QweenSupreme2024 Skrevet 22. oktober #21 Del Skrevet 22. oktober petterm skrev (1 time siden): Da nå sjefen til ts gi en skriftlig advarsel. Ved flere skriftlige advarsler kan de til sammen danne grunnlag for oppsigelse. Det er kjempeviktig at en evt oppsigelse følger "boka" til punkt og prikke. Bare for å følge opp denne; det er ingen krav til advarsler i AML i forkant av en oppsigelse. Men det som er viktig her er dokumentasjon. Og advarsler kan gjerne være med å bygge denne dokumentasjonen, men da er det viktig at advarselen også inneholder noen viktige punkter som, forventningsavklaring til rolle og rolle beskrivelse, nødvendig opplæring og oppfølging fra arbeidsgivers side, tydelige handlingspunkter fremover og herunder støtte som skal gis til arbeidstaker å prestere i rollen. Det holder ikke å gi "advarsel for manglende prestasjon" uten å tydeliggjøre de over. Det ville ikke gitt medhold til arbeidsgiver i en potensiell rettsak. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moppeguri Skrevet 22. oktober #22 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Går det an å lage en liste over arbeidsoppgaver som skal/kan gjøres iløpet av en arbeidsdag for å se om han gjør det da? Kan hende han "bare" misliker å bli kommandert så han får en reaksjon på det, men hvis han har en liste så blir det ikke så fremtredende. Anonymkode: 3714a...80d Støtter egentlig denne. Rutinelister er jeg vant med fra jeg begynte å jobbe. Klart ikke til å følge slavisk, men om det var stille så var det greit å ta en månedlig rutine f.eks vaske filtere på ventilasjonen... Det er noe med hvordan det legges frem også, trenger ikke være "barnehage" bare fordi butikken har en rutineliste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 22. oktober #23 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er assisterende leder på en liten butikk (ikke matvare), og her er det veldig få kunder, og generelt "lite" å gjøre. Jeg har en kollega som ble ansatt av en leder som ga faen, og han fikk lov til å sitte på en krakk dagen lang og sitte på tlf. Nå har vi fått en ny og god leder, som faktisk krever at de andre gjør noe, hva som helst, når de kommer på jobb. Lederen har sagt i fra til denne personen flere ganger, og han har skjerpet seg litt, men ikke betydelig. Når han kommer på jobb, gjør han ingenting annet enn å stå med henda i kryss, og stirre tomt i luften. Før vi fikk telefonforbud, så satt han på krakken med telefonen i hånda og scrollet. J finner noen oppgaver til han, slik at han gjør noe istedenfor å stå der og ikke gjøre noe som helst. Han evner jo ikke å se hva som må gjøres, når det er flere ting vi kunne ha gjort. Når jeg ber han om å gjøre x eller y, så ser jeg på hele han at han blir sint. Han motargumenterer av og til på hvorfor han ikke trenger å gjøre akkurat den oppgaven her og nå. Er dette oppsigelsesgrunn? Han har jobbet her i 2 år. Anonymkode: 8c3db...a63 Jeg vil anbefale deg å ikke oppsøke juridiske råd innen arbeidsrett på et anonymt forum, det kan koste arbeidsplassen deres veldig dyrt i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #24 Del Skrevet 22. oktober Innfør lister. Har hatt lister over arbeidsoppgaver i flere av stillingene jeg hadde som yngre, og som samtidig fungerte som dokumentasjon og som neste vakt kunne se på hvis de hadde behov for å vite noe om tidligere vakt eller en annen dag. Anonymkode: 70974...8b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #25 Del Skrevet 22. oktober Reign skrev (1 time siden): Jeg vil anbefale deg å ikke oppsøke juridiske råd innen arbeidsrett på et anonymt forum, det kan koste arbeidsplassen deres veldig dyrt i fremtiden. Oppsøker ingen juridiske råd, jeg er nysgjerrig på hva andre mener. Hva som blir gitt av råd, er ikke de jeg skal bruke.. Anonymkode: 8c3db...a63 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 22. oktober #26 Del Skrevet 22. oktober (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Oppsøker ingen juridiske råd, jeg er nysgjerrig på hva andre mener. Hva som blir gitt av råd, er ikke de jeg skal bruke.. Anonymkode: 8c3db...a63 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er dette oppsigelsesgrunn? Han har jobbet her i 2 år. Anonymkode: 8c3db...a63 Oppsigelse i aller høyeste grad et juridisk forhold. Endret 22. oktober av Reign Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #27 Del Skrevet 22. oktober Ordrenekt er grunnlag for oppsigelse. Innkall til møte, gjennomgå forventninger til utførelse av arbeid, gi beskjed om at det forventes umiddelbar endring. Dersom det ikke endres, si opp (følg reglene i aml). Husk å dokumentere alt! Anonymkode: eae02...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #28 Del Skrevet 22. oktober Jeg hadde fjernet krakken. Og innført lister. Dagsliste, ukesliste, månedsliste og liste for når alt annet er gjort. Og så tenker jeg øverste leder bør ta en samtale med alle om viktigheten av å møte til avtalt tid, ta ansvar for oppgaver (også de som ikke står på listen!) og at når man er på jobb så er det det som er hovedoppgaven. Lesing og mobilspill hører til på fritiden. Anonymkode: f023b...f39 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #29 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Som det blir gjort i barnehagen?? Anonymkode: 21ff8...6ac Jeg jobber i en kjedebutikk og administrasjonen kjører barnehage-prinsippet. Ukeplan på app, og så klikker man på utførte oppgåver😂. Ekstrahjelpene trenger det, men vi voksne evner å se arbeidet selv, men for all del🙃 Anonymkode: 5c764...5d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå