Gå til innhold

Hvor er det blitt av all cottage cheesen???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tiktok må dø. Jeg har spist CC i årevis og elsker det. 

Anonymkode: 377e7...32f

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hytteost er harry influensemat med ekkel konsistens. Og sauene følger etter influenserne mens influenserne ler hele veien til banken 🐑🐑🐑 

Kesam er mye bedre. 

Anonymkode: f5afa...242

Det mest Harry er jo de som tror ting kommer fra influencere, og derfor unngår sunn og vanlig mat. 

Jeg bruker et-par ss cottage cheese på omeletten, metter godt, og smakene går godt sammen. Eller i eggmuffins. Mannen liker cc på brødskiva med syltetøy på. 

Anonymkode: 211ba...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å kjøpe polsk cottage cheese fra en importbutikk, den er litt annerledes (mindre væske) enn den norske, men bedre enn ingenting 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det mest Harry er jo de som tror ting kommer fra influencere, og derfor unngår sunn og vanlig mat. 

Jeg bruker et-par ss cottage cheese på omeletten, metter godt, og smakene går godt sammen. Eller i eggmuffins. Mannen liker cc på brødskiva med syltetøy på. 

Jeg vet da at cottage cheese ikke kommer fra influensere da, er ikke helt idiot heller! Ikke unngår jeg sunn mat heller. Jeg spiser veldig sunt, sunnere enn veldig mange andre, faktisk. Men cottage cheese er opphypet influensermat med ekkel konsistens. Og ja, jeg vet at influenserne ikke har oppfunnet cottage cheesen.

Jeg spiser mager kesam på samme måte som hytteostfolket spiser hytteost. Metter det også. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet da at cottage cheese ikke kommer fra influensere da, er ikke helt idiot heller! Ikke unngår jeg sunn mat heller. Jeg spiser veldig sunt, sunnere enn veldig mange andre, faktisk. Men cottage cheese er opphypet influensermat med ekkel konsistens. Og ja, jeg vet at influenserne ikke har oppfunnet cottage cheesen.

Jeg spiser mager kesam på samme måte som hytteostfolket spiser hytteost. Metter det også. 

Du vet alle måter "hytteostfolket" spiser "hytteost" på?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (52 minutter siden):

Du vet alle måter "hytteostfolket" spiser "hytteost" på?

Slutt å kverulere så jævlig da. Gud bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var du som kalte det "harry influencermat"... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var du som kalte det "harry influencermat"... 

Å herre min skaper, du trenger ikke ta det HEEEELT bokstavelig heller da! Jeg vet da at cottage cheese kom lenge før disse influenserne ble født, men de hyper den opp og får penger for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 23.12):

Jeg har ikke sett vanlig cottage cheese siden lenge før høstferien. Jeg går på keto, dette er et problem. Jeg kan få tak i mager cottage cheese, men den smaker ikke det samme og jeg trenger mer fett, ikke mindre. Er det noen som har sett det? 

Jeg bor i Bjørnefjorden kommune utenfor Bergen. Jeg har sett i alle butikker. :vetikke: Er det slik at noen deler av landet får men andre ikke? Eller har butkkken her fått men de blir utsolgt med en gang? Jeg skjønner ikke. Er det så vanskelig å få tak i?????

Anonymkode: 525a6...db2

Du kan se etter skjørost, som er den norske varianten av cc. Eller du kan lage selv. Det går med 6-7 l melk for å lage 1 kg cc.

Anonymkode: 85e7b...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på et par oppskrifter i dag. De rører inn fløte for å gjøre den mindre tørr. Avhengig av hva du bruker den til, så kan det kanskje fungere? Det vil jo øke fettprosenten i en mager variant.

Anonymkode: 09dbe...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre min skaper, du trenger ikke ta det HEEEELT bokstavelig heller da! Jeg vet da at cottage cheese kom lenge før disse influenserne ble født, men de hyper den opp og får penger for det.

Ikke jeg som tar helt av her, akkurat 😅 Og over cottage cheese, av alle ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spiser du kesam som pålegg? Renner det ikke bare utover?

Anonymkode: 8f2ac...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Folk liker forskjellige typer mat og konsistens vet du? Mange mener mager kezam smaker vondt og har tørr konsistens. Du burde lære deg å akseptere at folk er forskjellige, at det er lov, og du burde lære deg respekt og folkeskikk. 

Anonymkode: 05d94...272

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukrainere elsker cottage cheese. Og antall ukrainere har jo tidoblet seg de siste årene. Kanskje derfor?

Anonymkode: ccac7...722

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Slutt å kverulere så jævlig da. Gud bedre! 

Ok, det var bare ett spørsmål 🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 23.36):

Har vært null problem å finne de gangene jeg har kjøpt for å bake brød av. 
Men glutenfrie havregryn, det leiter jeg etter i alle butikker jeg kjører forbi og må inn og se, for å finne tomme hyller. 

Anonymkode: 672d9...3a3

:rope:

Har en tilståelse og beklagelse å komme med. 
Jeg uttalte meg mot bedre vitende, det er mager C. Cheese jeg har kjøpt, ikke vanlig. 
Beklager. Kjøpte ny boks før i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sett vanlig cottage cheese siden lenge før høstferien. Jeg går på keto, dette er et problem. Jeg kan få tak i mager cottage cheese, men den smaker ikke det samme og jeg trenger mer fett, ikke mindre. Er det noen som har sett det? 

Jeg bor i Bjørnefjorden kommune utenfor Bergen. Jeg har sett i alle butikker. :vetikke: Er det slik at noen deler av landet får men andre ikke? Eller har butkkken her fått men de blir utsolgt med en gang? Jeg skjønner ikke. Er det så vanskelig å få tak i?????

Jeg har ikke tatt dem i alle fall. Pinky promise! 😪

Anonymkode: c90bd...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt "dilla" på cottage cheese siden ca 2006. Så for min del handler det ikke om hva som er på moten eller hva alle andre spiser for tiden :)

Synes ikke noe om den magre, den er virkelig ikke i nærheten av så god som den originale og jeg gidder ikke kjøpe den. Så nå i denne mangel-perioden har jeg testet ut andre ting og blitt glad i skjørost og mozzarella! Ca samme proteininnhold :)

Trenger du mer fett enn de magreste meieriproduktene kan du jo velge tyrkisk yoghurt i steder for f.eks. gresk? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

:opplyser:    Nå var jeg på Rema 1000 og der stod den plutselig i hyllen ved siden av den magre varianten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...