AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #41 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): For da har du bevis på at du har innlevert "Liten pakke". Som du ikke har hos Posten...... Anonymkode: 2ea1c...78b Aha, takk for tips! Rart at Posten ikke har det, er jo helt meningsløst. Anonymkode: ec785...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #42 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For da har du bevis på at du har innlevert "Liten pakke". Som du ikke har hos Posten...... Anonymkode: 2ea1c...78b Men man har jo ingen bevis på innholdet i denne pakken.. Anonymkode: ff5f1...c6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 24. oktober 2024 #43 Del Skrevet 24. oktober 2024 ops2 skrev (På 22.10.2024 den 16.20): Det er nettopp det, hvis jeg får problemer med en uærlig person så gjør ikke Finn noe? Jeg må anmelde og ta det videre.. Forliksrådet... all slags ting jeg vil unngå. Det er en dyr gjenstand. Jeg vil heller sende som privatperson mot forskuddsbetaling, men det vil vel ikke kjøper gå med på? Min erfaring er at de fleste faktisk gjør det. Men det er mulig det kommer litt an på hva man selger og hvordan man fremstår i kommunikasjonen. Jeg har ikke solgt så dyre ting, kun ting til under 1000, men jeg går jo inn for å ta styringen i samtalen og fremstå seriøs og ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #44 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men man har jo ingen bevis på innholdet i denne pakken.. Anonymkode: ff5f1...c6f Men det var ikke temaet, det er snakk om å ha bevis for at man har sendt det. Anonymkode: 2ea1c...78b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #45 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Aha, takk for tips! Rart at Posten ikke har det, er jo helt meningsløst. Anonymkode: ec785...1fb Enig. Hos Posten må du opp i størrelse og pris for å få sporing fra start. Sykt dårlig opplegg, derfor folk tar bilder når de leverer inn pakken. Anonymkode: 2ea1c...78b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #46 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Enig. Hos Posten må du opp i størrelse og pris for å få sporing fra start. Sykt dårlig opplegg, derfor folk tar bilder når de leverer inn pakken. Anonymkode: 2ea1c...78b Jeg bruker pakkeboks på små pakker, og da blir det registrert i appen med en gang jeg legger pakken i pakkeboksen (og da når postbudet henter den fra pakkeboksen). Anbefales hvis du har en pakkeboks i nærheten ☺️ Anonymkode: 6d864...2e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #47 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 21.42): Fiks ferdig lønner seg bare for kjøper. Anonymkode: d449a...599 Ikke for kjøper en gang, totalprisen inkludert "trygg betaling" er dyrere enn andre fraktalternativer, og det er irriterende når man skal kjøpe noe "småtteri". Hater egentlig å bruke fiks ferdig både som kjøper og som selger. Anonymkode: 5c4a0...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidetiker Skrevet 24. oktober 2024 #48 Del Skrevet 24. oktober 2024 Fiks ferdig er i utgangspunktet en måte for Finn og tjene penger på, jeg var i utgangspunktet i mot løsningen, som jeg ser på som et fordyrende ledd, spesielt på billige ting, men på dyre ting er det en ok løsning. Jeg har nok over 1000 salg og kjøp på Finn og har over 800 positive vurderinger, så jeg har aldri problemer med å selge ting mot forskuddsbetaling, men jeg sender ofte bilder av pakke prosessen og beskriver alltid tilstanden og evt feil og mangler. Jeg ønsker alltid å få dialog med kjøper selv om di bare trykker på fiks ferdig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #49 Del Skrevet 24. oktober 2024 Du kan kreve at kjøper skal hente varen selv og vippse deg når hen står på trappa og du mottar penger før du gir fra deg varen. Det har jeg gjort flere ganger. Vet noen tar depositum for å holde av varen også. Da vil kjøper dukke opp Anonymkode: 91898...2d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidetiker Skrevet 24. oktober 2024 #50 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan kreve at kjøper skal hente varen selv og vippse deg når hen står på trappa og du mottar penger før du gir fra deg varen. Det har jeg gjort flere ganger. Vet noen tar depositum for å holde av varen også. Da vil kjøper dukke opp Anonymkode: 91898...2d2 Veldig mange så bor kjøper/selger for langt unna til at det er lønnsomt å hente, personlig så foretrekker jeg å sende, da slipper man pruting på allerede avtalt pris, Jeg avtalte med en fra Ålgård en handel til 600kr tror jeg, han skulle absolutt hente, jeg bor ca 15-16 mil unna 😅 , han prøvde å prute, jeg sa nei og han satte seg i bilen og kjørte 15-16 mil tilbake 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #51 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For da har du bevis på at du har innlevert "Liten pakke". Som du ikke har hos Posten...... Anonymkode: 2ea1c...78b Joda, hvis man leverer den i pakkeboks. Men Posten har klart å rote pakken bort på vei til kjøper likevel. 🙄 Anonymkode: 57734...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #52 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Joda, hvis man leverer den i pakkeboks. Men Posten har klart å rote pakken bort på vei til kjøper likevel. 🙄 Anonymkode: 57734...6c1 Så første sporing av pakken skjer når du legger den i pakkeboksen? Eller når postmannen henter den der? Anonymkode: 2ea1c...78b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #53 Del Skrevet 24. oktober 2024 Bruker aldri fiks ferdig, det er noe dritt. Anonymkode: 69f55...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #54 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei det er nok du som er på jordet. Ingen postansatte gidder å la seg filme, det skjønner du vel Anonymkode: 2ea1c...78b Jeg forstår. Du er bare ute etter å provosere. Anonymkode: 057f4...78d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #55 Del Skrevet 24. oktober 2024 Jeg selger og kjøper mye på Finn. Mye med fiksferdig. Opplevd at pakken har blitt borte to ganger (jeg var selger begge ganger), ikke borte fra min postkasse men senere i linjen så den var scannet inn i hjelthjem/postnord sine systemer. Gått raskt og problemfritt begge ganger, jeg har fått refundert kjøpssummen og kjøper har fått refundert porto. Raskt via Finn. Opplevd å få feil innhold i pakke en gang (jeg var kjøper). Fikk Finn til å stanse utbetaling til selger og jeg fikk refundert beløpet. Finn gikk inn og så på det jeg og selger skrev på Finn-meldinger, så de utbetalte beløpet til meg da de så at jeg og selger var i dialog og at jeg hadde sendingsnr betalt av selger for å sende varen i retur. Men jeg fikk alt refundert. Selger tapte porto-retur, men det tenker jeg er riktig siden det var hun som var et rotehue og sendte feil vare. Hun ante ikke hvor varen jeg skulle kjøpe var (sikkert sendt den til noen andre som ikke sa ifra). Anbefaler fiksferdig og Finn både fra kjøper og selger siden. Anonymkode: 4f375...474 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #56 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Så første sporing av pakken skjer når du legger den i pakkeboksen? Eller når postmannen henter den der? Anonymkode: 2ea1c...78b Den står som levert i pakkeboks, med klokkeslett. Det dukker opp i øyeblikket luken er lukket. I tilfellet mitt hvor pakken er forduftet, er den også registrert som hentet av Posten fra pakkeboksen. Anonymkode: 57734...6c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #57 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke for kjøper en gang, totalprisen inkludert "trygg betaling" er dyrere enn andre fraktalternativer, og det er irriterende når man skal kjøpe noe "småtteri". Hater egentlig å bruke fiks ferdig både som kjøper og som selger. Anonymkode: 5c4a0...26a Dette stemmer ikke. -Sending av små pakker med helthjem/postnord hos Finn+trygg betaling koster 39kr frakt + 39kr tryggbetaling. Totalt 78kr. -Sending av samme pakke privat med helthjem/postnord koster 82kr. Så det blir ca lik pris fordi Finn har fremforhandlet billigere fraktavtale. Anonymkode: 4f375...474 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #58 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette stemmer ikke. -Sending av små pakker med helthjem/postnord hos Finn+trygg betaling koster 39kr frakt + 39kr tryggbetaling. Totalt 78kr. -Sending av samme pakke privat med helthjem/postnord koster 82kr. Så det blir ca lik pris fordi Finn har fremforhandlet billigere fraktavtale. Anonymkode: 4f375...474 Den minste pakken hos Postnord koster kr. 69, og den kan være ganske stor i volum (max lengde 120 cm og lengde+omkrets max 240 cm), men max 5 kg. Anonymkode: 57734...6c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #59 Del Skrevet 24. oktober 2024 Det er grunnen til at jeg aldri sender. Anonymkode: 9750c...f5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #60 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er grunnen til at jeg aldri sender. Anonymkode: 9750c...f5e Fint for deg, men selv om jeg bor i Bergen, liker jeg å ha et større marked, derfor sender jeg gjerne. Synes også det er mer stress å avtale henting eller å møtes enn å droppe en pakke på vei til jobb. Anonymkode: 57734...6c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå