Gå til innhold

Har jeg noen rettigheter som selger på Finn.no?

ops2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den minste pakken hos Postnord koster kr. 69, og den kan være ganske stor i volum (max lengde 120 cm og lengde+omkrets max 240 cm), men max 5 kg.

Anonymkode: 57734...6c1

Men den kan ikke sendes fra postkassen. Helthjem koster 82kr fra postkasse. 
postnord 69kr i følge deg (jeg har ikke sjekket)

fiksferdig via Finn koster 78kr inkl tryggbetaling 

Jeg vil si at 69kr, 78kr og 82kr er ganske lik pris. Det var mitt svar på påstand om at det var dyrt å sende med fiksferdig. 

Anonymkode: 4f375...474

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men den kan ikke sendes fra postkassen. Helthjem koster 82kr fra postkasse. 
postnord 69kr i følge deg (jeg har ikke sjekket)

fiksferdig via Finn koster 78kr inkl tryggbetaling 

Jeg vil si at 69kr, 78kr og 82kr er ganske lik pris. Det var mitt svar på påstand om at det var dyrt å sende med fiksferdig. 

Ja, jeg sender gjerne med fiksferdig, og er enig i at det ikke er oppsiktsvekkende dyrt (som noen her inne tror) og en fordel å kunne sende fra sin egen postkasse. 
Dyrere ting tør jeg ikke sende fra postkassen, uansett hvor liten pakken er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette stemmer ikke. 
-Sending av små pakker med helthjem/postnord hos Finn+trygg betaling koster 39kr frakt + 39kr tryggbetaling. Totalt 78kr.

-Sending av samme pakke privat med helthjem/postnord koster 82kr.

Så det blir ca lik pris fordi Finn har fremforhandlet billigere fraktavtale. 

Hos Posten koster pakke maks 5 kg 73 kr, hos Postnord koster pakke maks 5 kr 69 kr. Så begge deler er billigere enn fiksferdig.-alternativet. Noen ville sagt at det er bare noen kroner, men dersom man har dårlig råd eller kjøper mange ting som må sendes, så er det surt å måtte betale mer enn nødvendig.

Og totalprisen på frakt pluss tryggbetaling-avgiften varierer vel med verdien på det du kjøper? Har sett totalen bli mer enn 78 kr... 

Anonymkode: 5c4a0...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket akkurat noen annonser, og ser at "trygg betaling"-gebyret alene er 51 eller 65 kr på varer som er priset litt høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper eller selger aldri med Fiks Ferdig. Jeg får forhåndsbetaling + porto, og betaler likedan selv. Det har aldri blitt problemer. Nå selger jeg mest til folk som henter, men små ting sender jeg gjerne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sjekket akkurat noen annonser, og ser at "trygg betaling"-gebyret alene er 51 eller 65 kr på varer som er priset litt høyere.

Men hvis jeg f.eks kjøper et porselensfat til flere tusen betaler jeg heller dette gebyret enn å vipse en vilt fremmed person som i tillegg kanskje viser seg å ikke ha kunnskap om hvordan man pakker ting inn før man sender, og jeg mottar et fat i tusen knas. Hvordan skal jeg få pengene igjen da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Fint for deg, men selv om jeg bor i Bergen, liker jeg å ha et større marked, derfor sender jeg gjerne. Synes også det er mer stress å avtale henting eller å møtes enn å droppe en pakke på vei til jobb.

Ja, skjønner det. Jeg bor i Oslo, så opplever ikke størrelsen på markedet som et problem. Jeg legger bare varen på trappa, så kommer folk å henter og vippser når de vil. Selger ikke dyre ting da, da ville jeg nok ikke turt.

Anonymkode: 9750c...f5e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...