesten vurdere selv. Det mest skremmende er hvor mange uføre som egentlig kunne jobbet nå, men mener de skal ha frikort resten av livet for div ting som har skjedd for leeenge siden og som de virker å være friske av nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #124 Del Skrevet 24. oktober Enmanelskeråhate skrev (16 minutter siden): Ingen skam å være ufør, om folk ønsker å være kjæreste med en ufør må de nesten vurdere selv. Det mest skremmende er hvor mange uføre som egentlig kunne jobbet nå, men mener de skal ha frikort resten av livet for div ting som har skjedd for leeenge siden og som de virker å være friske av nå Hvem er disse som egentlig kan jobbe? Hvor finner du dem? Anonymkode: 57fe1...9a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #125 Del Skrevet 24. oktober Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av å ha kjæreste. Folk utsletter seg selv omtrent for andre. Drit i hva andre måtte mene om din situasjon. Ikke legg deg etter folk, så vil du se at selvtilliten din vil øke. Anonymkode: 14a14...b46 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #126 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 6.09): Nei Du bidrar ikke med noe til samfunnet. For meg så er det definitivt nei, usnsett hvor oppegående du tror du er Helt uvesentlig om du er slank Anonymkode: 83cf7...6fhar Har du tenkt på at mange uføre ønsker bidra med noe i samfunnet men ikke klarer på grunn av helsen ?? dæven, du skulle plutselig blitt ufør selv du, så tror jeg pipa hadde fått en annen lyd ! Anonymkode: 4da0d...471 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 24. oktober #127 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 5.39): Som overskriften sier. Jeg er slank, grei figur, grei nok klesstil, orden i økonomi, god utdannelse og tidligere med god jobb. Men trygdet pga psykisk uhellet, som jeg håndterer ganske bra. Har barn og et fint nettverk. Fremstår nok ikke typisk trygda, tror jeg. Ønsker en normal og oppegående mann, ikke en med overdreven sykdomsfokus eller veldig utenfor-samfunnet-mentalitet. Er det mulig, mon tro? Anonymkode: b52e0...cce Da må jeg vite mer først. Du sier ingenting om grunnen til at du er trygda. psykisk uhell kan være så mangt. Alt ifra bipolar til ptsd. Hvis det hemmer deg så mye at du ikke kan jobbe engang, hvordan klarer du deg ellers i hverdagen? Har du tid og energi til en mann? Hva har du å bidra med til i ett forhold? Man får jo aldri råd til å dra på dyre,fine ferier sammen feks. Eller andre goder. Man blir ikke rik av å gå på trygd. At du er slank,grei figur og alt det der betyr ingenting for meg. Jeg forstår hvor du vil,men syntes det er teit å nevne i sammenheng med at du er trygdet. Vel,det er kanskje greit hvis du går etter menn som kun går etter utseendet ditt. Da er vi inne på det med at like barn leker best igjen. Kanskje du heller burde fokusere på å finne deg en trygdet mann selv. Jeg har vært i ett forhold hvor jeg var den eneste som jobbet. Det er utrolig slitsomt å måtte være den eneste som bidrar økonomisk over lenger tid. Det lille hun fikk i måneden dekket ikke husleien vår engang. Det blir ekstremt skjev fordeling. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #128 Del Skrevet 24. oktober Det virker som om en del her inne har et veldig snevert syn på "uføre". De fleste uføre jeg kjenner jobber(frivillig, vta, osv), de får bare ikke vanlig lønn. Så de vil jo ha samme sosiale input i løpet av en dag som den som jobber. De som ikke jobber bruker de dagene de er i ok form til stimulerende og givende hobbyer. Er ikke som om alle uføre ligger å ser på Netflix hele dagen, tror folk virkelig det? Jeg og mannen lever et helt vanlig liv, og reiser på ferier og gjør aktiviteter sammen som en helt vanlig familie. Det er jo ikke slik at livet stopper om man blir sammen med noen som er ufør? Jeg skjønner at man vil velge vekk noen med store problemer med hverdagslig fungering, men uføre med psykisk sykdom er jo en veldig stor gruppe som rommer mye forskjellig. Anonymkode: 57fe1...9a4 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #129 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 5.39): Som overskriften sier. Jeg er slank, grei figur, grei nok klesstil, orden i økonomi, god utdannelse og tidligere med god jobb. Men trygdet pga psykisk uhellet, som jeg håndterer ganske bra. Har barn og et fint nettverk. Fremstår nok ikke typisk trygda, tror jeg. Ønsker en normal og oppegående mann, ikke en med overdreven sykdomsfokus eller veldig utenfor-samfunnet-mentalitet. Er det mulig, mon tro? Anonymkode: b52e0...cce Jeg vil påstå det er mulig. Er selv kvinne og ufør pga senskader etter kreftbehandling. Det handler bare om å finne rette mannen, og heller se bort fra alle de som ikke har forståelse for at det bildet de har laget seg av en ufør ikke stemmer med virkeligheten. Jeg bruker dagene til alt annet enn Netflix og potetgullspising. Har full kontroll