AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #1 Del Skrevet 22. oktober 2024 Jeg solgte en vare på Finn.no og bestilte Norgespakke, altså med sporing. Kjøper har ikke mottatt pakken, og når jeg sjekker sporingen kommer det opp at Posten fortsatt venter på pakken. Det stemmer absolutt ikke, jeg leverte den for flere uker siden. Jeg kontakter Posten i morgen, men vil jeg motta penger tilbake hvis de ikke finner den? Jeg må jo refundere kjøper siden hen ikke har fått varen sin, men da mangler jeg jo både varen og pengene for den. Setter pris på svar. Anonymkode: 068aa...080 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #2 Del Skrevet 22. oktober 2024 Har du kvittering på det så kjør på, det er vel forsikret til en viss sum og. Post nord mistet en pakke jeg skulle sende, heldigvis hadde jeg pakket den i fargerikt papir så de fant den på terminalen, den hadde havnet helt feil, men de og prøvde seg først med at ingenting var mottatt. Anonymkode: 36122...a87 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #3 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har du kvittering på det så kjør på, det er vel forsikret til en viss sum og. Post nord mistet en pakke jeg skulle sende, heldigvis hadde jeg pakket den i fargerikt papir så de fant den på terminalen, den hadde havnet helt feil, men de og prøvde seg først med at ingenting var mottatt. Anonymkode: 36122...a87 Ja, jeg har kvittering. Men hva hvis de fortsetter å hevde at jeg ikke har levert den inn? Jeg har jo ikke noe bevis på det hvis de ikke har kamera der, og det har jeg ikke sett at de har. Det var lurt det med fargerikt papir - jeg har solgt en del i det siste og pakker inn enten i brunt eller rosa papir, og jeg husker jammen ikke hvilken jeg brukte til akkurat denne pakken Anonymkode: 068aa...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #4 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, jeg har kvittering. Men hva hvis de fortsetter å hevde at jeg ikke har levert den inn? Jeg har jo ikke noe bevis på det hvis de ikke har kamera der, og det har jeg ikke sett at de har. Det var lurt det med fargerikt papir - jeg har solgt en del i det siste og pakker inn enten i brunt eller rosa papir, og jeg husker jammen ikke hvilken jeg brukte til akkurat denne pakken Anonymkode: 068aa...080 Men kvitteringa er jo beviset ditt? Da skal vel det holde? Ja jeg har litt blandet erfaring med å sende ting, spesielt post nord så jeg lager de.så fargesprakende som mulig Anonymkode: 36122...a87 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #5 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men kvitteringa er jo beviset ditt? Da skal vel det holde? Ja jeg har litt blandet erfaring med å sende ting, spesielt post nord så jeg lager de.så fargesprakende som mulig Anonymkode: 36122...a87 Den er jo bevis på at jeg har bestilt frakt, ikke bevis på at jeg faktisk har levert pakken. Fra nå av tror jeg bare jeg skal bruke det rosa innpakkingspapiret, da vet jeg i alle fall at pakkene er lett gjenkjennelige. Mulig at jeg også begynner å ta bilde av dem ved levering på posten, for dette er litt kjedelig... Anonymkode: 068aa...080 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #6 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den er jo bevis på at jeg har bestilt frakt, ikke bevis på at jeg faktisk har levert pakken. Fra nå av tror jeg bare jeg skal bruke det rosa innpakkingspapiret, da vet jeg i alle fall at pakkene er lett gjenkjennelige. Mulig at jeg også begynner å ta bilde av dem ved levering på posten, for dette er litt kjedelig... Anonymkode: 068aa...080 Fikk du ikke kvittering I appen når du leverte den på posten? Anonymkode: f6ba0...84e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knottogtott Skrevet 22. oktober 2024 #7 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Fikk du ikke kvittering I appen når du leverte den på posten? Anonymkode: f6ba0...84e Det får man kun på større norgespakker og ikke små (da må man sende fra pakkeboks og da får man kvittering på små også). Jeg tar alltid bilde av pakken og sender bilde av at den er levert til kjøper, slik at jeg hvertfall har bevis på at den faktisk er sendt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #8 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den er jo bevis på at jeg har bestilt frakt, ikke bevis på at jeg faktisk har levert pakken. Fra nå av tror jeg bare jeg skal bruke det rosa innpakkingspapiret, da vet jeg i alle fall at pakkene er lett gjenkjennelige. Mulig at jeg også begynner å ta bilde av dem ved levering på posten, for dette er litt kjedelig... Anonymkode: 068aa...080 Da tror jeg nok ikke du har noe å komme med. Jeg blir alltid spurt om jeg ønsker kvittering til sms av dem som tar imot, så dette var snodig. Anonymkode: e0751...f86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 22. oktober 2024 #9 Del Skrevet 22. oktober 2024 (endret) Ble du ikke spurt om du ønsket kvittering på innleveringen? På postnord får jeg alltid spørsmål om det, mener å huske jeg fikk det sist jeg sendte med posten også. Har fått kvitteringen på sms. Endret 22. oktober 2024 av nordlending 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #10 Del Skrevet 23. oktober 2024 Forundrer meg ikke. Jeg har akkurat nå etterlysning ute på to pakker på Posten. Begge er riktignok registrert mottatt av Posten, men de har rotet dem bort. Den ene er ganske utrolig at de ikke finner, det er en stor pakke med en lampe. Folk her inne har masse motforestillinger mot Postnord og Helthjem, men min erfaring det siste året er at Posten roter atskillig mer enn dem. Anonymkode: bab14...1be 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #11 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fikk du ikke kvittering I appen når du leverte den på posten? Anonymkode: f6ba0...84e Jeg hadde ikke appen. Lastet den ned da jeg ble kontaktet av kjøperen, for jeg ville se om noe mer informasjon kom opp for meg der, men det gjør det ikke. Jeg har pleid å få e-poster når Posten har registrert pakkene, men jeg har solgt en del i det siste (30+ ting i løpet av den siste måneden) og har ikke fulgt med på at jeg har mottatt den e-posten for hver pakke. Anonymkode: 068aa...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #12 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Da tror jeg nok ikke du har noe å komme med. Jeg blir alltid spurt om jeg ønsker kvittering til sms av dem som tar imot, så dette var snodig. Anonymkode: e0751...f86 Er det sant? Jeg synes det er veldig rart at Posten bare kan rote bort en pakke, og på tross av at jeg har sporing står jeg på bar bakke. Jeg pleier som regel ikke å levere i skranke men ved å legge pakkene gjennom leveringshullet der de mottar pakker (post i butikk, ofte er de ansatte ikke ved skranken og når jeg venter på dem oppfordrer de meg stadig til å bare levere der siden de har det travelt). Anonymkode: 068aa...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #13 Del Skrevet 23. oktober 2024 Dette er utfordringen med små pakker, de blir manuelt og ikke automatisk scannet inn. Jeg har derfor gjort det til vane at jeg alltid tar bilde av pakken når den leveres inn - med sendingskode. Anonymkode: f9bfb...0bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #14 Del Skrevet 23. oktober 2024 nordlending skrev (10 timer siden): Ble du ikke spurt om du ønsket kvittering på innleveringen? På postnord får jeg alltid spørsmål om det, mener å huske jeg fikk det sist jeg sendte med posten også. Har fått kvitteringen på sms. Som jeg svarte til noen andre nettopp leverte jeg ikke inn til de ansatte siden de sjelden er ved skranken, og hvis de er det pleier det ofte å være lang kø. De har et lite område på siden hvor man kan levere inn pakker gjennom et slags hull, og så sorterer de dem. Det pleier å fungere helt fint, jeg har solgt og sendt veldig mye i løpet av det siste året (storopprydning hjemme). Kun en gang har noe ikke kommet frem (ifølge kjøper, mulig at det var lureri). Det var noe lite og billig sendt som brev siden kjøper ville spare penger, så der lærte jeg at jeg alltid skulle sende med sporing. Men hvis ikke det hjelper noe særlig er jeg jo like langt Anonymkode: 068aa...080 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #15 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er utfordringen med små pakker, de blir manuelt og ikke automatisk scannet inn. Jeg har derfor gjort det til vane at jeg alltid tar bilde av pakken når den leveres inn - med sendingskode. Anonymkode: f9bfb...0bb Ja, jeg ser at det er det jeg må begynne å gjøre. Min erfaring er at 98% av tiden går det helt fint med alle pakkene, men det er kjedelig at noe er rotet bort og at kjøper virker som hen har mistillit til meg – det skjønner jeg jo, men jeg har gjort min del. Jeg er en seriøs selger med kun 5-stjerners vurderinger på Finn, jeg ville ikke prøvd å svindle noen over en kjole til 150 kr liksom. Anonymkode: 068aa...080 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #16 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg solgte en vare på Finn.no og bestilte Norgespakke, altså med sporing. Kjøper har ikke mottatt pakken, og når jeg sjekker sporingen kommer det opp at Posten fortsatt venter på pakken. Det stemmer absolutt ikke, jeg leverte den for flere uker siden. Jeg kontakter Posten i morgen, men vil jeg motta penger tilbake hvis de ikke finner den? Jeg må jo refundere kjøper siden hen ikke har fått varen sin, men da mangler jeg jo både varen og pengene for den. Setter pris på svar. Anonymkode: 068aa...080 Er dette en liten Norgespakke til kr 73 eller en vanlig stor Norgespakke kjøpt på nette eller i butikk? En gang «hang» en pakke jeg sendte fordi posten hadde stoppet den og mente pakken var for stor. Når så pakken omsider kom frem til mottaker bad jeg hen om å både pakken, noe hen gjorde og jeg måtte sende dette til posten, jeg hadde da også fått posten sitt bilde av lasermåling av pakken, der begge bildene viste at pakken ikke var for stor i forhold til mål for pakken i.forhold til betalt porto. Jeg har og vært med på at posten tar i mot,(tar bilde av pakkene på posten når jeg sender) sender pakken og leverer i postkassen til mottaker uten at noen skanning gjøres slik at pakken blir å finne på sporingen. Hva er liksom da hensikten med sporingen? Da kan mottaker si at pakken ikke er mottatt. Anonymkode: c0896...937 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #17 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er dette en liten Norgespakke til kr 73 eller en vanlig stor Norgespakke kjøpt på nette eller i butikk? En gang «hang» en pakke jeg sendte fordi posten hadde stoppet den og mente pakken var for stor. Når så pakken omsider kom frem til mottaker bad jeg hen om å både pakken, noe hen gjorde og jeg måtte sende dette til posten, jeg hadde da også fått posten sitt bilde av lasermåling av pakken, der begge bildene viste at pakken ikke var for stor i forhold til mål for pakken i.forhold til betalt porto. Jeg har og vært med på at posten tar i mot,(tar bilde av pakkene på posten når jeg sender) sender pakken og leverer i postkassen til mottaker uten at noen skanning gjøres slik at pakken blir å finne på sporingen. Hva er liksom da hensikten med sporingen? Da kan mottaker si at pakken ikke er mottatt. Anonymkode: c0896...937 Det var en liten Norgespakke til 73 kr, kjøpt på nettet. Den var absolutt ikke for stor eller tung. Jeg var innom post i butikk der jeg leverte den i dag og de sa at jeg måtte kontakte posten. Jeg lurte på om pakken kunne ligge et sted der og beskrev den, men de sa at det ikke kunne ha skjedd. Jeg ringte Posten og beskrevet pakken og innholdet, og de har etterlyst pakken internt. Hun sa at jeg vil få beskjed i løpet av 1-10 dager om de har funnet ut av noe, og sa at jeg vil få penger tilbake hvis de ikke finner pakken. Jeg spurte hvordan det vil fungere siden jeg må refundere kunden hvis hen ikke får varen sin, så da sitter jeg jo igjen med verken penger eller plagget jeg solgte pga Postens feil. Hun sa at de først skal lete etter pakken i første omgang, så vi får se hva det blir til. Nå har jeg i alle fall lært meg å alltid ta bilde av pakken på posten med sendingsnummeret tydelig slik at jeg har bedre bevis på at pakken er sendt! Anonymkode: 068aa...080 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #18 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det var en liten Norgespakke til 73 kr, kjøpt på nettet. Den var absolutt ikke for stor eller tung. Jeg var innom post i butikk der jeg leverte den i dag og de sa at jeg måtte kontakte posten. Jeg lurte på om pakken kunne ligge et sted der og beskrev den, men de sa at det ikke kunne ha skjedd. Jeg ringte Posten og beskrevet pakken og innholdet, og de har etterlyst pakken internt. Hun sa at jeg vil få beskjed i løpet av 1-10 dager om de har funnet ut av noe, og sa at jeg vil få penger tilbake hvis de ikke finner pakken. Jeg spurte hvordan det vil fungere siden jeg må refundere kunden hvis hen ikke får varen sin, så da sitter jeg jo igjen med verken penger eller plagget jeg solgte pga Postens feil. Hun sa at de først skal lete etter pakken i første omgang, så vi får se hva det blir til. Nå har jeg i alle fall lært meg å alltid ta bilde av pakken på posten med sendingsnummeret tydelig slik at jeg har bedre bevis på at pakken er sendt! Anonymkode: 068aa...080 Er pakken så liten at den går ned i en normal norsk postkasse, så kan pakken være levert uten å bli registrert i sporingen. Det har jeg opplevd flere ganger. Ville sendt inn skriftlig klage til [email protected] så har su skriftlig dokumentasjon og ikke bare muntlig dersom posten ikke følger opp som lovet. Vis til tlf og hva dere avtalte og at du vil sikre deg dokumentasjon derfor sender du e-post. Anonymkode: c0896...937 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #19 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er pakken så liten at den går ned i en normal norsk postkasse, så kan pakken være levert uten å bli registrert i sporingen. Det har jeg opplevd flere ganger. Ville sendt inn skriftlig klage til [email protected] så har su skriftlig dokumentasjon og ikke bare muntlig dersom posten ikke følger opp som lovet. Vis til tlf og hva dere avtalte og at du vil sikre deg dokumentasjon derfor sender du e-post. Anonymkode: c0896...937 Ja, den var så liten at den ville fått god plass i en postkasse, men hvorfor ville den ikke vært sport hvis de hadde levert den? Da ville jo kjøper også ha plagget, og jeg stoler på hen når hen sier det ikke er mottatt, spesielt siden posten mener de ikke har mottatt den. Takk for tips, jeg skal sende dem en e-post. Kanskje det hjelper til med å få pakken funnet. Det dreier seg ikke om mye penger, men er bare litt kjedelig. Anonymkode: 068aa...080 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #20 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, den var så liten at den ville fått god plass i en postkasse, men hvorfor ville den ikke vært sport hvis de hadde levert den? Da ville jo kjøper også ha plagget, og jeg stoler på hen når hen sier det ikke er mottatt, spesielt siden posten mener de ikke har mottatt den. Takk for tips, jeg skal sende dem en e-post. Kanskje det hjelper til med å få pakken funnet. Det dreier seg ikke om mye penger, men er bare litt kjedelig. Anonymkode: 068aa...080 Jeg har opplevd at pakker med sporing ikke blir scannet inn i systemet og blir lagt ret i postkassen. Jeg har nok og spurt posten om hvordan dette fungerer og fått svar at når pakkene er små, så blir de levert som brev altså ingen skanning. Anonymkode: c0896...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå