Gå til innhold

Gravid i uke 15, er det greit å søke om abort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare å søke, bare at det må nemndbehandles. De fleste får det innvilget!

Anonymkode: f3bf2...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, vi er mange som har begravd barna våre. 

Vi er også mange som evner å se at ts ikke er en selv, og ta dersom dette er en avgjørelse hun føler er riktig, så er det en riktig avgjørelse for henne. 

Du burde skamme seg som våger å bruke slikt språk mot andre. Og du er temmelig lite opplyst, må ha få venninner om du tror at du er alene eller en av få som opplever å miste et barn.

Skjerp munnen din!

Anonymkode: 1d6e0...e28

😂😂😂😂... Tror du at du får respekt med den kommentaren der ? Skammer meg ikke. Jaja, hun gjør som hun vil. Men ikke forvente da at folk vil elske henne, være rundt henne eller ha respekt for henne. Hun kan forvente at mange venner og familie kanskje vil se på henne med avsky. 

Anonymkode: a4746...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Var det derfor barnet ditt døde? Du hadde dårlig karma? 

Anonymkode: 20af3...ab4

😂😂😂... Vittig Peter, du.. gidder ikke bli jaila for akkurat den kommentaren der.. for sier mer om deg enn noe annet. Ingen fortjener å miste barnet sitt uansett eller begrave sitt eget barn. Hvordan ville du taklet det hvis ditt barn hadde mistet sitt barn og folk sa du fortjente det eller de fortjente å miste barnet, karma beit de. Du hadde ikke akseptert det, du hadde blitt sønder knust. Ts burde gått til lenge for lenge siden. Jeg er for abort frem til uke tolv. Etter det. Not so much. Med mindre det er medisinsk grunnlag. 

Anonymkode: a4746...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 12.42):

Huff, tristeste innlegget jeg har lest her inne noengang. At du kan faktisk gjøre dette er ubegripelig.. jeg har begravd mitt eget barn, og du tror du kan bare ta abort som prevensjons middel så sent i svangerskapet. Dette burde du sjekket for lenge siden, ikke vært stokk dum i det lille brødhodet ditt å ventet med. Nå er det faktisk et foster og en baby. Som DU vurderer å faktisk drepe.. DREPE. Kvalmt faktisk..... 

 

 

Og til dere andre som gjorde dette så sent frivillig uten medisinsk grunn. Hvorfor brukte dere ikke disse retarda hodene deres å tok abort tidligere enn å vente til det var en baby/foster ???? Hva slags hjerneskade fikk dere i oppveksten?  Jeg blir så lei meg av å lese dette. Spesielt etter å selv begravd mitt eget barn, som bare døde fra meg. Fy søren.... 

Anonymkode: a4746...85d

Har begravd et barn jeg og, uten å føle behov for å kalle folk stygge ting for å mene noe annet/ta andre valg.

Lykke til uansett hva som skjer TS, ting ordner seg alltids.

Anonymkode: c5567...f24

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂😂😂😂... Tror du at du får respekt med den kommentaren der ? Skammer meg ikke. Jaja, hun gjør som hun vil. Men ikke forvente da at folk vil elske henne, være rundt henne eller ha respekt for henne. Hun kan forvente at mange venner og familie kanskje vil se på henne med avsky. 

Anonymkode: a4746...85d

Tror du bør ta en liten selvransakelse runde med deg selv. Er du ensom? Skjønner det godt, jeg hadde ikke hatt lyst til å være rundt sånne som deg jeg heller. Tenker at hvis det i det hele tatt er sant at ditt barn døde at det er det aller mest humane som kunne skje, ingen fortjener å vokse opp med forelder av din sor.

Anonymkode: fa645...f13

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 21.58):

Når det ikke er deres liv og bestemmelse har dere heller ikke noe rett til en mening om hvorvidt andre mennesker skal eller ikle skal ta abort. Den som er gravid og nemnder bestemmer dette. Dette er det kun ts som kan bestemme (om hun skal søke en abort, og om hun skal ta den om hun får det innvilget). Den dagen dere selv befinner dere i en slik situasjon så kan dere selv bestemme hva du/dere vil gjøre. Og ts spør ikke engang om dere kan bestemme dette for hun. Abortdebatten kan en alltid diskutere i andre tråder.

Anonymkode: 65dbf...6b2

De har da rett til å si sin mening, akkurat slik  alle de andre jubler og heier frem for abort.

Anonymkode: e284f...7b4

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De har da rett til å si sin mening, akkurat slik  alle de andre jubler og heier frem for abort.

Anonymkode: e284f...7b4

Og jeg har rett til å si min mening at når en kaller andre mennesker for "retards" og kaller andre mennesker for hjerneskadet så tenker jeg at det er helt greit at disse menneskene ikke får barn. Slike mennesker fortjener ikke barn. Det er helt ok å være imot abort, men det er noe med å si det på en voksen måte. Når slike mennesker som ikke evner dette mener at karma skjer med de som tar abort, vel da tenker jeg at det er flott at dette mennesket er et prima eksempel på nettopp karma som har skjedd med hun. Ja karma is only a bitch if you are som det sies og siden dette mennesket først nevnte karma så  ja, heldigvis i dette eksempelet viste det seg å være sant. Er en først stygg med andre mennesker så fortjener en også å bli behandlet stygt tilbake. At noen er imot abort er derimot helt greit, vi har abort rettigheter her i Norge så deres meninger er totalt irrelevante egentlig. Men selv om en er imot abort sier en ikke slike ting isåfall da fortjener en ikke særlig respekt tilbake.

Anonymkode: fa645...f13

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De har da rett til å si sin mening, akkurat slik  alle de andre jubler og heier frem for abort.

Anonymkode: e284f...7b4

De har ikke rett til å mobbe og slenge dritt til ts da 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk greit med legetimen din i går TS og at du klarer filtrere ut svarene du får og ikke la de gå inn på deg i din situajson må du gjøre det som er rett for deg, ikke det som andre mener er rett for dem! ❤️ 
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 16.29):

Kan en baby på 1 år overleve selv uten hjelp?

Anonymkode: 837cc...f24

Babyer blir jo født nettopp fordi kroppene deres fungerer på egenhånd. De fleste 1 åringer klarer seg helt fint uten å måtte være koblet til en maskin som holder liv i dem døgnet rundt. 

Anonymkode: d98f9...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går greit med deg TS❤️ 

Noen må spy ut en masse fæle kommentarer fordi de ikke har det greit med seg selv. Alle forstår at de har problemer når de kommer inn i en tråd som denne bare for å spre hat. Det er ingen normale mennesker som tenker slik som de. 

Det som betyr noe er at du blir godt ivaretatt og det er bare du som bestemmer hva som er riktig for deg akkurat nå. 

Anonymkode: 1ecad...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mye galle enkelte klarer å lire ut av seg mot en person de ikke kjenner. Enkelt når man er anonym på et forum eller? Svake mennesker som føler for å shame en person som står i en vanskelig situasjon. 

Anonymkode: 7dee7...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tror du bør ta en liten selvransakelse runde med deg selv. Er du ensom? Skjønner det godt, jeg hadde ikke hatt lyst til å være rundt sånne som deg jeg heller. Tenker at hvis det i det hele tatt er sant at ditt barn døde at det er det aller mest humane som kunne skje, ingen fortjener å vokse opp med forelder av din sor.

Anonymkode: fa645...f13

Hadde du likt hvis noen hadde sagt det hvis du hadde mistet barn i ulykke for eksempel? At barnet ditt fortjente og det var humant for du er bad hunan beeing.  Tror nemlig ikke det. Tror du hadde blitt knust og det hadde du da fortjent.. ts gjør hva hun vil. Håper barehm hun ikke velger å begrave. Det er da dissrespekt for andre sårbare som faktisk mistet barnet ufrivillig. 

Anonymkode: a4746...85d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og jeg har rett til å si min mening at når en kaller andre mennesker for "retards" og kaller andre mennesker for hjerneskadet så tenker jeg at det er helt greit at disse menneskene ikke får barn. Slike mennesker fortjener ikke barn. Det er helt ok å være imot abort, men det er noe med å si det på en voksen måte. Når slike mennesker som ikke evner dette mener at karma skjer med de som tar abort, vel da tenker jeg at det er flott at dette mennesket er et prima eksempel på nettopp karma som har skjedd med hun. Ja karma is only a bitch if you are som det sies og siden dette mennesket først nevnte karma så  ja, heldigvis i dette eksempelet viste det seg å være sant. Er en først stygg med andre mennesker så fortjener en også å bli behandlet stygt tilbake. At noen er imot abort er derimot helt greit, vi har abort rettigheter her i Norge så deres meninger er totalt irrelevante egentlig. Men selv om en er imot abort sier en ikke slike ting isåfall da fortjener en ikke særlig respekt tilbake.

Anonymkode: fa645...f13

Jeg er absolutt ikke mot abort. Men ta abort før uke 15. Har man sjansen til senabort bør det være medisinsk med fare for liv og død med mor, eller barnet med uforenelig med liv. Ikke bare fordi en utdannelse står i veien. Den er altfor tynn.. jeg ser folk skriver jeg fortjente å miste barnet mitt, så jeg velger å tenke at hadde det skjedd de hadde pipa vært en annen. For tro ikke det kan skje hvem som helst eller når som helst. Vet om ei som mistet sin 40 år gamle sønn i krybbedød.. 

Anonymkode: a4746...85d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk leser det de vil lese. Men å skrive at man fortjente å miste sitt eget barn er faktisk å synke like lavt. Ja, for all del. Se på det som person angrep mot ts og avgjørelsen, det er fear enough. Men værre når enkelte kvinnfolk synker dypt å sier andre fortjente ø miste barnet og kaller barnets død human. Får håpe dere aldri får oppleve det samme, for tenk om noen hadde sagt til dere at deres barn hadde fortjent å dø pga dere som foreldre var dårlige, og nasty... Jeg er for abort frem til uke 12. Og med mindre det er medisinsk grunnlag som liv og død mellom mor, eller barn med uforenelig med liv. Studier bør ikke være ok å innvilge senabort til. Hun skriver ingen krise, hvis det ikke går. Hun kan forvente mye avsky fra mange rundt henne hun trodde var venner. Hvis hun får senabort, håper jeg ikke hun begraver. Det er dissrespekt ovenfor oss som faktisk har mistet barna våre.. kast fosteret i søpla eventuelt som du kastet bort livet til lille. Klarer du abort, klarer du kaste det.. jeg forstår at studier er et isjus, men å bli vernepleier er jo ikke så vanskelig å bli da. Trenger ikke være rakett forsker utdannelse for det. Men kan forstå at ts tror det, for å kunne feste, få venner og leve livet. Burde jo ant ugler i mosen for lenge siden enn å ventet.med å gå til lege. Og disse visste ingen ting, ingen symptomer, historiene tror jeg ingenting på 

Anonymkode: a4746...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 21.37):

Nei, det kan du ikke leve med.

Anonymkode: 95161...8f2

Ikke alle bryr seg. For min del var det som å gå med søpla

Anonymkode: 69fb2...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok abort i uke 17. Hadde ingen andre grunn en at jeg ikke ønsket flere barn. De satte ikke spørsmålstegn ved det. Snakket med komiteen i 5 min og fikk abort dagen etter.

 Men ja det er en liten baby som kommer ut når man tar så seint. Hvert fall i de fleste tilfeller. Greit å være obs på dette

Lykke til hva enn du ender på. 

Anonymkode: a4efc...48e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 13.01):

Ja, dessverre er det hennes valg ene og alene. Men veldig unødvendig å vente så lenge for å gå til legen.... Eb ting jeg vet, karma biter en i ræva til syvende og sist. 

Anonymkode: a4746...85d

Hun oppdaget det sent, har du vondt for det ell? Du vet hvordan du oppfører deg nå kan og rammes av karma? Om du blir så krenket av andres liv at du må krenke andre så bør du revurdere å være på forum.

AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 21.52):

Jaja, går vel igjennom. Sorry, men håper folk tar avstand til det og barnefar tar avstand hvis du fullfører. 

Anonymkode: a4746...85d

Dette er det styggeste jeg har lest. Du mener fordi du har mistet et barn at du kan være så stygg mot andre? Du burde heller ha respekt for at andre er i sårbare posisjoner. 

For et menneske du er. Nesten fristet til å si at det var nok karma at du mistet er barn også, med den oppførsel du fremviser her.

Anonymkode: 0e25b...700

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 12.48):

Jeg kjente spark (og ikke bare i hermetegn) rundt den tiden, og samboer kjente sparkene utenpå magen i uke 16, så absolutt ingen innbilning der ;) Jeg er førstegangs, så. 

Anonymkode: ccfdd...b32

Det finnes alltid et medisinsk unikum på KG. De aller aller fleste kjenner ikke spark i uke 15!!

Anonymkode: 72824...87a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...