Irak Skrevet 28. oktober #81 Del Skrevet 28. oktober Stor pike skrev (26 minutter siden): Men hvorfor i all verden lar du maten stå ute over lengre tid? Nå synes jeg du er vanskelig. Jeg gjør som regel ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #82 Del Skrevet 28. oktober vi spiser restene, eller JEG spiser som regel restene mannen er for fin på det.. Når det gjelder bakerier, hoteller osv så er det flere og flere som bruker "too good to go" eller har "restekurver" Anonymkode: 3c162...f62 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 28. oktober #83 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det. Fint for de som ikke synes det, men halvspist mat er ganske ekkelt. Anonymkode: 30018...214 Så hvis du har en form med lasagne som dere har forsynt dere av og det er en halv form tilbake så tenker du at det er "halvspist mat" og derfor ekkelt ? Merkelig holdning, spør du meg. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #84 Del Skrevet 28. oktober Jdz skrev (På 24.10.2024 den 18.20): Selvsagt kan man gjøre en forskjell på eget kjøkken, det er jo der 95% av maten man spiser tilbredes. Jeg vil faktisk si at for mannen i gata er det der man kan gjøre en forskjell. Dette er standard på buffet og all-you-can-eat der jeg bor . Spis så mye du vil - men det du ikke spiser opp betaler du ekstra for. Synes det er genialt 😊 Du hopper jo rett over all maten dette stedet kaster rett i søpla hver eneste dag... For å ha et bredt utvalg ut dagen. Det utgjør mer matsvinn enn du får til på eget kjøkken på over et år. Det er fullstendig ansvarsfraskrivelse å spise på slike steder. Anonymkode: 00f93...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 28. oktober #85 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du hopper jo rett over all maten dette stedet kaster rett i søpla hver eneste dag... For å ha et bredt utvalg ut dagen. Det utgjør mer matsvinn enn du får til på eget kjøkken på over et år. Det er fullstendig ansvarsfraskrivelse å spise på slike steder. Anonymkode: 00f93...d3c Må korrigere meg selv litt der for jeg tenkte egentlig først og fremst på all-you-can-eat-steder som ikke er buffeter (ofte sushi ol,.). Her er det jo a la carte, og maten tilberedes på bestilling som på en hvilken som helst annen restaurant, så det er ikke nødvendig å opprettholde et bredt utvalg gjennom dagen. Da gjør det faktisk en stor forskjell at du må betale ekstra for det du ikke spiser fordi det bidrar til at gjestene ikke overbestiller. Det som er igjen på slutten av dagen går på Too good to go når restaurenten stenger. Buffeter synes jeg er ekkelt og noe jeg uansett styrer unna uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #86 Del Skrevet 28. oktober Jdz skrev (15 minutter siden): Må korrigere meg selv litt der for jeg tenkte egentlig først og fremst på all-you-can-eat-steder som ikke er buffeter (ofte sushi ol,.). Her er det jo a la carte, og maten tilberedes på bestilling som på en hvilken som helst annen restaurant, så det er ikke nødvendig å opprettholde et bredt utvalg gjennom dagen. Da gjør det faktisk en stor forskjell at du må betale ekstra for det du ikke spiser fordi det bidrar til at gjestene ikke overbestiller. Det som er igjen på slutten av dagen går på Too good to go når restaurenten stenger. Buffeter synes jeg er ekkelt og noe jeg uansett styrer unna uansett. Selv vanlige restauranter har et enormt svinn av råvarer, og noe ferdiglaget mat. Mer enn 50% enkelte steder. De må ha menyen tilgjengelig, dagen ut. Mat er veldig billig. Sett mot arbeidskraft, lokale, og alt annet. Og, nei, too-good to go deler ikke ut råvarer fra kjøkken, oppskårede grønnsaker, halvpreppet mat, og alt mulig annet som ligger klart for at du skal kunne peke på en rett og få den kl 20.00. Anonymkode: 00f93...d3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #87 Del Skrevet 28. oktober Brunhilde skrev (1 time siden): Så hvis du har en form med lasagne som dere har forsynt dere av og det er en halv form tilbake så tenker du at det er "halvspist mat" og derfor ekkelt ? Merkelig holdning, spør du meg. Nei, den type mat kan jeg spise. Men når barnet mitt har forsynt seg med mat og ikke spiser opp, så kaster jeg det. Anonymkode: 30018...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 28. oktober #88 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Nei, den type mat kan jeg spise. Men når barnet mitt har forsynt seg med mat og ikke spiser opp, så kaster jeg det. Anonymkode: 30018...214 Det er noe annet, ja. Du er ikke ditt barns søppelbøtte. Jeg lager bare mat til meg, med mindre jeg har gjester, men jeg sparer ikke på rester fra folks tallerken, sparer på det som er til overs i gryter eller på fat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #89 Del Skrevet 28. oktober Pass på din egen mat, så passer vi vår mat og gjør som vi vil. Anonymkode: 348b2...c96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #90 Del Skrevet 28. oktober Kaster det jeg vil. Anonymkode: 72991...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #91 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kaster det jeg vil. Anonymkode: 72991...cb8 Er det mulig? Vi har alle et ansvar ang matsvinn. Noen jobber hardt for å produsere din mat og da skylder du dem å ha respekt. Anonymkode: 0d5d0...ebd 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 28. oktober #92 Del Skrevet 28. oktober (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du hopper jo rett over all maten dette stedet kaster rett i søpla hver eneste dag... For å ha et bredt utvalg ut dagen. Det utgjør mer matsvinn enn du får til på eget kjøkken på over et år. Det er fullstendig ansvarsfraskrivelse å spise på slike steder. Anonymkode: 00f93...d3c Flere steder med buffet selger restematen på TooGoodToGo. F.eks Jaipur i Oslo gjør det med restene fra lunjsbuffeten. jeg har ofte handlet lunsjrester der for å spise til middag om jeg jobber på den tiden. 74 kroner for en stor porsjon indisk med ris, det er billig middag. Og restauranten blir stort sett kvitt alt, for det pleier alltid å være utsolgt utover kvelden. Selv kaster jeg omtrent ingenting, lager middag ut fra hva som må brukes opp hjemme. Og kjøper masse fra 40% datodisken i butikken. 4 pakker kjøttdeig på fredag, og 2 pakker fiskekaker i dag. Endret 28. oktober av -jk- 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #93 Del Skrevet 28. oktober Kjæresten er sånn, utrolig irriterende. Han har en eller annen vrangforestilling om at restemat er farlig Anonymkode: 99baf...c91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #94 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kaster det jeg vil. Anonymkode: 72991...cb8 Men man virker vel litt mindre smart når en ikke skjønner at det er lurt å kaste minst mulig mat. Det å planlegge så dårlig at en lager dobbelt så mye mat man trenger er vel heller ikke særlig smart, og unødvendig sløsing er det også. Anonymkode: 99baf...c91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #95 Del Skrevet 28. oktober Jeg har ikke bil og har ikke reist med fly på årevis. Tror verden takler fint at jeg ikke gidder å ta vare på rester. Anonymkode: 25502...782 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #96 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er det mulig? Vi har alle et ansvar ang matsvinn. Noen jobber hardt for å produsere din mat og da skylder du dem å ha respekt. Anonymkode: 0d5d0...ebd Ja. Fult mulig. Anonymkode: 72991...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #97 Del Skrevet 28. oktober Hvorfor sa du ikke noe selv da, TS? Du kunne jo tilbudt seg å ts med maten hjem. Anonymkode: eb971...c15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #98 Del Skrevet 28. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke bil og har ikke reist med fly på årevis. Tror verden takler fint at jeg ikke gidder å ta vare på rester. Anonymkode: 25502...782 Samme tenkte jeg. Anonymkode: 72991...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 28. oktober #99 Del Skrevet 28. oktober Må vedgå at jeg syns det er rart at rester er noe mange virker å forbarme seg over for å gjøre en innsats. Jeg blir superglad når jeg har middagsrest på jobblunsj fremfor knekkebrød! Og supper og gryter er gjerne til og med bedre dagen etter, smakene setter seg 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. oktober #100 Del Skrevet 29. oktober Frøkenfryden skrev (13 timer siden): Må vedgå at jeg syns det er rart at rester er noe mange virker å forbarme seg over for å gjøre en innsats. Jeg blir superglad når jeg har middagsrest på jobblunsj fremfor knekkebrød! Og supper og gryter er gjerne til og med bedre dagen etter, smakene setter seg Beste lunchen det ❤️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå