Gå til innhold

Trenger råd...øreflipp...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei
Min datter er 3.5 år gammel. Hun fikk hull i ørene rundt 1 års alder. Alt gikk fint. Men for 2-3 mnd siden var vi på besøk. Hun lekte med noen andre barn der. Jeg vet ikke akkurat hva som skjedde men hun slo seg på øreflippen akkurat der øredobben sitter. Hun begynte å blø bak der øredobb låsen er. Det ble sår. Vi gjorde ingen ting, lot den gro. Tok 1 mnd til den var helt grodd. Og så glemte vi det. Men for noen dager siden fikk jeg plutselig øye på øreflippen der øredobb låsen er. Og da ser jeg at det har kommet ny hud over låsen 😳 og låsen har gjemt seg inni den nye huden.
Jeg kan legge ved bilde også.
Jeg tok med henne til fastlegen i dag. Legen sier at hun skal få sprøyte med bedøvelse og så skjærer han bort den nye huden som har kommet. Deretter blir øredobben fjernet. Den må jo ut!
Det vil ta ca 10 dager til såret gror igjen.

Hva syns dere? Hørtes det riktig ut å gjøre det slik legen sier?
Noen anbefalte meg om å sjekke med piercing studio også. Burde jeg gjøre det hos legen eller piercing studio???

Nå vet jeg at mange av dere skal sikkert snakke nedlatende til meg. Om hvorfor jeg tok hull på et så lite barn osv😭 er lei meg for det. Men gjort er gjort 🥺

Anonymkode: 97d75...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde også fulgt legens anvisning, og hadde fjernet den andre øredobben også. Piercingstudio her har 10 års aldersgrense på piercing i øreflipp. 

Anonymkode: da08a...f92

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle som har tenkt å pierce babyene sine ser dette her. Derfor skal du IKKE GJØRE DET.

Anonymkode: c06dc...b78

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars jente og. Hun må jo ha hatt fryktelig vondt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som legen sier. Øredobben må ut og den kommer ikke ut av seg selv. Jeg vet ikke helt hva du forventer at piercing studioet skal gjøre annerledes? Men det er jo ingen måte å få øredobb låsen ut uten å ta vekk huden som har vokst rundt. Å kutte den vekk etter bedøvelse høres ut som den beste løsningen. Alternativt så er det jo etsing av huden men det er ingen god idé. Det ser jo ut som svært lite det legen må kutte vekk så ser ikke helt problemet. Antar hullet gror igjen etter dette.

Anonymkode: 47285...b1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei
Min datter er 3.5 år gammel. Hun fikk hull i ørene rundt 1 års alder. Alt gikk fint. Men for 2-3 mnd siden var vi på besøk. Hun lekte med noen andre barn der. Jeg vet ikke akkurat hva som skjedde men hun slo seg på øreflippen akkurat der øredobben sitter. Hun begynte å blø bak der øredobb låsen er. Det ble sår. Vi gjorde ingen ting, lot den gro. Tok 1 mnd til den var helt grodd. Og så glemte vi det. Men for noen dager siden fikk jeg plutselig øye på øreflippen der øredobb låsen er. Og da ser jeg at det har kommet ny hud over låsen 😳 og låsen har gjemt seg inni den nye huden.
Jeg kan legge ved bilde også.
Jeg tok med henne til fastlegen i dag. Legen sier at hun skal få sprøyte med bedøvelse og så skjærer han bort den nye huden som har kommet. Deretter blir øredobben fjernet. Den må jo ut!
Det vil ta ca 10 dager til såret gror igjen.

Hva syns dere? Hørtes det riktig ut å gjøre det slik legen sier?
Noen anbefalte meg om å sjekke med piercing studio også. Burde jeg gjøre det hos legen eller piercing studio???

Nå vet jeg at mange av dere skal sikkert snakke nedlatende til meg. Om hvorfor jeg tok hull på et så lite barn osv😭 er lei meg for det. Men gjort er gjort 🥺

Hvorfor tok du ikke ut øredobber med en gang? Dersom hun blødde så skulle den vært renset hver dag, og du skulle avventet med å ha ny øredobb. Jeg forstår ikke hvorfor folk skal gi barna hull i ørene når de er så små :( 

Anonymkode: a85fb...166

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde renset daglig i 3-6 mnd. Er en grunn til at det er 16års grense på piercinger

Anonymkode: a4ffb...26a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nedlatende, men en tilbakemelding er på sin plass. Jeg synes det blir ekstra spesielt når du i det hele tatt lurer på om du skal høre på en lege eller  dra til et piercingstudio. Altså, unnskyld meg?

Anonymkode: feff7...998

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vært ulovlig å bedrive den slags på så små barn. Kun de forfengelige og veldig enkle mødrene som har glede av dette.

Anonymkode: e4698...4bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså herregud, du må selvsagt til lege og få fikset det der. En betennelse kan bli ordentlig ille. Kan jo miste hele øreflippen 

Anonymkode: 98076...c9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså herregud, du må selvsagt til lege og få fikset det der. En betennelse kan bli ordentlig ille. Kan jo miste hele øreflippen 

Viktigere med fine øredobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS HER

Tusen takk for alle svar. Da følger jeg legens anvisning 🥰 han ville gjøre det i dag. Men jeg var ikke helt forbredt på det enda. Bestiller ny time og drar tilbake om noen dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS HER

Tusen takk for alle svar. Da følger jeg legens anvisning 🥰 han ville gjøre det i dag. Men jeg var ikke helt forbredt på det enda. Bestiller ny time og drar tilbake om noen dager

Bra du tar til fornuften. Men, jeg må si, hvis jeg var legen, så ville jeg nok reagert ganske kraftig på at du ikke ville gjøre det med en gang. Hvorfor skulle du vente med å fikse din datters øreflipp, liksom? Sa du til legen at du vurderte  å heller gå til et piercingstudio?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

TS HER

Unnskyld meg altså, men dersom legen sier at dette burde gjøres idag, så gjør du det idag. Ellers burde du kanskje ikke hatt barn. Dette ble jeg provosert av.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

TS HER

Er du fullstendig gal? Vet du hvor farlig en infeksjon kan bli? Google sepsis 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Bra du tar til fornuften. Men, jeg må si, hvis jeg var legen, så ville jeg nok reagert ganske kraftig på at du ikke ville gjøre det med en gang. Hvorfor skulle du vente med å fikse din datters øreflipp, liksom? Sa du til legen at du vurderte  å heller gå til et piercingstudio?

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Unnskyld meg altså, men dersom legen sier at dette burde gjøres idag, så gjør du det idag. Ellers burde du kanskje ikke hatt barn. Dette ble jeg provosert av.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du fullstendig gal? Vet du hvor farlig en infeksjon kan bli? Google sepsis 

NÅ MÅ DERE ROE NED 14 HAKK HER!!!! 

herregud for en halshugging........... DET ER IKKE DERES ANSVAR!!!!!!!!!!!!! CHILL THE FUCK OUT.

Trådstarter har jo skrevet at hun tar tak i det. JEEEEEEEEEZ....Mammapoliti som faen.

Anonymkode: 2ba63...934

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...