AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #1 Del Skrevet 22. oktober 2024 Hei 😄 har et spørsmål . min kjæreste har en ex som har ødelagt så mye for han.hun tok opp mange forbrukslån i hans navn før.dette har gått til namsmannen.nå har hun starter betale tilbake men ikke fulgt dette nøye opp å det er komt enda er brev om utestående innbetaling. kan dette få konsekvenser for hans kredittverdighet for resten av livet ? Anonymkode: f63aa...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #2 Del Skrevet 22. oktober 2024 Det får konsekvenser så lenge misligholdte lån står i hans navn. Etter misligholdte lån er tilbakebetalt så vil betalingsanmerkninger bli slettet. Men låneinstitusjoner hvor det har vært misligholdte l Anonymkode: 26cb1...bfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #3 Del Skrevet 22. oktober 2024 Æh, kom borti. Låneinstitusjoner hvor det har vært misligholdte i hans navn vil kunne nekte han lån på bakgrunn av betalingshistorikk i fremtiden også. De vil kunne svarteliste han. Anonymkode: 26cb1...bfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #4 Del Skrevet 22. oktober 2024 Han må jo politianmelde henne og få gjelden ut fra sitt navn Anonymkode: 38c43...c04 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #5 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han må jo politianmelde henne og få gjelden ut fra sitt navn Anonymkode: 38c43...c04 I know men de gjør han ikkje ..har masa om det Anonymkode: f63aa...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #6 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei 😄 har et spørsmål . min kjæreste har en ex som har ødelagt så mye for han.hun tok opp mange forbrukslån i hans navn før.dette har gått til namsmannen.nå har hun starter betale tilbake men ikke fulgt dette nøye opp å det er komt enda er brev om utestående innbetaling. kan dette få konsekvenser for hans kredittverdighet for resten av livet ? Anonymkode: f63aa...fdb Hvordan har hun klart dette? Nå er det jo ganske nøye med bankid, personlig passord og slikt. Har han utgitt dette så har han gjort en feil. Pengene hun skal ha tatt ut, ble de ført til hans eller hennes kontonummer? Anonymkode: be0bd...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #7 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I know men de gjør han ikkje ..har masa om det Anonymkode: f63aa...fdb Da må du tolke det som at lånene var tatt opp i hans navn etter hans eget ønske. Ikke sikkert du vet hele historien. Anonymkode: 636f7...699 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #8 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han må jo politianmelde henne og få gjelden ut fra sitt navn Anonymkode: 38c43...c04 Anmeld. Anonymkode: 18bed...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #9 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da må du tolke det som at lånene var tatt opp i hans navn etter hans eget ønske. Ikke sikkert du vet hele historien. Anonymkode: 636f7...699 Eller at han fortsatt er opphengt i exen. Hvorfor ellers skal han beskytte henne? Anonymkode: a556d...b20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #10 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): I know men de gjør han ikkje ..har masa om det Anonymkode: f63aa...fdb Da er han enten fortsatt forelsket i henne og håper å vinne henne tilbake, ellers så er det ikke sant at lånene ble tatt opp uten hans samtykke. At du gidder. Anonymkode: a8c03...7e6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #11 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei 😄 har et spørsmål . min kjæreste har en ex som har ødelagt så mye for han.hun tok opp mange forbrukslån i hans navn før.dette har gått til namsmannen.nå har hun starter betale tilbake men ikke fulgt dette nøye opp å det er komt enda er brev om utestående innbetaling. kan dette få konsekvenser for hans kredittverdighet for resten av livet ? Anonymkode: f63aa...fdb Hvordan klarte hun å ta opp lån i hans navn? Hvis han er uvitende om dette er det jo bare å svare kreditorene at dette vet ikke han noe om og at han aldri har signert noen lånepapirer. Anonymkode: 931e1...5c4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #12 Del Skrevet 22. oktober 2024 Min erfaring er slik: Jeg pleide å bruke 3 faste passord til streaming og lignende. Et av disse passordene brukte jeg også på bankid. På den tiden, nå 6 år siden hadde jeg bankbrikke liggende i nattbordskuffen min. I blant gikk jeg turer med babyen vår uten telefonen, andre ganger lå jeg lenge i badekaret uten telefonen. Jeg hadde aldri tatt i bruk passord for å gå inn på telefonen. Jeg og han flyttet fra hverandre, så byttet jeg adresse og fikk masse post med betalinger på et forbrukslån. Typ bank norwegian med rente på 21%. Jeg logger meg inn å sjekker, der sto det at lånet var tatt opp 6 mnd tidligere og overført til min konto. Deretter går jeg inn på min bankkonto å ser at det har gått til å betale diverse regninger opp til 180 000. Ikke et øre har gått til hans konto og ingenting har stått igjen på min konto. Alt er gjort på et par timer på en dato. Jeg tar kontakt for å forklare situasjonen, men de kan ikke hjelpe meg. For å hente meg inn på nedbetaling må jeg betale 20 000 på første regning. Deretter fast trekk på 4000 i mnd, for de mener at det er avtalen jeg godkjente. Eks svarer ikke på noe rundt dette, null og niks. Han mener bestemt at det er kun meg selv, men har tatt han i lignende løgner både før og etter. Har jo alltid visst at han sleit økonomisk og hadde endel personlig gjeld. Hadde ikke falt meg inn at han kunne løse det slik. Så han har da gjort dette noen uker etter at jeg sa at jeg holder på å bli ferdig med han. Jeg tar kontakt med en rådgiver I banken som forklarer meg at eneste måten han kan stå skyldig til å bli anmeldt hadde vært om pengene hadde blitt overført til hans kontonummer og ikke mitt. Slik det ble gjort så står jeg med ansvaret helt alene. Da gikk det brått opp et lys for meg, jeg har jo sjekket postkassa ukentlig så lenge vi bodde sammen. Jeg tenkte stadig "jøss, ingenting til meg i dag heller." Han må ha tatt posten før jeg sjekket den, så dette har han gått all in for å gjøre. Han ble kjapt ferdig med gjeld, han fikk kjøpt seg fint hus og fikk orden på livet sitt. Jeg måtte betale ned hele summen selv. Lærdommen av dette. Gjem bankbrikke om man har det i hus. Bytt passord på banken gjevnlig. Ha passord på egen telefon og bytt gjevnlig. Sørg for å få all post på digipost. Ikke bli sammen med noen som har økonomiske problemer. Anonymkode: be0bd...c9a 1 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #13 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan klarte hun å ta opp lån i hans navn? Hvis han er uvitende om dette er det jo bare å svare kreditorene at dette vet ikke han noe om og at han aldri har signert noen lånepapirer. Anonymkode: 931e1...5c4 De signerer vel med bankid, så da er det vanskelig å si at det var ikke han Anonymkode: be0bd...c9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #14 Del Skrevet 22. oktober 2024 Hell i uhell for deres del. Hun har innrømmet at hun står ansvarlig for å betale hvert fall noe så lenge hun har begynt å betale inn noe. Dette kan da taes med advokat videre. Anonymkode: be0bd...c9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #15 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han må jo politianmelde henne og få gjelden ut fra sitt navn Anonymkode: 38c43...c04 Det kommer han selvsagt ingen vei med, med mindre hun har forfalsket underskriften hans. Anonymkode: 5e82c...d8e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #16 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han må jo politianmelde henne og få gjelden ut fra sitt navn Anonymkode: 38c43...c04 I praksis er det veldig vanskelig å nå gjennom i slike saker. Det klassiske er at man ikke har sikret passord og kodebrikke til BankID godt nok for partner, og da blir man ansvarlig. Anonymkode: 30e06...7f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #17 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): I praksis er det veldig vanskelig å nå gjennom i slike saker. Det klassiske er at man ikke har sikret passord og kodebrikke til BankID godt nok for partner, og da blir man ansvarlig. Anonymkode: 30e06...7f6 Ja der sier du noe viktig 😄 Anonymkode: f63aa...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #18 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan klarte hun å ta opp lån i hans navn? Hvis han er uvitende om dette er det jo bare å svare kreditorene at dette vet ikke han noe om og at han aldri har signert noen lånepapirer. Anonymkode: 931e1...5c4 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han må jo politianmelde henne og få gjelden ut fra sitt navn Anonymkode: 38c43...c04 Tror dere seriøst at det fungerer slik...? Anonymkode: 058b7...a8c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå