Gå til innhold

Jeg blir nektet å ha på meg MIN EGEN kjole i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man bruker ikke rød kjole i bryllup. Du høres ikke ut som en hyggelig gjest/stemor som ønsker det beste for bruden. Hold deg hjemme, du. 

Endret av Frøken fjong
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eh.. jeg synes bruden har noen merkelige ideer om hva gjestene bør ha på seg.
Svart og grønt ? Hvorfor noe så dystert ? 
Hva med å ha gjester som møter glade og fornøyde med både antrekk og humør ?  
Bruden er lite voksen, og tydelig fornærmet på sin far 

Anonymkode: 8638f...c5b

Ehh.. Hva man tenker og føler rundt andres bryllup er en sak. Hvis man ikke er enig, eller ikke takler å gjøre noe man selv ikke ser nytten av for å glede noen, blir man hjemme. Da bryr man seg ikke om brudeparet i utgangspunktet.. Tenker du at det skal bli opp til hver enkelt gjest hvordan dagen skal forløpe? Det vil nok bli gøy, tror du ikke?

Jeg synes bryllup er kjedelig og gammeldags. Men enten bryr jeg meg nok til å dra og gjøre det som gleder dem, eller så blir jeg hjemme og ser på en god film. Jeg drar IKKE med en ræva holdning eller klær jeg vet vil trekke oppmerksomheten. 

Dessuten vet ikke ts, ei stemor til ei voksen kvinne forskjellen på svigermor og stemor..

Anonymkode: 1b67c...2c7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ehh.. Hva man tenker og føler rundt andres bryllup er en sak. Hvis man ikke er enig, eller ikke takler å gjøre noe man selv ikke ser nytten av for å glede noen, blir man hjemme. Da bryr man seg ikke om brudeparet i utgangspunktet.. Tenker du at det skal bli opp til hver enkelt gjest hvordan dagen skal forløpe? Det vil nok bli gøy, tror du ikke?

Jeg synes bryllup er kjedelig og gammeldags. Men enten bryr jeg meg nok til å dra og gjøre det som gleder dem, eller så blir jeg hjemme og ser på en god film. Jeg drar IKKE med en ræva holdning eller klær jeg vet vil trekke oppmerksomheten. 

Dessuten vet ikke ts, ei stemor til ei voksen kvinne forskjellen på svigermor og stemor..

Anonymkode: 1b67c...2c7

Jeg har heldigvis enda ikke blitt invitert i sånne spesielle bryllup . 
Det er tydeligvis ikke nok å være glade for å gifte seg og kunne feire det samme venner . 
Folk har blitt overfladiske, og det er ikke den enkleste veien til å være tilfreds og glade for det en har. 
Stemor eller ei, det er jo faren sitt problem hvem han har som partner og ikke bruden. 
Hun er voksen og skal leve sitt liv 

Anonymkode: 8638f...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo bare et stort gjesp til en tulletråd å være…

Anonymkode: 0a3bc...e27

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har heldigvis enda ikke blitt invitert i sånne spesielle bryllup . 
Det er tydeligvis ikke nok å være glade for å gifte seg og kunne feire det samme venner . 
Folk har blitt overfladiske, og det er ikke den enkleste veien til å være tilfreds og glade for det en har. 
Stemor eller ei, det er jo faren sitt problem hvem han har som partner og ikke bruden. 
Hun er voksen og skal leve sitt liv 

Anonymkode: 8638f...c5b

Hvordan er bruden mer overfladisk enn stemor her?

Stemor greier ikke å gå med en farge hun ikke er fan av noen timer, en eneste dag.

Bruden gleder seg til å feire en dag som for henne er en av de viktigste dagene i livet hennes og har noen for meg passe uforståelige prioriteringer, men hva så, det er en viktig greie for henne så da hadde jeg ihvertfall med glede gått i sort eller mosegrønt den dagen som hun ønsker. Sort er ikke akkurat vanskelig å finne, de fleste har noe sort i garderoben og om ikke er det alltids greit å skaffe noe til anledningen, om så brukt eller lånt.

Anonymkode: ef800...2c4

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes også flere kjøreregler for klær i bryllup som kan være greie å ha i bakhodet.
Unngå hvitt, det er brudens farge. Velg gjerne farger som passer årstiden. Kjoler i farger som rødt og svart bør også brukes med varsomhet 

Anonymkode: 238d1...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ikke nordmenn klarer å lære seg litt etikette!

Rød kjole skal godkjennes av bruden. 

Denne ble ikke godkjent.

Dukker du opp i rød kjole, i ett bryllup som i tillegg har fargekode (gjetter det er kleskode og), vil du vise alle gjestene at du har ganske lave sosiale evner.

Det blir lite bereist og belest  trailertrash, i mangel på ett godt norsk ord.

Anonymkode: 4b197...77b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med rød kjole? Hilsen mann 39.

Anonymkode: acfcd...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan er bruden mer overfladisk enn stemor her?

Stemor greier ikke å gå med en farge hun ikke er fan av noen timer, en eneste dag.

Bruden gleder seg til å feire en dag som for henne er en av de viktigste dagene i livet hennes og har noen for meg passe uforståelige prioriteringer, men hva så, det er en viktig greie for henne så da hadde jeg ihvertfall med glede gått i sort eller mosegrønt den dagen som hun ønsker. Sort er ikke akkurat vanskelig å finne, de fleste har noe sort i garderoben og om ikke er det alltids greit å skaffe noe til anledningen, om så brukt eller lånt.

Anonymkode: ef800...2c4

Hele opplegget virker idiotisk , og desse folka elsker drama tydeligvis. 

Anonymkode: 8638f...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er galt med rød kjole? Hilsen mann 39.

Anonymkode: acfcd...dbe

… hvor mange bryllup har du vært i der gjester har hatt en rød kjole mann 39? 😅 (ps der er en grunn til hvorfor du ikke har opplevd det)

Anonymkode: 3dc25...040

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er galt med rød kjole? Hilsen mann 39.

Anonymkode: acfcd...dbe

Det er et symbol på at man har ligget med brudgommen.  Selvsagt har man ikke det nødvendigvis, men det er det "alle"  tenker humoristisk over, men ikke  tror på,  på lik linje med at  den som får brudebuketten når den kastes, er den neste til å gifte seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (1 minutt siden):

Det er et symbol på at man har ligget med brudgommen.  Selvsagt har man ikke det nødvendigvis, men det er det "alle"  tenker humoristisk over, men ikke  tror på,  på lik linje med at  den som får brudebuketten når den kastes, er den neste til å gifte seg 

Takker for oppklaring.

Anonymkode: acfcd...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

… hvor mange bryllup har du vært i der gjester har hatt en rød kjole mann 39? 😅 (ps der er en grunn til hvorfor du ikke har opplevd det)

Anonymkode: 3dc25...040

Ingen,

Anonymkode: acfcd...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er du tøvete.

Det er litt spesielt med tema-bryllup hvor de dikterer farge på gjestenes klær. Det er likevel ekstremt spesielt å krangle på det, og nekte å etterkomme ønsket. 
Det riktige er å forholde seg til hvordan de legger opp selskapet, og så takke ja eller nei til invitasjonen.

Anonymkode: 70cae...8eb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei denne var dårlig. Hadde vært litt mer troverdig dersom kjolen ikke var akkurat rød. Bare litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nordlending skrev (50 minutter siden):

Du lagde denne kjolen i anledning bryllupet? Hvorfor valgte du rødt? Det er jo ei farge man helst skal holde seg unna i bryllup. 

Kanskje hun er kinesisk.

Anonymkode: 70958...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

… hvor mange bryllup har du vært i der gjester har hatt en rød kjole mann 39? 😅 (ps der er en grunn til hvorfor du ikke har opplevd det)

Anonymkode: 3dc25...040

Jeg har vært i flere. Brukt rødt selv i bryllup  også.

Anonymkode: 70958...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden skal et brudepar bestemme alle gjesters antrekk ? 
Dette er sånne overfladiske ting som opptar folk som er mere fokusert på omgivelsene enn hva de egentlig gir seg inn på , nemlig et ekteskap som bør handle om dypere verdier 

Anonymkode: 8638f...c5b

Er enig i at det er slitsomt som gjest, men samtidig er en av fargene svart og det er jo en farge de aller fleste har i skapet, eller kjenner noen som har.

Anonymkode: 1ea43...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det oppklart da…. 
Stemor har lagt med brudgommen siden hun vil stille i rød kjole, og det er derfor bruden er sint 

Anonymkode: 8638f...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...