Gå til innhold

Baby bæsjer gjennom klær hver dag - tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tøybleier, aldri hatt lekkasje. 
Også babypotting ved siden når man vil. 

Anonymkode: bfb6a...985

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Sikkert ikke det du vil høre, men ett av mine barn var slik og ble aldri bedre. Han hadde bare en kropp som ikke passet bleier, det gav sel aldri, vi prøvde alle bleietyper som finnes. 

Anonymkode: eeabd...9fe

:sjokk: 

Hav det seg aldri? Hvor gammel hen i dag? (Unnskyld klarte ikke la være). 

Anonymkode: edd20...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde samme problem. Baby er 6 mnd nå. Kuttet ut melk og melkeprodukter, de mistenkte mpa pga eksem og bæsj. Allergi eller ikke så lekker hvertfall ikke bleiene lenger!❤️ før var det som en eksplosjon hver gang, nå bare kommer det. Vi har også hatt heldig god erfaring med lillego åpen bleie på dagtid. 8 kg bruker str 4.

Anonymkode: 3b702...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor ofte/hyppig i løpet av en dag bæsjer baby? Er jo ikke så mye eller ofte i den alderen. Går det an å planlegge litt rundt tidene så baby heller ligger på magen og leker eller noe? Da går det ikke opp etter ryggen etter min erfaring 

Anonymkode: 09ce6...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvor ofte/hyppig i løpet av en dag bæsjer baby? Er jo ikke så mye eller ofte i den alderen. Går det an å planlegge litt rundt tidene så baby heller ligger på magen og leker eller noe? Da går det ikke opp etter ryggen etter min erfaring 

Anonymkode: 09ce6...c87

Regner med ungen kan gå. Ts skriver ungen er to år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte gå ned en størrelse på bleiene istedet for opp. Det passet kroppsfasongen til vår bedre rett og slett, og du bestemmer jo hvor stram den skal være selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (24 minutter siden):

Regner med ungen kan gå. Ts skriver ungen er to år

Ts skriver babyen det gjelder er 6mnd, så stor sannsynlighet for at den ikke går helt enda. Babyen har ett storesøsken på 2år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonstop1 skrev (4 minutter siden):

Ts skriver babyen det gjelder er 6mnd, så stor sannsynlighet for at den ikke går helt enda. Babyen har ett storesøsken på 2år.

Åja da leste jeg feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du bruke for store bleier, da? Str 5 på en på seks måneder. Min er to år og bruker 5 selv. Kan den bli for løs for babyen? 

ellers er libero blitt elendig. Styr unna. 

Anonymkode: 741f9...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 20.57):

:sjokk: 

Hav det seg aldri? Hvor gammel hen i dag? (Unnskyld klarte ikke la være). 

Anonymkode: edd20...7ac

I dag er han 7 år, såvi er ferdig med det nå altså😂😅 men ja, det gav seg aldri. Lekkasje ca hver dag.  Vi prøvde alle typer, apotekbleier, tøybleier etc. opp og ned i størrelse, han passet rett og slett ikke bleier🤷🏼‍♀️ vi sluttet med ull da🙅🏼‍♀️

Anonymkode: eeabd...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 14.25):

Tusen takk for alle svar🙏🏻 Dere som bruker Pampers, har deres babyer vært litt tykke og god rundt lår og rumpe? Mi er det, så har tenkt Libero kanskje har litt for smal passform, og dekker ikke ryggen godt nok siden rumpa bygger så mye ut😂 Pottetrening prøvde jeg med førstemann siden hu hadde mye magevondt, men det ble så tungt å stå å holde i posisjon, og bæsjen kom aldri de gangene vi prøvde, så det ga vi opp🫣 

Men halleluja for dagens bilstoltur! Hadde på seg Libero åpen bleie når hun bæsjet, og bleia tok ALT! Sier litt hvor mye ryggbæsj hun har når jeg blir SÅ glad for at bleien fungerte normalt for en gangs skyld🙈 men dette var den gamle typen Libero, føler de nye lekker mer… har ikke prøvd pampers enda🤞🏻

TS

Anonymkode: c8065...ea1

Potte trening tar tid. Fra barnet kan sitte selv så kan du sette det på en potte så slipper du å holde. Potte med god stor ryggstøtte er best for de minste. Men potte trening tar litt tid og vil variere litt hvor lang tid det tar for barna og bli vant til rutinen. Det viktigste er at det er forutsigbart for barnet.

Anonymkode: 3847b...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...