Gå til innhold

Misunnelse blant venninner

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg særlig pen, men jeg hadde tålt å få høre det, for det handler ikke om meg eller deg, men at de savner å møte noen.

Kanskje vil det hjelpe om du tenker mer på dem? Hva om du så etter kjæreste, men aldri kom i snakk med menn, for alle menn gikk til din veninne. Selv om du unner veninnen det ig vet hun er fin, har du ikke hatt et savn i livet etter kjæreste fordi? 

Jeg har dårlig samvittighet for hvordan jeg opptrede en del ganger foran veninner som slet med gutter når det var lett for meg, for jeg hadde fått mange komplemanger på kroppen min, og klarte å være hun vimsete, og nysgjerrige som lo høyt og flørtet med ei veninne her og der satt i bakgrunnen, og oppmerksomheten min var på gutter. Uten at jeg engang likte dem, jeg likte å bli likt. 

Sier ikke at du garantert er lik, men kan du ikke fremme ei ensom veninne uten å tenke bare på degselv? Du skal ikke ha alle menn, så må du flørte og lede dem an? Jeg mener ikke vær usosial eller ikke skinne, men noen er raskere til å flørte, å det er jeg. Jeg flørter med både kvinner og menn, på telefonen, på meldinger, i butikken og det er ganger jeg må innse at jeg fremstår flørtende med min søsters mann å det er så unødvendig. 

Anonymkode: 36f51...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du snakker på den måten, så forstår jeg jo at du opplever en del motvilje blant de rundt deg. 

Oppegående mennesker tilpasser seg. 

Anonymkode: ab775...214

Jeg er ikke TS, og opplever ingen motvilje blant mine venner. Stusset på kommentaren om å ikke snakke om mannen og barna sine blant single og barnløse venner.

Anonymkode: 4060b...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg anser meg selv som en ydmyk person og er lite drama interessert. Forsøker bevisst å unngå baksnakking så langt jeg klarer.  Jeg gleder meg over venninners suksess og er alltid spent på å høre deres historier. Men det er ikke alltid det motsatte er tilfelle. Det er ikke slik at livet har vært enkelt for meg i de siste årene heller. Dette er noe de er klar over. Min opplevelse er at jeg nærmest blitt slut shamet fordi menn gir meg oppmerksomhet når vi er ute. Jeg har heller ikke dratt hjem med noen av disse men har kost meg med oppmerksomheten ved pratet med de. Jeg er singel og kan for såvidt gjøre det jeg ønsker.  Jeg synes det er utrolig dårlig gjort fordi de vet hvor vanskelig siste brudd var for meg. 

Anonymkode: df07b...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (På 21.10.2024 den 1.16):

Har ikke slik vennekrets. Vi heier på hverandre. Slikt er også mulig. 

Velg dine mennesker klokt. 

Samme her. Kan ikke kjenne igjen misunnelige eller intriger. Her vil vi alle det beste for hverandre og er stolte av det de andre oppnår.

Anonymkode: 0d326...58d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg kjenner på små stikk av misunnelse iblant, men de går fort over. Det var f.eks. nettopp en venninne som kjøpte seg hus. Dette er noe jeg per dags dato bare kan drømme om. Men det betyr ikke at jeg ikke var glad på hennes vegne! Jeg unner henne virkelig dette, syntes det var veldig spennende, og var ivrig på å se huset og hvor koslig hun hadde fått det hos seg. Ville aldri falt meg inn å gjøre eller si noe ekkelt til henne pga mitt lille stikk av misunnelse.

Syns det høres veldig rart ut at flere av dere unngår å snakke om ting om ikke vennene har det samme. Jeg kan snakke med mine venner om hva som helst, og elsker å høre om det gode de har i livene sine. Har inntrykk av at de føler det på samme måte.

Men man må jo lese rommet. Merker man at noe man gjør eller snakker om gjør de andre nedtrykt eller ukomfortable, så gir man seg. Og det er nok ingen som syns det er spesielt gøy med "samtaler" der den ene bare babler i vei om sitt, og den andre ikke får inn et eneste ord.

Ville ikke hatt noe interesse av å ha venner som er veldig sjalu, ikke ønsker å legge fra seg dette, ikke klarer å være glade på mine vegne, eller som oppfører seg ekkelt hvis de kjenner på sjalusien. Det er ikke ekte venner, eller gode mennesker, for den saks skyld, og er ikke noe å samle på.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 1.11):

Jeg har tidligere hatt en venninne som har dolket meg i ryggen, og husker en gang så gråt hun og sa du er så pen, alle mennene kommer til deg. Etter et veldig hardt slag er jeg redd for at slik skjer igjen. Samtidig er jeg er veldig omgjengelig person og kommer lett i kontakt med andre. Jeg er blitt kjent med en jentegjeng som i blant kommer med kommenterer som tyder på misunnelse og da lurer jeg på om det er best for meg å avslutt vennskapet. Pleier dere å være misunnelige på deres venninner? I såfall kjenner dere på dårlig samvittighet når dere kommer med stikk? 

Nei, jeg er ikke slik. Ble ferdig med slikt i barndommen. 😅🙈 dessuten liker jeg å ha pene venninner, er ikke så glad i oppmerksomhet, bedre om de får den. 

Anonymkode: 47f98...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 1.11):

Jeg har tidligere hatt en venninne som har dolket meg i ryggen, og husker en gang så gråt hun og sa du er så pen, alle mennene kommer til deg. Etter et veldig hardt slag er jeg redd for at slik skjer igjen. Samtidig er jeg er veldig omgjengelig person og kommer lett i kontakt med andre. Jeg er blitt kjent med en jentegjeng som i blant kommer med kommenterer som tyder på misunnelse og da lurer jeg på om det er best for meg å avslutt vennskapet. Pleier dere å være misunnelige på deres venninner? I såfall kjenner dere på dårlig samvittighet når dere kommer med stikk? 

Jeg tror kanskje det der ikke er ordentlige venniner? Gjør venner slikt? Det vil jeg ikke ha i livet mitt. Man skal jo løfte hverandre opp! Ikke tråkke på hverandre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...