katties Skrevet 24. oktober #101 Del Skrevet 24. oktober Maleficenta skrev (1 minutt siden): Det tar ikke så lang tid Får håpe dét, men greit å i det minste vite at det kan være fysisk belastende, og er ikke bare å få ut litt blod og slim vha piller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 24. oktober #102 Del Skrevet 24. oktober katties skrev (1 minutt siden): Får håpe dét, men greit å i det minste vite at det kan være fysisk belastende, og er ikke bare å få ut litt blod og slim vha piller. Det er sant. Jeg hadde en ma i uke 14 og vet hvordan det kjennes med pillekur og venting og massiv blødning og at man ser fosteret komme ut. Man er heldigvis ikke hjemme hos seg selv men på sykehus og man får alt man trenger av smertestillende om det skulle være nødvendig 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 24. oktober #103 Del Skrevet 24. oktober Maleficenta skrev (5 minutter siden): Det er sant. Jeg hadde en ma i uke 14 og vet hvordan det kjennes med pillekur og venting og massiv blødning og at man ser fosteret komme ut. Man er heldigvis ikke hjemme hos seg selv men på sykehus og man får alt man trenger av smertestillende om det skulle være nødvendig Jeg føler meg veldig heldig for å selv aldri ha måttet oppleve det, men har hatt venninner som både har vært i lignende situasjoner, der noen valgte å ta abort, og noen valgte å beholde. Høres forferdelig ut å gå gjennom slike ting. Uansett så er det ingen lett valg. Husker når jeg selv hadde en jeg var halvveis sammen med, og vi hadde en situasjon der jeg kunne vært gravid (ikke fordi jeg var uansvarlig), og det var ikke noe lettere å høre "jeg betaler for kostnadene med abort, men beholder du så er du på egenhånd - jeg er ikke klar for å få barn! Jeg kommer ikke til å bli værende med deg kun fordi vi jar barn sammen!" 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 24. oktober #104 Del Skrevet 24. oktober (endret) katties skrev (10 minutter siden): Jeg føler meg veldig heldig for å selv aldri ha måttet oppleve det, men har hatt venninner som både har vært i lignende situasjoner, der noen valgte å ta abort, og noen valgte å beholde. Høres forferdelig ut å gå gjennom slike ting. Uansett så er det ingen lett valg. Husker når jeg selv hadde en jeg var halvveis sammen med, og vi hadde en situasjon der jeg kunne vært gravid (ikke fordi jeg var uansvarlig), og det var ikke noe lettere å høre "jeg betaler for kostnadene med abort, men beholder du så er du på egenhånd - jeg er ikke klar for å få barn! Jeg kommer ikke til å bli værende med deg kun fordi vi jar barn sammen!" Det er ikke så grusomt som en skulle tro. Det er ikke kjekt nei men livet går faktisk videre etterpå. Men for å kommentere videre. Du skal være glad du ikke ble gravid med en dritt som sa noe sånt. Er nesten litt komisk når menn tror de har et kvekk de skulle sagt om dette Endret 24. oktober av Maleficenta 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 24. oktober #105 Del Skrevet 24. oktober Tror gränsen är längre i Sverige om du kan göra det där? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #106 Del Skrevet 24. oktober winterchild skrev (1 minutt siden): Tror gränsen är längre i Sverige om du kan göra det där? 18 i Sverige, 24 i England. Men da må hun betale. I England må hun betale.. Det er penger en student ikke har råd til. Eller var det ks kanskje ? Kan høre med familie som er engelsk. Anonymkode: a4746...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #107 Del Skrevet 24. oktober Med tanke på at du ikke vet om du får et friskt barn i den situasjonen du står i så forstår jeg at du vil søke. Selv om jeg har flere barn, så er det noe med situasjonen man står i. Studenter i dag har ikke særlig god råd. Dere er halveis sammen, dvs stor sjanse for delt hjem der hovedansvaret faller på deg. Du må mest sannsynlig utsette studiene. Det blir tyngre å følge opp studie med barn i hus. Vernepleie har vel ofte turnus? Vanskelig å finne en jobb som passer livet med barn om du ender opp alene. Men. Du får endel økonomisk støtte som mor med barn. Jeg har sett jenter fullføre sykepleiestudie selv som alenemødre. Anonymkode: dd345...e21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #108 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med tanke på at du ikke vet om du får et friskt barn i den situasjonen du står i så forstår jeg at du vil søke. Selv om jeg har flere barn, så er det noe med situasjonen man står i. Studenter i dag har ikke særlig god råd. Dere er halveis sammen, dvs stor sjanse for delt hjem der hovedansvaret faller på deg. Du må mest sannsynlig utsette studiene. Det blir tyngre å følge opp studie med barn i hus. Vernepleie har vel ofte turnus? Vanskelig å finne en jobb som passer livet med barn om du ender opp alene. Men. Du får endel økonomisk støtte som mor med barn. Jeg har sett jenter fullføre sykepleiestudie selv som alenemødre. Anonymkode: dd345...e21 Som student med barn mente jeg Anonymkode: dd345...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 24. oktober #109 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 18 i Sverige, 24 i England. Men da må hun betale. I England må hun betale.. Det er penger en student ikke har råd til. Eller var det ks kanskje ? Kan høre med familie som er engelsk. Anonymkode: a4746...85d Må man betala om man inte är svensk medborgare, men norsk? Vet inte hur det fungerar. Om detta verkligen är något TS vill så kan det ju vara värt pengarna.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 24. oktober #110 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er sant. Men da har du og mye rettigheter. Vært alenemor og student. Det går, det. Anonymkode: a4746...85d Joda men man mister all frihet 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #111 Del Skrevet 24. oktober Maleficenta skrev (25 minutter siden): Joda men man mister all frihet Men blir også mer målrettet når man må kjempe for fremtiden til et barn og seg selv Anonymkode: dd345...e21 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 24. oktober #112 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men blir også mer målrettet når man må kjempe for fremtiden til et barn og seg selv Anonymkode: dd345...e21 Og så? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #113 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Men blir også mer målrettet når man må kjempe for fremtiden til et barn og seg selv Anonymkode: dd345...e21 Snakker du for deg selv, eller mener du dette om alle foreldre? Anonymkode: 2a893...d55 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #114 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snakker du for deg selv, eller mener du dette om alle foreldre? Anonymkode: 2a893...d55 Kan hende det gjelder for flere enn meg, hva vet jeg? Har 3 barn og tatt mer utdanning etter de. Var ok fornøyd før, etter de så er jeg mer motivert. Har selv en forelder som tok mer utdanning med barn i hus. Det samme med ei venninne. Anonymkode: dd345...e21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #115 Del Skrevet 24. oktober En jeg kjenner oppdaget ikke at hun var gravid før i uke 17, hun fikk innvilget da hun søkte. Anonymkode: 610aa...807 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #116 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 20.07): De aller fleste får det innvilget fordi fosteret er sykt eller andre tungtveiende grunner, ikke fordi mor skal studere. Anonymkode: 8ca9b...b39 Nei, det er ikke sant. Det holder å ikke ønske seg barn før uke 18. Anonymkode: 06a36...a39 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #117 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 21.44): Du får ikke innvilget noen abort i uke 15, med mindre du eller fosteret er alvorlig syk, der det er fare for enten mor eller barns liv. Du studerer til vernepleier og er 26. år også vet du ikke så pass? Anonymkode: 66b25...c3a Tull og tøys! Anonymkode: 06a36...a39 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #118 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 22.18): Hadde jeg ikke hørt om ultralyd, så måtte jeg ha levd under en stein, og ikke hatt tilgang til internettet. TS får heller ikke ultralyd i løpet av to dager, selv ikke i det private. Les de andre kommentaren mine, du. Anonymkode: 66b25...c3a Jo da, 0 stress det. Masse ledige timer på Oslo city i morgen. Man kan ta ul privat når som helst. Anonymkode: 06a36...a39 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #119 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 15.04): Jeg fikk akutt time i dag. Skrev søknad og sendte den, men legen min trodde ikke den går igjennom med tanke på at jeg er i uke 16 (tror vi) i dag, men også fordi det ikke er noe annen grunn enn manglende utdanning som begrunnelse. Har også familie og venner som hadde hjulpet meg. Hun var veldig postitivt å synes jeg bør beholde. Syns det er litt rart, men hun prøver vel bare å støtte. Krysser uansett fingrene for at den blir godkjent! Barnefar ble med, han støtter valget mitt, men er mere for å beholde barnet. Anonymkode: 91f72...38d Selvsagt blir det godkjent. Det er kun en formalitet. Anonymkode: 06a36...a39 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malvinka Skrevet 24. oktober #120 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 16.58): Jeg er en jente på 26år. Studerer vernepleier første året. Oppdaget for 2 dager siden at jeg er gravid i uke 15. Faren studerer også, vi er sånn halvveis sammen, dette er ikke planlagt. Har ikke sagt det til han ennå, er veldig i tvil på hva jeg skal gjøre. Er ellers frisk både fysisk og psykiske, så eneste som stopper meg er manglende utdanning. Tror dere jeg får abort søknad igjennom? Man kan vel søke til uke 18! Anonymkode: 91f72...38d Ut fra omstendigheter at du oppdaget svangerskapet såpass sent og at du ikke vil ha barn så er det nok stor sannsynlighet for å få innvilget det om du søker raskt 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå