Gå til innhold

Hva er årsaken til at du ikke vil være i forhold og ville du endret mening for riktig person?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du mann eller kvinne? 

Hvorfor vil du ikke være i forhold?

Dersom drømne mannen/kvinnen ville ha deg ville du ha endret mening? 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ikke klarer å bestemme meg selv. Det er et ønske dypt i meg for å leve med noen (et savn). Jeg føler likevel ofte at jeg ikke bør hige etter forhold akkurat nå fordi jeg klarer ikke å ta vare på meg selv godt nok, har angst, depresjon, tinnitus etc. I tillegg har jeg ikke møtt noe bra mann som ønsker å utforskre videre om vi kunne vært et par. Får masse sex tilbud. Tenner on den rette dukket opp på en hvit hest ville jeg nok vært med og ridd til solnedgangen. Jeg tenner likevel noe på å gi opp kjærestedrømmen kanskje jobbe heller med å bli tilfreds med bare sex. 

Tenker det er sikkert mange grunner til å ikke ønske kjæreste. Lurer på hva er vanligste/ vanlige grunner til det. 

Anonymkode: d3a36...c78

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ikke være i et forhold for en hver pris, men dukker drømmemannen opp så endrer man jo som regel mening. Så kommer det selvfølgelig an på hvor realistisk denne drømmemannen er, legger man lista høyt nok så dukker han aldri opp 😄 Ev. så kommer det en inn fra sidelinja som på papiret overhode ikke er drømmemannen, men som likevel får deg til å falle hodestups.

Jeg dater og koser meg, men det blir som regel med det. 

Anonymkode: 6faf7...82d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er introvert og selvstendig. Trives godt i eget selskap. Jeg liker å ha det ryddig og rent, men misliker å rydde/vaske. Jeg er derfor avhengig av å holde det ryddig hele tiden for å minimere jobben med å få et hjem jeg trives i. En av grunnene til at jeg vil være alene, er at jeg ikke er interessert i å rydde etter andre. Og heller ikke bo i rot. Og ikke leve med en forventning om at det er jeg som har ansvar for matlaging, handling, planlegging, julegaver til alle, husking av merkedager osv. Jeg har fortsatt ikke sett et heterofilt forhold som ikke medfører betydelig merarbeid for kvinnen. 

Kanskje løsningen er å bo med en venninne, og så ordne sex med en mann jeg ikke bor sammen med. 

Anonymkode: 3962b...ce7

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er du mann eller kvinne? 

Anonymkode: d3a36...c78

Kvinne

Vil ikke være i forhold fordi jeg har vært i forhold mer eller mindre fra jeg var 16 år og til jeg gikk i fra min drømmemann for 6 år siden.

Jeg hadde et behov for å være singel, som langt overgikk behovet og ønsket om å være i forhold. 
De siste 6 årene har jeg vært 100% egoist og kun hensyntatt mine egne behov. Det er så utrolig deilig, at et forpliktende forhold er ikke aktuelt.

Jeg hadde min «drømmemann» og vet hvor bra et forhold kan være. Men er allikevel ikke aktuelt å si opp singeltilværelsen.

Anonymkode: 2085d...ec6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne. Er alene fordi jeg ikke har tid til noen mann - med barn, jobb, venner og hobby er det liksom ikke så enkelt. Kunne kanskje skviset inn litt tid til drømmemannen, men han kommer jo uansett ikke og ringer på døra 😅

Anonymkode: 349d4...0e5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

men han kommer jo uansett ikke og ringer på døra 😅

Å er ikke det frekt? 😤

Begynner å tro jeg faktisk må ut å gå imot han, siden det tar han evigheter å finne riktig adresse. 

Anonymkode: f9fd6...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det med forhold er vanskelig fordi jeg har herpes nedentil. Det burde finnes en datingside for folk som meg. Jeg ønsker ikke å påføre andre dette drittviruset. 😞 

Selv ble jeg påført herpes i svært voksen alder med noen som ikke fortalte meg at han hadde det. Men burde vite bedre enn å gi oralsex til noen når man har herpesutbrudd. 

Anonymkode: 31ffa...69d

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skilles fra samboer til sommeren ( vært sammen  i 14 år og  har to barn- han vet d ikke ennå - han er psykisk ustabil/ voldelig og jeg må legge  av penger  først).. skal  jeg ALDRI  bli samboer igjen .

Orker  ikke å ha et tredje barn.  Orker ikke å være den som skal ordne  med julegaver og tilsteninger  på begge sider av familien.  Jeg vil selv bestemme  hvordan jeg skal bruke  helger og ferier.   Jeg elsker  alenetid. Jeg har mange ting jeg har lyst å gjøre ( som mannen jeg med nå ler og fnyser av) . Gleder meg å gjøre ting i mitt tempo og mitt vis. 

Om jeg finner en ok fyr flere år frem i tid skal IALLEFALL  ikke samboer med personen.

K42

Anonymkode: 2d044...92e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å skille meg fra mannen jeg elsker fordi jeg ikke orket et ekstra barn. Han bidro alt for lite i husholdningen så det ble for mye for meg. Men jeg elsker han fortsatt, men helsa mi tålte ikke belastningen. (Og det er urtrist at jeg måtte skille meg for å bli ved bedre helse😭)

Skal jeg bli sammen med noen nå, skal fordelene veie tyngre enn ulempene. Men liker ikke å være alene, men ikke for enhver pris. Helst skulle jeg jo fått ekteskapet til å fungere. Og når det da ikke gjorde det, vet jeg ikke om jeg ønsker å prøve igjen. 😟

Har store dilemmaer med dette kjenner jeg. 

Anonymkode: 116c6...43e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått så store ettervirkninger av et usunt forhold at det å bo sammen med noen ville vært vanskelig både for meg og for ham. Selv det å tilbringe jul med nær familie tapper meg for mye energi, selv om vi er glad i hverandre. Jeg kan ikke se for meg at jeg ville fått hverken et samboer- eller et særboerforhold til å virke godt nå. Kanskje et særboerforhold etterhvert?

Anonymkode: cdbc3...885

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kost meg som singel i flere år. Dukker det opp noen jeg ønsker mer enn singel tilværelsen så er jeg åpen for det. Men jeg har allerede barn så jeg trenger ikke å jakte på et forhold for å stifte familie.

Som singel kan jeg fokusere på meg og mitt. Det er utrolig deilig. Et potensielt forhold må tilføre live mitt nok positiv til at det skal friste. Rett person har jeg ikke møtt enda, så da er singellivet greit.

Anonymkode: dce1a...8ba

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann. Jeg sitter fortsatt igjen med en del vonde ting etter et ekstremt giftig forhold. Så hvis jeg i det hele tatt skal date noen må det gå sakte. Det, og det faktumet at jeg er frivillig barnløs. Det å finne ei dame i samme båt virker omtrent umulig.

Per nå vet jeg ikke om jeg vil være i et forhold da disse to tingene sliter meg ut. 

Anonymkode: 0f62d...3ec

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ikke være singel for en hver pris, men jeg har barn og skulle virkelig ha vært veldig sikker på at det var 110% riktig før jeg involverte meg med en ny. Har ikke noe traumatiske forhold bak meg, men en sorg. Jeg  vet at barna ikke nødvendigvis ønsker seg en ny voksenperson inn i sin hverdag. Vi har en så god hverdag nå, selv om de har mistet sin far, og jeg tenker det er viktigere enn at jeg må finne en ny voksenperson. Når de blir eldre så kanskje jeg tenker anderledes på det.  

Anonymkode: 1c8cf...cc3

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Mann. Jeg sitter fortsatt igjen med en del vonde ting etter et ekstremt giftig forhold. Så hvis jeg i det hele tatt skal date noen må det gå sakte. Det, og det faktumet at jeg er frivillig barnløs. Det å finne ei dame i samme båt virker omtrent umulig.

Per nå vet jeg ikke om jeg vil være i et forhold da disse to tingene sliter meg ut. 

Anonymkode: 0f62d...3ec

Samme her,jeg var også i et giftig forhold,han kastet slimete kjøttkaker på meg da jeg kom hjem fra jobb.Han var extremt egoistisk,sykelig sjalu og eiesyk,bitter,jeg fikk bare kjeft hver dag,han unnet meg ikke engang å ha venner, han unnet meg ikke bedre helse heller,han gjorde alt for å sabotere for meg, følte jeg satt i fengsel,han er av den dominante typen.Så jeg måtte sette foten ned og sette grenser for meg selv. Jeg er sååå lykkelig over at jeg aldri fikk barn med han,er så glad jeg er kvitt han..digg å være singel igjen... bestemme over meg selv,slippe å få slimete kjøttkaker i fleisen etter en slitsom dag på jobb,haha. Møter jeg en ny mann i fremtiden,skal det gå i sakte tempo, og han må være rolig og ikke  en agressiv tullebukk, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det helt fint som singel, trenger ikke en hvilken som helst mann for å føle meg bra. Skal jeg involvere noen på den måten i livet mitt, må det være en fyr jeg har riktige følelser for og passer sammen med. Så ja, går inn i forhold med riktig person. Trenger ikke være noen perfekt drømmemann heller.

Anonymkode: ab20d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (20 minutter siden):

Samme her,jeg var også i et giftig forhold,han kastet slimete kjøttkaker på meg da jeg kom hjem fra jobb.Han var extremt egoistisk,sykelig sjalu og eiesyk,bitter,jeg fikk bare kjeft hver dag,han unnet meg ikke engang å ha venner, han unnet meg ikke bedre helse heller,han gjorde alt for å sabotere for meg, følte jeg satt i fengsel,han er av den dominante typen.Så jeg måtte sette foten ned og sette grenser for meg selv. Jeg er sååå lykkelig over at jeg aldri fikk barn med han,er så glad jeg er kvitt han..digg å være singel igjen... bestemme over meg selv,slippe å få slimete kjøttkaker i fleisen etter en slitsom dag på jobb,haha. Møter jeg en ny mann i fremtiden,skal det gå i sakte tempo, og han må være rolig og ikke  en agressiv tullebukk, hehe.

Hva i alle dager, for en veldig tilfeldig handling som må ha vært vondt, men samtidig litt komisk at det var hans onde plan? For en rar mann. 

Glad du er kvitt han 💜

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva i alle dager, for en veldig tilfeldig handling som må ha vært vondt, men samtidig litt komisk at det var hans onde plan? For en rar mann. 

Glad du er kvitt han 💜

Han er en hissigpropp ja, haha, han gjorde masse andre teite ting og,orker ikke skrive opp alt,blir for lange innlegg...og ingen gidder å lese lange innlegg.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 15.15):

Er du mann eller kvinne? 

Kvinne

Fordi jeg evner ikke å faller for eller plukke ut et bra mannfolk. Jeg har det best som singel, både fysisk, psykisk og økonomisk.

Drømmemannen finnes kun i drømmer, ikke i virkeligheten.

Anonymkode: 36528...8c7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann.

Gidder bare ikke, har ikke vært singel på flere år så bestemte meg for å være singel etter jeg sparka utroskapsdronninga ut døra for noen uker siden😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann.

Gitt opp. Friheten og freden er bare bedre enn å bo med en hormonelt ustabil skapning.
Det seksuelle behovet er der fortsatt og det dekkes på andre måter. 

Anonymkode: ef149...883

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...