AnonymBruker Skrevet 22. oktober #1 Del Skrevet 22. oktober Jeg har fått fast jobb som renholder Jeg må ta fsgrbrev men trenger mer norsk. Arbeidsgiver har ordet kurs men jeg sykemeldt. Har problemer med fot. Jeg klarer å røre meg men ikke jobbe. Nå vil sjefen at jeg delta på kurs selv om jeg er sykemeldt. Men jeg vil ikke når jeg er syk. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 94550...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #2 Del Skrevet 22. oktober Kan de tvinge meg ? Anonymkode: 94550...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #3 Del Skrevet 22. oktober På hvilken måte gjør «vondt i foten» det vanskelig å lære språk? Ja, de kan tvinge deg hvis ikke språkkurset gjør deg sykere. Jeg synes det er fin tilrettelegging at du kan ta språkkurset når du ikke er istand til å utføre ditt normale arbeid. Anonymkode: 14c5e...9da 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #4 Del Skrevet 22. oktober Så lenge du er syk på grunn av en fot så klarer du fint å ta kurs, så ja jeg mener at de kan tvinge deg. Anonymkode: b933e...691 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #5 Del Skrevet 22. oktober Ja fordi man er sykemeldt fra arbeidsoppgavene, men man kan fremdeles måtte komme på jobb 100% av tiden, så kurs kan du fint ta. Anonymkode: a8cd6...30a 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #6 Del Skrevet 22. oktober Det høres da lurt ut å utnytte tiden du ikke kan jobbe til å ta norskkurs i stedet? Anonymkode: 15a9e...c98 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #7 Del Skrevet 22. oktober Du kan vurdere å ta deg sammen. For dere må vel neppe ta språkkurset stående? Anonymkode: d4e31...932 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #8 Del Skrevet 22. oktober Ærlig talt, TS, har du vondt i viljen i tillegg til foten? Anonymkode: dc76e...1ea 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #9 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan vurdere å ta deg sammen. For dere må vel neppe ta språkkurset stående? Anonymkode: d4e31...932 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ærlig talt, TS, har du vondt i viljen i tillegg til foten? Anonymkode: dc76e...1ea Hvorfor så ufine? Anonymkode: 26628...697 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #10 Del Skrevet 22. oktober Det er da supert at du kan bruke tiden du er sykmeldt til å lære deg språk som det uansett er krav til at du skal gjøre. Sykmeldt betyr ikke nødvendigvis at du ikke skal være på jobb. Anonymkode: c92ce...553 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #11 Del Skrevet 22. oktober Jeg snakket med sjef nå. Han sier at han forventer at jeg kommer på kurs. Vi er 3 stk som skal kurset. Problemet er at jeg blir etter de andre hvis jeg ikke tar kurs sier han. Så da må jeg få ett kurs senere. Så jeg må tenke på det dra. Jeg tror Anonymkode: 94550...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttemamma0912 Skrevet 22. oktober #12 Del Skrevet 22. oktober Ærlig talt! Her får du muligheten til å ta kurs for å bedre språket ditt og så vil du ikke gjennomføre det? Det er kjempe viktig at du lærer deg norsk sånn at du utvikler både språkforståelse og bedre ordforråd for å fungere bra i samfunnet. Er det noen god grunn for at du ikke vil gjennomføre dette kurset? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #13 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor så ufine? Anonymkode: 26628...697 Fordi TS trenger en realitetsorientering Anonymkode: dc76e...1ea 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 22. oktober #14 Del Skrevet 22. oktober Du må ta kurset. Du er sykemeldt fra arbeidsoppgavene du ikke kan utføre, ikke fra arbeidsgiver. En fot du ikke kan bruke er ikke i veien for å sitte på en skolebenk! 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 22. oktober #15 Del Skrevet 22. oktober Husk at du i Norge er sykemeldt fra arbeidsoppgavene, ikke jobben. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #16 Del Skrevet 22. oktober Selvfølgelig kan du ta kurset selv im du har vondt i en fot! Og du plikter å bidra der du kan, ellers kan du miste sykepengene. Anonymkode: 0f64f...e4c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #17 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig kan du ta kurset selv im du har vondt i en fot! Og du plikter å bidra der du kan, ellers kan du miste sykepengene. Anonymkode: 0f64f...e4c De kan nekte sykepenger hvis jeg si nei til kurs? Anonymkode: 94550...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 22. oktober #18 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De kan nekte sykepenger hvis jeg si nei til kurs? Anonymkode: 94550...fb5 Ja! 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #19 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De kan nekte sykepenger hvis jeg si nei til kurs? Anonymkode: 94550...fb5 Ja, men det bør ikke være din eneste motivasjon for å møte opp. Du er faktisk heldig som har en arbeidsgiver som gir og tilrettelegger for språkkurs. Anonymkode: 40125...365 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroline.s Skrevet 22. oktober #20 Del Skrevet 22. oktober Ingen vits i å være ufine. Ville tatt kurset om du er i form til det. Jeg var satt opp på førstehjelpskurs i tre deler under sykemeldingen min, men fikk fritak ettersom sykemeldingen gjaldt utbrenthet. Fikk mulighet til å ta det senere. Ta en prat med sjefen din og spør om det evt. går an å ta det senere. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå