AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #21 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det var en liten Norgespakke til 73 kr, kjøpt på nettet. Jeg ringte Posten og beskrevet pakken og innholdet, og de har etterlyst pakken internt. Hun sa at jeg vil få beskjed i løpet av 1-10 dager om de har funnet ut av noe, og sa at jeg vil få penger tilbake hvis de ikke finner pakken. Dette er ikke riktig. Posten refunderer ikke for en pakke du ikke kan bevise at er levert inn. Du er ansvarlig overfor kjøper, og må betale tilbake det hun har betalt, fullt oppgjør med porto og det hele. Anonymkode: 70541...43b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #22 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 23.36): Da tror jeg nok ikke du har noe å komme med. Jeg blir alltid spurt om jeg ønsker kvittering til sms av dem som tar imot, så dette var snodig. Anonymkode: e0751...f86 På Postnord blir du det, ikke hos Posten. Postnord scanner småpakkene ved innlevering, det gjør ikke Posten, kun de store. Anonymkode: 70541...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #23 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har opplevd at pakker med sporing ikke blir scannet inn i systemet og blir lagt ret i postkassen. Jeg har nok og spurt posten om hvordan dette fungerer og fått svar at når pakkene er små, så blir de levert som brev altså ingen skanning. Anonymkode: c0896...937 Dette stemmer ikke. Har man kjøpt produktet Liten Norgespakke så printes det ut en lapp som klistres på når den kommer til omfordelingsterminalen. I samme øyeblikk er det sporing på pakken. Det er jo nettopp det man har betalt for, sporing og forsikring, å hevde at de lar dette være og bare leverer de som brev utem scanning/sporing/forsikring er bare tull. Anonymkode: 70541...43b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #24 Del Skrevet 24. oktober 2024 jeg tar alltid bilde av at jeg leverer pakken av denne grunnen, har opplevd å krangle på slikt selv og det er en kragel man ikke vinner Anonymkode: 43691...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #25 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette stemmer ikke. Har man kjøpt produktet Liten Norgespakke så printes det ut en lapp som klistres på når den kommer til omfordelingsterminalen. I samme øyeblikk er det sporing på pakken. Det er jo nettopp det man har betalt for, sporing og forsikring, å hevde at de lar dette være og bare leverer de som brev utem scanning/sporing/forsikring er bare tull. Anonymkode: 70541...43b Du må gjerne påstå at det jeg har skrevet ikke stemmer, men det er hva jeg har opplevd, og hva jeg har fått av beskjeder fra posten.e Men jeg skriver alltid både koden fra posten, navn og avsender på pakkene, noe posten og anbefaler dersom pakkene kommer på avveie. Å påstå at noen lyver når du ikke vet hva andre opplever er temmelig drøy og noe du bør holde deg for god til. Anonymkode: c0896...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 24. oktober 2024 #26 Del Skrevet 24. oktober 2024 For å være sikker på at pakken skannes inn i sporingssystemet, kan du ikke bare legge den i pakkeluka og håpe på det beste. De ansatte har da ikke visst at den skal skannes og bare sendt den videre. Nå får du bare håpe at den er på vei til riktig mottaker. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 24. oktober 2024 #27 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette stemmer ikke. Har man kjøpt produktet Liten Norgespakke så printes det ut en lapp som klistres på når den kommer til omfordelingsterminalen. I samme øyeblikk er det sporing på pakken. Det er jo nettopp det man har betalt for, sporing og forsikring, å hevde at de lar dette være og bare leverer de som brev utem scanning/sporing/forsikring er bare tull. Anonymkode: 70541...43b Har opplevd akkurat det samme. Ingen sporing og at pakken bare plutselig dukker opp etter noen dager. Den har da ikke komt inn i sporingssystemet og bare vandret rundt som et hvilket som helst "brev". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #28 Del Skrevet 24. oktober 2024 Liten Norgespakke har ikke noe sporing før den er scannet på postterminalen. På liten Norgespakke skriver man på en kode som starter med LL…, og når denne blir levert inn til post i butikk så kan ikke butikken scanne noe - det er ikke noe å scanne! Butikken kan heller ikke printe ut adresselappen på disse pakkene, det gjøres på postterminalen. Dette står også forklart på Posten sine nettsider. Liten Norgespakke har altså sporing - etter den har vært på postterminalen - men du har ingen bekreftelse på innlevert sending. Det er et særdeles dårlig produkt etter min mening. Hvorfor har de ulik sendemåte på Stor og Liten Norgespakke?? Jeg har flere ganger levert inn liten Norgespakke og bedt om kvittering på innlevert sending, men det har ikke butikkene noe system for. Det er risikosport, men har nå gått bra hver gang likevel. Stor Norgespakke derimot, kan butikken både printe ut adresselapp på, og gi deg kvittering for innlevert sending, og den spores fra første stund. Evt bruk heller PostNord, der spores både små og store pakker fra første stund. Anonymkode: f4028...72f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #29 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): jeg tar alltid bilde av at jeg leverer pakken av denne grunnen, har opplevd å krangle på slikt selv og det er en kragel man ikke vinner Anonymkode: 43691...362 Å ta bilde er den eneste måten du kan bevise det på. Bra. Anonymkode: 70541...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #30 Del Skrevet 24. oktober 2024 Hensatt skrev (29 minutter siden): Har opplevd akkurat det samme. Ingen sporing og at pakken bare plutselig dukker opp etter noen dager. Den har da ikke komt inn i sporingssystemet og bare vandret rundt som et hvilket som helst "brev". Nei, det er faktisk ikke mulig. Da har avsender sendt det som vanlig brev, men kanskje tatt betalt for Liten Norgespakke.... Det er klart at Postne selger ikke tjenesten "sporing og forsikring" uten å faktisk oppfylle den. Anonymkode: 70541...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #31 Del Skrevet 24. oktober 2024 Hensatt skrev (33 minutter siden): For å være sikker på at pakken skannes inn i sporingssystemet, kan du ikke bare legge den i pakkeluka og håpe på det beste. De ansatte har da ikke visst at den skal skannes og bare sendt den videre. Det er ikke sånn det fungerer! Klart at alle pakkene blir sjekket manuelt, det vet utmerket godt hva de skal scanne og ikke Anonymkode: 70541...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #32 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Du må gjerne påstå at det jeg har skrevet ikke stemmer, men det er hva jeg har opplevd, og hva jeg har fått av beskjeder fra posten.e Men jeg skriver alltid både koden fra posten, navn og avsender på pakkene, noe posten og anbefaler dersom pakkene kommer på avveie. Å påstå at noen lyver når du ikke vet hva andre opplever er temmelig drøy og noe du bør holde deg for god til. Anonymkode: c0896...937 Jeg skriver at du tar feil, og ingenting av det du hevder stemmer. Du bør jobbe med husken din, tror jeg. Å spre feilinformasjon på den måten du gjør er veldig ødeleggende for dem som faktisk trenger rådene som gis her inne, og at de er riktige! Hva mener du med "fått beskjeder av posten"? Hvilke beskjeder mener du å ha fått? Anonymkode: 70541...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #33 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Liten Norgespakke har ikke noe sporing før den er scannet på postterminalen. På liten Norgespakke skriver man på en kode som starter med LL…, og når denne blir levert inn til post i butikk så kan ikke butikken scanne noe - det er ikke noe å scanne! Butikken kan heller ikke printe ut adresselappen på disse pakkene, det gjøres på postterminalen. Dette står også forklart på Posten sine nettsider. Liten Norgespakke har altså sporing - etter den har vært på postterminalen - men du har ingen bekreftelse på innlevert sending. Det er et særdeles dårlig produkt etter min mening. Hvorfor har de ulik sendemåte på Stor og Liten Norgespakke?? Jeg har flere ganger levert inn liten Norgespakke og bedt om kvittering på innlevert sending, men det har ikke butikkene noe system for. Det er risikosport, men har nå gått bra hver gang likevel. Stor Norgespakke derimot, kan butikken både printe ut adresselapp på, og gi deg kvittering for innlevert sending, og den spores fra første stund. Evt bruk heller PostNord, der spores både små og store pakker fra første stund. Anonymkode: f4028...72f Det du skriver her er 100% riktig. Godt at trådstarter kan få korrekt svar! Det med Postnord kan ikke understrekes godt nok; det er et mye bedre produkt i og med at det har sporing fra start, du kan sende en mye større pakke for 69,- enn for Postens 73,-, og svært ofte leverer de mye raskere enn Posten, er min erfaring. Anonymkode: 70541...43b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #34 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Liten Norgespakke har ikke noe sporing før den er scannet på postterminalen. På liten Norgespakke skriver man på en kode som starter med LL…, og når denne blir levert inn til post i butikk så kan ikke butikken scanne noe - det er ikke noe å scanne! Butikken kan heller ikke printe ut adresselappen på disse pakkene, det gjøres på postterminalen. Dette står også forklart på Posten sine nettsider. Liten Norgespakke har altså sporing - etter den har vært på postterminalen - men du har ingen bekreftelse på innlevert sending. Det er et særdeles dårlig produkt etter min mening. Hvorfor har de ulik sendemåte på Stor og Liten Norgespakke?? Jeg har flere ganger levert inn liten Norgespakke og bedt om kvittering på innlevert sending, men det har ikke butikkene noe system for. Det er risikosport, men har nå gått bra hver gang likevel. Stor Norgespakke derimot, kan butikken både printe ut adresselapp på, og gi deg kvittering for innlevert sending, og den spores fra første stund. Evt bruk heller PostNord, der spores både små og store pakker fra første stund. Anonymkode: f4028...72f Tusen takk for svar! Det har vært noen forvirrende svar her i tråden, men det du skriver gir mening. Helt enig i at det er et tullete system. Kan jeg spørre deg om en ting til siden det virker som du har god oversikt? Jeg ser stadig at pakker jeg leverer inn, enten i postluke eller skranke, tar dagevis på å registreres som sendt/mottatt, noen ganger opptil 6 dager. Men etter det leveres de veldig kjapt. Nå som jeg har appen ser jeg at registreringen sier at pakkene er mottatt Lørenskog - tidligere fikk jeg bekreftelse på e-post uten at det var noe mer informasjon enn at det var mottatt, Vil det si at det er postterminalen, så pakkene registreres ikke på min lokale post i butikk, men ved Oslo? Da føler jeg at det er risiko for at noe kan skje fra jeg leverer pakken lokalt til pakkene kommer frem der. Jeg synes de burde registrere så snart det er mottatt på hvert sted og ikke først når pakken ankommer postterminalen. Anonymkode: 068aa...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #35 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er ikke riktig. Posten refunderer ikke for en pakke du ikke kan bevise at er levert inn. Du er ansvarlig overfor kjøper, og må betale tilbake det hun har betalt, fullt oppgjør med porto og det hele. Anonymkode: 70541...43b Det var det kundeservicepersonen sa til meg uoppfordret. Jeg vet ikke hva som stemmer, men må jo forholde meg til det jeg blir fortalt av Posten. Anonymkode: 068aa...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #36 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det var det kundeservicepersonen sa til meg uoppfordret. Jeg vet ikke hva som stemmer, men må jo forholde meg til det jeg blir fortalt av Posten. Anonymkode: 068aa...080 Jeg tenker du selv forstår at det ikke gir mening.... Anonymkode: 70541...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #37 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): så pakkene registreres ikke på min lokale post i butikk, men ved Oslo? Men dette vet du jo allerede. Terminaken, i ditt tilfelle på Lørenskog, er første sted det registreres. Så derfor skal du ta bilde når du leverer inn. Du skrev at det var flere uker siden du hadde sendt den, også veldig pussig at ikke mottaker har henvendt seg til deg tidligere. Flere ting i historien din som skurrer. Men det er uansett et viktig tema du belyser. Håoer du har betalt tilbake pengene til den eneste virkelig uskyldige parten i dette. Og neste gang tar du bilde. Anonymkode: 70541...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #38 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må gjerne påstå at det jeg har skrevet ikke stemmer, men det er hva jeg har opplevd, og hva jeg har fått av beskjeder fra posten.e Men jeg skriver alltid både koden fra posten, navn og avsender på pakkene, noe posten og anbefaler dersom pakkene kommer på avveie. Å påstå at noen lyver når du ikke vet hva andre opplever er temmelig drøy og noe du bør holde deg for god til. Anonymkode: c0896...937 Det du påsto var "Jeg har nok og spurt posten om hvordan dette fungerer og fått svar at når pakkene er små, så blir de levert som brev altså ingen skanning. " Dette er bare tull, har jeg fortalt deg. Her husker du feil! Anonymkode: 70541...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #39 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Men dette vet du jo allerede. Terminaken, i ditt tilfelle på Lørenskog, er første sted det registreres. Så derfor skal du ta bilde når du leverer inn. Du skrev at det var flere uker siden du hadde sendt den, også veldig pussig at ikke mottaker har henvendt seg til deg tidligere. Flere ting i historien din som skurrer. Men det er uansett et viktig tema du belyser. Håoer du har betalt tilbake pengene til den eneste virkelig uskyldige parten i dette. Og neste gang tar du bilde. Anonymkode: 70541...43b Jeg visste ikke at terminalen var det første stedet pakkene registreres. Jeg har lurt på hvorfor det tar så lang tid å registrere pakkene iblant og har mistenkt at de sendes noe sted før scanning, men det har jeg ikke visst. Jeg vet ikke helt hva du mener skurrer, men jeg har ingenting å hente på å komme her og finne på ting om et salg for 150 kr på Finn. Det er flere uker siden jeg sendte pakken. Jeg antok alt var i orden. Kjøper har vært på ferie og tok kontakt da hen kom hjem og ikke hadde mottatt pakken. Jeg har ikke refundert kjøper enda siden vi nå skal vente 1-10 dager på at pakken forhåpentligvis blir funnet. Selvfølgelig refunderer jeg kjøper hvis pakken ikke blir funnet uansett om Posten refunderer meg eller ikke, men jeg håper jo at Posten har noe system som sikrer kundene sine. Jeg leverte pakken og har gjort min del, det er ikke min feil at de har mistet den. Anonymkode: 068aa...080 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #40 Del Skrevet 24. oktober 2024 Her har de et rullebånd som vi legger pakkene på, og så forsvinner pakkene inn bak og man regner med at de blir scannet. Dette tør jeg ikke lenger etter å ha lest tråden.Skal begynne å plinge på en ansatt så jeg får den scannet inn der og da så får de bare bli irritert. Post i butikk er en uting. Ansatte blir irritert og stressa fordi de må løpe mellom kasse/varepåfylling og posten. Skulle aldri blitt innført. Anonymkode: 4df4d...f00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå