Gå til innhold

Lakkmusstesten bra mann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min eks strøk dessverre på det meste av dette. Men han består for det meste testen for den nye dama..🙄😔 

Jeg hadde ikke forventet at en kjæreste sto utenfor og skrapte  min bil, det klarer jeg fint selv. Men jeg hadde følt meg veldig elsket om han hadde gjort det. Jeg klarer også fint å skifte dekk på bilen selv, men hadde gladelig latt en kjæreste ta den jobben, for det synes jeg er kjedelig😅

Å ha en kjæreste som automatisk så hva som trengte å gjøres, og som automatisk hjalp utover å sette sin egen tallerken og bestikk i oppvasken, hadde vært en drøm. Etter 20 år som hushjelp, vet jeg ikke om jeg hadde klart å stole på at noen menn kan være slik..😢 Skjønner ikke hvor dere heldige damer finner disse mennene som ser på det som en selvfølge å ta sin del i huset. 

Anonymkode: c8b1f...20f

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Min eks strøk dessverre på det meste av dette. Men han består for det meste testen for den nye dama..🙄😔 

Jeg hadde ikke forventet at en kjæreste sto utenfor og skrapte  min bil, det klarer jeg fint selv. Men jeg hadde følt meg veldig elsket om han hadde gjort det. Jeg klarer også fint å skifte dekk på bilen selv, men hadde gladelig latt en kjæreste ta den jobben, for det synes jeg er kjedelig😅

Å ha en kjæreste som automatisk så hva som trengte å gjøres, og som automatisk hjalp utover å sette sin egen tallerken og bestikk i oppvasken, hadde vært en drøm. Etter 20 år som hushjelp, vet jeg ikke om jeg hadde klart å stole på at noen menn kan være slik..😢 Skjønner ikke hvor dere heldige damer finner disse mennene som ser på det som en selvfølge å ta sin del i huset. 

Litt rart og interessant at eksen din strøk med deg, men består hos den nye dama. 

Høres ut som om at han har behandlet deg dårlig med hensikt i alle disse årene, ettersom han både vet og kan bedre enn det. 

Ikke bra! Og skjønner godt at du sliter med tillit til menn da. 

Men inntrykket mitt er at single menn over en viss alder i stor grad både kan ta vare på seg selv og sitt hus, og som ser hva som må gjøres, ettersom det er kun dem selv som må gjøre det. Samfunnet er også blitt mer likestilt og bevisst på dette.
Hvis ikke en mann er slik, så ser du det allerede på første date og/eller hjemmebesøk. Bare ha øynene med deg og se etter det. Dessverre er det nok for mange kvinner som bevisst velger å overse det, for så tenke at "jaja, det der fikser jeg" eller noe slikt, eventuelt at de tenker at de skal "berge" denne mannen fra sin egen lave boevne og elendighet. Ikke gjør det. Ikke se mellom fingrene på det. Ikke berg noen! Kutt han ut, slik som venninnen til TS gjør. For der er faren for stor for at du ender som permanent mor og hushjelp i forholdet igjen.

Endret av Bombasi
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Stå opp tidlig for å måke snø og varme opp bilen hennes? 🤣

Nei, lol. Den testen hadde jeg feilet. Heldigvis, får en si. Makan.

Anonymkode: 84d9f...284

Det er utrolig lurt å gjøre sånne ting for kjæresten sin 🤗❤️

Du får masse poeng 😁

Jeg fikk nylig poeng for å servere hjemmebakte skolebrød. Tok halve dagen! Da kan jo han måke snø foran min bil 🤗

(poeng brukes i en spøkefullt tone!!) 

Anonymkode: 2b8ed...cda

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bombasi skrev (26 minutter siden):

Min eks-frue brukte å vekke meg når innkjørselen hadde snødd igjen iløpet av natta, slik at jeg stod opp for å måke. 

Jeg husker følelsen av det. Jeg hoppet opp av senga i litt irritasjon over den forbarska snøen, men sprang opp og ut for å måke mens hun stod på badet og fikset seg. Der jeg startet bilen for å få den varm og gjorde hele oppkjørselen til et rent stuegulv, for så få et skikkelig smellkyss og et nydelig smil fra et fornøyd vakkert tryne som fikk en god start på dagen med å hive seg i varm bil i en nymåket oppkjørsel for å kjøre hjemmefra til jobb.

Det er mye du kan kalle en slik mann, men tøffel er som du sier ikke riktig. Dette fikk meg til å føle meg som alt annet enn tøffel. Er vel en de gangene jeg virkelig føler at jeg er en stereotypisk mann som har levert "sin plikt". 

Du er en Mann 🥰 ikke tøffel ☺️

Anonymkode: 2b8ed...cda

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det handler ikke om hvem som gjør hva da, men å ikke være selvsentrert ego.

