Gå til innhold

Gravid i uke 15, er det greit å søke om abort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er vel mer oppegående enn de fleste her inne;)!!!  Karriere, penger, hus, ja... Gode venner, familie med samme karriere. Voksne barn som jobber og bedre utdannet enn de fleste her ! Gift også😉.. jeg har landsforeningen for barnedød. Gode folk :). 

Anonymkode: a4746...85d

Nei dæven 

:himle:

Anonymkode: 7dee7...aa9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (32 minutter siden):

Det er ikke så grusomt som en skulle tro. Det er ikke kjekt nei men livet går faktisk videre etterpå. Men for å kommentere videre. Du skal være glad du ikke ble gravid med en dritt som sa noe sånt. Er nesten litt komisk når menn tror de har et kvekk de skulle sagt om dette

Den er jeg enig med deg i! At menn som tror de har enerett over kvinnekroppen, og truer med å forsvinne fordi man driver med ansvarsfraskrivelse burde hun være glad hun er kvitt. Jeg er for abort frem til uke 12, og kun ved medisinske tilfeller ved mor eller barn. Sen abort bare fordi er ingen grunn, ingen unnskyldning. Å bli vernepleier er ikke upper class studier og ikke vanskelig, det kan hvem som helst bli! Og økonomisk er det gunstig for henne å bli mamma nå! 

Anonymkode: a4746...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Næh.. står for mitt. Ikke så nasty som enkelte her i allefall :). 

Anonymkode: a4746...85d

Det kommer iallefall mye nasty greier fra tastaturet ditt...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den er jeg enig med deg i! At menn som tror de har enerett over kvinnekroppen, og truer med å forsvinne fordi man driver med ansvarsfraskrivelse burde hun være glad hun er kvitt. Jeg er for abort frem til uke 12, og kun ved medisinske tilfeller ved mor eller barn. Sen abort bare fordi er ingen grunn, ingen unnskyldning. Å bli vernepleier er ikke upper class studier og ikke vanskelig, det kan hvem som helst bli! Og økonomisk er det gunstig for henne å bli mamma nå! 

Anonymkode: a4746...85d

Men hun blir jo mest sannsynlig alenemor...

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei dæven 

:himle:

Anonymkode: 7dee7...aa9

Står fortsatt for at å ta abort pga studier som vernepleier som ikke er upper class studier og de fleste kommer igjennom, uten å egentlig gjøre så mye, er ingen god grunn. Livet med å bli voksen, ha sex og sånne ting, er konsekvensene av handlingene. Her er den, og ansvarsfraskrivelse og enkel utvei for henne. Dessverre.. 

Anonymkode: a4746...85d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Står fortsatt for at å ta abort pga studier som vernepleier som ikke er upper class studier og de fleste kommer igjennom, uten å egentlig gjøre så mye, er ingen god grunn. Livet med å bli voksen, ha sex og sånne ting, er konsekvensene av handlingene. Her er den, og ansvarsfraskrivelse og enkel utvei for henne. Dessverre.. 

Anonymkode: a4746...85d

Er fullt lovlig å mene dette uten å komme med nasty ord og uttrykk

  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (1 minutt siden):

Tror gränsen är längre i Sverige om du kan göra det där?

18 i Sverige, 24 i England. Men da må hun betale. I England må hun betale.. Det er penger en student ikke har råd til. Eller var det ks kanskje ? Kan høre med familie som er engelsk. 

Anonymkode: a4746...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Er fullt lovlig å mene dette uten å komme med nasty ord og uttrykk

Blir veldig ivrig 😉... Og har ikke filter. Vet jeg bør ha filter, men i visse situasjoner og diskusjoner som dette er det vanskelig da det berører meg sterkt. 

Anonymkode: a4746...85d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Men hun blir jo mest sannsynlig alenemor...

Ja, det er sant. Men da har du og mye rettigheter. Vært alenemor og student. Det går, det. 

Anonymkode: a4746...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at du ikke vet om du får et friskt barn i den situasjonen du står i så forstår jeg at du vil søke. Selv om jeg har flere barn, så er det noe med situasjonen man står i. 

Studenter i dag har ikke særlig god råd. Dere er halveis sammen, dvs stor sjanse for delt hjem der hovedansvaret faller på deg. Du må mest sannsynlig utsette studiene. Det blir tyngre å følge opp studie med barn i hus. Vernepleie har vel ofte turnus? Vanskelig å finne en jobb som passer livet med barn om du ender opp alene.

Men. 

Du får endel økonomisk støtte som mor med barn. Jeg har sett jenter fullføre sykepleiestudie selv som alenemødre. 

Anonymkode: dd345...e21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Med tanke på at du ikke vet om du får et friskt barn i den situasjonen du står i så forstår jeg at du vil søke. Selv om jeg har flere barn, så er det noe med situasjonen man står i. 

Studenter i dag har ikke særlig god råd. Dere er halveis sammen, dvs stor sjanse for delt hjem der hovedansvaret faller på deg. Du må mest sannsynlig utsette studiene. Det blir tyngre å følge opp studie med barn i hus. Vernepleie har vel ofte turnus? Vanskelig å finne en jobb som passer livet med barn om du ender opp alene.

Men. 

Du får endel økonomisk støtte som mor med barn. Jeg har sett jenter fullføre sykepleiestudie selv som alenemødre. 

Anonymkode: dd345...e21

Som student med barn mente jeg

Anonymkode: dd345...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

18 i Sverige, 24 i England. Men da må hun betale. I England må hun betale.. Det er penger en student ikke har råd til. Eller var det ks kanskje ? Kan høre med familie som er engelsk. 

Anonymkode: a4746...85d

Må man betala om man inte är svensk medborgare, men norsk? Vet inte hur det fungerar. Om detta verkligen är något TS vill så kan det ju vara värt pengarna.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jaja:). Retarda, hjerneskadet - what ever. Det er ikke så ille som det du skriver.. du tror du er noe bedre ? Som synker lavere??? Vel, vel. Du sank lavest. Hvordan hadde du håndtert hvis du hadde mistet det kjæreste du har, og folk hadde sagt det var like bra fordi du var en peace of shit mot den personen. Tror det hadde knust deg. Vel, folk som kjenner meg vet hva jeg står for. Og dette er mennesket høyt oppe i arbeider klassen, gode og sunne verdier med samme synspunkt som meg på det ts skal gjøre, og hadde aldri sagt det du skriver til meg. Ingen fortjener å miste barnet sitt. Ikke engang sånne som deg, som er tøff bak tastaturet. Hva sier mannen din til at du syns mange fortjener å miste barnet sitt ? Hadde du tørt å sagt det face to face til for eksempel en person ? Som du ikke liker ? 

Anonymkode: a4746...85d

Du mener bare at jeg er styggere enn deg fordi krenkelser rammet deg. Igjen ser du bare deg selv som den grandiose narsissisten du er. Du aner ikle hvordan de ordene du skriver her I tråden rammer andre, hvordan andre føler seg av det pisset du skriver.

Dess mere du skriver dess mere står jeg inne for at jeg er glad for at noen slipper å ha den psykiske belastningen det må være å ha deg som forelder. Du fremstår fullstendig blottet for empati, refleksjon og kunnskap og ingen har godt av å vokse opp i slike psykopatiske tilstander. At du ikke står inne for din egen filosofi om karma når det gjelder deg selv skjønner jeg ikke, du har et førsteklasses eksempel i deg selv. Du må eie det du skriver, men det er kanskje litt vanskelig det når det gjelder deg selv?

Du snakker om at andre vil ta avstand fra ts pga velget hennes, men jeg vil heller ha 100 mennesker som har tatt senabort i livet enn et menneske rundt meg av din karakter. Og med mindre du ikke ser det selv virker det ikke som at du har så mye støtte i alt det surret av oppgulp du skriver så det virker ikke som at dine meninger og du som menneske er så veldig ettertraktet. Ingen ønsker noe slikt i sin omgangskrets. 

Når du sier du ikke har filter og det unnskylder ditt menneskesyn og din måte å omtale andre mennesker på så gjør det ikke det. Skjerp deg. Det er slikt mennesker som begår kriminelle handlinger sier for å forsvare seg selv "ups jeg bare mistet litt selvkontroll". Om du brenner for temaet så vinner du ingenting ved å oppføre deg som en hurpe, du gjør bare enda et eksempel på hvorfor vi ikke tar abortmotstandere på alvor.  Hvorfor vi tenker at dere er litt skrullete.  (Jada du mener abort inntil uke 12 er ok, men etter det er det du som bestemmer hvem som skal og ikke skal få abort, og du gjør dette gjennom å behandle mennesker med et råttent språk). Andre har en tendens til å ta deg mere på alvor om du klarer å utrykke deg på en voksen og seriøs måte i debatten og ikke som en rabiat  tulling uten selvkontroll som har tunge mentale problemer som gjør at du burde både blitt beskyttet mot deg selv og andre.

Jeg tror ikke jeg er bedre enn deg. Jeg gjør mot deg slik du selv behandler andre, det er din filosofi. Jeg bare serverer den samme respktøsheten tilbake til deg selv. Jeg er rettferdig i måten jeg ser og skriver til deg. Jeg er ikke bedre eller verre. Jeg er lik deg så du kan få føle på hvordan det kjennes ut.

Anonymkode: fa645...f13

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei, hadde ingen mistanke om graviditet. Dro til gynekologen fordi jeg hadde kortere blødninger enn vanlig under mensen. Ville undersøke i tilfelle det var noe galt med livmor, så skulle ta celle prøve, men der kom det fram at jeg er gravid. Har ikke hatt noen symptomer heller, men heldigvis ikke drukket alkohol denne perioden. Tar p-piller (minipiller), så i utgangspunktet kan det være normalt med slike blødninger, men denne gangen var det noe annet. Jeg hadde klart å fullføre utdannelsen med et barn, tror jeg, men vanskelig å si før jeg står i situasjonen. Føler ikke jeg har noe å tilby barnet, men får jeg avslag er det ikke noe krise i mine øyne, er oppegående, men ønsker ser helst ikke. 

Anonymkode: 91f72...38d

Hvorfor skriver du dette på denne måten når du likevel skal gjennomføre en abort? 
Du bør virkelig få profesjonell veiledning før du gjennomfører dette. Tankemønsteret ditt viser stor usikkerhet rundt dette valget. 

Anonymkode: fb8e6...11a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir veldig ivrig 😉... Og har ikke filter. Vet jeg bør ha filter, men i visse situasjoner og diskusjoner som dette er det vanskelig da det berører meg sterkt. 

Anonymkode: a4746...85d

Bare en dårlig unskyldning for å si at man ikke har folkeskikk det der 

Anonymkode: 7dee7...aa9

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er sant. Men da har du og mye rettigheter. Vært alenemor og student. Det går, det. 

Anonymkode: a4746...85d

Joda men man mister all frihet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (25 minutter siden):

Joda men man mister all frihet

Men blir også mer målrettet når man må kjempe for fremtiden til et barn og seg selv

 

Anonymkode: dd345...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men blir også mer målrettet når man må kjempe for fremtiden til et barn og seg selv

 

Anonymkode: dd345...e21

Og så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Men blir også mer målrettet når man må kjempe for fremtiden til et barn og seg selv

 

Anonymkode: dd345...e21

Snakker du for deg selv, eller mener du dette om alle foreldre?

Anonymkode: 2a893...d55

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...