Gå til innhold

Sjokolade ved diabetes 2

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noe egnet sjokolade ved diabetes type 2? Et familiemedlem har fått diabetes 2 og ønsker seg sjokolade som han kan spise!

Anonymkode: 06937...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs hvor godt regulert diabetesen er.

Mange med diabetes type 2 tolererer 1-2 ruter mørk sjokolade (70% kakao eller høyere).

Anonymkode: 4b336...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker mørk bakesjokolade fra Dr.Oetker. Dette er små mørke sjokoladeknapper med grei smak! Kanskje kaffe med noen sjokoladeknapper til kan hjelpe familiemedlemmet ditt?

Anonymkode: 21d52...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Liker mørk bakesjokolade fra Dr.Oetker. Dette er små mørke sjokoladeknapper med grei smak! Kanskje kaffe med noen sjokoladeknapper til kan hjelpe familiemedlemmet ditt?

Anonymkode: 21d52...08c

46 gr karbo er høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade med stevia fra helsekost, det øker ikke bls slik feks maltitol gjør. Eller kan det være lurt å spise sjokolade (og andre karbotette matvarer) rett etter et måltid med fett da dette senker den glykemiske indeksen på hele måltidet og bremser blodsukkerstigningen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste her er jo nesten at du må sjekke selv… du måler deg, ikke sant? Det er mye mer individuelt enn man skulle tro. Hvis du spiser det i nær tilknytning til mat får du som hovedregel mye mindre blodsukkerstigning, samt hvis du drikker bittelitt eddik før. Det her må du teste din egen kropp på. Hvis du ikke allerede følger glucose goddess på insta, så anbefaler jeg det sterkt. Der får du mye god, forskningsbasert og oppdatert informasjon om blodsukker og blodsukkerstigning.

Det er også det du spiser 90% av tiden som teller for langtidsblodsukkeret, som jo er ditt største problem med diabetes type 2 som er kostholdsregulert, men også som reguleres med metformin eller andre medisiner. Du kan som hovedregel kose deg fint i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.diggbox.no/butikk/mat/godteri/so-free-sjokolade-lavkarbo/ Denne her liker jeg så godt at jeg som kan ha vanlig sjokolade helt fint, har denne som en av favorittene. Det er i tillegg en tynn sjokolade som det er lett å ta knekke litt av. Er mektig og med god kaffesmak, så jeg personlig spiser bare bittelitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg  spiser vanleg sjokolade. Langtidssukkeret har gått ned siste 6 mnd.  Spiser ganske normalt, men fordelt over flere måltider og trener en del.

Anonymkode: 800d9...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...