på økonomien min og ingen usikret gjeld, så det er på ingen måte mannen min som drar lasset økonomisk. Er glad jeg møtte en empatisk, fornuftig mann, som kunne se de positive sidene mine, og ikke bare fokuserte på de dårlige dagene mine. Anonymkode: fbc4b...7bc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #130 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 15.35): Jeg har prøvd å dra på date med uføre menn, men enten har de hatt null kontroll på økonomi, vært for glad i flaska, vært usympatiske og en ville ha en partner som var kokk og sykepleier. Jeg har sikkert bare hatt uflaks og nå har jeg gitt opp. Anonymkode: c0752...1f6 Å anta at alle uføre er sånn er enormt fordomsfullt. De aller fleste håndterer situasjonen sin helt fint. Anonymkode: 9b8d7...145 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #131 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 7.23): Jeg er tjukk, ufør og grunnet videreutdanning og delvis permisjon rett før ufør, ble den beregnet deretter. Ergo har jeg lav inntekt. Hadde ingen problemer med å finne meg noen å date. Landet på en med god utdanning og god jobb. Dette med at uføre bare går hjemme og ikke bidrar med en dritt, må vi slutte med. Anonymkode: 7c596...4e3 Jeg kunne ha datet og vært sammen med en ufør dame. Men jeg lurer litt på hva du mener med å bidra, ville du tatt mer av husarbeidet , bidra mer med barnepass for eksempel?. Anonymkode: d2cfa...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #132 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 9.40): Trist lesning over hvordan folk er blitt. Får meg på aap til å føle meg liten.... Og får meg til å tenke på hva mannen min ser i meg, aap og unyttig for samfunnet. Måten satans disipler skriver her, og detaljer om hvorfor ikke er ganske nasty.. ts, jeg syns synd på deg for alle vonde svar.. psykisk uhelse er ikke din feil, regner med du levde i voldelig ekteskap som har fått deg dit 💔. Jeg tror altfor mange idag er opptatt av materialisme, og karriere at de blir ovenpå og overfladiske. Mange glemmer at psykiske problemer kan ramme hvem som helst uansett hvor høyt oppe man sitter i jobb og karriere, som i politikken, eller kaptein eller jobb som pilot. Og ingen tør innrømme at de værste rikingene er de også som bruker mest drugs og, sitter å snorter på kontoret etter jobb. Lærer barna dårlige verdier, som materialisme er alt, utseendet er alt, de barna blir mobbere og det er sånne folk som gjør at det er mye press blant unge og voksne utenfor samfunnet.. jeg er for at barn og unge skal jobbe med det de ønsker, få en god utdannelse. Men ikke til enhver pris.. bare ikke havne i uføre fella og aap fella som oss.. ts, hvis min mann som er i olje og industri sjef vil være gift med ubrukelig og lite smart som meg, og ha barn og har barn med meg, vil du også finne en som vil elske deg ubetinget for den du er og barna dine ♥️♥️♥️... Anonymkode: f9bb8...931 Jeg er enig i at det blir skrevet litt voldsomt her i en veldig generaliserende måte ned på dette. Jeg er mann som har funnet kone i utlandet og føler her på forumene så blir det sett sånn ned på mitt tilfelle også. Så jeg har sympati med dere. Jeg hadde ikke hatt noe imot å ha datet en uføretrygdet dame om jeg var singel. Jeg tenker mer på personlighet og annet enn det materielle. Jeg må selv ta å ta vare på kona mi og stedatteren alene økonomisk til hun får seg en jobb som kan ta noen år. Anonymkode: d2cfa...408 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #133 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 9.13): At hun er uføretrygdet ville i seg selv ikke vært en dealbreaker, men det kommer veldig an på hvorfor hun er det, hvilke utfordringer hun har, og hvordan det eventuelt vil påvirke forholdet. Anonymkode: 5b708...ae9 Det stemmer. Er selv ufør pga helsen. Min ex har nå funnet ei ny med mer alvorlig helse problemer enn det jeg har. Men når det kommer til psykisk sykdom så tror jeg de fleste bakker unna. Uansett om du er mann eller kvinne. Anonymkode: f890b...747 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #134 Del Skrevet 25. oktober Hadde aldri gjort det for psykisk sykdom. Sannsynligvis ikke fysisk heller. Jeg verdsetter karriere og trenger noen som gjør det samme. Kan hende jeg ikke hadde vært sammen med noen som ‘bare’ jobbet i butikk f.eks heller. Jeg kjenner så mange som har vært igjennom mye psykisk, har slitt mye, har et tidligere rusproblem etc, men som er i full jobb. Hvorfor klarer noen det og andre ikke? Anonymkode: 1b1ba...aa9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #135 Del Skrevet 25. oktober Jeg (mann 33, fast ansatt i staten) hadde, om jeg var singel, fint kunnet date en uføretrygdet dame. Det er ikke noe problem i seg selv at hun har tommere dager enn meg, sånn på dagtid, eller at hun antagelig har en relativt beskjeden inntekt. Har ganske solid økonomi og ordnede forhold, så vi hadde fint klart å få det til å gå rundt selv med en beskjeden sats. Det er langt viktigere for meg at en partners økonomi er ryddig og forutsigbar enn at den er god. Jeg hadde samtidig vært opptatt av å få klarhet i årsaken til arbeidsuførheten ut over "psykisk uhelse". Det finnes grader av psykisk uhelse, og massevis av fine folk med noen psykiske utfordringer som jeg absolutt kunne datet hvis vi ellers passet godt. Men er man såpass preget av den psykiske uhelsen at det gjør en helt arbeidsufør, da ville jeg i hvert fall trengt å vite en del om situasjonen før det ble noen gjensidig forpliktelse her. Så er det å date en som har barn allerede neppe aktuelt for meg, noe jeg helt sikkert føler ekstra på nå fordi forloveden og jeg akkurat skal til å prøve å få egne barn. Men det har jo med egen alder og situasjon å gjøre. Anonymkode: 35c52...351 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 25. oktober #136 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 20.12): Ingen mann er opptatt av at kvinnen de er sammen med skal ha en karriere. Er du blid og hyggelig, klarer deg litt alene, rydder og vasker huset, lager litt mat Så er 90% av mannfolka fornøyd! Anonymkode: 955e4...046 Snakk for din egen del. Jeg tar heller alt husarbeidet alene enn å gå inn i et forhold med noen som er så syke at de ikke er stand til å jobbe resten av sitt liv. Selvsagt er jeg opptatt av at partneren min skal ha en givende karriere. Det du beskriver høres mer ut som en vaskehjelp enn en livsledsager. Det er heller ikke noen selvfølge at en som er så syk er i stand til å rydde og vaske hus, og lage mat. Det at noen er trygdet er i seg selv ikke noen dealbreaker, jeg er i utgangspunktet en tilhenger av velferdsstaten. Ingen skal behøve å leve på gata fordi de på grunn av helse ikke er i stand til å jobbe. Det sagt, er du så syk at du aldri kan jobbe mer, være seg grunnet psykiske eller somatiske helseplager, så vil det nesten alltid påvirke livet både for en selv og for sin partner. En ting er å forbli i et forhold med noen som er kronisk syk, det er noe helt annet å gå inn i et slikt forhold vel vitende om hva man har i vente. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #137 Del Skrevet 25. oktober Jdz skrev (47 minutter siden): Snakk for din egen del. Jeg tar heller alt husarbeidet alene enn å gå inn i et forhold med noen som er så syke at de ikke er stand til å jobbe resten av sitt liv. Selvsagt er jeg opptatt av at partneren min skal ha en givende karriere. Det du beskriver høres mer ut som en vaskehjelp enn en livsledsager. Det er heller ikke noen selvfølge at en som er så syk er i stand til å rydde og vaske hus, og lage mat. Det at noen er trygdet er i seg selv ikke noen dealbreaker, jeg er i utgangspunktet en tilhenger av velferdsstaten. Ingen skal behøve å leve på gata fordi de på grunn av helse ikke er i stand til å jobbe. Det sagt, er du så syk at du aldri kan jobbe mer, være seg grunnet psykiske eller somatiske helseplager, så vil det nesten alltid påvirke livet både for en selv og for sin partner. En ting er å forbli i et forhold med noen som er kronisk syk, det er noe helt annet å gå inn i et slikt forhold vel vitende om hva man har i vente. Hvis man er for syk til å fungere selv hjemme så er det en dealbreaker. Men karrière er ikke på lista mi iallefall. Jeg har aldri sett noen mann som sier "åh dæven, det master-diplomet er sexy altsåååååå" Anonymkode: 56bb1...b3b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 26. oktober #138 Del Skrevet 26. oktober Tråden er ryddet for avsporing, brukerdebatt, nedsettende ytringer, latterliggjøring, brukerangrep og tilhørende svar. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #139 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 5.39): Som overskriften sier. Jeg er slank, grei figur, grei nok klesstil, orden i økonomi, god utdannelse og tidligere med god jobb. Men trygdet pga psykisk uhellet, som jeg håndterer ganske bra. Har barn og et fint nettverk. Fremstår nok ikke typisk trygda, tror jeg. Ønsker en normal og oppegående mann, ikke en med overdreven sykdomsfokus eller veldig utenfor-samfunnet-mentalitet. Er det mulig, mon tro? Anonymkode: b52e0...cce Det kommer ann på hva annet du birdrar med. Har du hobbyer? Kommer jeg hjem til god middag laget fra bunnen av hver dag? Ryddig hus og aldri trenger vaske klær? Er svarene på disse spm et rungende JA kunne jeg datet deg. Anonymkode: 493a2...cbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
goodbeforelong Skrevet 26. oktober #140 Del Skrevet 26. oktober Her var det mange tullete og lite reflektere svar. Vanlig det. Mange som får ut sin frustrasjon på nettet. Drit I de. Selvfølgelig kan du finne en oppegående mann. Er mange faktorer som spiller inn. At du har dine utfordringer trenger ikke å hindre det. Sikkert mange av de som svarer nei her inne som ser på seg selv som veldig oppegående. 🤣 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå