AnonymBruker Skrevet 21. oktober #1 Del Skrevet 21. oktober I år har jeg to innleveringsoppgaver som teller som eksamen, og jeg får meg ikke til å skrive. Føler det blir rot hver gang jeg setter meg ned for å skrive og jeg har ingen motivasjon. Har tidligere hatt både innleverings- og vanlig eksamen, og gjengangeren er at jeg såvidt står på innleveringene, mens eksamen får jeg som regel A på. Jeg må jo være helt elendig på å skrive oppgaver.. Noen som har tips til meg når motivasjonen og selvtilliten er helt på bånn? Anonymkode: 628f9...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #2 Del Skrevet 21. oktober Få veiledning/hjelp av noen Anonymkode: 7a78f...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #3 Del Skrevet 21. oktober - Lag tankekart om temaene du skal dekke i oppgaven -Start med å skrive disposisjon. -Ikke start på starten av oppgaven. Innledning skriver du til slutt. Du kan gjerne begynne på for eksempel kapittel om tidligere forskning på området hvis du skal ha med det, og så teoridelen av oppgaven. Anonymkode: 06ae2...e34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #4 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): I år har jeg to innleveringsoppgaver som teller som eksamen, og jeg får meg ikke til å skrive. Føler det blir rot hver gang jeg setter meg ned for å skrive og jeg har ingen motivasjon. Har tidligere hatt både innleverings- og vanlig eksamen, og gjengangeren er at jeg såvidt står på innleveringene, mens eksamen får jeg som regel A på. Jeg må jo være helt elendig på å skrive oppgaver.. Noen som har tips til meg når motivasjonen og selvtilliten er helt på bånn? Anonymkode: 628f9...deb Du må skrive. Blir det rot så blir det rot. Skriving er prosess, du legger til litt, trekker bort, omskriver og omstrukturerer. En tekst består ikke av perfekte setninger fra start til slutt, du må starte en plass, så syr du sammen til slutt. Ikke verre enn det. Anonymkode: 1b3e6...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #5 Del Skrevet 21. oktober Bare skriv masse, bare start. Så inn i ChatGPT å be den rydde teksten. Så spør du hva du kan gjør bedre , så skriver du inn det som du mener er korrekt den påpekte iht hva du studerer og pensum. Anonymkode: f3ab0...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #6 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare skriv masse, bare start. Så inn i ChatGPT å be den rydde teksten. Så spør du hva du kan gjør bedre , så skriver du inn det som du mener er korrekt den påpekte iht hva du studerer og pensum. Anonymkode: f3ab0...3cf Takk for svar. Er det vanskelig å bruke? Noen tips til noen som bruker det for første gang evt? Anonymkode: 628f9...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #7 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bare skriv masse, bare start. Så inn i ChatGPT å be den rydde teksten. Så spør du hva du kan gjør bedre , så skriver du inn det som du mener er korrekt den påpekte iht hva du studerer og pensum. Anonymkode: f3ab0...3cf Universiteter har begynt med plagiat check mot ChatGPT. Så anbefaler ikke å ødelegge jobben var har jobbet for med å bruke dette. Det vil automatisk komme opp som plagiat. Anonymkode: 07281...fd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindskys Skrevet 21. oktober #8 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Universiteter har begynt med plagiat check mot ChatGPT. Så anbefaler ikke å ødelegge jobben var har jobbet for med å bruke dette. Det vil automatisk komme opp som plagiat. Anonymkode: 07281...fd2 Ja altså hvis man kopierer rett av uten å sjekke hva den skriver så er man jo i faresonen, men hvis får hjelp og fortsatt bare bruker ord du selv kunne ha brukt så hvordan skal de klare å si at du har plagiert? ChatGPT og andre lignende tjenester er et verktøy. Jobben må man helst gjøre selv for at det skal bli bra, men å få litt hjelp på veien er ikke farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #9 Del Skrevet 21. oktober Mange studiesteder har skrivesentre som gir råd, tips og kurs om oppgaveskriving. Anonymkode: c3103...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #10 Del Skrevet 21. oktober Dere har vel retningslinjer å følge for arbeidet? Hvis du følger de så skal det vel mye til for å ikke bestå. Du må bare gjøre det. Trenger ikke annen motivasjon enn å bestå studiet. Jeg er omvendt. Gjør det dårlig på skoleksamen men bra på innleveringsoppgaver/hjemmeeksamen. Dessverre fordi det er helt klart vanligst med skoleeksamen. Anonymkode: 948ed...51d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #11 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Universiteter har begynt med plagiat check mot ChatGPT. Så anbefaler ikke å ødelegge jobben var har jobbet for med å bruke dette. Det vil automatisk komme opp som plagiat. Anonymkode: 07281...fd2 Bruker det i hver eneste oppgave. Du plagierer jo ikke, vet du hva plagiat er? Anonymkode: f3ab0...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #12 Del Skrevet 21. oktober Begynn med et tankekart så skriver du innledning, lager innholdsfortegnelse, overskrifter osv. Så prøver du å ta bit for bit derfra og rydder i teksten til slutt Anonymkode: 9ec78...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #13 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Universiteter har begynt med plagiat check mot ChatGPT. Så anbefaler ikke å ødelegge jobben var har jobbet for med å bruke dette. Det vil automatisk komme opp som plagiat. Anonymkode: 07281...fd2 Det er lov å bruke så lenge vi nevner hvordan, har bare aldri prøvd meg på det før. Anonymkode: 628f9...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #14 Del Skrevet 22. oktober Lindskys skrev (18 timer siden): Ja altså hvis man kopierer rett av uten å sjekke hva den skriver så er man jo i faresonen, men hvis får hjelp og fortsatt bare bruker ord du selv kunne ha brukt så hvordan skal de klare å si at du har plagiert? ChatGPT og andre lignende tjenester er et verktøy. Jobben må man helst gjøre selv for at det skal bli bra, men å få litt hjelp på veien er ikke farlig. https://www.khrono.no/vurderer-strengere-chatgpt-regler-for-innleveringer-og-eksamen/803761 Anonymkode: 07281...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #15 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.khrono.no/vurderer-strengere-chatgpt-regler-for-innleveringer-og-eksamen/803761 Anonymkode: 07281...fd2 ???? Anonymkode: f3ab0...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #16 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (21 timer siden): Universiteter har begynt med plagiat check mot ChatGPT. Så anbefaler ikke å ødelegge jobben var har jobbet for med å bruke dette. Det vil automatisk komme opp som plagiat. Anonymkode: 07281...fd2 Lol, de greier knapt å sjekke plagiat opp mot pensumbøker. ChatGPT er et verktøy som spyr ut en oppgave du bruker fem dager på, på 20 sekunder. Omtrent som å la være og bruke kalkulator. Anonymkode: dff65...77c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #17 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lol, de greier knapt å sjekke plagiat opp mot pensumbøker. ChatGPT er et verktøy som spyr ut en oppgave du bruker fem dager på, på 20 sekunder. Omtrent som å la være og bruke kalkulator. Anonymkode: dff65...77c Sant!!!! skjønner ikke at folk tror universiteter liksom har tilgang til alle chat loggene slik at de kan sjekke for plagiat på ChatGPT 😂 Anonymkode: f3ab0...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå