Gå til innhold

Foretrekker alle menn yngre kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det skjønner jeg, men det er ikke alltid samsvar mellom alder og utseende. Det er jo flere kvinner i slutten av 30 årene som ser bedre ut en kvinner i 20 årene? Du velger vel heller utseende over alder når det kommer til uforpliktende sex? 

Anonymkode: d75ae...dc4

Jevnt over er kvinner på 20 mer attraktive fysisk enn kvinner på 40 for meg.

Det finnes flotte, attraktive kvinner på 40 men da er det en krympende gruppe som trosser alderen.

Anonymkode: 1027b...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tror at det er en misforståelse å legge til grunn at handlinger som er ikke-rasjonell for å oppnå et mål (få avkom, men bruke kondom) ikke kan skyldes biologien vår.

Vi har drifter og ubevisste impulser som former våre valg som kan ha vært rasjonell en gang i tiden, eller som er en «bug» ved at oppførselen er kodet inn i underbevisstheten vår men likevel ikke fører til måloppnåelse.

 

Når mange kvinner liker høye, muskuløse menn så er det vanskelig å finne en rasjonell grunn til det i Norge i dag. Siden dagens kvinner har omtrent de samme genene som for 1000 eller 10000 år siden så er det lett å se at en slik preferanse har betydd noe for genenes overlevelse i mange generasjoner, og dermed påvirker dagens kvinner selv om de potensielt kunne ha hatt vel så gode liv med en liten mann.

Anonymkode: 1027b...404

Selvsagt skyldes det biologi. Alt som har med sex å gjøre er biologisk. Poenget mitt var at biologien har ikke den intelligensen noen menn tillegger den, når de påstår at alle menn foretrekker en mest mulig fruktbar partner- yngst mulig over 15 eller mannen lyver.

For det første er vi ganske dårlige på å gjenkjenne fruktbarhet, vi fanger ikke en gang opp eggløsning hos oss selv eller partner. For det andre tenner vi på masse forskjellig som ikke har noe poeng i forhold til befruktning. Så at man ikke skulle tenne maks på jevnaldrende damer i 30 åra (fortsatt fruktbare også), men å sprute i fjeset på dama er naturlig seksualitet henger ikke på greip.

Anonymkode: f63d5...864

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ett år yngre enn meg, så åpenbart ikke 🙂 Han ville aldri vært sammen med en så ung dame, og trives med meg fordi vi har samme referanser til det meste siden vi har vokst opp omtrent samtidig. Jeg har tidligere kun vært sammen med eldre menn (3-8 år eldre) og merker selv hvor fint det er å være ca jevnaldrende nå.

Anonymkode: 4b5d5...9d8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei det ville vært rart å skulle ta med en 20åring på familiesammenkomster osv.
 

Anonymkode: c5448...cb1

Så grunnen til at du ikke foretrekker yngre kvinner er fordi det hadde vært rart i familiesammenkomster?

Anonymkode: 15d23...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Poenget mitt var at biologien har ikke den intelligensen noen menn tillegger den, når de påstår at alle menn foretrekker en mest mulig fruktbar partner- yngst mulig over 15 eller mannen lyver.

Anonymkode: f63d5...864

Biologien (eller ubevisste instinkter) kan tenke å drive mange av oss til å velge en partner med karakteristikker som historisk sett har vært forbundet med større sjanse for avkom. En partner på 20 har kanskje gitt større sjanse for egne barn med gode vilkår for overlevelse enn en på 35 med 5 barn fra før.

At ikke alle menn oppfører seg som (den påståtte) tendensen/gjennomsnittet gir mening biologisk og er også flott for oss mennesker.

Sitat

Så at man ikke skulle tenne maks på jevnaldrende damer i 30 åra (fortsatt fruktbare også), men å sprute i fjeset på dama er naturlig seksualitet henger ikke på greip.

«Naturlig» er en dillete term her. Noen vil si at homofili ikke er «naturlig» siden det stort sett er en evolusjonær dead end. Andre vil si at det tvert imot er naturlig fordi det finnes blant andre dyr.

Jeg argumenterer med at det er meningsløst å argumentere med at deler av menneskelig oppførsel er naturlig/unaturlig og at det gjør det til en bra/dårlig ting. 

Anonymkode: 1027b...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er data basert på hvilke profiler menn/kvinner ser mest på i de største dating appene/internettsidene.

Ijgzwsk.png

Anonymkode: 531f1...f32

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Min er ett år yngre enn meg, så åpenbart ikke 🙂 Han ville aldri vært sammen med en så ung dame, og trives med meg fordi vi har samme referanser til det meste siden vi har vokst opp omtrent samtidig. Jeg har tidligere kun vært sammen med eldre menn (3-8 år eldre) og merker selv hvor fint det er å være ca jevnaldrende nå.

Anonymkode: 4b5d5...9d8

Min også. Veldig kjekt å være med litt yngre mann.

Anonymkode: 531a9...f28

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

For det første er vi ganske dårlige på å gjenkjenne fruktbarhet, vi fanger ikke en gang opp eggløsning hos oss selv eller partner.

Anonymkode: f63d5...864

Det stemmer ikke.

Strippere tjener bedre under eggløsning; https://www.uib.no/med/133763/–-du-er-i-hormonenes-vold

Og jeg fant denne artikkelen fordi jeg lette etter en jeg en gang leste om at flere voldtekter skjer ifbm eggløsning. Fant den ikke, den her får holde.

Anonymkode: 5c78a...465

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vi har en biologi uansett om vi ønsker barn.

Anonymkode: 1027b...404

Alle var biologi. I dyreverdenen bryr ikke hanndyrene seg om hvor pen eller gammel hunndyret er. Eller hvor mange hanndyr hun har ligget med før. Ikke noe forskjell hos mennesker. 

Anonymkode: de780...aab

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (20 timer siden):

Dere må slutte med de der antagelsene 🙂

Ikke alle menn foretrekker kvinner engang. 

Eller noen i det hele tatt. Aseksuelle menn foretrekker helst ingen 😄

Anonymkode: de780...aab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det stemmer ikke.

Strippere tjener bedre under eggløsning; https://www.uib.no/med/133763/–-du-er-i-hormonenes-vold

Og jeg fant denne artikkelen fordi jeg lette etter en jeg en gang leste om at flere voldtekter skjer ifbm eggløsning. Fant den ikke, den her får holde.

Anonymkode: 5c78a...465

Jeg burde skrevet at vi er fryktelig dårlige på å gjenkjenne eggløsning og fruktbar periode hos kvinnen. Dårligst i dyreriket faktisk. Du trenger ikke en studie på om tisper er marginalt mer tiltrekkende for hannhunder under løpetiden, en enkel observasjon holder i massevis.

Mennesker bruker uhorvelig mye kapasitet på sex og har svært mye sex som er meningsløs i forhold til befruktning. Vi må være klar nesten hele tiden for å sikre at det blir avkom. Nettopp derfor tenker jeg at menn tenner på et så stort spekter av kvinner som de gjør. Og personlig erfaring tilsier at mange av de vektlegger andre kriterier sterkere enn «alder», altså at de velger en hot 35 åring foran en mindre hot 22 åring any day. Det sier jo også mange menn i tråder her, men de blir som regel beskyldt for å lyve.

Anonymkode: f63d5...864

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Biologien (eller ubevisste instinkter) kan tenke å drive mange av oss til å velge en partner med karakteristikker som historisk sett har vært forbundet med større sjanse for avkom. En partner på 20 har kanskje gitt større sjanse for egne barn med gode vilkår for overlevelse enn en på 35 med 5 barn fra før.

At ikke alle menn oppfører seg som (den påståtte) tendensen/gjennomsnittet gir mening biologisk og er også flott for oss mennesker.

«Naturlig» er en dillete term her. Noen vil si at homofili ikke er «naturlig» siden det stort sett er en evolusjonær dead end. Andre vil si at det tvert imot er naturlig fordi det finnes blant andre dyr.

Jeg argumenterer med at det er meningsløst å argumentere med at deler av menneskelig oppførsel er naturlig/unaturlig og at det gjør det til en bra/dårlig ting. 

Anonymkode: 1027b...404

Jeg forstår hva som menes med biologiargumentet, og er enig i at at vi er drevet av underbevissthet. Og har ikke sagt et ord om naturlig/unaturlig er bra eller dårlig. Bare at ikke all menneskelig seksualitet kan forklares enkelt med instinktet om å ville befrukte/bli befruktet. 

Det er verken å løpe rundt og befrukte flest mulig 18 åringer eller å simpe etter en 35 årig seksbarnsmor som gir størst mulig sjans for opplevende avkom. Den største sjansen for en vellykket slektsrekke har menn og kvinner ved å finne seg en jevnaldrende partner tidlig i livet, få barn og samarbeide om oppdragelsen. Og siden bidra til å holde ro i den større gruppen ved å ikke prøve seg på dama til sønnen eller datteren til kompisen.

Anonymkode: f63d5...864

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår hva som menes med biologiargumentet, og er enig i at at vi er drevet av underbevissthet. Og har ikke sagt et ord om naturlig/unaturlig er bra eller dårlig. Bare at ikke all menneskelig seksualitet kan forklares enkelt med instinktet om å ville befrukte/bli befruktet. 

Det er verken å løpe rundt og befrukte flest mulig 18 åringer eller å simpe etter en 35 årig seksbarnsmor som gir størst mulig sjans for opplevende avkom. Den største sjansen for en vellykket slektsrekke har menn og kvinner ved å finne seg en jevnaldrende partner tidlig i livet, få barn og samarbeide om oppdragelsen. Og siden bidra til å holde ro i den større gruppen ved å ikke prøve seg på dama til sønnen eller datteren til kompisen.

Anonymkode: f63d5...864

Man kan tenke seg flere strategier som (rent kynisk) gir deg flest mulig avkom som igjen har størst mulig sjanse for å leve opp og få egne avkom. Litt som klovnefisk (?) hvor de fleste hann fiskene er store og krangler om revir, mens en andel hanner er små og har kvinnelige trekk og sniker seg til en runde med den godt bevoktede hunnen.

Å gifte seg i ung alder, få 3 barn som man oppdrar etter beste evne og være barnevakt for barnebarna er helt klart en slik strategi. Det er den idealiserte strategien i vår kultur/religion, og for et samfunn innebærer den muligens mindre strid og mer overskudd til annen aktivitet.

Men det er ikke den eneste. Menn som har oppnådd makt, ære og rikdom har til alle tider hatt flyktige møter med barnevakten, tjenestejenta, naboen… 

At folk har sex som ikke kan lede til avkom (prevensjon, munnsex…) tror jeg ofte kan forklares med et biologisk instinkt for sex for forplantning, men samtidig et instinkt som ikke er koblet til en dypere rasjonell forståelse for mekanismene.

Anonymkode: 1027b...404

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 1.33):

Genuint nyskjerrig på dette. Det virker som at om en mann får valget mellom en ung kvinne vs en litt eldre kvinne så ville de alltid valgt den yngre? Nå mener jeg heller ikke noen som nermer seg pensjonsalder. Men at menn foretrekker kvinner så unge som 20 år framfor kvinner i 40 årene? Stemmer dette?

Anonymkode: ff386...af8

Nei.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle var biologi. I dyreverdenen bryr ikke hanndyrene seg om hvor pen eller gammel hunndyret er. Eller hvor mange hanndyr hun har ligget med før. Ikke noe forskjell hos mennesker. 

Anonymkode: de780...aab

Hvor godt kjenner du dyreverdenen?

Jeg vil tro at for dyr som danner varige relasjoner (albatros? Ulv?) så bryr hannen seg om hvem og hva hunnen er.

Hvis innsatsen for hannen er minimal (tøm og røm) så gir det mening å helt ukritisk ta alt man får. Hvis innsatsen fra mannen er betydelig så gir det mening at også han velger å fokusere innsatsen på en som kan gi avkommet best forutsetninger.

Anonymkode: 1027b...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man kan tenke seg flere strategier som (rent kynisk) gir deg flest mulig avkom som igjen har størst mulig sjanse for å leve opp og få egne avkom. Litt som klovnefisk (?) hvor de fleste hann fiskene er store og krangler om revir, mens en andel hanner er små og har kvinnelige trekk og sniker seg til en runde med den godt bevoktede hunnen.

Å gifte seg i ung alder, få 3 barn som man oppdrar etter beste evne og være barnevakt for barnebarna er helt klart en slik strategi. Det er den idealiserte strategien i vår kultur/religion, og for et samfunn innebærer den muligens mindre strid og mer overskudd til annen aktivitet.

Men det er ikke den eneste. Menn som har oppnådd makt, ære og rikdom har til alle tider hatt flyktige møter med barnevakten, tjenestejenta, naboen… 

At folk har sex som ikke kan lede til avkom (prevensjon, munnsex…) tror jeg ofte kan forklares med et biologisk instinkt for sex for forplantning, men samtidig et instinkt som ikke er koblet til en dypere rasjonell forståelse for mekanismene.

Anonymkode: 1027b...404

Ja det fins flere strategier. Og mange mennesker virker til å både ha et iboende ønske om monogami (at parteren skal vøre lojal) og er i stand til å selv streife litt rundt på utsiden av dette forholdet. Det gjelder omtrent like mange kvinner som menn, viser vel spørreundersøkelser om utroskap i likestilte samfunn. Er menn mer villige til å være utro med yngre damer foran jevnaldrende? Siden alder er tema i denne tråden. Jeg har kun førstehånds kjennskap til et sånt forhold, der var jeg 7 år eldre enn ham og kona var like gammel som ham.

Anonymkode: f63d5...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg forstår hva som menes med biologiargumentet, og er enig i at at vi er drevet av underbevissthet. Og har ikke sagt et ord om naturlig/unaturlig er bra eller dårlig. Bare at ikke all menneskelig seksualitet kan forklares enkelt med instinktet om å ville befrukte/bli befruktet. 

Det er verken å løpe rundt og befrukte flest mulig 18 åringer eller å simpe etter en 35 årig seksbarnsmor som gir størst mulig sjans for opplevende avkom. Den største sjansen for en vellykket slektsrekke har menn og kvinner ved å finne seg en jevnaldrende partner tidlig i livet, få barn og samarbeide om oppdragelsen. Og siden bidra til å holde ro i den større gruppen ved å ikke prøve seg på dama til sønnen eller datteren til kompisen.

Anonymkode: f63d5...864

Dette viser også statistikk - forhold mellom jevnaldrende har størst sjanse for å lykkes. Jo større aldersforskjellen bli, desto større risiko for brudd. Er den ene parten mer enn 8 år eldre, vokser risikoen betraktelig.

Anonymkode: de780...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 1.33):

Genuint nyskjerrig på dette. Det virker som at om en mann får valget mellom en ung kvinne vs en litt eldre kvinne så ville de alltid valgt den yngre? Nå mener jeg heller ikke noen som nermer seg pensjonsalder. Men at menn foretrekker kvinner så unge som 20 år framfor kvinner i 40 årene? Stemmer dette?

Anonymkode: ff386...af8

 

Mann 45

Jeg har ingen preferanser når det kommer til alder egentlig. Nå er jeg i et forpliktende forhold (kjæreste) med en som er 29 år. 
 

Eksen min igjennom flere år var 2 år eldre en meg. 

Jeg forelsker meg ikke i alder, men i mennesket. Om hun er yngre eller eldre en meg er irrelevant.

 

Anonymkode: 33fcc...c24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel riktigere å si at både kvinner sjans menn er tiltrukket av fysiske tegn på ungdom og fruktbarhet, sånn som klar hud, flott hår, hofter, høyde, styrke, arbeidssomhet, frisk innstilling mm. Vet man ingenting eller om den andre, høres nok ungdom attraktivt ut for de som ikke spesielt vektlegger erfaring mye mer. 

Anonymkode: c2159...46b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare menn som stoppet utviklingen i 14 års alderen som ønsker seg yngre damer. 

Anonymkode: aa7a1...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...