AnonymBruker Skrevet 23. oktober #101 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fra en annen ufør kvinne her, at du bor midt i Nord norge burde ikke være en hindring om du faktisk treffer en person det klaffer helt med, om du gjør det Anonymkode: 62956...753 Du har i bunn rett. Men jeg er dessverre alt for glad i hjemplassen min til å rive meg løs for å "prøve" kjærligheten igjen. Jeg kunne kanskje gjort det om jeg hadde et visst bekjentskap fra før til henne. Anonymkode: 45e5d...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #102 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har i bunn rett. Men jeg er dessverre alt for glad i hjemplassen min til å rive meg løs for å "prøve" kjærligheten igjen. Jeg kunne kanskje gjort det om jeg hadde et visst bekjentskap fra før til henne. Anonymkode: 45e5d...44f Jeg hadde ikke bare flytta inn til noen, man må jo prøve og bli kjent, eventuelt ha avstandsforhold en stund feks. Anonymkode: 62956...753 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #103 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Trist lesning over hvordan folk er blitt. Får meg på aap til å føle meg liten.... Og får meg til å tenke på hva mannen min ser i meg, aap og unyttig for samfunnet. Måten satans disipler skriver her, og detaljer om hvorfor ikke er ganske nasty.. ts, jeg syns synd på deg for alle vonde svar.. psykisk uhelse er ikke din feil, regner med du levde i voldelig ekteskap som har fått deg dit 💔. Jeg tror altfor mange idag er opptatt av materialisme, og karriere at de blir ovenpå og overfladiske. Mange glemmer at psykiske problemer kan ramme hvem som helst uansett hvor høyt oppe man sitter i jobb og karriere, som i politikken, eller kaptein eller jobb som pilot. Og ingen tør innrømme at de værste rikingene er de også som bruker mest drugs og, sitter å snorter på kontoret etter jobb. Lærer barna dårlige verdier, som materialisme er alt, utseendet er alt, de barna blir mobbere og det er sånne folk som gjør at det er mye press blant unge og voksne utenfor samfunnet.. jeg er for at barn og unge skal jobbe med det de ønsker, få en god utdannelse. Men ikke til enhver pris.. bare ikke havne i uføre fella og aap fella som oss.. ts, hvis min mann som er i olje og industri sjef vil være gift med ubrukelig og lite smart som meg, og ha barn og har barn med meg, vil du også finne en som vil elske deg ubetinget for den du er og barna dine ♥️♥️♥️... Anonymkode: f9bb8...931 De grusomme rikingene som skaper arbeidsplasser, lærer barna sine at hardt arbeid er viktig og skatter livet av seg for at en del mennesker som er litt kleinere enn andre tilfeldigvis bor i Norge der det helt legitimt å være ufør og nesten skal hylles mener du? Kan være at en del som svarer litt krasst har jobbet hardt og ofte gjennom vanskelige perioder (det har alle), gitt opp egne hobbyer og gjerne ofret tid med egne barn for at noen (og her mener jeg kun de som har litt vel vondt i viljen) skal få ta vare på seg selv og være stolt av det. Sier ikke noe om hverken din eller TSs situasjon men reagerer på at du sitter og regelrett kaller de som muliggjør at du kan gå hjemme for satans disipler. Ingen forventer at du skal hylle skattebetalere, like lite som noen burde forvente å være fredet fordi man er ufør. Om du står så godt i det og er så trygg på deg selv burde du ikke bli så krenket av noen kaller en spade for en spade. Det er utaktisk og gjør det mye verre for mange som virkelig ikke har sjansen til å leve et liv, man kaster alle i samme kurv til slutt🤷♀️ Anonymkode: 9f7bd...5b7 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #104 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde ikke bare flytta inn til noen, man må jo prøve og bli kjent, eventuelt ha avstandsforhold en stund feks. Anonymkode: 62956...753 Ja, det er sant 😊 Mulig jeg overkomplisererer det. Det er bare så lett å tenke innad sin miljøboble, og så håpe at det faktisk finnes noe der som gjør at det blir en vinn-vinn for begge parter siden ting blir så enkelt. Anonymkode: 45e5d...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #105 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er sant 😊 Mulig jeg overkomplisererer det. Det er bare så lett å tenke innad sin miljøboble, og så håpe at det faktisk finnes noe der som gjør at det blir en vinn-vinn for begge parter siden ting blir så enkelt. Anonymkode: 45e5d...44f Ja du har litt spesielt syn på det som trodde at jeg mente du skulle flytte til noen du ikke kjenner sånn uten videre..møt noen, bli kjent, bruk god tid, så kanskje blir det noe mer Anonymkode: 62956...753 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #106 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): De grusomme rikingene som skaper arbeidsplasser, lærer barna sine at hardt arbeid er viktig og skatter livet av seg for at en del mennesker som er litt kleinere enn andre tilfeldigvis bor i Norge der det helt legitimt å være ufør og nesten skal hylles mener du? Kan være at en del som svarer litt krasst har jobbet hardt og ofte gjennom vanskelige perioder (det har alle), gitt opp egne hobbyer og gjerne ofret tid med egne barn for at noen (og her mener jeg kun de som har litt vel vondt i viljen) skal få ta vare på seg selv og være stolt av det. Sier ikke noe om hverken din eller TSs situasjon men reagerer på at du sitter og regelrett kaller de som muliggjør at du kan gå hjemme for satans disipler. Ingen forventer at du skal hylle skattebetalere, like lite som noen burde forvente å være fredet fordi man er ufør. Om du står så godt i det og er så trygg på deg selv burde du ikke bli så krenket av noen kaller en spade for en spade. Det er utaktisk og gjør det mye verre for mange som virkelig ikke har sjansen til å leve et liv, man kaster alle i samme kurv til slutt🤷♀️ Anonymkode: 9f7bd...5b7 Tror egentlig det var å opplyse om at en del av det vi ser opp til, ikke er så flott som man skulle tro. Det er sannt at det er dop blandt rike som det er i andre miljøer. Sikkert også et sted hvor det tiltrekkes alvorligere mental helse, som psykopat, sosiopat, narsisit. Det er mye skummelt i samfunnet, og en bakside med mye makt, at de ikke bestandig har de beste intensjonene for oss eller omgivelsene. Det er jo velkjent? Tror ikke hun mente at det å jobbe hardt var dumt. Eller at ikke mange gir mye til samfunnet osv. Men at ikke alt er som en tror i suksess å det er sannt at det er greit å huske. Anonymkode: 17ab8...fbd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #107 Del Skrevet 23. oktober Nei, ikke noe i mot mennesker med psykisk uhelse, men kunne ikke tenke meg å utsette meg eller evt barn for noe slikt . Og da slik uhelse i den grad at man ender opp med uføretrygd. Da er det alvorlig og gjerne veldig inngripene i dagliglivet. Anonymkode: 1aab8...319 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #108 Del Skrevet 23. oktober «fremstår nok ikke som typisk trygda» -du mistet meg der. Finnes ikke noe verre enn de som skal hevde seg over likesinnede. Du er verken bedre eller dårligere enn andre trygda, de er forskjellige alle sammen. Anonymkode: 94727...701 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #109 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): «fremstår nok ikke som typisk trygda» -du mistet meg der. Finnes ikke noe verre enn de som skal hevde seg over likesinnede. Du er verken bedre eller dårligere enn andre trygda, de er forskjellige alle sammen. Anonymkode: 94727...701 Jeg gir utsagnet tvilen tilgode og tenker at hun mente at hun har normal funksjonsevne på tross for ingen inntektsevne. Ergo hun er ikke plaget av sykdom i den grad mange tenker at uføretrygdede er, og som mange uføretrygdede faktisk er. Hun mente nok ikke å heve seg over andre, eventuelt at det skulle være vondsinnet mot andre. Mulig jeg er naiv da, men jeg liker heller den inngangen, for folk flest er ikke vonde. Anonymkode: 45e5d...44f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #110 Del Skrevet 23. oktober Det er nok veldig mulig. Trygd i seg selv trenger ikke ødelegge, det er vel mer hvorfor man er trygdet og hvordan en fungerer i hverdagen ellers som betyr noe. Noen er så dårlige at det vil gå ut over forhold, mens andre fungerer helt fint ellers, utenom jobb, så det er ikke trygden som betyr noe, men hva som er bak Anonymkode: e7058...97a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #111 Del Skrevet 23. oktober Kommer ann på hvorfor hu er uføretrygdet. Er det pga psyken eller me er det helt utelukket. Anonymkode: d8962...3a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #112 Del Skrevet 23. oktober Jeg er 43 år og ufør. Er alene om omsorg for et barn med spesielle behov da barnefar ble sjalu på at barnet fikk all oppmerksomhet og jeg mistet alle følelser for han. Men ikke psykisk syk. Jeg ble syk av kronisk utmattelse da kroppen min fikk en reaksjon på å bli gravid og jeg har ikke restevne til å jobbe utenom å ta meg av meg selv, hjem og barnet. Hadde null problem med å få meg dates da jeg kastet meg ut i nettdating og jeg var åpen om alt i chat før møte. Etter knapt et halvt år møtte jeg drømmemannen. Han er høyt utdannet, oppegående, varm, empatisk og vi ble hodestups forelsket i hverandre etter første date. Han har 2 barn som jeg elsker som mitt eget og vi planlegger fremtiden sammen. Jeg vet at mange uføre skammer seg og føler seg mindre verdt fordi de ikke kan jobbe. Jeg skammer meg ikke. Jeg har jobbet hele livet siden tenårene og vært uavhengig og selvstendig siden jeg var i tenårene. Jeg hadde en røff barndom og jeg valgte å vokse på de erfaringene fremfor å gjøre meg selv til et offer. Men kroppen tok et valg for meg og verken leger eller psykologer finner noe galt med meg🤷🏻♀️ Så jeg gjør det beste ut av kortene jeg har fått tildelt og jeg har aldri blitt møtt med annet enn respekt og forståelse. Skulle jeg snuble over noen som dømmer meg så ville jeg ærlig talt ikke brydd meg. Det sier mer om dem og deres selvbilde. Anonymkode: 59183...1e8 1 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 23. oktober #113 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (16 timer siden): Som overskriften sier. Jeg er slank, grei figur, grei nok klesstil, orden i økonomi, god utdannelse og tidligere med god jobb. Men trygdet pga psykisk uhellet, som jeg håndterer ganske bra. Har barn og et fint nettverk. Fremstår nok ikke typisk trygda, tror jeg. Ønsker en normal og oppegående mann, ikke en med overdreven sykdomsfokus eller veldig utenfor-samfunnet-mentalitet. Er det mulig, mon tro? Anonymkode: b52e0...cce Det er ikke alt som vises utenpå. Hvordan ser "typisk trygda"ut? Det er mange som har ting på stell selv om man har blitt uføretrygdet. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #114 Del Skrevet 23. oktober Er man ufør bare grunnet psyken så bør det være såpass alvorlig at det dessverre hadde vært uaktuelt for meg. ..er det ikke så alvorlig, så mener jeg at man kunne bidratt og er en snylter, så da hadde det også vært uaktuelt🤷♂️ Anonymkode: a47c6...7c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #115 Del Skrevet 23. oktober Nei. Hvorfor i alle dager skulle jeg frivillig ta på meg en slik byrde? Jeg vil oppfordre deg til å være helt ærlig fra første stund TS om både at du er ufør, grunnen til det, og at du har unger fra før av. Å forsøke å skjule dette til en mann eventuellt er blitt betatt av deg er utrolig slemt og manipulerende oppførsel. Anonymkode: bc315...6ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 23. oktober #116 Del Skrevet 23. oktober Ja det kunne jeg 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #117 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ville nok aldri startet et forhold med en ufør person. Nå er jeg gift på 18.året og ingen vet hva livet bringer, men det blir noe helt annet. Det er noe med å være på samme sted i livet når man starter et forhold. Jeg er glad i jobben min, den gir meg personlig vekst. Jeg gleder meg til helger og ferier. Det samme gjør mannen min. Hadde ikke gitt meg så mye å leve sammen med en som går hjemme 24/7. Når jeg kommer hjem sliten og har behov for hvile vil den som går hjemme være i underskudd på mental stimuli. Det ville ikke blitt noen forskjell på hverdag og helg. Det samme sier ofte mannen min. Helseproblemer vil påvirke hverdagen, partner vil vanskelig kunne vokse personlig. Desverre ikke noe jeg ville gått inn i som singel. Anonymkode: 67655...d6d Jeg ble ufør etter å ha vært sammen med mannen min i 26 år. Jeg tror overhode ikke han føler at han kommer sliten hjem til ei som er mentalt understimulert 😄 Tvert i mot kommer han hjem til ferdig middag, ei kone som har fått hvilt og samlet krefter til en hyggelig ettermiddag/kveld, og som har fått mental stimuli gjennom å gå tur med folk, lese nyheter, lese bok, gjort litt frivilig arbeid osv. Mange uføre kunne fint ha jobbet litt, men ingen jobber ønsker å ha folk som bare kan komme på "gode dager". Så det er ikke sånn at alle uføre ligger på sofaen eller bare trør rundt i eget hjem hele dagen. Anonymkode: 6bfaf...7c7 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #118 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (17 timer siden): At du er ufør ville ikke vært et problem, men ville ikke gått inn i et forhold med en psykisk syk person. Anonymkode: 29b68...b2b Støtter denne. Har tidligere vært i et forhold med en som slet psykisk og det gjør jeg ikke igjen. Det er selvsagt positivt at du har ordnet livet ditt på en god måte og det finnes garantert menn der ute som er interessert. Jeg personlig setter psyke ganske høyt oppe på listen min over ting som er viktig hos en partner så for meg ville det vært uaktuelt. Anonymkode: ba60c...09d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #119 Del Skrevet 23. oktober Jeg syns ikke alle dere i jobb er forholdmaterialet uansett. Vet ikek hvorfor jeg sitter i denne tråden å oppplyser. Det å være mentalt syk betyr ikke at du er dum, å det at du ikke er betyr ikke at du er smart, for å si det mildt. Anonymkode: 17ab8...fbd 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygdefrue Skrevet 23. oktober #120 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Som overskriften sier. Jeg er slank, grei figur, grei nok klesstil, orden i økonomi, god utdannelse og tidligere med god jobb. Men trygdet pga psykisk uhellet, som jeg håndterer ganske bra. Har barn og et fint nettverk. Fremstår nok ikke typisk trygda, tror jeg. Ønsker en normal og oppegående mann, ikke en med overdreven sykdomsfokus eller veldig utenfor-samfunnet-mentalitet. Er det mulig, mon tro? Anonymkode: b52e0...cce Uproblematisk. Jeg er selv sammen ei som høres nesten ut som deg… så ja, noen ser personen og ikke stilling eller diagnose. selv tjener jeg litt over snittet, og har det greit økonomisk, så så lenge hun ikke surrer til egen økonomi så går dette finfint 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå