Gå til innhold

Gravid i uke 15, er det greit å søke om abort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Er lenge mellom 15 og 23 uker

Ja, men hun må nok vente litt før søknaden går gjennom og eventuelt blir godkjent, og fosteret vokser jo i mellomtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

katties skrev (Akkurat nå):

Ja, men hun må nok vente litt før søknaden går gjennom og eventuelt blir godkjent, og fosteret vokser jo i mellomtiden. 

Det tar ikke så lang tid

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Uhell skjer fordi man ikke gidder å bry seg om et barn blir tatt bort eller ikke skal jeg fortelle deg, går an å bruke p-piller!  klar over hvor enkelt folk tar på abort ? er lei av det !  klart de kan ta seg av et barn, hørt på makan .

Anonymkode: 434ca...e3d

 Hva vet du om hvor mye man bryr seg eller ikke. Tror du man tar veldig lett på en slik avgjørelse? Du tror ikke at man faktisk har endel tanker rundt det både før man skriver her inne og før man ringer legen?

 Du kan ikke sette deg inn i andres liv, du har ingen formening om hva andre har gjort i forkant under og etter. 

Selv om DU klarer å ta deg av ett barn. Så gjelder ikke dette alle. Vi vil vel at barn som kommer ut i denne verden skal ha det bra? Eller er ikke det så nøye, så lenge vi spyr ut unger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Det tar ikke så lang tid

Får håpe dét, men greit å i det minste vite at det kan være fysisk belastende, og er ikke bare å få ut litt blod og slim vha piller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 12.42):

Huff, tristeste innlegget jeg har lest her inne noengang. At du kan faktisk gjøre dette er ubegripelig.. jeg har begravd mitt eget barn, og du tror du kan bare ta abort som prevensjons middel så sent i svangerskapet. Dette burde du sjekket for lenge siden, ikke vært stokk dum i det lille brødhodet ditt å ventet med. Nå er det faktisk et foster og en baby. Som DU vurderer å faktisk drepe.. DREPE. Kvalmt faktisk..... 

 

 

Og til dere andre som gjorde dette så sent frivillig uten medisinsk grunn. Hvorfor brukte dere ikke disse retarda hodene deres å tok abort tidligere enn å vente til det var en baby/foster ???? Hva slags hjerneskade fikk dere i oppveksten?  Jeg blir så lei meg av å lese dette. Spesielt etter å selv begravd mitt eget barn, som bare døde fra meg. Fy søren.... 

Anonymkode: a4746...85d

Jeg tok senabort uten medisinsk grunn😊

At du har begravet et barn er irrelevant. Det er kun relevant for deg.

Eneste det bidrar med her, er at du ikke burde høres i diskusjonen, da du ikke evner å tenke rasjonelt. Noe innlegget ditt viser ganske tydelig🙃

Anonymkode: 0bbd4...7a5

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bra at det som oftest blir innvilget, men det er helt sjukt at en nemnd skal bestemme over kroppene våre.

Anonymkode: e78c5...d1f

En baby er ikke en kroppsdel på din kropp. 

Anonymkode: 837cc...f24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (1 minutt siden):

Får håpe dét, men greit å i det minste vite at det kan være fysisk belastende, og er ikke bare å få ut litt blod og slim vha piller. 

Det er sant. Jeg hadde en ma i uke 14 og vet hvordan det kjennes med pillekur og venting og massiv blødning og at man ser fosteret komme ut. Man er heldigvis ikke hjemme hos seg selv men på sykehus og man får alt man trenger av smertestillende om det skulle være nødvendig

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En baby er ikke en kroppsdel på din kropp. 

Anonymkode: 837cc...f24

Men den er avhengig av den kroppen for å overleve

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Uhell skjer fordi man ikke gidder å bry seg om et barn blir tatt bort eller ikke skal jeg fortelle deg, går an å bruke p-piller!  klar over hvor enkelt folk tar på abort ? er lei av det !  klart de kan ta seg av et barn, hørt på makan .

Anonymkode: 434ca...e3d

Du er klar over at p-pile ikke er 100% sikert? Synes du det er bedre med de som tar abort og synes det er vanskelig? Blir du mer fornøyd om dama får store psykiske problemer etter på? Du har uanet ingen ting med det! Jeg bestemer over min krop, uanset hvor "uretferdig" du måtte synes det er.....

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Det er sant. Jeg hadde en ma i uke 14 og vet hvordan det kjennes med pillekur og venting og massiv blødning og at man ser fosteret komme ut. Man er heldigvis ikke hjemme hos seg selv men på sykehus og man får alt man trenger av smertestillende om det skulle være nødvendig

Jeg føler meg veldig heldig for å selv aldri ha måttet oppleve det, men har hatt venninner som både har vært i lignende situasjoner, der noen valgte å ta abort, og noen valgte å beholde. Høres forferdelig ut å gå gjennom slike ting.

Uansett så er det ingen lett valg. Husker når jeg selv hadde en jeg var halvveis sammen med, og vi hadde en situasjon der jeg kunne vært gravid (ikke fordi jeg var uansvarlig), og det var ikke noe lettere å høre "jeg betaler for kostnadene med abort, men beholder du så er du på egenhånd - jeg er ikke klar for å få barn! Jeg kommer ikke til å bli værende med deg kun fordi vi jar barn sammen!"

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (10 minutter siden):

Jeg føler meg veldig heldig for å selv aldri ha måttet oppleve det, men har hatt venninner som både har vært i lignende situasjoner, der noen valgte å ta abort, og noen valgte å beholde. Høres forferdelig ut å gå gjennom slike ting.

Uansett så er det ingen lett valg. Husker når jeg selv hadde en jeg var halvveis sammen med, og vi hadde en situasjon der jeg kunne vært gravid (ikke fordi jeg var uansvarlig), og det var ikke noe lettere å høre "jeg betaler for kostnadene med abort, men beholder du så er du på egenhånd - jeg er ikke klar for å få barn! Jeg kommer ikke til å bli værende med deg kun fordi vi jar barn sammen!"

Det er ikke så grusomt som en skulle tro. Det er ikke kjekt nei men livet går faktisk videre etterpå. Men for å kommentere videre. Du skal være glad du ikke ble gravid med en dritt som sa noe sånt. Er nesten litt komisk når menn tror de har et kvekk de skulle sagt om dette

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

 

Jeg imotsettning til deg kaller ikke andre mennesker for retards eller hjerneskadet heller. Dette handle ikke om deg. Karma tok deg men det er ikke deg denne tråden handler om. Du oppfører deg som at hele verden kretser rundt deg og alt andre foretar seg skal handle om deg og det gjør den ikke. Dette handler om ts og mennesker som lovlig utfører abor som er en rettighet kvinner har, ikke at du mistet et barn. Liker du ikke dette får du prøve å påvirke igjennom politikken men ikke gå til ekkle personangrep og oppføre deg som at du begravde vett og forstand i samme graven som barnet ditt ble begravd.

Og jeg har ingen problemer med å være ekkel mot deg så ekkel som du er mot andre. Hadde du behandlet andre mennesker med respekt hsdde du nok fått noe igjen av respekt og. Det er ikke du som bestemmer hvilke grunn som er god nok til å ta abort og hvilke som avgjør om du kan oppføre deg helt idiot mot andre. 

Du må jo like å bli behandlet stygt så stygg som du er med andre? Det er ikke verre å behandle deg akkurat så stygt som du behandler andre, det kalles rettferdighet. Tåler du ikke å høre at dette var til det beste og mest humane at barnet ditt døde får du selv vaske munnen din med såpe og prøve igjen i tråden med litt mer ydmykhet mot andre. 

Anonymkode: fa645...f13

Jaja:). Retarda, hjerneskadet - what ever. Det er ikke så ille som det du skriver.. du tror du er noe bedre ? Som synker lavere??? Vel, vel. Du sank lavest. Hvordan hadde du håndtert hvis du hadde mistet det kjæreste du har, og folk hadde sagt det var like bra fordi du var en peace of shit mot den personen. Tror det hadde knust deg. Vel, folk som kjenner meg vet hva jeg står for. Og dette er mennesket høyt oppe i arbeider klassen, gode og sunne verdier med samme synspunkt som meg på det ts skal gjøre, og hadde aldri sagt det du skriver til meg. Ingen fortjener å miste barnet sitt. Ikke engang sånne som deg, som er tøff bak tastaturet. Hva sier mannen din til at du syns mange fortjener å miste barnet sitt ? Hadde du tørt å sagt det face to face til for eksempel en person ? Som du ikke liker ? 

Anonymkode: a4746...85d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg tok senabort uten medisinsk grunn😊

At du har begravet et barn er irrelevant. Det er kun relevant for deg.

Eneste det bidrar med her, er at du ikke burde høres i diskusjonen, da du ikke evner å tenke rasjonelt. Noe innlegget ditt viser ganske tydelig🙃

Anonymkode: 0bbd4...7a5

Skjønner ikke at du ikke hadde vett å gjøre det før. En å drepe et barn. Eller er du bare født nasty ? 

Anonymkode: a4746...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (2 timer siden):

Og så?

Jeg mener det er helt greit å drepe ufødte barn.

Kvalmende..... 

Anonymkode: a4746...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke at du ikke hadde vett å gjøre det før. En å drepe et barn. Eller er du bare født nasty ? 

Anonymkode: a4746...85d

Er du født nasty? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner ikke at du ikke hadde vett å gjøre det før. En å drepe et barn. Eller er du bare født nasty ? 

Anonymkode: a4746...85d

Søk hjelp! Vær så snill! 

Mental Helse: 116 123

Mannstelefonen: 22 34 09 60 (tirsdag og torsdag 17-20)

Kirkens SOS: 22 40 00 40

Fastlegekontoret, nærmeste prest, hva som helst! Du er helt ute av water. 

Anonymkode: 20af3...ab4

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og jeg har rett til å si min mening at når en kaller andre mennesker for "retards" og kaller andre mennesker for hjerneskadet så tenker jeg at det er helt greit at disse menneskene ikke får barn. Slike mennesker fortjener ikke barn. Det er helt ok å være imot abort, men det er noe med å si det på en voksen måte. Når slike mennesker som ikke evner dette mener at karma skjer med de som tar abort, vel da tenker jeg at det er flott at dette mennesket er et prima eksempel på nettopp karma som har skjedd med hun. Ja karma is only a bitch if you are som det sies og siden dette mennesket først nevnte karma så  ja, heldigvis i dette eksempelet viste det seg å være sant. Er en først stygg med andre mennesker så fortjener en også å bli behandlet stygt tilbake. At noen er imot abort er derimot helt greit, vi har abort rettigheter her i Norge så deres meninger er totalt irrelevante egentlig. Men selv om en er imot abort sier en ikke slike ting isåfall da fortjener en ikke særlig respekt tilbake.

Anonymkode: fa645...f13

Akkurat mye det du skriver, er jeg enig i. Men jeg blir ivrig, og jeg har min mening og står bastant på den.. og de som kjenner meg, vet veldig godt hva jeg står for, og akseptere det. Akkurat som jeg aksepterer andres meninger. Men jeg kan ikke helt fatte hva som får folk til å bare fjerne barn så sent i svangerskapet uten grunnlag, bare fordi det ikke passer læll! Disse jeg visste ikke, hadde ingen symptomer, gikk på ditt, blødde u name it. Tror jeg ingenting på. Folk vet. Ingen er så dumme.. idag er folk så hårsåre, jeg har ikke filter i sånne diskusjoner - det er sant - men at folk sier jeg fortjener å miste mitt eget barn. Den er så lavmælt som det går ann å bli, værre enn meg. Lurer på om sånne folk hadde turt å si det face til face, eller bak tastaturet. Og for å nevne dette, tviler på folk hadde ikke brydd seg om noen sa de fortjener å miste partner i døden, eller foreldre eller barna fortjente å miste barnet sitt. Det hadde ingen taklet å høre.. jeg takler det.. sårende, ja. Absolutt.. men det er et forum, med bare tydelig folk som støtter abort så sent.. 

Anonymkode: a4746...85d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Søk hjelp! Vær så snill! 

Mental Helse: 116 123

Mannstelefonen: 22 34 09 60 (tirsdag og torsdag 17-20)

Kirkens SOS: 22 40 00 40

Fastlegekontoret, nærmeste prest, hva som helst! Du er helt ute av water. 

Anonymkode: 20af3...ab4

Er vel mer oppegående enn de fleste her inne;)!!!  Karriere, penger, hus, ja... Gode venner, familie med samme karriere. Voksne barn som jobber og bedre utdannet enn de fleste her ! Gift også😉.. jeg har landsforeningen for barnedød. Gode folk :). 

Anonymkode: a4746...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (11 minutter siden):

Er du født nasty? 

Næh.. står for mitt. Ikke så nasty som enkelte her i allefall :). 

Anonymkode: a4746...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...