AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #41 Del Skrevet 22. oktober 2024 Jeg har MS. Da jeg fortsatt var i jobb trengte jeg ofte fri/sykemelding både før og etter dager som var ekstra stressende. Sykdommen min synes ikke utenpå, annet enn at jeg må ta litt mer vare på meg selv, ikke har mulighet til overtidsjobbing og ikke tar på meg ekstra ansvar. Du har ingen rett til å kreve innsyn i din kollegas helse, og bør holde deg for god til baksnakking. Anonymkode: cdca8...cda 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #42 Del Skrevet 22. oktober 2024 Sosial angst eller prestasjonsangst? Du må ikke alltid tro det verste om kollegaer som ofte er syk. Anonymkode: 5d215...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyma1 Skrevet 22. oktober 2024 #43 Del Skrevet 22. oktober 2024 Det er lett å forsvare de som er mye borte. Men hva om det ikke er tilfelle at de er syke.. Men flere her som angriper enn forstår ser jeg. Ikke så hyggelig det heller. Skulle ønske jeg aldri hadde nevnt dette.. stakkars de som aldri jobber eller stiller opp.. å Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 22. oktober 2024 #44 Del Skrevet 22. oktober 2024 Anonyma1 skrev (2 minutter siden): Det er lett å forsvare de som er mye borte. Men hva om det ikke er tilfelle at de er syke.. Men flere her som angriper enn forstår ser jeg. Ikke så hyggelig det heller. Skulle ønske jeg aldri hadde nevnt dette.. stakkars de som aldri jobber eller stiller opp.. å Kutt ut med den offerrollen din. Du kommer inn hit og legger ut om fraværet til noen, og du har ingen formening om hvorfor fraværet er slik. Det er ikke din jobb å skulle håndtere dette, det er ledelsen. Sånn passiv-aggressiv drama-orientert offerrolle er fullstendig malplassert. Hold trangen din for sladder for deg selv i fremtiden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #45 Del Skrevet 22. oktober 2024 Jeg er autist. Noe mine kollegaer ikke vet noe som helst om. Og jeg må som regel ta sykedager etter heldagssamlinger, kurs, o.l. Jeg blir så utslått av å måtte forholde meg til mennesker hele dagen, ikke få stimme, ikke få bevege meg som jeg trenger for å regulere nervesystemet mitt, måtte konstant maskere, streve med å lese kroppspråk og tonefall, lese sosiale situasjoner, prøve å dekode uskrevne sosiale regler, osv. Jeg var på en to-dagerssamling i høst, hvor jeg måtte gå allerede kl 9 på dag to, for da gikk jeg helt i shutdown av utmattelse. Anonymkode: e2295...45b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 22. oktober 2024 #46 Del Skrevet 22. oktober 2024 Anonyma1 skrev (9 minutter siden): Det er lett å forsvare de som er mye borte. Men hva om det ikke er tilfelle at de er syke.. Men flere her som angriper enn forstår ser jeg. Ikke så hyggelig det heller. Skulle ønske jeg aldri hadde nevnt dette.. stakkars de som aldri jobber eller stiller opp.. å Det er ikke opp til kollegaer å vurdere om vedkommende er syk eller ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyma1 Skrevet 22. oktober 2024 #47 Del Skrevet 22. oktober 2024 For er fiendtlig forum.. dere aner ikke hva slags menneske dette er .. bare antar at hun er alvorlig syk.. like feil det. Nei ingen vits å diskutere. Jeg er absolutt ikke er offer, men et menneske som ønsker litt tilbake for årevis med positiv innstilling, timevis med overtid og høy arbeidsmoral! Spesielt sted å trashe folk for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyma1 Skrevet 22. oktober 2024 #48 Del Skrevet 22. oktober 2024 Hadde jeg fortalt alt.. hadde dere aldri synes synd på vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 22. oktober 2024 #49 Del Skrevet 22. oktober 2024 Anonyma1 skrev (4 minutter siden): For er fiendtlig forum.. dere aner ikke hva slags menneske dette er .. bare antar at hun er alvorlig syk.. like feil det. Nei ingen vits å diskutere. Jeg er absolutt ikke er offer, men et menneske som ønsker litt tilbake for årevis med positiv innstilling, timevis med overtid og høy arbeidsmoral! Spesielt sted å trashe folk for det. Anonyma1 skrev (3 minutter siden): Hadde jeg fortalt alt.. hadde dere aldri synes synd på vedkommende. Det er uansett ikke opp til kollegaer eller anonyme brukere på KG å vurdere om vedkommende er syk eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #50 Del Skrevet 22. oktober 2024 Anonyma1 skrev (7 minutter siden): Hadde jeg fortalt alt.. hadde dere aldri synes synd på vedkommende. Saken er at du VET ikke alt. Det er litt fascinerende at du ikke later til å skjønne det selv. Du kommenterer kun det DU ser, og later overhodet ikke til å tenke på at det kan være fryktelig mye du ikke ser. Som blant annet helsehistorikken til denne personen. Anonymkode: e2295...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. oktober 2024 #51 Del Skrevet 22. oktober 2024 Anonyma1 skrev (3 minutter siden): For er fiendtlig forum.. dere aner ikke hva slags menneske dette er .. bare antar at hun er alvorlig syk.. like feil det. Nei ingen vits å diskutere. Jeg er absolutt ikke er offer, men et menneske som ønsker litt tilbake for årevis med positiv innstilling, timevis med overtid og høy arbeidsmoral! Spesielt sted å trashe folk for det. Du velger å starte en tråd på et åpent forum for å snakke dritt om en kollega, og alle andre er fientlige mennesker som trasher deg når vi påpeker at det kan finnes andre forklaringer enn at hun er en unnasluntrer. Vil du låne et speil? Jeg har hatt en kollega med mye tilsynelatende unødvendig sykefravær i tillegg til andre typiske tegn på dårlig arbeidsmoral. Det ga meg ikke rett til å baksnakke henne uansett hvor oppgitt jeg var. Jeg har også vært kollegaen som har blitt snakke om på grunn av sykefraværet mitt, og vet hvor lite peiling andre kan ha og hvor feil ting kan bli, selv når det i utgangspunktet handlet om vennligsinnet prat og jeg var åpen med alle som spurte. Arbeidsmoral er fint (men har lite med sykdom å gjøre), men takhøyde, toleranse og kommunikasjon er også viktig. Overtid skal du ha betalt for, sykefravær er ledelsens oppgave å følge opp og den positive innstillingen din ser ut til å ha litt forbedringspotensiale... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 22. oktober 2024 #52 Del Skrevet 22. oktober 2024 Anonyma1 skrev (25 minutter siden): Hadde jeg fortalt alt.. hadde dere aldri synes synd på vedkommende. Like greit å ta med deg offerrollen og sladringen din et annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #53 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det blir jo TS sitt problem om ho må gjere kollegaen sin jobb... Anonymkode: 78964...1fd Uansett så skal ikke kollegaer gå rundt og diskutere andres sykefravær. Det er leder som har ansvar for å følge opp sykemeldte, og ansvaret hi har er å gi beskjed hvis hun har for mye å gjøre. Det er ikke hi sitt ansvar å følge opp kollegaen. Jeg er arbeidsgiver og jeg hadde omtrent samme situasjon som hi skisserer. Den ansatte som ofte var syk hadde en grunn selv om den grunnen ikke ble formidlet til kollegaer, og ikke minst vedkommende var så redd for at det skulle komme ut at hun kunne fremstå som en unnasluntrer. Det var noen slarvekjerringer på jobben som brukte mye tid på å være irritert på vedkommende, og tok det opp med meg flere ganger. Jeg gav beskjed om at jeg fulgte opp vedkommende og at de andre kollegaene måtte konsentrere seg om sin jobb og ikke hva andre burde gjøre. Det gikk så langt at jeg måtte gi muntlig advarsel og så skriftlig advarsel til ei før hun sluttet med å forsure arbeidsmiljøet. Anonymkode: 82abe...6eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #54 Del Skrevet 22. oktober 2024 Anonyma1 skrev (27 minutter siden): For er fiendtlig forum.. dere aner ikke hva slags menneske dette er .. bare antar at hun er alvorlig syk.. like feil det. Nei ingen vits å diskutere. Jeg er absolutt ikke er offer, men et menneske som ønsker litt tilbake for årevis med positiv innstilling, timevis med overtid og høy arbeidsmoral! Spesielt sted å trashe folk for det. Altså, verken du eller jeg vet alt om din kollega, og jeg er åpen for at det finnes noe som forklarer hennes fravær. Men hva er det egentlig som legitimerer småligheten og baksnakkingen din? Dersom arbeidsplassen din er dårlig organisert for å ta unna sykefravær er det leder du bør være sur på, ikke kollega. Anonymkode: cdca8...cda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #55 Del Skrevet 22. oktober 2024 Anonyma1 skrev (34 minutter siden): Hadde jeg fortalt alt.. hadde dere aldri synes synd på vedkommende. Hvorfor henge ut en kollega på et forum? Hva får du ut av det? Anonymkode: e4907...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyma1 Skrevet 22. oktober 2024 #56 Del Skrevet 22. oktober 2024 Herregud for et sted med sure damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 22. oktober 2024 #57 Del Skrevet 22. oktober 2024 Anonyma1 skrev (35 minutter siden): Herregud for et sted med sure damer! Du får ikke de svarene du vil ha = sure damer 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #58 Del Skrevet 22. oktober 2024 Anonyma1 skrev (40 minutter siden): Herregud for et sted med sure damer! Og du er den aller sureste her. 😘 Det virker som om du tror at folk med høy arbeidsmoral er immune mot all sykdom. Og at syke folk egentlig alltid bare er late med dårlig innstilling. Anonymkode: cdca8...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 22. oktober 2024 #59 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og du er den aller sureste her. 😘 Det virker som om du tror at folk med høy arbeidsmoral er immune mot all sykdom. Og at syke folk egentlig alltid bare er late med dårlig innstilling. Anonymkode: cdca8...cda Eller at man skal få kunne henge ut kollegaer på nettet uten at folk reagerer på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #60 Del Skrevet 22. oktober 2024 Anonyma1 skrev (1 time siden): For er fiendtlig forum.. dere aner ikke hva slags menneske dette er .. bare antar at hun er alvorlig syk.. like feil det. Nei ingen vits å diskutere. Jeg er absolutt ikke er offer, men et menneske som ønsker litt tilbake for årevis med positiv innstilling, timevis med overtid og høy arbeidsmoral! Spesielt sted å trashe folk for det. Absolutt ingen trasher deg for den fine innsatsen din. Jeg håper du har fått godt betalt av arbeidsgiver. Nå må du bare være positiv og hyggelig med kollegaene dine også, så kanskje du får både lønnsøkning og opprykk. Anonymkode: cdca8...cda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå