Gå til innhold

Siden menn har så mye større sexlyst enn oss damer…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Innbiller meg at menn er "jevnere" på dette feltet enn kvinner.

Altså at kvinner gjerne kan deles inn i kategorien "veldig seksuell", "seksuell når det passer seg (holde forholdet vedlike/lage barn)" og "aseksuell". Så må det legges til at kvinner nok er mer sykliske, også her, alle har vel lest/hørt om kvinners "superuke", det virker som det ligger en del fornuft i de funnene, uten at jeg skal påberope meg noen som helst vitenskapelig eller faglig kompetanse innenfor slik type forskning. 

Men, et bilde kan illustrere det hele både godt og litt humoristisk😎

until.jpeg.5fde7fd0dc510bf2523e357609d6c8e8.jpeg

Endret av Gorgonzola
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gorgonzola skrev (1 time siden):

Innbiller meg at menn er "jevnere" på dette feltet enn kvinner.

Altså at kvinner gjerne kan deles inn i kategorien "veldig seksuell", "seksuell når det passer seg (holde forholdet vedlike/lage barn)" og "aseksuell". Så må det legges til at kvinner nok er mer sykliske, også her, alle har vel lest/hørt om kvinners "superuke", det virker som det ligger en del fornuft i de funnene, uten at jeg skal påberope meg noen som helst vitenskapelig eller faglig kompetanse innenfor slik type forskning. 

Men, er bilde kan illustrere det hele både godt og litt humoristisk😎

until.jpeg.5fde7fd0dc510bf2523e357609d6c8e8.jpeg

Kan kun snakke for meg, men har absolutt en syklus og steder gjennom måneden sjangsen for høy lyst går igjen.

Anonymkode: 4f611...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (På 23.10.2024 den 15.01):

Dessuten er slikt basert på selvrapportering, og det vet jeg fra forhold med menn uten særlig høy lyst at de "rapporterte" sin sexlyst etter grad av å tenke på sex ganske jevnlig, ikke etter å orke å faktisk ha sex, mens jeg har aldri snakket med en eneste kvinne som rapporterer slikt ut fra annet enn hvor ofte de helt faktisk vil ha sex. 

Ja, her er det sikkert også litt stigma for oss menn, selv når de svarer anonymt, å svare at vi har lav sexlyst. Det minner meg om at NASA, etter sigende (men noe usikkert om det faktisk skjedde «mixed sier Snoopes), endret betegnelsen på tisseposen fra small, medium, large, til large, gigantic, humongous.

Jeg tror og at sosiale normer gjør at det blir mange dysfunksjonelle seksuelle forhold. Selv om vi menn muligens snakker noe mer åpent om sex, så syns jeg vi oftere snakker om det i en tullete tone. Jeg syns den seksuelle samtalen mitt langvarig forhold har blitt begrenset av at ingen av oss egentlig har tatt det opp. Ergo så syns jeg dette er har vært krevende selv.

M40

Anonymkode: 969ec...72b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, her er det sikkert også litt stigma for oss menn, selv når de svarer anonymt, å svare at vi har lav sexlyst. Det minner meg om at NASA, etter sigende (men noe usikkert om det faktisk skjedde «mixed sier Snoopes), endret betegnelsen på tisseposen fra small, medium, large, til large, gigantic, humongous.

Jeg tror og at sosiale normer gjør at det blir mange dysfunksjonelle seksuelle forhold. Selv om vi menn muligens snakker noe mer åpent om sex, så syns jeg vi oftere snakker om det i en tullete tone. Jeg syns den seksuelle samtalen mitt langvarig forhold har blitt begrenset av at ingen av oss egentlig har tatt det opp. Ergo så syns jeg dette er har vært krevende selv.

M40

Anonymkode: 969ec...72b

Klokt innlegg, og absolutt klokt av NASA isåfall. 😄👍 

Ja det er nesten merkelig hvor lite kloke vi mennesker er, så kloke som vi er. 😉

Menns pisspreik om sex må jeg innrømme at jeg hadde lange ører i forhold til fra jeg var jentunge, og ja det er mye tull som absolutt ikke er verken positivt eller noe å lære noe av. Jeg lytter fremdeles ved anledning, og vil nå egentlig si at det dere menn snakker åpent om er at dere har en pikk og fungerer seksuelt. Som sikkert bekreftes like mye av dem som ikke fungerer optimalt som dem som gjør det, for hva ellers skal man svare til slikt preik? Nei jeg har vært impotent de siste to årene? Nei jeg har mye mindre lyst enn min kone? Nei jeg sliter med å få orgasme, og tror det kan skyldes...? Menn er i liten grad der. Det er få kompiser som har seriøse samtaler om sex. 

Trist å høre at det er vanskelig også i din relasjon. Jeg kan synes det er vanskelig selv må jeg vedkjenne, og jeg er i et miljø hvor det er seriøs åpenhet og diskusjoner om sex, men jeg er fremdeles etter 22 år sammen med min mann, og også et tosifret antall erfaringer om at det går bra når jeg først hopper i det, bestandig redd for å såre ham intimt og personlig når jeg må ta opp noe som ikke fungerer så godt seksuelt. Jeg er litt usikker på om det kommer av veldig dårlige erfaringer med å ta ting opp i tidligere forhold, eller om dette bare er vanskelig, fordi det er så intimt og personlig. Mye mulig er det en kombinasjon av dette.

Noen synes til og med det positive er vanskelig å snakke om, fordi sex som samtaleemne er så fullt av fallgruver, og plutselig blir ting tolket feil, eller satt spørsmål ved. 

Det er intimt og personlig, og derfor sårbart. Jeg tror ekstra sårbart for menn ofte, for slik "kravene" til det å være mann er blir menn fort såret i selve manndomsfølelsen sin ved "kritikk"(og alt som ikke er bare positivt tas fort som kritikk når menn er sårbare på dette feltet). Som i at det en kvinne tar opp ikke er noe den kvinnen personlig mener/ønsker/trenger av ham, men mer; På vegne av alle kvinner og menneskeheten totalt sett erklærer jeg at du ikke strekker til som mann. 

Kvinner mer blir eventuelt mest såret personlig av den mannen som sier noe negativt. Vondt det også altså, men en viss differanse. 😅

Et lite tips som har hjulpet meg mye i å våge er å tenke dette; Han vet at jeg er glad i ham og jeg vet at han er glad i meg, så det må jeg stole på at ingen av oss glemmer, selv om det jeg må ta opp ikke er så hyggelig. 

Når det har vært mitt fokus har det også påvirket hvordan jeg tar opp ting. Jeg gjør det jo ikke for å såre, men gjør det for å bevare oss gode. Han det samme. Helt lett er det likevel ikke å ta opp seksuelle utfordringer. Det er jo et sårbart tema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redneck82 skrev (På 21.10.2024 den 16.52):

Dummeste jeg har hørt…

og jeg har hørt mye dumt😂

Heller sølibat enn å ha sex med en mann

Måkke være rompis, for å bli sugd av en kompis.

Anonymkode: 1b17a...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...