Gå til innhold

Orker ikke en jobb hvor jeg må ta bistå mennesker lenger!!!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Sosialfaglig utdannet, master. Jobbet i psykiatri, barnevern, skole, bhg, rus, veileder, akutt, langtidsavdeling, bolig. ALT. Nå har denne sektoren spist meg opp så mye at jeg er et skall av meg selv. Jeg vil LANGT vekk fra mennesker, jeg er lei mennesker og jeg holder på å eksplodere på alle rundt meg fordi jeg er så sint. Bitter for å ha brukt så mange år av livet mitt på å studere dette og hjelpe andre, når jeg ender opp som er lik av meg selv. 

Gjerne kom med tips til yrkes som krever minimal med menneskelig kontakt. Kollegaer går bra, men det er det. Helst noe som betaler ok. Og mannsdominert.

Anonymkode: a0dc4...70d

• Liker 4
  • Hjerte 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at jeg missa litt i overskriften her. Overtenning kan man si… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager?

Anonymkode: d69cd...ecf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv sosialfaglig utdannet og forstår godt hva du mener. Jeg er blitt menneskefiendtlig. Orker ikke møte venner og familie på fritiden, og jeg har begynt å se negativt på mennesker generelt. For meg hjalp boken Smittet av vold, der det beskrives hvordan vi endrer oss som mennesker av å jobbe så tett på folk som strever så mye. 

Er sykmeldt nå. Men jeg drømmer om å jobbe med f.eks bygg, eller utemiljø. Men jeg er en svak kvinne så jeg vet ikke akkurat om de vil ha meg. Men jeg går tur for tiden og da ser jeg de som jobber i kommunen som blåser løv, og de som jobber med å bytte kledning på et bygg og da tenker jeg at noe sånt vil jeg gjøre. 

Anonymkode: e69ab...abe

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe innenfor IT? Yrkessjåfør? Oljeplattform? Maler, snekker, rørlegger, elektriker, søppeltømming. Du sier ingenting om alder eller interesser. Er det aktuelt å omskolere deg? Noe innenfor økonomi, ingeniør?

Anonymkode: 1da19...220

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er selv sosialfaglig utdannet og forstår godt hva du mener. Jeg er blitt menneskefiendtlig. Orker ikke møte venner og familie på fritiden, og jeg har begynt å se negativt på mennesker generelt. For meg hjalp boken Smittet av vold, der det beskrives hvordan vi endrer oss som mennesker av å jobbe så tett på folk som strever så mye. 

Er sykmeldt nå. Men jeg drømmer om å jobbe med f.eks bygg, eller utemiljø. Men jeg er en svak kvinne så jeg vet ikke akkurat om de vil ha meg. Men jeg går tur for tiden og da ser jeg de som jobber i kommunen som blåser løv, og de som jobber med å bytte kledning på et bygg og da tenker jeg at noe sånt vil jeg gjøre. 

Synd du har samme erfaring. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg har blitt apatisk av dette yrket. Og ekstremt hvor mye andres energi påvirker ens egen. Kan umulig være bra for psyken.

jeg tenker det samme. Noe helt, helt annet. Jeg er i tidlig 30-årene så bør vel være mulig. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme her, men har jobbet som kabinansatt i 15 år 🥴 Skal prøve meg som t-banefører. 

Anonymkode: a4fa1...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noe innenfor IT? Yrkessjåfør? Oljeplattform? Maler, snekker, rørlegger, elektriker, søppeltømming. Du sier ingenting om alder eller interesser. Er det aktuelt å omskolere deg? Noe innenfor økonomi, ingeniør?

Anonymkode: 1da19...220

Oljeplattform ja takk, men har ingen erfaring ei heller utdannelse 😕rørlegger og renovasjon ja kanskje. Jeg klarer ikke tanken på tre år til på universitetet

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lignende bakgrunn som deg. Har vurdert å bli kranfører. Kort kurs, etterspurt, grei lønn. 

Anonymkode: 47c18...934

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ntnu har de en erfaringsbasert master for helsepersonell som man kan ta ved siden av jobb, hvor man får kompetanse til å jobbe i IT-prosjekter innenfor helse. Kunne det vært noe?

Anonymkode: 14a65...349

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Mistet mye empati. Tar nå en master slik at jeg kan forsøke å få en jobb litt høyere opp i systemet. Heller bruke erfaringen min litt unna folk. 

Anonymkode: 27d4a...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme her. Mistet mye empati. Tar nå en master slik at jeg kan forsøke å få en jobb litt høyere opp i systemet. Heller bruke erfaringen min litt unna folk. 

Anonymkode: 27d4a...0e0

Jeg har master, men kjenner at jeg er helt ferdig med hele sektoren skal jeg være ærlig. Håper det løser seg for deg🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å lure på om arbeidslivet er lagt opp feil. Kanskje det er feil at man jobber så fokusert på bare et område og overforbruker og sliter ut sine evner der.

Hvis man f.eks. hadde jobbet 50% i to forskjellige yrker ville man kanskje ikke blitt slitt ut like raskt?

Anonymkode: ea762...695

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Sosialfaglig utdannet, master. Jobbet i psykiatri, barnevern, skole, bhg, rus, veileder, akutt, langtidsavdeling, bolig. ALT. Nå har denne sektoren spist meg opp så mye at jeg er et skall av meg selv. Jeg vil LANGT vekk fra mennesker, jeg er lei mennesker og jeg holder på å eksplodere på alle rundt meg fordi jeg er så sint. Bitter for å ha brukt så mange år av livet mitt på å studere dette og hjelpe andre, når jeg ender opp som er lik av meg selv. 

Gjerne kom med tips til yrkes som krever minimal med menneskelig kontakt. Kollegaer går bra, men det er det. Helst noe som betaler ok. Og mannsdominert.

Lager arbeid, ta lappen på truck. Lastebil sjåfør langtransport 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Synd du har samme erfaring. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg har blitt apatisk av dette yrket. Og ekstremt hvor mye andres energi påvirker ens egen. Kan umulig være bra for psyken.

jeg tenker det samme. Noe helt, helt annet. Jeg er i tidlig 30-årene så bør vel være mulig. 

Apatisk har jeg følt meg innimellom, helt flat. For meg har det dessverre gått mer i irritabilitet og at jeg rett og slett ikke tåler trynet på folk, selv de jeg var glad i. Føler meg helt avstumpet følelsesmessig. 34 år her, og 10 år i det yrket er nok. Jeg ville så jævlig godt for folk, og verden, og det har sikkert gjort at jeg også ga for mye. Så jeg må jo definitivt bli bedre på grensesetting, men nå ser jeg aldri for meg å komme tilbake til det yrket. 

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg er svært interessert i hvorfor du har endt å med å oppleve det slik du gjør. kan du utdype dine erfaringer?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil bare si at jeg må takke dere for at dere har hjulpet mange mennesker gjennom flere år. Tusen takk ❤️ 

Jeg håper dere finner dere et nytt yrke før dere blir helt utbrente. Det er ikke verd å ofre helsa. 

Anonymkode: 4a371...b8b

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i service yrket og forstår deg så godt. Det gikk fint lenge, for sånn 15 år siden... Nå går jeg nesten i taket av å må hjelpe kunder. Jeg blir så lei. Irriterende kunder, masing, klaging og syting, pruting, folk som ikke vil godta priser, myeeee rare freaks ute å går, psykisk syke som renner inn og skal prate og skravle psykobabbel og henge etter meg, tiggende narkomane, creeps og kranglefanter og folk som skal ha produkter uten å ha penger til å betale.  tillegg har folks forståelse gått helt til helvete. Jeg kan si en ting KJEMPETYDELIG uten rom for misforståelse, og 10 minutt etterpå har de misforstått og blir småsure fordi jeg må forklare noe på nytt osv. Oppi alt dette må jeg smile og glise og være superhyggelig med alle, og sørge for at alle har en suuuuuper opplevelse.

Hver dag jeg må drive med kunder er jeg irritert og sur og sliten i hodet når jeg kommer hjem. De dagene jeg har arbeidsoppgaver som ikke er å drive kundebehandling, er alt annerledes. Jeg er ikke utslitt mentalt og grinete, jeg har mer tålmodighet med folk etter jobb. 

Folk får meg til å hate folk.

Anonymkode: dc9fc...fb1

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

megda skrev (7 minutter siden):

TS, jeg er svært interessert i hvorfor du har endt å med å oppleve det slik du gjør. kan du utdype dine erfaringer?

Starten av 20 årene - iger etter å hjelpe, overskudd, høy grad av empati og omsorg å gi til mennesker. 10 år senere: totalt oppbrukt, depressiv, misantropisk

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...