Gå til innhold

Det går ad undas ... eller?

*Jenny*

Anbefalte innlegg

Er det andre enn meg som kjenner på at vi, menneskene/Jorda, står på randen av en katastrofe, men at man egentlig gir litt f? Eller kanskje ikke gir f en gang, men bare tenker "jeg skal ha det så bra som jeg klarer den tida som er igjen". 

Eller bør jeg oppsøke noen på grunn av en dyp depresjon? 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er nok ikke så uvanlig. 

Anonymkode: 25487...2ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er åndelig, og tror vi går gjennom et paradigmeskifte, og skal opp på et høyere bevissthetsnivå. I flere år nå har virkeligheten vært som sirup. Alt er SÅ tregt og tungt! Men jeg tror altså at det etter hvert vil løsne, og bli bedre, mye bedre.

Anonymkode: 32861...a45

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskearten lever ikke evig. Den dør ut enten vi vil det eller ikke og det har ingenting med klima å gjøre.

Anonymkode: 0d7cc...667

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Følte tidvis litt på det under den kalde krigen. Men nå er alt så trygt, så mye velstand, så behagelig. 

Anonymkode: 26a70...275

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi kommer til å klare oss fint i hundrevis av generasjoner fremover. Vi tar grep i tide, og vi tilpasser oss klimaendringene som er irreversible.

Anonymkode: 88d42...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tsjenobyl det var ikke behagelig å vite at en radioaktiv sky blåste rett mot Norge. Og ikke bare det, ikke noe internett, så man måtte bare høre inn på nyhetssendingen en gang om dagen, og høre på råd. 

Men verst var egentlig kalde krigen. Da atombomber kunne radere hele verden hvilket sekund som helst. 

I dag kaver man seg opp fordi Dagbladet kaver en opp. Slutt å lese klikk-overskriftene. 

Anonymkode: bfbfb...e3a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Jenny* skrev (På 22.10.2024 den 10.50):

Er det andre enn meg som kjenner på at vi, menneskene/Jorda, står på randen av en katastrofe, men at man egentlig gir litt f? Eller kanskje ikke gir f en gang, men bare tenker "jeg skal ha det så bra som jeg klarer den tida som er igjen". 

Eller bør jeg oppsøke noen på grunn av en dyp depresjon? 😆 

Jeg føler ikke at jeg står på randen av noe som helst, egentlig. 😊 Men skjønner at du tenker det. 

Og så tror jeg det er bra at du har en liten f-holdning og sørger for å ha det så bra som mulig i den tida som er igjen, selv om du har 50-60 år igjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenker vel sånn.Folk gir faen i klima.Vi er egoistiske, selvsentrerte tragiske jævler. Pengene går foran alt. Miljøet kommer lenger bak i rekka. 

Anonymkode: 040c2...ef1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 15.38):

Ja tenker vel sånn.Folk gir faen i klima.Vi er egoistiske, selvsentrerte tragiske jævler. Pengene går foran alt. Miljøet kommer lenger bak i rekka. 

Anonymkode: 040c2...ef1

Jeg er en av de som gir faen i klima. Vi har akkurat lagt bak oss en periode på ca 50 år hvor klimaet har vært helt utrolig stabilt. Du hadde perioder i Norge på 16- og 1700-tallet hvor det knapt var plussgrader om sommeren. Noen år døde nesten alle barn enten når de var født eller innen noen måneder pga sult, nød, fattigdom og en elendighet hinsides det man kan tenke seg. Det å ikke ha mat og vite at du heller ikke fåf mat på flere måneder må ha vært helt forferdelig. Og du eller folkene rundt deg døde av helt enkle sykdommer. Hinsides enhver fatteevne for folk i dag.

Og så er det faktisk folk i 2024 som gnåler om klima, når vi aldri har hatt det så stabilt og så godt noensinne. Det er helt utrolig at noen er så lettlurte at de kjøper slik skremselspropaganda.

HVIS klimaet skulle endre seg har vi alle muligheter til å tilpasse oss det. Så kunne ikke brydd meg mindre om temperaturen skulle gå opp et par grader.

Anonymkode: 203d9...bd3

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går til dundass, ja. Vi får prøve å ha det så bra vi kan den tiden vi har igjen. 

Anonymkode: fc71d...b01

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 22.02):

Jeg er en av de som gir faen i klima. Vi har akkurat lagt bak oss en periode på ca 50 år hvor klimaet har vært helt utrolig stabilt. Du hadde perioder i Norge på 16- og 1700-tallet hvor det knapt var plussgrader om sommeren. Noen år døde nesten alle barn enten når de var født eller innen noen måneder pga sult, nød, fattigdom og en elendighet hinsides det man kan tenke seg. Det å ikke ha mat og vite at du heller ikke fåf mat på flere måneder må ha vært helt forferdelig. Og du eller folkene rundt deg døde av helt enkle sykdommer. Hinsides enhver fatteevne for folk i dag.

Og så er det faktisk folk i 2024 som gnåler om klima, når vi aldri har hatt det så stabilt og så godt noensinne. Det er helt utrolig at noen er så lettlurte at de kjøper slik skremselspropaganda.

HVIS klimaet skulle endre seg har vi alle muligheter til å tilpasse oss det. Så kunne ikke brydd meg mindre om temperaturen skulle gå opp et par grader.

Anonymkode: 203d9...bd3

🤦‍♀️

Anonymkode: 934a8...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...