Å dra sin del av lasset, å se den andre og se det som en selvfølge å ville gjøre dagen deres bedre.

Anonymkode: affd7...4c7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Stå opp tidlig for å måke snø og varme opp bilen hennes? 🤣

Nei, lol. Den testen hadde jeg feilet. Heldigvis, får en si. Makan.

Anonymkode: 84d9f...284

Suge deg? 🤣

Nei, jeg vil sove for det snør og er 15 minus, jeg må opp tidlig 🤔

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Bombasi skrev (2 minutter siden):

Litt rart og interessant at eksen din strøk med deg, men består hos den nye dama. 

Høres ut som om at han har behandlet deg dårlig med hensikt i alle disse årene, ettersom han både vet og kan bedre enn det. 

Men inntrykket mitt er at single menn over en viss alder i stor grad både kan ta vare på seg selv og sitt hus, og som ser hva som må gjøres, ettersom det er kun dem selv som må gjøre det. Og hvis ikke en mann er slik, så ser du det allerede på første date og/eller hjemmebesøk. Bare ha øynene med deg og se etter det. Dessverre er det nok for mange kvinner som bevisst velger å overse det, for så tenke at "jaja, det der fikser jeg" eller noe slikt, eventuelt at de tenker at de skal "berge" denne mannen fra sin egen lave boevne og elendighet. Ikke gjør det. Ikke se mellom fingrene på det. Slik som venninnen til TS. For der er faren for stor for at du ender som "hushjelp" igjen.

Ja, har jobbet mye med meg selv etter dette forholdet, for å klare å få tilbake selvtillit og selvverd. Jeg har nok en personlighet der jeg ønsker å glede andre og å hjelpe andre så det kan bli litt selvutslettende.  Og ser at jeg nok har vært så opptatt av å vise han at jeg elsker han, at jeg har vartet opp i bauger og kanter i starten. (Mitt kjærlighetsspråk er tjenester, så da går det jo ekstra ut over følelsene og selvtilliten min når jeg i tillegg fikk nei tilbake dersom jeg ba om hjelp😔)  Så det er nok litt "min feil" at det ble slik også.. Og da har det nok blitt veldig enkelt å ikke bidra, fordi han visste det ble gjort uansett. Og i starten så elsket jeg å varte han opp, for det er jo min måte å vise kjærlighet på. Men etter år, så ble det mindre og mindre lystbetont å føle seg som en hushjelp i sitt eget hjem. 

Jeg har ikke selvtillit til å prøve å se etter en ny kjærest enda selv om jeg inderlig gjerne ønsker en. Men jeg er veldig bevisst på at den fella skal jeg ikke gå i en gang til. Da er det faktisk bedre å være alene. 😟

Jeg klarer (stort sett) alt en mann kan, jeg er veldig handy, pusser opp, murer, hogger trær, skifter dekk osv, har orden på økonomien, eier eget hus og bil. Men savner en å kunne ha lange samtaler med, gå turer med og bare være sammen med. (De to første hadde jeg heller ikke med eksen) Savner en som kan være min sterke prins. Ikke fordi jeg trenger det, men fordi det gir en så god følelse å  ha en helt å kunne komme til f.eks med syltetøyglasset når korken er gjenstridig, eller noen å spørre om råd av, i stedet for å måtte ta alle avgjørelser selv. Og en å sitte i armkroken til. 

Men kanskje en dag.. 🤞

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, har jobbet mye med meg selv etter dette forholdet, for å klare å få tilbake selvtillit og selvverd. Jeg har nok en personlighet der jeg ønsker å glede andre og å hjelpe andre så det kan bli litt selvutslettende.  Og ser at jeg nok har vært så opptatt av å vise han at jeg elsker han, at jeg har vartet opp i bauger og kanter i starten. (Mitt kjærlighetsspråk er tjenester, så da går det jo ekstra ut over følelsene og selvtilliten min når jeg i tillegg fikk nei tilbake dersom jeg ba om hjelp😔)  Så det er nok litt "min feil" at det ble slik også.. Og da har det nok blitt veldig enkelt å ikke bidra, fordi han visste det ble gjort uansett. Og i starten så elsket jeg å varte han opp, for det er jo min måte å vise kjærlighet på. Men etter år, så ble det mindre og mindre lystbetont å føle seg som en hushjelp i sitt eget hjem. 

Jeg har ikke selvtillit til å prøve å se etter en ny kjærest enda selv om jeg inderlig gjerne ønsker en. Men jeg er veldig bevisst på at den fella skal jeg ikke gå i en gang til. Da er det faktisk bedre å være alene. 😟

Jeg klarer (stort sett) alt en mann kan, jeg er veldig handy, pusser opp, murer, hogger trær, skifter dekk osv, har orden på økonomien, eier eget hus og bil. Men savner en å kunne ha lange samtaler med, gå turer med og bare være sammen med. (De to første hadde jeg heller ikke med eksen) Savner en som kan være min sterke prins. Ikke fordi jeg trenger det, men fordi det gir en så god følelse å  ha en helt å kunne komme til f.eks med syltetøyglasset når korken er gjenstridig, eller noen å spørre om råd av, i stedet for å måtte ta alle avgjørelser selv. Og en å sitte i armkroken til. 

Men kanskje en dag.. 🤞

Skjønner. Det har nok grodd seg noen dårlige vaner og uvaner av dette. Men det unnskylder han ikke! Det er ingen grunn for at dere skal falle inn i rollen husmor og latmann bare fordi du er veldig godhjertet, snill og snakker et kjærlighetsspråk i tjenester. Så jeg vil ikke kalle det selvutslettelse. Du er et offer. 

Du høres ut som en fantastisk kvinne med øye for sunne, viktige og gode detaljer, så jeg både håper og tror at ting skal lykkes for deg. Bare ha kritiske øynene med deg når du søker, og ikke føl at du skal "berge" noen fordi da er det rom for ditt kjærlighetsspråk. Kjærlighetsspråket ditt er minst like velkommen hos en mann som i høy grad er selvdrevven. Kanskje aller mest hos han. Fordi han legger mest merke til det og setter mest pris på det ettersom han er ikke vant med det. 

Ha troa! Lykke til :D 

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å måke snø er god trening, så det gjør jeg gjerne selv. 

Om jeg skulle ønsket noe av mannen måtte det vært at han tok seg mer av det tredje skiftet. På eget initiativ. Er liksom ikke så mye hjelp i at jeg må huske på å minne om at han må huske bursdagen søndag.. 

Anonymkode: 02f06...9d0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bombasi skrev (4 minutter siden):

Kjærlighetsspråket ditt er minst like velkommen hos en mann som i høy grad er selvdrevven. Kanskje aller mest hos han. Fordi han legger mest merke til det og setter mest pris på det ettersom han er ikke vant med det. 

Ha troa! Lykke til :D 

Det var det jammen noe i, det siste avsnittet der. Min eks viste i alle fall aldri takknemlighet for alt jeg gjorde så lenge vi var sammen. Mens jeg takket han veldig om han tok en oppvask i løpet av en uke. 

Tusen takk for gode ord bombasi, skal prøve å ta de til meg💜

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner vi damer er forskjellige også. En mann som duller rundt og baker kaker er for meg en mann jeg ganske sikkert ikke hadde falt for :) 

Anonymkode: 8ddb5...56d

Han fikser bil, bytter dekk, fikser ting, snekrer og gjør alt tungt arbeid også. En «alfa-mann» som mange ser opp til utenfor husets fire vegger. Flink i senga innenfor husets 4 vegger 😉 Bra vi alle er forskjellige ja.

Anonymkode: 54c8b...905

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her er det ofte snakk om at daten koser seg på telefonen mens hun skraper (hun har fem skraper i bilen). Høres ut som fin oppdragelse av fremtidens menn

Anonymkode: c5948...18c

Folk skraper ikke is om morgenen lenger. De fleste går ut til varm bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke tunge jobber gjør du for damene du dater da? Konkrete eksempler? Mitt inntrykk er at menn som sier sånt bar inn en tung pakke for henne i 1998

Er gift, men eksempelvis snømåking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så det handler bare om hjelpsomme, men hva med alle andre gode egenskaper? 

Anonymkode: 408d8...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så det handler bare om hjelpsomme, men hva med alle andre gode egenskaper? 

Den gode tanken mener du? Som aldri blir realisert, og som hun skal være takknemlig for? Eller en hot kropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han fikser bil, bytter dekk, fikser ting, snekrer og gjør alt tungt arbeid også. En «alfa-mann» som mange ser opp til utenfor husets fire vegger. Flink i senga innenfor husets 4 vegger 😉 Bra vi alle er forskjellige ja.

Anonymkode: 54c8b...905

En kjekk mann er kjekk uansett hva han gjør

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Den gode tanken mener du? Som aldri blir realisert, og som hun skal være takknemlig for? Eller en hot kropp?

Jeg mener klok, god samtale partner, morsom, respekterer andre.

Vi har ulik smak i mennekser. Jeg har en nær, som kunne beskrives som dette innlegget. Er kjempe glad i han og er stolt av alt han gjør. Samtidig er det ikke den type mann jeg trives med når jeg skal ha mine kognitive behov dekket, for jeg har andre ting jeg ser etter som vi ikke får sammen. Han er praktisk, rask, morsom og snill, jeg er en prater og har lyst til å nyte ting som tar tid og vil drømme og reise. Er heller ikke praktisk selv, så skulle sikkert brydd meg mer om at en partner er det, men jeg er ikke det. Ser andre typer menn for akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (4 timer siden):

Men inntrykket mitt er at single menn over en viss alder i stor grad både kan ta vare på seg selv og sitt hus, og som ser hva som må gjøres, ettersom det er kun dem selv som må gjøre det. Samfunnet er også blitt mer likestilt og bevisst på dette.
Hvis ikke en mann er slik, så ser du det allerede på første date og/eller hjemmebesøk. Bare ha øynene med deg og se etter det. Dessverre er det nok for mange kvinner som bevisst velger å overse det, for så tenke at "jaja, det der fikser jeg" eller noe slikt, eventuelt at de tenker at de skal "berge" denne mannen fra sin egen lave boevne og elendighet. Ikke gjør det. Ikke se mellom fingrene på det. Ikke berg noen! Kutt han ut, slik som venninnen til TS gjør. For der er faren for stor for at du ender som permanent mor og hushjelp i forholdet igjen.

Man må også passe seg for å skulle vise seg som så søt kjæreste at mannen vartes opp hele tiden, for slikt kan bli vaner og forventet ganske fort. Man må derfor sette krav til partner fra starten av. 

Og etter min erfaring heller ikke skjemme bort mannen når han for eksempel er syk (eventuelt studerer/jobber mye, eller går gjennom en sorg), selv om alvorlige og en god stund, og så ikke bli tydelig på at det var en naturlig så lenge du var syk (eventuelt annet), men nå er du blitt frisk/klar. Opp på hesten igjen! Nå har jeg tatt alt veldig lenge og trenger at du begynner å bidra igjen. 

Jeg gjorde det første riktig og det siste feil, og da gikk det like galt. Å bli skjemt bort er nok litt for deilig og vanedannende. 🤪

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjekk mann er kjekk uansett hva han gjør

Nei! Min mann fløt ikke evig på det. Han var fremdeles kjekk da jeg gikk fra ham, men det så jeg ikke lenger. Brydde jeg meg virkelig ikke om da. Var ikke det jeg følte på. 

Han måtte ordne opp igjen før jeg så det igjen. 

Når du elsker noen er de uansett vakre for deg, men når noen ikke er god mot deg og for deg, så holder virkelig ikke et bra utseende i lengden. Det blir man da blind for. Det er hvordan man har det man da ser. 

Man snakker om kjærlighetsbriller, men det finnes visst også et annet brillepar som kan dukke opp, som virker helt motsatt. At man blir blind for at det finnes noe som helst bra med den andre. De dukker opp når man er blitt utnyttet/presset for langt, og ikke lenger ser noe håp og positivt ved forholdet. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Man må også passe seg for å skulle vise seg som så søt kjæreste at mannen vartes opp hele tiden, for slikt kan bli vaner og forventet ganske fort. Man må derfor sette krav til partner fra starten av. 

Og etter min erfaring heller ikke skjemme bort mannen når han for eksempel er syk (eventuelt studerer/jobber mye, eller går gjennom en sorg), selv om alvorlige og en god stund, og så ikke bli tydelig på at det var en naturlig så lenge du var syk (eventuelt annet), men nå er du blitt frisk/klar. Opp på hesten igjen! Nå har jeg tatt alt veldig lenge og trenger at du begynner å bidra igjen. 

Jeg gjorde det første riktig og det siste feil, og da gikk det like galt. Å bli skjemt bort er nok litt for deilig. 🤪

Jeg er enig i at det er smart å balansere og stille krav fra start av for å unngå problemer rundt vaner og uvaner. 

Men som jeg skrev under, hvis det ikke balanseres og stilles krav fra start så et det altfor simpelt å bare la fordelingen ende i husmor og latmann på fulltid. Man mister jo ikke boevnen, øynene, respekten og verdiene bare fordi den ene part er snill og påskrudd fra start av. Isåfall ønsker man å falle ned i latmannsrollen. Man søker den helt bevisst, uten å anstrenge seg for å kompensere. 

Høres helt sprøtt ut at en mann skal falle mellom hverdagsstolene på fulltid bare fordi han er syk noen dager. 🥴 Da blir det litt på samme viset, da ønsker og søker mannen latmannsrollen, og det skal visst svært lite til. Det er ikke sunt. 

Denne latmannsrollen er virkelighetsfjern for meg. Jeg hadde følt meg ukomfortabel og udugelig med å se at fruen tok seg av alt mens hun samtidig vartet meg opp. Fytti så liten som menneske jeg ville følt meg da. 
Ironien er at siden jeg er slik så var det jeg som gjorde det meste i eks-forholdet mitt, der hun inntok latmannsrollen. Men til ettertanke levde hun i latmannsrollen både før og etter forholdet vårt, så i praksis er det min feil for at jeg ikke så det.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...