AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #61 Del Skrevet 30. oktober 2024 Jeg vet ikke om noen ønsker oppdatering på dette, men det har jeg i alle fall. Posten har lett etter pakken og finner den ikke. De har bedt meg komme med erstatningskrav og vil da refundere prisen for varen + porto. Det vil si at hvis jeg refunderer kunden det hen betalte, sitter jeg da igjen med ingenting etter alt dette styret - ikke varen og ikke penger. Er det noen som har erfaring med lignende og har innspill på hva som er riktig å gjøre? Blir det feil å foreslå til kjøper at vi deler refusjonen 50/50? I utgangspunktet tenker jeg at kjøper burde få full refusjon siden hen ikke fikk det hen betalte for, men jeg har jo også fullført mitt ansvar ved å levere pakken i god tro om at den kom frem. Det er jo ikke så mye penger, men bare irriterende. Hvis dette skjer flere ganger kan jeg jo tape endel på dette her... Anonymkode: 068aa...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 30. oktober 2024 #62 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke om noen ønsker oppdatering på dette, men det har jeg i alle fall. Posten har lett etter pakken og finner den ikke. De har bedt meg komme med erstatningskrav og vil da refundere prisen for varen + porto. Det vil si at hvis jeg refunderer kunden det hen betalte, sitter jeg da igjen med ingenting etter alt dette styret - ikke varen og ikke penger. Er det noen som har erfaring med lignende og har innspill på hva som er riktig å gjøre? Blir det feil å foreslå til kjøper at vi deler refusjonen 50/50? I utgangspunktet tenker jeg at kjøper burde få full refusjon siden hen ikke fikk det hen betalte for, men jeg har jo også fullført mitt ansvar ved å levere pakken i god tro om at den kom frem. Det er jo ikke så mye penger, men bare irriterende. Hvis dette skjer flere ganger kan jeg jo tape endel på dette her... Anonymkode: 068aa...080 Du sitter jo igjen med penger? Du har jo allerede fått penger fra kjøper, nå får du penger fra Poeten også. Du skal jo ikke ha dobbelt opp? Selvfølgelig skal kjøper ha full refusjon når du har fått erstatning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #63 Del Skrevet 30. oktober 2024 issoras skrev (4 minutter siden): Du sitter jo igjen med penger? Du har jo allerede fått penger fra kjøper, nå får du penger fra Poeten også. Du skal jo ikke ha dobbelt opp? Selvfølgelig skal kjøper ha full refusjon når du har fått erstatning. Det har du jo helt rett i. Jeg har rett og slett ikke tenkt på at jeg allerede har fått pengene fra kunden 😅 Da er jo alt i sin skjønneste orden. Takk for kommentaren din. Anonymkode: 068aa...080 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 30. oktober 2024 #64 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har du jo helt rett i. Jeg har rett og slett ikke tenkt på at jeg allerede har fått pengene fra kunden 😅 Da er jo alt i sin skjønneste orden. Takk for kommentaren din. Anonymkode: 068aa...080 Skal innrømme at jeg måtte tenke to ganger før jeg ble sikker i mitt svar. 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #65 Del Skrevet 30. oktober 2024 issoras skrev (2 minutter siden): Skal innrømme at jeg måtte tenke to ganger før jeg ble sikker i mitt svar. 😂 Her gikk det litt i surr ja 😂 men jeg er glad for det er i orden og at Posten gir erstatning, basert på noen av svarene i tråden var jeg usikker på om de ville det! Anonymkode: 068aa...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå