Gå til innhold

Lakkmusstesten bra mann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bor med en room mate i en liten enebolig. Har funnet ut hva som er en bra mann ved å observere hennes dater. For det første: Han hjelper til å lage frokost, rydde av bordet etc. og sitter ikke og forventer servering. For det andre: Når han blir husvarm hiver han ikke femten tomme kattematbokser og fem colabokser i matavfallsdunken uten, og forventer applaus for å ha tatt ut søpla når han kommer inn. En mann som ikke bærer ut søppel er håpløst, en mann som ikke sorterer og fyller restavfall med take away og matavfall med metall enda verre. Og for det tredje: Når snøen laver ned går han ikke bare på jobb om morgenen og lar kjæresten måke uteplassen. Han står heller ikke der og ser på henne når hun skraper bilen. en skikkelig mann kommer seg opp en time før avgang på eget initiativ, måker plassen, skraper og varmer opp bilen til sin kjære. Det har vist seg å stemme, hun dumper stakkarene en etter en når disse småtingene irriterer henne nok. Jeg tror det handler om at slike menn mangler omtanke, ikke om søppel og snøhauger. Er han ikke snill og oppmerksom, går hun lei. Hun gjør enormt mye for dem, som de ikke engang legger merke til. Som å kjøpe inn mat og lage fantastiske måltider, kle seg opp, vaske hele huset og stelle før de kommer. Når hun besøker dem kan hun møte menn i treningsbukse, skittent hus og med tomt kjøleskap. De tror hun bare har et velduftende hjem og gratis mat tilgjengelig 24/7.  Men dette er noe hun gjør av omtanke.  Ikke rart menn er single.

Anonymkode: c5948...18c

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bor med en room mate i en liten enebolig. Har funnet ut hva som er en bra mann ved å observere hennes dater. For det første: Han hjelper til å lage frokost, rydde av bordet etc. og sitter ikke og forventer servering. For det andre: Når han blir husvarm hiver han ikke femten tomme kattematbokser og fem colabokser i matavfallsdunken uten, og forventer applaus for å ha tatt ut søpla når han kommer inn. En mann som ikke bærer ut søppel er håpløst, en mann som ikke sorterer og fyller restavfall med take away og matavfall med metall enda verre. Og for det tredje: Når snøen laver ned går han ikke bare på jobb om morgenen og lar kjæresten måke uteplassen. Han står heller ikke der og ser på henne når hun skraper bilen. en skikkelig mann kommer seg opp en time før avgang på eget initiativ, måker plassen, skraper og varmer opp bilen til sin kjære. Det har vist seg å stemme, hun dumper stakkarene en etter en når disse småtingene irriterer henne nok. Jeg tror det handler om at slike menn mangler omtanke, ikke om søppel og snøhauger. Er han ikke snill og oppmerksom, går hun lei. Hun gjør enormt mye for dem, som de ikke engang legger merke til. Som å kjøpe inn mat og lage fantastiske måltider, kle seg opp, vaske hele huset og stelle før de kommer. Når hun besøker dem kan hun møte menn i treningsbukse, skittent hus og med tomt kjøleskap. De tror hun bare har et velduftende hjem og gratis mat tilgjengelig 24/7.  Men dette er noe hun gjør av omtanke.  Ikke rart menn er single.

Jeg er enig med deg (mann), selvsagt er de single da. Synes det er rart at det visstnok finnes så mange slike menn. Jeg ser de ikke, men så dater jeg heller ikke menn. Hadde blitt forbanna selv

Anonymkode: 1f8d9...657

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wow! Rene ord for pengene! 👏 

Jeg er mann selv, og vet du hva? Jeg har tatt et oppgjør med meg selv på ting som dette. Jeg har det alltid strøkent hjemme og jeg lager mat og rydder av bord og i det hele tatt gjør alt jeg kan. Det jeg er mest redd for er å tillate meg selv å bli sløv bare fordi dama mi er såpass ivrig selv etter å varte opp meg. Det er lett å bli bortskjemt når man har en god kjæreste. Men det beste er når begge holder koken oppe. 

Anonymkode: c3d9f...581

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye selvfølgeligheter og noe rart.

Ja, normale menn holder orden rundt seg og er alminnelig høflige. 
Men menn er ingen vaktmester. Siden menn er fysisk sterkest, gjør vi selvsagt oftest de tyngste jobbene. Men det er ikke mannens oppgave å skrape bilen om hun drar tidligst. 

Tror lakmustesten er at man ikke behøver å diskutere eller tenke så mye på hvem som gjør hva. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stå opp tidlig for å måke snø og varme opp bilen hennes? 🤣

Nei, lol. Den testen hadde jeg feilet. Heldigvis, får en si. Makan.

Anonymkode: 84d9f...284

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen ytterpunkter der, men jeg forstår prinsippet om å selv gjøre det jeg forventer av partneren, og i tillegg slenge på noen hyggelige gester. Jeg har dessverre sønner som er helt blåst på akkurat dette, og jeg ser mørkt på det for dem. 

Anonymkode: 37cbd...541

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (1 time siden):

Men menn er ingen vaktmester. Siden menn er fysisk sterkest, gjør vi selvsagt oftest de tyngste jobbene. Men det er ikke mannens oppgave å skrape bilen om hun drar tidligst. 

Tror lakmustesten er at man ikke behøver å diskutere eller tenke så mye på hvem som gjør hva. 

Enig i denne. Mye av det som nevnes er selvfølgeligheter, men om kvinnen er først ute på morgenen så bør hun like mye skrape og varme opp bilen til mannen, som at han lager middag og tar oppvasken. Man hjelper hverandre på lik linje, viser omsorg, og ønsker å glede hverandre.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen ytterpunkter der, men jeg forstår prinsippet om å selv gjøre det jeg forventer av partneren, og i tillegg slenge på noen hyggelige gester. Jeg har dessverre sønner som er helt blåst på akkurat dette, og jeg ser mørkt på det for dem. 

Vel, sønnene dine gjør som de er opplært til hjemmefra... Vi kan ikke kritisere noen andre der som foreldre. Det er sjeldent et lys som plutselig går opp for dem om de ikke er opplært i det og har sett det i praksis hjemme. Har selv tenåringsgutter, og ja, innimellom har jeg også vært bekymret når jeg syns de er dårlige på å se hva som skal gjøres selv om de egentlig er opplært til det og stort sett har bidratt godt hjemme. Blir litt masing. Mens på andre områder gjør de ting som en selvfølge. Jeg trenger heldigvis ikke be de bære inn handleposene for meg når vi har vært på butikken, det gjør de automatisk. Rydde varene på plass derimot...🤪 😂Heldigvis ser jeg likevel at det har gått inn nå som eldstemann har flyttet ut for å studere. Nå klager han på de han bor sammen med som ikke er like god på å bidra til fellesskapet😉 Det han ikke gadd gjøre hjemme gjøres nå som en selvfølgelighet. Fordi nå er det hans ansvar, det er jo ingen som ordner for han. Og han er jo opplært i at det må gjøres.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Engel skrev (25 minutter siden):

Vel, sønnene dine gjør som de er opplært til hjemmefra...

Det er enkelt, når personligheter faller innenfor de store gruppene. Andre er selvstendige og stri, fra de lærer å krype. Jeg gjør heldigvis ikke som jeg har blitt "opplært" til hjemmefra, da hadde jeg nok gått singel gjennom livet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (3 timer siden):

Hvilke tunge jobber gjør du for damene du dater da? Konkrete eksempler? Mitt inntrykk er at menn som sier sånt bar inn en tung pakke for henne i 1998

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Engel skrev (1 time siden):

Enig i denne. Mye av det som nevnes er selvfølgeligheter, men om kvinnen er først ute på morgenen så bør hun like mye skrape og varme opp bilen til mannen, som at han lager middag og tar oppvasken. Man hjelper hverandre på lik linje, viser omsorg, og ønsker å glede hverandre.

Her er det ofte snakk om at daten koser seg på telefonen mens hun skraper (hun har fem skraper i bilen). Høres ut som fin oppdragelse av fremtidens menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun er hot-hot-hot, så det blir noen krokodilletårer når hun slår opp fra kjekkasene.  De forstår heller ikke at de burde ta spaden fatt. Jeg tenker at fem timer over grytene tre dager i uka for å servere ham middag er vel verdt en halvtime med spaden. Men det vet bare en mann som ser hva hun gjør, og ikke tror hun vanligvis spiser treretters når hun er alene hjemme uten typen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette høres ut som en kvinne som skriver, for å klage over menn hun møter. Har ikke tro på at teksten er skrevet av en mann.

Fem timer over grytene tre dager i uken? Noen som ikke har jobb da, eller andre forpliktelser i livet? 

Vi kvinner ønsker menn med bo-evne, som ikke bare genererer merarbeid for oss. De aller fleste av oss kan måke snø og skifte dekk på bilen, men orker ikke å måtte vaske klær og rydde opp etter et annet voksent menneske. Og menn som liker oss som mennesker og ikke bare som seksuell interesse. 

Anonymkode: ebc68...7c0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som dame ville jeg følt at mannen er litt for tøffel og sukkersøt om han hadde stått opp en time før han trenger for å måke snø og varme bilen min 😅 Nei takk, jeg står over den. 

Har heldigvis en mann som ikke roter, han sier aldri nei når jeg spør om noe, han tar det for gitt at jeg er selvstendig og klarer meg selv. 

Kunne aldri vært sammen med en tøffel. Jeg måker snø, skifter dekk, vasker hus og klær, lager middag. Det samme gjør han, vi drar lasset sammen og har total respekt og likestilling i huset. 

Barna går med søpla ;) Samtidig er han en Mann og står lojal bak meg, uansett hva jeg finner på. Og det går begge veier.

Kommunikasjon, ærlighet, respekt og lojalitet er det viktigste i vårt forhold, ikke hvem som gjør hva. Det viktigste er at vi ikke gjør noe verre for den andre. 

Anonymkode: 8ddb5...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min samboer gjør alle disse tingene i lista for meg - inklusive å fikse snøen, skrape bilen etc. 

Han masserer føttene mine og beina på kvelden, koser med meg og duller rundt. Han kan bake, lage mat, gjøre husarbeid og allikevel passe på meg. Har hatt forskjellige partnere opp gjennom årene og han her er nok en av de mest omtenksomme og kjærlige mennene jeg har vært borti.

Anonymkode: 54c8b...905

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette høres ut som en kvinne som skriver, for å klage over menn hun møter. Har ikke tro på at teksten er skrevet av en mann.

Fem timer over grytene tre dager i uken? Noen som ikke har jobb da, eller andre forpliktelser i livet? 

Vi kvinner ønsker menn med bo-evne, som ikke bare genererer merarbeid for oss. De aller fleste av oss kan måke snø og skifte dekk på bilen, men orker ikke å måtte vaske klær og rydde opp etter et annet voksent menneske. Og menn som liker oss som mennesker og ikke bare som seksuell interesse. 

Anonymkode: ebc68...7c0

Jeg skriver vel ikke at jeg er en mann. Jeg er kvinnelig room mate av henne (det er bare et uttrykk). Selv kvinner som kan måke snø og skifte dekk elsker et macho- mann som bare hiver seg rundt og gjør det. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min samboer gjør alle disse tingene i lista for meg - inklusive å fikse snøen, skrape bilen etc. 

Han masserer føttene mine og beina på kvelden, koser med meg og duller rundt. Han kan bake, lage mat, gjøre husarbeid og allikevel passe på meg. Har hatt forskjellige partnere opp gjennom årene og han her er nok en av de mest omtenksomme og kjærlige mennene jeg har vært borti.

Anonymkode: 54c8b...905

Skjønner vi damer er forskjellige også. En mann som duller rundt og baker kaker er for meg en mann jeg ganske sikkert ikke hadde falt for :) 

Anonymkode: 8ddb5...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt vittig, min far hadde bestått denne testen, inkludert snømåking. Min mann hadde nok ikke stått tidligere opp for å måke, men han hadde så definitivt ikke stått ved siden av og sett på at jeg måkte. Mulig han ved meldt snøfall på natten hadde minnet meg på at jeg måtte beregne tid til å måke på morgenen. 

Jeg synes likevel han totalt sett består det å være en mann som viser omtanke og at han tar ansvar. Nå! Det har vært litt vei dit. 😆

Hadde min sønn bestått? Usikker! Jeg har vært veldig nøye på å oppdra både gutt og jente (tvillinger) til å bidra, ta ansvar og ha omtanke, men søt og grei (og også flink og ansvarlig) som han er føler jeg at gutten litt oftere trenger en påminnelse om å ha omtanke for andre enn jenta, som bare tenker litt lenger enn seg selv helt naturlig. Samtidig har jeg jo sett at han er supersøt og uvanlig omsorgsfull mot sine kjærester, så jeg tror så absolutt at han har det i seg. Det er litt tendenser til å ikke helt se at det han ikke gidder må noen andre gjøre, hjemme, men jeg vet også at da han bodde i kollektiv og når de er på hytteturer er han ofte den som tar ansvar, og blir frustrert over at andre ikke alltid skjønner at her er ingen mor eller far som ordner opp. Spennende å se! Han har iallefall en mor og en familie som ikke kommer til å være tause om de ser at han ikke tar ansvar eller viser nok omtanke. 😁

Jeg tror personlig at mange gutter får litt for mye slakk i oppdragelse, og at gutter også får litt mindre sosial "oppdragelse" gjennom sine vennskap angående å naturlig tenke utover seg selv og sine behov enn det jenter får. Gutter modnes senere påstår også mange, men det må jeg si at jeg ikke har sett noe til. Det gjelder kanskje de gutter som det ikke stilles nok krav til? 

Likte hovedinnlegget. Ikke fordi akkurat dette nødvendigvis er fasit, men fordi det å ta ansvar og å ha omtanke er fasit på å få et varig og godt forhold. Detaljene i det litt mindre vesentlig, men man får ikke et godt forhold på å være egoistisk, uansvarlig og/eller uten hverdagsomtanke for sin partner. Det er så selvfølgelig, og likevel er det ikke det for altfor mange. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye selvfølgeligheter som går på normal folkeskikk og atferd her. Denne testen hadde jeg nok bestått på det vilkåret at hun vekte meg for å informere meg om at innkjørselen hadde snødd igjen iløpet av natta. Da hadde jeg stått opp og måket. Jeg hadde definitivt ikke stått og sett på at hun måket, eventuelt bare kjørt ifra henne der hun stod med snøskufla i hånda.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Makan?

Jeg gjorde alltid det for min kone, og ser på det som en selvfølgelighet. Hvorfor skulle man ikke gjøre det - man får jo som TS sier tilbake. Du må bare legge merke til det, og sette pris på det. 

Og en som måker snø, er vel det motsatte av tøffel i min bok.

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeLeven skrev (31 minutter siden):

Makan?

Jeg gjorde alltid det for min kone, og ser på det som en selvfølgelighet. Hvorfor skulle man ikke gjøre det - man får jo som TS sier tilbake. Du må bare legge merke til det, og sette pris på det. 

Og en som måker snø, er vel det motsatte av tøffel i min bok.

Min eks-frue brukte å vekke meg når innkjørselen hadde snødd igjen iløpet av natta, slik at jeg stod opp for å måke. 

Jeg husker følelsen av det. Jeg hoppet opp av senga i litt irritasjon over den forbarska snøen, men sprang opp og ut for å måke mens hun stod på badet og fikset seg. Der jeg startet bilen for å få den varm og gjorde hele oppkjørselen til et rent stuegulv, for så få et skikkelig smellkyss og et nydelig smil fra et fornøyd vakkert tryne som fikk en god start på dagen med å hive seg i varm bil i en nymåket oppkjørsel for å kjøre hjemmefra til jobb.

Det er mye du kan kalle en slik mann, men tøffel er som du sier ikke riktig. Dette fikk meg til å føle meg som alt annet enn tøffel. Er vel en de gangene jeg virkelig føler at jeg er en stereotypisk mann som har levert "sin plikt". 

Endret av Bombasi
  • Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...