Gå til innhold

Hva får noen menn til å fortsette å mase/stalke etter avslag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er det egentlig som foregår i hodet til menn som stalker og fortsetter å mase om å møtes, date osv i evigheter etter å ha fått avslag? Mangler de sosial intelligens? Klarer de ikke å takle avslag på noen annen måte? Hvorfor får de den sykelige følelsen av å møtte fortsette å kontakte en person som tydelig ikke er interessert?

Anonymkode: 87f8b...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje håp? Håp om at tinga skal forandre seg? Vi mennesker er jo kjent for å håpe.

Anonymkode: ae2aa...03a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stalker er jo aldr greit, men om det er misforståelse er det vel greit å oppklare i såfall hvis en har hatt en relasjon.

Enig at et nei er et nei, men avslag kan gå på at du ikke trener nok, ikke har kule nok venner etc da er det vel i det minste greit å vite hva det egentlig går i. 

Men en kan ha behov for en ordentlig årsak for å slutte å kverne på årsak, hvis en selv synes forholdet var bra.

Anonymkode: e406b...688

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen tror det skal gå. Andre mangler omsorg og forståelse for andre, noen har kanskje alvorlige forstyrrelser.

Har du prøvd å være streng? Så det virkelig ikke er noen tvil om at du ikke er interisert? 

Anonymkode: 4db1d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rent psykologisk er der fordi de ikke respekterer seg selv og med andre ord ikke andre ord heller ikke andre mennesker. 

Anonymkode: 4fbef...52d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min generasjon (M53) ble oppdratt/sosialisert til å ikke akseptere ett nei. Populærkulturen handlet også mye om dette, at jenter kunne og burde overbevises. Håper og tror at dette er bedre nå, men det er nok noen slike holdninger som henger igjen.

Dessuten finnes det nok av eksempler på at det "virker" å mase. Flere av mine kvinnelige bekjente har innrømmet at de har gitt etter for mas. Det er naturligvis ikke en ideell start på et forhold eller en relasjon og absolutt ingen oppfordring til at folk skal fortsette å mase, men det er en forklaring på hvorfor det skjer.

Anonymkode: 7a973...e68

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lav sosial intelligens, lav selvtillit, hekt. 

Anonymkode: 3b3c6...9f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Rent psykologisk er der fordi de ikke respekterer seg selv og med andre ord ikke andre ord heller ikke andre mennesker. 

eller fordi de tror det er deg det er noe "galt med" for de er jo selvsagt et catch! Du mener nok ja, du tør bare ikke si det så hvis de maser litt gir du deg over.. 

Anonymkode: 4bdb0...d96

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri opplevd at en som ikke tar nei for et nei har klart å «mase» seg til et forhold.

Det man oppnår ved å ikke respektere et nei, er bare at personen bli dritt lei.

Anonymkode: 98728...ed8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut "Hoovering", en manipulasjonstaktikk giftige mennesker bruker etter brudd/avslag feks.

4-20.thumb.png.55269bbc05d7e8cb6b84ce02f6923223.png

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min generasjon (M53) ble oppdratt/sosialisert til å ikke akseptere ett nei. Populærkulturen handlet også mye om dette, at jenter kunne og burde overbevises. Håper og tror at dette er bedre nå, men det er nok noen slike holdninger som henger igjen.

Dessuten finnes det nok av eksempler på at det "virker" å mase. Flere av mine kvinnelige bekjente har innrømmet at de har gitt etter for mas. Det er naturligvis ikke en ideell start på et forhold eller en relasjon og absolutt ingen oppfordring til at folk skal fortsette å mase, men det er en forklaring på hvorfor det skjer.

Anonymkode: 7a973...e68

Veldig skadelig at det var/er sånn. Har gitt etter for mas, men ble ikke noe glad av det nei, heller trist. 

Anonymkode: 4db1d...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen tror det er håp? Andre har funnet ut at masing faktisk virker over tid? 
Best er å kutte ut all kontakt. Ikke ha de i "friendzone", det er ikke riktig over for hverken deg eller de. 
Unngå de på de arenaer som mulig, blokker hvor det er mulig. Til slutt gir de forhåpentligvis opp, hvis ikke anmeld.

Anonymkode: 352ec...59e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de ønsker kontroll på deg og at de føler seg for bra til å tro at noen kan avvise de. Sterke reaksjoner ved avvisning er vanlig hos voldelige menn. 
Dette kan vise seg å være en bagatell fordi mannen var en type som aldri ble voksen og det kan ende i en katastrofe hvis du har trykket på de negative følelsene til en gal mann. 
Vær tydelig, si nei når du mener nei! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva er det egentlig som foregår i hodet til menn som stalker og fortsetter å mase om å møtes, date osv i evigheter etter å ha fått avslag? Mangler de sosial intelligens? Klarer de ikke å takle avslag på noen annen måte? Hvorfor får de den sykelige følelsen av å møtte fortsette å kontakte en person som tydelig ikke er interessert?

Anonymkode: 87f8b...125

Det samme som får kvinner til å gjøre det samme. De har sett for mange romantiske komedier hvor slikt bare er en midlertidig hindring. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel tusenvis av romcoms om dette. Han som står på og aldri gir seg får drømmedama til slutt? 
Det er tusenvis av julefilmer der han sleske fyren fra byen mister dama si til stalkeren fra bygda/småbyen? 
Ikke alle er laget av Weinstein heller. 

Det har lenge vært kulturen, menn skulle sjekke og jage, mens kvinner skulle være kokette og velge blant beilerne. Anna Karenina? Tatt av vinden? Alt var lagt opp slik. 

Verden utvikles heldigvis. Denne stalkingen bør menn slutte med og det virker mer som et overgrep i dagens SO-ME verden. Men er Tinder-World bedre?  Bruk og kast fordi det alltid kanskje er noe bedre rundt hjørnet. 

Anonymkode: aea55...8d3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gasp

Det ser jeg på som mangel på respekt. Ikke ukjent at det kan være direkte farlig heller. Husker ikke helt TV-programmet men tror det var TV2s Norge Bak Fasaden at jeg hørte en rettspsykiatrisk fortelle at voldtektsmenn ofte er menn som ikke tåler avvisning pga. egen usikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kan vel sikkert stemme. Jeg har vært litt sånn, men har opplevd det mye selv. Så tenker litt pytt, pytt. Men han er mye bedre enn meg, så det har liksom ikke de store konsekvensene. Med andre ord, han er stabil og oppegående. 

Anonymkode: 09404...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelskelse kan grense til galskap og vi kan alle bli litt koko når vi er forelsket, men om det ikke er gjensidig, er alltid mitt råd og strategi å gå videre. Er det meningen at det skal bli dere to, er ikke det nå, og man kan finne tilbake til hverandre om det er riktig i fremtiden. Det er som regel aldri det, men jeg liker tanken på at man kan finne tilbake om det er det vi vil i fremtiden. Jeg tror ikke noen liker å bli mast på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det jo plenty av eksempler på kvinner som avviser en mann for så å klage på at han ikke fortsatte å jage etter henne etterpå da. Eller som spiller hard to get, også klager på at han da bare vender nesa andre veien og ser etter noen andre.

Anonymkode: ee48a...722

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...