Gå til innhold

Nannestad eller Jessheim?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å flytte ut av Oslo. Tenker nærmere Gardermoen, da jeg reiser veldig mye med jobb. Jeg er singel, slutt 30-årene, ingen barn. Liker friluftsliv, er sosial og tar gjerne en tur på bar. Ønsker god tilgang til offentlig transport. 
Har hørt om Jessheim og Nannestad, men kjenner ikke til stedene særlig godt. Hva tenker dere om disse stedene? Hva er forskjellene? 

Anonymkode: 2fa79...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se litt på googlemaps du...så ser du hvordan det ser ut. Jessheim er enda mer sentralt, tog etc....

Ta deg en tur i områdene en dag å se selv, det er beste måten. Lite barer i Nannestad..😅

Anonymkode: 07f00...e34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Definitivt jessheim. 

Anonymkode: aaae3...a69

Ikke hvis du har barn, da er det definitivt IKKE Jessheim.  

Anonymkode: c4af6...a70

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessheim er definitivt best. Nærme flyplassen, bra butikker, fin natur.
Dessuten er det mange kjendiser som kommer fra Jessheim. Som feks Unni Askeland, Solveig Kloppen, Anniken Huitfeldt, Tanja Hansen, Diaz, Shagrath, Else Kåss Furuseth, Tonje Brenna. Mange ViMenn-piker kommer også derfra. 
Dog har det forandret seg de siste 15 årene. Den nye vinen av kjendiser (influenserne, ex on the beach, Paradise Hotel etc) kommer nå mer fra plasser som feks Trøgstad, Halden, Hokksund.

Anonymkode: 68f11...7b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke hvis du har barn, da er det definitivt IKKE Jessheim.  

Hva har det svaret med ts sin tråd å gjøre? Hun skriver jo at hun IKKE har barn.

Anonymkode: 4da28...649

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva har det svaret med ts sin tråd å gjøre? Hun skriver jo at hun IKKE har barn.

Anonymkode: 4da28...649

Det kan jo hende hun tenke på det en gang i tiden.    "Hvis du ha tenkt å få" ... burde jeg kanskje ha skrevet, fornøyd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok valgt Jessheim i din situasjon, da får du både uteliv, naturen og enkelt til kollektivtrafikk.

Anonymkode: a6d06...3d9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessheim er "by" og Nannestad er landet. Jessheim har toglinje, Nannestad har ikke. Det kommer veldig an på hva du er ute etter. Nannestad er et området i vekst og har utviklet seg mye de siste 10 årene. boligprisene er hyggeligere, enn de er på Jessheim. Er det kaffe/uteliv du er ute etter, er det ikke så mye av det i Nannestad, men de har et par puber og et par spisesteder. 

Personlig ville jeg valgt Nannestad. Råholt, Dal, Eidsvoll kan også være aktuelle områder for deg. 

Anonymkode: 018f1...1b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullensaker kommune, hvor Jessheim ligger, er Frp-land. De fikk 29,2 % oppslutning i 2023.

Anonymkode: 28f3b...9a6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessheim er utrolig harry. 90% av alle vi menn-piker og glamourmodeller kommer derfra. 

Anonymkode: d09ad...a66

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jessheim. Har tenåringsbarn nå, og har hatt noen år tidligere, det er ting her også, men det går helt fint å styre unna.

Ville på ingen måte foreslått Råholt/Eidsvoll Verk hvis man tenker på barn heller, der er det enda verre (jobber i Eidsvoll kommune).

Nannestad er fint og landlig, men ut fra hva du beskriver vil jeg foreslå Jessheim. Har bodd her i over 25 år, er egentlig fra Oslo.

Anonymkode: f6d95...456

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jessheim. Har tenåringsbarn nå, og har hatt noen år tidligere, det er ting her også, men det går helt fint å styre unna.

Ville på ingen måte foreslått Råholt/Eidsvoll Verk hvis man tenker på barn heller, der er det enda verre (jobber i Eidsvoll kommune).

Nannestad er fint og landlig, men ut fra hva du beskriver vil jeg foreslå Jessheim. Har bodd her i over 25 år, er egentlig fra Oslo.

Du får passe på om du har jenter, at de ikke plutselig dukker opp i vi menn når de blir 18…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nannestad. 25 min med buss til Osl. 10 min med bil. 25 min med tog fra osl-Oslo. Uendelig med natur. Anbefaler Maura i kommunen.

Anonymkode: 034b9...0be

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men nå er TS i slutten av 30-årene og har ikke barn så da tar jeg utgangspunkt i det: Eidsvoll Verk er veldig ålreit, fire minutter med tog til Gardermoen og en snau halvtime inn tiI Oslo. Ikke langt til Hamar heller i andre retningen, og vil man til Jessheim går det buss hver halvtime. Det er altså kort vei til det meste, fine friluftsområder og greit med tilbud ellers 🙂

Anonymkode: e0d40...aa2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du får passe på om du har jenter, at de ikke plutselig dukker opp i vi menn når de blir 18…

Har jenter på 19 og 24. 

Tror det er på tide å legge fra seg de fordommene der...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fint på Råholt, Eidsvoll Verk og Dal , men noe uteliv finnes ikke for tiden. Men, kort vei til "alt" . (Og jeg har en 18 åring som vokser opp her, og en voksen sønn som har valgt å flytte tilbake fra Oslo. Ungdomsmiljøet her er ikke verre - eller bedre enn på Jessheim😊Lett å styre unna "problemer") Men i din situasjon er nok Jessheim det beste alternativet. 

Anonymkode: 0b459...873

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ullensaker kommune, hvor Jessheim ligger, er Frp-land. De fikk 29,2 % oppslutning i 2023.

Anonymkode: 28f3b...9a6

Takk for svar, da blir det gjerne Jessheim. Fått min dose rødt og etter noen år i Oslo

Anonymkode: 2fa79...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...