AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #21 Del Skrevet 22. oktober 2024 Jeg handler mye og selger mye på Finn, og har ofte bedt om forskuddsbetaling på dyre ting. Jeg har også betalt på forhånd selv. Har sett på hvilken score selger har på Finn før jeg avtaler. Jeg har aldri blitt lurt eller lurt noen selv😊 Anonymkode: a9978...efd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #22 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har ingen oversikt over "alle postkontorer" men her jeg bor fungerer dette fint. Anonymkode: 057f4...78d Dette er faktisk noe postansatte ikke har lov til. Blir den ansatte rapportert inn til posten så får hen problemer på grunn av deg. ops2 skrev (22 timer siden): Det lurer jeg også på, derfor lagde jeg tråden. https://www.finn.no/bap/artikler/klage-pa-vare-i-fiks-ferdig-handel-2 Jeg vil vite hva som skjer i tilfelle jeg er maksimalt uheldig. Jo det skal jeg fortelle deg, er du maksimalt uheldig så sitter du igjen med et tap. Kjøper taper i tillegg «trygg betaling» gebyret og kjøper og selger må ordne opp seg i mellom. Og det blir et mareritt. Anonymkode: 65108...a39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #23 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Fiks ferdig lønner seg bare for kjøper. Anonymkode: d449a...599 Det lønner seg for selger som kan sende en bunke reklame når hennselger og skal sende en mobil, for å ta noen ytterpunkt. En drittordning kunnskapsløse personer går på og tror er super inntil de sitter med sjegget i postkassen. En annen sak er at Finn.no sin eier har enorme inntekter på noe de kaller trygg betaling som er det mest utrygge du kan komme ut for. Gebyret kjøper betaler der, gjør at varene blir dyrere å sende i tillegg til at dette er inntektskilder for eier av Finn.no som sitter og leker bank uten å ha banktillatelser i orden. Men folk må bare la seg lure. For bare noen timer siden sa jeg nei til en selger som bad med trykke på fiks ferdig dersom jeg ville kjøpe, og at kjøp ikke er aktuelt via fiks ferdig. Anonymkode: 65108...a39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #24 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg handler mye og selger mye på Finn, og har ofte bedt om forskuddsbetaling på dyre ting. Jeg har også betalt på forhånd selv. Har sett på hvilken score selger har på Finn før jeg avtaler. Jeg har aldri blitt lurt eller lurt noen selv😊 Anonymkode: a9978...efd Betaling med vipps, og sending med Norgespakke har aldri gått feil her. Betaling på forskudd er helt vanlig. Solgte noe til en som bare vippser for varen og ikke portoen. Hen sa hen skulle vippse portoen når varen var mottatt. Da vippser jeg pengene i retur, og sa det ikke ville bli noen handel og blokkerte personen både på Finn og vipps. Så lærte gjerne hen noe av det? Men jeg selger «overskudd» og er ikke avhengig av verken å få solgt eller å få penger inn. Anonymkode: 65108...a39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise78 Skrevet 23. oktober 2024 #25 Del Skrevet 23. oktober 2024 Send med postoppkrav, og så får du en postansatt til å sjekke innholdet mens du filmer det. 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23. oktober 2024 #26 Del Skrevet 23. oktober 2024 ops2 skrev (På 22.10.2024 den 16.32): Ja, det er Fiks Ferdig. Det jeg skal selge er dyrt. Hvis kjøper vil ha lettjente penger, kan han stanse betalingen. Og så selge det videre - og da står jeg der uten penger, og den uærlige kjøperen har fått flere tusen. Selger aldri dyre ting uten at de må forskuddsbetale eller hente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #27 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg handler mye og selger mye på Finn, og har ofte bedt om forskuddsbetaling på dyre ting. Jeg har også betalt på forhånd selv. Har sett på hvilken score selger har på Finn før jeg avtaler. Jeg har aldri blitt lurt eller lurt noen selv😊 Anonymkode: a9978...efd Lurt å sjekke score, for da får man en pekepinn. Hvis flere har lagt inn god score så kan man regne med at personen er ærlig. Og har man bra score som selger så ser kjøper at de kan stole på den også. Anonymkode: 94ffd...2da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 23. oktober 2024 #28 Del Skrevet 23. oktober 2024 (endret) ops2 skrev (På 22.10.2024 den 15.30): Hvis jeg selger en vare og bruker tjenesten rett hjem, så ser det ut som om mottaker kan nekte å betale, eller stoppe betaling...? Hvis det skjer, hva slags følger får det for meg? Selv om jeg tar bilde av innholdet og esken jeg sender i, så kan kjøper hevde at nei, det manglet noe, nei, det som kom var ødelagt... og så videre. Da har jeg ingen rettigheter? Det er noe kjøper og selger må gjøre opp seg imellom? Jeg vil ikke bruke dette hvis det er så enkelt for kjøper å snyte meg for betaling. I teorien skal fiks ferdig sikre deg, i realiteten er det ikke slik. Finn vil som standard stå på kjøperens side Endret 23. oktober 2024 av jane78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #29 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Lurt å sjekke score, for da får man en pekepinn. Hvis flere har lagt inn god score så kan man regne med at personen er ærlig. Og har man bra score som selger så ser kjøper at de kan stole på den også. Anonymkode: 94ffd...2da Score sier ingenting. Det er og en falsk trygghet. jane78 skrev (21 minutter siden): I teorien skal fiks ferdig sikre deg, i realiteten er det ikke slik. Finn vil som standard stå på kjøperens side uenig, Finn står på selgers side og er konfliktsky. I tillegg Finn avgjør om en får lov til å klage til posten dersom posten er fraktselskapet og pakken er skadet. Anonymkode: 65108...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #30 Del Skrevet 23. oktober 2024 Jeg selger ikke med Fiks Ferdig, nettopp fordi jeg som SELGER føler meg utrygg. Jeg selger kun produkter jeg står inne for å selge, men dessverre aner man ikke hvilken kjøper man møter på. Anonymkode: c8ec7...446 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #31 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 19.02): Det er virkelig å anbefale. Og helt vanlig praksis. Anonymkode: 057f4...78d Nå må du slutte! Ingen ansatte gidder å la seg filmes på den måten. Anonymkode: 2ea1c...78b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heidrun(dande) Skrevet 24. oktober 2024 #32 Del Skrevet 24. oktober 2024 (endret) ops2 skrev (På 22.10.2024 den 16.20): Jeg vil heller sende som privatperson mot forskuddsbetaling, men det vil vel ikke kjøper gå med på? Her snur du problemstillingen fullstendig på hodet. Det er DU som setter betingelsene. porto skal forhåndsbetales. Hvis ikke kan du vente på neste kjøper. Endret 24. oktober 2024 av Heidrun(dande) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #33 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette er faktisk noe postansatte ikke har lov til. Blir den ansatte rapportert inn til posten så får hen problemer på grunn av deg. Jo det skal jeg fortelle deg, er du maksimalt uheldig så sitter du igjen med et tap. Kjøper taper i tillegg «trygg betaling» gebyret og kjøper og selger må ordne opp seg i mellom. Og det blir et mareritt. Anonymkode: 65108...a39 Ingen grunn til at den ansatte skulle bli rapportert inn til Posten her. Uansett har de ikke gjort noe galt, da jeg har bedt dem om å gjøre dette. Anonymkode: 057f4...78d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #34 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nå må du slutte! Ingen ansatte gidder å la seg filmes på den måten. Anonymkode: 2ea1c...78b Du er virkelig helt på jordet. Jeg gjør dette hver gang jeg sender noe av betydning. Anonymkode: 057f4...78d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 24. oktober 2024 Forfatter #35 Del Skrevet 24. oktober 2024 Heidrun(dande) skrev (2 timer siden): Her snur du problemstillingen fullstendig på hodet. Du selger en vare, og om folk ikke kan HENTE, men må ha den TILSENDT får de værsågod spørre deg pent: Beklager, jeg kan ikke hente, kan du være så snill å sende? Nettopp - du gjør dem en TJENESTE ved å tilby å sende. Hva da "kjøper gå med på"... Her må du huske utgangspunktet! Det er DU som setter betingelsene. Og betingelsene for å sende, bør nettopp være at vare og porto skal forhåndsbetales. Hvis ikke kan du vente på neste kjøper. Takk. Det var godt å høre. Jeg er litt skeptisk til å sende sånn generelt, siden det er så mye skrekkhistorier om pakker som kommer bort, og som blir ødelagt. Da må jeg opprette en sak med transportselskapet, og det tar sikkert måneder før jeg eventuelt får erstatning. Kanskje jeg må gå til TV2 hjelper deg til slutt, og jeg har ikke lyst til det. At kjøper henter varen er absolutt best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #36 Del Skrevet 24. oktober 2024 ops2 skrev (2 timer siden): Takk. Det var godt å høre. Jeg er litt skeptisk til å sende sånn generelt, siden det er så mye skrekkhistorier om pakker som kommer bort, og som blir ødelagt. Da må jeg opprette en sak med transportselskapet, og det tar sikkert måneder før jeg eventuelt får erstatning. Kanskje jeg må gå til TV2 hjelper deg til slutt, og jeg har ikke lyst til det. At kjøper henter varen er absolutt best. Bruk Postnord, problem solved Anonymkode: 2ea1c...78b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #37 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Bruk Postnord, problem solved Anonymkode: 2ea1c...78b Hvordan da? Anonymkode: ec785...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #38 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du er virkelig helt på jordet. Jeg gjør dette hver gang jeg sender noe av betydning. Anonymkode: 057f4...78d Nei det er nok du som er på jordet. Ingen postansatte gidder å la seg filme, det skjønner du vel Anonymkode: 2ea1c...78b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #39 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan da? Anonymkode: ec785...1fb For da har du bevis på at du har innlevert "Liten pakke". Som du ikke har hos Posten...... Anonymkode: 2ea1c...78b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #40 Del Skrevet 24. oktober 2024 Bare sett akkurat de premissene du selv vil i annonsen. Ikke kryss av for "fiks ferdig", og skriv at varen sendes mot forhåndsbetaling. Da må kjøper bare godta det om hen vil ha varen. Send med norgespakke eller annen pakke med sporing, så er du også helt trygg om det skulle skje noe med sendingen underveis. Anonymkode: 1307e...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå