Gå til innhold

Hvorfor har dere damer mer å velge i av klær enn det vi menn har?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (12 minutter siden):

Det er ikke derfor det er mer utvalg

Dere har 2 ting foran og der er det også ett klesplagg i motsetning til menn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 11.47):

Ja til menn i kjoler.!!!!!!!!!

Anonymkode: 49f19...8c7

forutsatt at snittet er tilpasset menn hvorfor ikke, men en mann i en kjole tilpasset hofter og kurver er ikke særlig pent.. 

Anonymkode: 50168...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (1 time siden):

Det er ikke derfor det er mer utvalg

Hva med kjoler og skjørt? Hva med strømpebukser? Bodyer? Tynne bluser? I det hele tatt undertøy?

Anonymkode: 6a95f...39e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med kjoler og skjørt? Hva med strømpebukser? Bodyer? Tynne bluser? I det hele tatt undertøy?

Om det kun var praktiske grunner til mer utvalg hos damer så hadde det vært praktiske plagg. Mye undertøy er hverken komfortabelt eller praktisk. Og det er ikke bare i undertøy det er mye utvalg. Det gjelder alt av klær. Bukser og

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Om det kun var praktiske grunner til mer utvalg hos damer så hadde det vært praktiske plagg. Mye undertøy er hverken komfortabelt eller praktisk. Og det er ikke bare i undertøy det er mye utvalg. Det gjelder alt av klær. Bukser og

Men er kvinner sære da eller siden det enorme utvalget undertøy? Mye blir sikkert kasta på dynga usolgt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men er kvinner sære da eller siden det enorme utvalget undertøy? Mye blir sikkert kasta på dynga usolgt også.

Vet ikke jeg vel. Er vel fordi flere kvinner enn menn liker å shoppe eller generelt er mer opptatt av klær, eller antakelsene om dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Maleficenta skrev (4 minutter siden):

Vet ikke jeg vel. Er vel fordi flere kvinner enn menn liker å shoppe eller generelt er mer opptatt av klær, eller antakelsene om dette? 

Ja, en del lider nok helt klart av shoppesyken👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannfolk kler seg stort sett etter komfort og vær. De fleste gidder ikke å gå med vonde og upraktiske klær som genser med stor sløyfe i ryggen som gjør vondt når du sitter i bil, sko som deformerer føttene og skaper livslange problemer, bukser man ikke kan sitte eller bøye seg i, store puffermer som gjør det vanskelig å få jakka på seg, topper som er ikke dekker ryggen, krager som gnager på halsen, strømpebukser som ruller ned, er kalde og man blir elektrisk, skjørt som må dras ned konstant, armer på bluser som r si flagrende at de havner i lapskausgryta når en skal røre i den. Syns dere er heldige som slipper å lete gjennom 1345 klesplagg før det dukker opp en helt vanlig genser som ikke klør, er ubehagelig og har en fasong som passer til min kropp. 

Anonymkode: e3c4c...8a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det eneste jeg kan si om temaet er at damer har så jævlig mye fint undertøy. Når det kommer til vanlige klær er det ikke så stor forskjell, men fy faan så bortskjemte damer er når det kommer til undertøy. 

Anonymkode: 1ce15...b8c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ser deg om på en flyplass eller på toget der det er en del menn i 30-60 åra så går alle ganske likt kledd. Hørte fra ei venninne som jobber i klesbutikk at men ofte kjøper i «bulk», typ 3 like bukser, 5 like t skjorter osv

Så lenge flertallet liker det på den måten så blir det litt vanskelig for en butikk å ta inn mer spesielle plagg

Anonymkode: f223a...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det eneste jeg kan si om temaet er at damer har så jævlig mye fint undertøy. Når det kommer til vanlige klær er det ikke så stor forskjell, men fy faan så bortskjemte damer er når det kommer til undertøy. 

Upraktisk nylon skit som klør og er ubehaglig

Anonymkode: f223a...850

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannfolk kler seg stort sett etter komfort og vær. De fleste gidder ikke å gå med vonde og upraktiske klær som genser med stor sløyfe i ryggen som gjør vondt når du sitter i bil, sko som deformerer føttene og skaper livslange problemer, bukser man ikke kan sitte eller bøye seg i, store puffermer som gjør det vanskelig å få jakka på seg, topper som er ikke dekker ryggen, krager som gnager på halsen, strømpebukser som ruller ned, er kalde og man blir elektrisk, skjørt som må dras ned konstant, armer på bluser som r si flagrende at de havner i lapskausgryta når en skal røre i den. Syns dere er heldige som slipper å lete gjennom 1345 klesplagg før det dukker opp en helt vanlig genser som ikke klør, er ubehagelig og har en fasong som passer til min kropp. 

Anonymkode: e3c4c...8a4

Men har dere ikke selv valgt å ha det slik? En evig kamp om å være den vakreste? Å finne på noe som ser bedre ut en på hun andre? Hvorfor fillers i leppene f.eks.- noe nesten alle menn sier ser teit ut og er stygt. Dere må gå i dere selv og ikke klage på selvskapte problemer som nevnt over. Bruk praktiske behagelige klær som mannfolk gjør og slutt med dollinga.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 9.32):

Også har dere mye mer finere ting å velge i enn de vi menn har.

Jeg må innrømme og si at jeg er missunlig på dere når jeg ser hvor pent dere kler dere🇳🇴😃

Anonymkode: dc0b6...5c8

la merke til på appen til H&M at alt er mye enklere på manneklærne. på kvinne-delen er alt spesifisert opp og ned i mente, egne kategorier for omtrent ALT, 100 forskjellige knapper for diverse type gensere, mens på mannedelen finnes det bare 1 knapp/avluking for genser og den heter "genser" ... så det er vel fordi menn vil at det skal være enklere sikkert, som funker. :P 

jeg er fristet til å kjøpe manneklærne for jeg er ikke en sånn detalj-freak. opplever det som overveldende. og så lurer jeg litt på om manneklærne har bedre kvalitet. :P 

hmmmmmmmmmm. noe å lure på. 🍰

Anonymkode: ac5dd...241

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, en del lider nok helt klart av shoppesyken👍

Ja og som sagt vi blir jo flaska opp med dette. Utvalget starter allerede fra babyalder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men har dere ikke selv valgt å ha det slik? En evig kamp om å være den vakreste? Å finne på noe som ser bedre ut en på hun andre? Hvorfor fillers i leppene f.eks.- noe nesten alle menn sier ser teit ut og er stygt. Dere må gå i dere selv og ikke klage på selvskapte problemer som nevnt over. Bruk praktiske behagelige klær som mannfolk gjør og slutt med dollinga.

Kvinner er utsatt for en hel del mer utseende press enn menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (34 minutter siden):

Kvinner er utsatt for en hel del mer utseende press enn menn

Men noen må være modige å stå opp mot dette presset, og det er der jeg savner litt mot og vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvorfor ikke bruke truser for damer?  Det gjør jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
LiseTV skrev (26 minutter siden):

Hvorfor ikke bruke truser for damer?  Det gjør jeg.

Kan vel ha noe med saken å gjøre at dameundertøy ikke har plass til menns utstyr ;) Jeg foretrekker string selv, men det må være herremodell. 

Anonymkode: 2c097...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kan vel ha noe med saken å gjøre at dameundertøy ikke har plass til menns utstyr ;) Jeg foretrekker string selv, men det må være herremodell. 

Anonymkode: 2c097...313

Går ikke med string.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 9.32):

Også har dere mye mer finere ting å velge i enn de vi menn har.

Jeg må innrømme og si at jeg er missunlig på dere når jeg ser hvor pent dere kler dere🇳🇴😃

Anonymkode: dc0b6...5c8

Fordi damene sløser bort enorme summer på klær. Menn sløser bort mye mindre penger på klær og sko. Men vi menn sparer på klær, sløser de i stedet bort på enorme mengder verktøy samt bil, motorsykkel, båt og øl....

Anonymkode: b1b4f...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...