AnonymBruker Skrevet 22. oktober #21 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg klarer å røre meg men ikke jobbe. Anonymkode: 94550...fb5 Ingen forventer at du skal gjennomføre renhold med ødelagt fot. Men du bruker heldigvis ikke foten til språkkurs så det er en arbeidsoppgave du klarer. Anonymkode: cac97...35f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #22 Del Skrevet 22. oktober Du er som sagt sykemeldt fra oppgavene dine, ikke jobben. Jeg har selv en aktiv jobb, men når jeg ble sykemeldt ble jeg satt på kontoret siden jeg hadde vært borti oppgavene der også, om ikke ville jeg risikert å miste sykepengene mine. Anonymkode: 13e8d...181 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #23 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi TS trenger en realitetsorientering Anonymkode: dc76e...1ea Man kan opplyse uten å være ufin. Anonymkode: 26628...697 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #24 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Man kan opplyse uten å være ufin. Anonymkode: 26628...697 Jeg synes ikke det har vært mange ufine kommentarer, men tydelige. Sykemeldingsordningen er under et så stort press at det er en reell fare for at den vil bli endret. Det må folk skjønne. Som sykemeldt har man rettigheter OG plikter. Anonymkode: 40125...365 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #25 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg synes ikke det har vært mange ufine kommentarer, men tydelige. Sykemeldingsordningen er under et så stort press at det er en reell fare for at den vil bli endret. Det må folk skjønne. Som sykemeldt har man rettigheter OG plikter. Anonymkode: 40125...365 Jeg har heller ikke sagt at det var mange ufine kommentarer. De fleste har opplyst uten å være ufine, tråden viser at det er fullt mulig. Så de som er ufine stikker seg ut. Anonymkode: 26628...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #26 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har fått fast jobb som renholder Jeg må ta fsgrbrev men trenger mer norsk. Arbeidsgiver har ordet kurs men jeg sykemeldt. Har problemer med fot. Jeg klarer å røre meg men ikke jobbe. Nå vil sjefen at jeg delta på kurs selv om jeg er sykemeldt. Men jeg vil ikke når jeg er syk. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 94550...fb5 Hvorfor vil du ikke gå på kurs når du er sykmeldt?!? Du har jo ikke fri, men kan ikke utføre hovedjobben din. Vil du ikke jobbe? Anonymkode: eef6c...e58 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #27 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor så ufine? Anonymkode: 26628...697 Fordi du ikke er syk og fint kan gå på kurs! En sykmelding er ikke ferie! Anonymkode: eef6c...e58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #28 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): De kan nekte sykepenger hvis jeg si nei til kurs? Anonymkode: 94550...fb5 Det kan de, og du har aktivitetsplikt selv om du er sykemeldt, du har ikke ferie.. Aktivitetsplikten innebærer også at man for eksempel kan settes til andre arbeidsoppgaver enn det man er sykemeldt for. Anonymkode: b933e...691 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #29 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): De kan nekte sykepenger hvis jeg si nei til kurs? Anonymkode: 94550...fb5 Ja, selvsagt! Anonymkode: eef6c...e58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #30 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi du ikke er syk og fint kan gå på kurs! En sykmelding er ikke ferie! Anonymkode: eef6c...e58 Jeg er ikke TS. Chill. Anonymkode: 26628...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #31 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan de, og du har aktivitetsplikt selv om du er sykemeldt, du har ikke ferie.. Aktivitetsplikten innebærer også at man for eksempel kan settes til andre arbeidsoppgaver enn det man er sykemeldt for. Anonymkode: b933e...691 Jeg spurte om å få lett oppgave på jobb. Men de kunne ikke gi det. Anonymkode: 94550...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 22. oktober #32 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg spurte om å få lett oppgave på jobb. Men de kunne ikke gi det. Anonymkode: 94550...fb5 Er ikke kurs greit da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #33 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan de tvinge meg ? Anonymkode: 94550...fb5 Ja det kan de, men de burde ikke måtte. Å ha vondt i foten er ikke det samme som å bære syk. Arbeidsgiver har en plikt å tilrettelegge for deg, i ditt tilfelle er tilretteleggingen du trenger bedre norsk kunnskaper og en stol. Her får du det du trenger for å kunne fortsette i arbeidet. Om jeg jobber i butikk og brekker beinet er det tilrettelegging om jeg kan sitte i kassa på en god stol. Beinet er brukket, men resten av meg kan arbeide. Det er arbeidstakers plikt å utføre arbeid i tråd med evnene: Du har en skadet fot det betyr du kan ikke gå. Å sitte stille og lære noe på et kurs burde passe ypperlig akkurat nå. Det er stillesittende og du vil lære mye nyttig som du trenger for å kunne utføre arbeidet ditt når du igjen blir friskmeldt. Anonymkode: 8a644...417 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #34 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg spurte om å få lett oppgave på jobb. Men de kunne ikke gi det. Anonymkode: 94550...fb5 Da høres jo kurs glimrende ut. Men seriøst, TS. Du skjønner at du er heldig som får kurs av arbeidsgiver, i arbeidstiden? Anonymkode: 40125...365 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #35 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da høres jo kurs glimrende ut. Men seriøst, TS. Du skjønner at du er heldig som får kurs av arbeidsgiver, i arbeidstiden? Anonymkode: 40125...365 Ja. Jeg må ta kurs tror jeg. Har hørt at mine kollega har sagt at jeg må lære bra norsk. De mener jeg er vanskelig å snakke med. Tror min norsk nivå er A1. Anonymkode: 94550...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #36 Del Skrevet 22. oktober caroline.s skrev (6 timer siden): Ingen vits i å være ufine. Ville tatt kurset om du er i form til det. Jeg var satt opp på førstehjelpskurs i tre deler under sykemeldingen min, men fikk fritak ettersom sykemeldingen gjaldt utbrenthet. Fikk mulighet til å ta det senere. Ta en prat med sjefen din og spør om det evt. går an å ta det senere. 😊 TS er sykemeldt for foten sin. Da kan man ta kurs, siden man ikke trenger å stå på foten for å delta på kurset. For eksempel kan TS bruke krykker og komme seg på kurset. Jeg er selv 100% sykemeldt, men gjør likevel flere timer i uka med arbeidsoppgaver. Jeg gjør det jeg får til, og så fører jeg timene inn når jeg sender søknad om sykepenger til NAV. Anonymkode: cb458...dc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 22. oktober #37 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg spurte om å få lett oppgave på jobb. Men de kunne ikke gi det. Anonymkode: 94550...fb5 Hvis du kan ta lette oppgaver på jobben din, kan du i hvert fall ta språkkurs mens du er sykmeldt. Tenk for en heldig posisjon du har kommet i da - kunne benytte sykmeldingsperioden til å ta dette kurset slik at det ikke går ut over jobben. Jeg klarer ikke så forstå at du har et problem med dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #38 Del Skrevet 22. oktober Mezzosoprena skrev (8 minutter siden): Hvis du kan ta lette oppgaver på jobben din, kan du i hvert fall ta språkkurs mens du er sykmeldt. Tenk for en heldig posisjon du har kommet i da - kunne benytte sykmeldingsperioden til å ta dette kurset slik at det ikke går ut over jobben. Jeg klarer ikke så forstå at du har et problem med dette. TS skal vel ikke være sykmeldt mens hun tar et norskkurs som arbeidsgiver sier hun skal ta. Da blir sykmeldingen pauset. Det er arbeidsgiver som skal betale for arbeidstiden hennes, ikke NAV. Dessuten bruker ikke TS opp sykepengerettighetene sine. Anonymkode: 0aa31...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #39 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): De kan nekte sykepenger hvis jeg si nei til kurs? Anonymkode: 94550...fb5 Ja, sykemelding kan bestrides av arbeidsgiver og mest sannsynligvis får de medhold siden et kurs på ingen måte er likt som de arbeidsoppgavene du er sykemeldt ifra. Anonymkode: 72e96...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 22. oktober #40 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS skal vel ikke være sykmeldt mens hun tar et norskkurs som arbeidsgiver sier hun skal ta. Da blir sykmeldingen pauset. Det er arbeidsgiver som skal betale for arbeidstiden hennes, ikke NAV. Dessuten bruker ikke TS opp sykepengerettighetene sine. Anonymkode: 0aa31...60b Sykepengene blir pauset ja, sykmeldingen blir det ikke, da hun fortsatt er "for syk" til å utføre jobben sin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå