Gå til innhold

Gravid i uke 15, er det greit å søke om abort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 22.05):

Hvordan er 15 uker nærmere fødsel enn abort?

Anonymkode: c54b9...37f

Tror vedkommende mener at fosteret er såpass stort at det blir som en liten fødsel når det skal ut

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
HMK skrev (3 timer siden):

Å få barn under studier er det jo heldigvis gunstige økonomiske ordninger for. Syns abort så sent i svangerskapet bør være forbeholdt dem med sykt foster eller om man feks har tatt medisiner som kan skade fosteret. 

Voksne mennesker må jo ta konsekvensene av sine valg. Å ha sex er i de fleste tilfeller et ganske bevisst valg. Nå har det valget fått en ganske naturlig konsekvens.. 

Greit å holde seg til temaet..

Det er haugevis av tråder der man diskutere abort i seg selv. 

Vi som voksne, burde klare å holde oss til tema. Det lærer vi lenge før vi er modne nok til å ivareta et barn....

Anonymkode: 1d6e0...e28

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Greit å holde seg til temaet..

Det er haugevis av tråder der man diskutere abort i seg selv. 

Vi som voksne, burde klare å holde oss til tema. Det lærer vi lenge før vi er modne nok til å ivareta et barn....

Trådstarter spør om det er greit å søke abort i uke 15/16. Mitt hode er det altså lov å svare på det spørsmålet. Og nei, jeg syns IKKE det er greit. Trådstarter har også skrevet at det ikke er krise å få barn nå, så da syns jeg det er moralsk forkastelig å søke abort. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare å søke, bare at det må nemndbehandles. De fleste får det innvilget!

Anonymkode: f3bf2...c97

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 21.58):

Når det ikke er deres liv og bestemmelse har dere heller ikke noe rett til en mening om hvorvidt andre mennesker skal eller ikle skal ta abort. Den som er gravid og nemnder bestemmer dette. Dette er det kun ts som kan bestemme (om hun skal søke en abort, og om hun skal ta den om hun får det innvilget). Den dagen dere selv befinner dere i en slik situasjon så kan dere selv bestemme hva du/dere vil gjøre. Og ts spør ikke engang om dere kan bestemme dette for hun. Abortdebatten kan en alltid diskutere i andre tråder.

Anonymkode: 65dbf...6b2

De har da rett til å si sin mening, akkurat slik  alle de andre jubler og heier frem for abort.

Anonymkode: e284f...7b4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De har da rett til å si sin mening, akkurat slik  alle de andre jubler og heier frem for abort.

Anonymkode: e284f...7b4

De har ikke rett til å mobbe og slenge dritt til ts da 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det gikk greit med legetimen din i går TS og at du klarer filtrere ut svarene du får og ikke la de gå inn på deg i din situajson må du gjøre det som er rett for deg, ikke det som andre mener er rett for dem! ❤️ 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 16.29):

Kan en baby på 1 år overleve selv uten hjelp?

Anonymkode: 837cc...f24

Babyer blir jo født nettopp fordi kroppene deres fungerer på egenhånd. De fleste 1 åringer klarer seg helt fint uten å måtte være koblet til en maskin som holder liv i dem døgnet rundt. 

Anonymkode: d98f9...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper det går greit med deg TS❤️ 

Noen må spy ut en masse fæle kommentarer fordi de ikke har det greit med seg selv. Alle forstår at de har problemer når de kommer inn i en tråd som denne bare for å spre hat. Det er ingen normale mennesker som tenker slik som de. 

Det som betyr noe er at du blir godt ivaretatt og det er bare du som bestemmer hva som er riktig for deg akkurat nå. 

Anonymkode: 1ecad...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 21.37):

Nei, det kan du ikke leve med.

Anonymkode: 95161...8f2

Ikke alle bryr seg. For min del var det som å gå med søpla

Anonymkode: 69fb2...294

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok abort i uke 17. Hadde ingen andre grunn en at jeg ikke ønsket flere barn. De satte ikke spørsmålstegn ved det. Snakket med komiteen i 5 min og fikk abort dagen etter.

Men ja det er en liten baby som kommer ut når man tar så seint. Hvert fall i de fleste tilfeller. Greit å være obs på dette

Lykke til hva enn du ender på. 

Anonymkode: a4efc...48e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 12.48):

Jeg kjente spark (og ikke bare i hermetegn) rundt den tiden, og samboer kjente sparkene utenpå magen i uke 16, så absolutt ingen innbilning der ;) Jeg er førstegangs, så. 

Anonymkode: ccfdd...b32

Det finnes alltid et medisinsk unikum på KG. De aller aller fleste kjenner ikke spark i uke 15!!

Anonymkode: 72824...87a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bare å søke, bare at det må nemndbehandles. De fleste får det innvilget!

Anonymkode: f3bf2...c97

Bra at det som oftest blir innvilget, men det er helt sjukt at en nemnd skal bestemme over kroppene våre.

Anonymkode: e78c5...d1f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
HMK skrev (15 timer siden):

Trådstarter spør om det er greit å søke abort i uke 15/16. Mitt hode er det altså lov å svare på det spørsmålet. Og nei, jeg syns IKKE det er greit. Trådstarter har også skrevet at det ikke er krise å få barn nå, så da syns jeg det er moralsk forkastelig å søke abort. 

Deg om det.

Håper du har åpnet hjemmet ditt for alle barn som har det ugreit.. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper ikke du leser denne tråden ts. Dette er din avgjørelse. 

Søk råd og støtte fra helsepersonell. 

Syns det er merkelig at slike tråder får stå. Dette er et psykisk og fysisk medisinsk spørsmål, som ingen her inne er kvalifisert til å gi.

Anonymkode: 2a893...d55

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 22.05):

Hvordan er 15 uker nærmere fødsel enn abort?

Anonymkode: c54b9...37f

Ved 23 uker er det et levedyktig foster. Når hun eventuelt tar abort er det ikke bare en celleklump lengre, men noe relativt stort, som alerede ligner litt på et menneske (et partert menneske...). Er greit å være forberedt på det, og at man kan ha det ganske vondt i etterkant - både psykisk og fysisk, så det kan hende man bør forberede seg på en uke borte fra studiene, eller mer uansett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (Akkurat nå):

Ved 23 uker er det et levedyktig foster. Når hun eventuelt tar abort er det ikke bare en celleklump lengre, men noe relativt stort, som alerede ligner litt på et menneske (et partert menneske...). Er greit å være forberedt på det, og at man kan ha det ganske vondt i etterkant - både psykisk og fysisk, så det kan hende man bør forberede seg på en uke borte fra studiene, eller mer uansett.

Er lenge mellom 15 og 23 uker

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Er lenge mellom 15 og 23 uker

Ja, men hun må nok vente litt før søknaden går gjennom og eventuelt blir godkjent, og fosteret vokser jo i mellomtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (Akkurat nå):

Ja, men hun må nok vente litt før søknaden går gjennom og eventuelt blir godkjent, og fosteret vokser jo i mellomtiden. 

Det tar ikke så lang tid

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...