Shiloh Skrevet 22. oktober #1 Del Skrevet 22. oktober Hei, har hørt at sykepenger utbetales med full lønn i 3 mnd. Får man mindre etter det`? Venninna mi er sykemeldt i 5 uker nå og lurer på dette. Hun har hørt at man får utbetalt 100% lønn i et år- Noen som vet hva som er riktig? Jeg finner kun dette med 3 mnd når jeg prøver å søke det opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #2 Del Skrevet 22. oktober Shiloh skrev (2 minutter siden): Hei, har hørt at sykepenger utbetales med full lønn i 3 mnd. Får man mindre etter det`? Venninna mi er sykemeldt i 5 uker nå og lurer på dette. Hun har hørt at man får utbetalt 100% lønn i et år- Noen som vet hva som er riktig? Jeg finner kun dette med 3 mnd når jeg prøver å søke det opp.. Du kan umuligvis ha lett veldig godt. Alt står på nav.no. https://www.nav.no/sykepenger#hva Hvor lenge du kan få sykepenger avhenger av alderen din. Under 67 år Du kan maksimalt få sykepenger i 52 uker. Den siste dagen med rett til sykepenger blir også kalt for maksdato. Grensen er den samme enten du er helt eller delvis sykmeldt. Sykefravær 3 år tilbake i tid blir lagt sammen hvis det er mindre enn 26 uker mellom noen av fraværene. Hvis du har brukt opp de 52 ukene, må det gå 26 uker uten sykepenger fra NAV eller arbeidsavklaringspenger, før du kan få vurdert om du har rett til sykepenger på nytt. Når du da søker om sykepenger, vil alle vilkårene for å få sykepenger vurderes på nytt. Les mer under Hvem kan få. Hvis du mottar arbeidsavklaringspenger som arbeidssøker, vil du likevel starte opptjeningen av ny rett til sykepenger. Hvis du har fått sykepenger i 52 uker og fortsatt ikke kan arbeide på grunn av sykdom eller skade, kan du ha rett til arbeidsavklaringspenger eller uføretrygd. Hvor mye kan du få? Sykepengene skal dekke inntekten du vanligvis har, opp til 744 168 kroner (6 ganger folketrygdens grunnbeløp). Når NAV skal utbetale sykepenger, fastsetter vi et sykepengegrunnlag som sykepengene regnes ut etter. I noen saker må NAV bruke skjønn for å beregne sykepengegrunnlaget ditt, det vil si inntekten som NAV kommer fram til at du ville hatt om du ikke hadde blitt syk. Inntekt fra overtid regnes ikke med i sykepengegrunnlaget. Hvis du starter i ny jobb eller får ny inntekt mens du er sykmeldt, vil sykepengene dine bli gradert. Værsegod. Anonymkode: 8ae25...286 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #3 Del Skrevet 22. oktober Er du og venninna di virkelig så hjelpesløse at dere ikke kan gå inn på NAV sine nettsider og sjekke selv? 😳 Anonymkode: 3f938...36f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 22. oktober #4 Del Skrevet 22. oktober Shiloh skrev (13 minutter siden): Hei, har hørt at sykepenger utbetales med full lønn i 3 mnd. Får man mindre etter det`? Venninna mi er sykemeldt i 5 uker nå og lurer på dette. Hun har hørt at man får utbetalt 100% lønn i et år- Noen som vet hva som er riktig? Jeg finner kun dette med 3 mnd når jeg prøver å søke det opp.. Hvor i all verden finner du det med 3 mnd? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #5 Del Skrevet 22. oktober Jøss. Hvor finner du tre måneder? Anonymkode: 0e4ba...439 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #6 Del Skrevet 22. oktober Tjener hun mer enn 6G? Nav dekker full lønn opp til 6G. Det er noen arbeidsgivere som betaler lønn ut over dette, det kan i noen tilfeller være tidsbegrenset (f.eks 3 måneder, jeg fikk 6 måneder). Anonymkode: bfbfb...107 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #7 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er du og venninna di virkelig så hjelpesløse at dere ikke kan gå inn på NAV sine nettsider og sjekke selv? 😳 Anonymkode: 3f938...36f Det må jo være lov å spørre, å det er jo ikke alltid så enkelt å finne info på Nav. Anonymkode: c5399...562 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå