Gå til innhold

Spm om mulighet for lån

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

460k i året gir 27k utbetalt,  godt gjort å spare 20k!

Anonymkode: fc72a...00a

hvordan det er mulig å tjene 27k pr måned, betale for leie 22k og spare 20k pr mnd? :o 

Anonymkode: 90355...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du skal leie ut må du skatte av inntekten, det er ikke med i ditt regnestykke. Du vil da betale mye mer på lån enn hva du får inn, og gå i tap hver måned. 

Pengene du har gitt i privat lån vil ikke gjelde som egenkapital, da du ikke har sikkerhet for disse. 

Anonymkode: a80ad...da0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

hvordan det er mulig å tjene 27k pr måned, betale for leie 22k og spare 20k pr mnd? :o 

TS betaler ikke 22k i leie nå, det er boligen TS vil kjøpe som i dag leies ut for 22k.

Anonymkode: eb87c...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

22k er leieinntekten jeg kan få ved å leie ut boligen. Jeg bor veldig rimelig der jeg er de neste to åre e, før jeg flytter hjem til der denne leiligheten er.

Anonymkode: eef3d...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

22k er leieinntekten jeg kan få ved å leie ut boligen. Jeg bor veldig rimelig der jeg er de neste to åre e, før jeg flytter hjem til der denne leiligheten er.

Anonymkode: eef3d...74b

Men disse leiekostnadene vil uansett ikke regnes med i kostnadene. Vi kan regne med leieinntekter på et kjøpsobjekt så lenge det innebærer en utleieenhet i samme bolig eller en sekundærbolig. At du leier og skal leie ut den eneste boligen du eier er ikke relevant fordi det ikke er et sannsynlig eller bærekraftig scenario for økonomien over tid.

Uansett, regnestykkene og forklaringene har du fått. Saken vil stoppe på betjeningsevne, men uansett om det hadde stoppet på gjeldsgrad så er ikke regnestykket spesielt realistisk. 

Anonymkode: e33a0...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme inntekt som ts, og 1,3 i EK. Har fått innvilget lån til å kjøpe bolig til maks 2,8. Siden det er umulig å finne bolig til den prisen får jeg ikke kjøpt. Jeg har mulighet til kausjonist, men det hjelper ikke, da hovedproblemet er og blir: LAV betjeningsevne. 

Anonymkode: 52cc5...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...