AnonymBruker Skrevet 21. oktober #21 Del Skrevet 21. oktober Jeg tror menn sin sexlyst er synkende de siste 20-30 årene. Utallige poster om damer som klager over at mannen ikke gidder å ha sex. Jeg har selv lite interesse av sex med min kone Anonymkode: 8bb7d...d5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #22 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror menn sin sexlyst er synkende de siste 20-30 årene. Utallige poster om damer som klager over at mannen ikke gidder å ha sex. Jeg har selv lite interesse av sex med min kone Anonymkode: 8bb7d...d5e Litt samme her. Dvs handler ikke om kona. Hun er smashing. Handler mer om at spenningen og nysgjerrigheten rundt sex mer eller mindre døde ut for lenge, lenge siden. Nysgjerrighet og spenning var mye av det jeg likte med sex. Etter snart 30 år som seksuelt aktiv, så er det ikke noe nysgjerrighet eller spenning igjen å snakke om. Da ramler sex langt ned på prioriteringslisten. Anonymkode: 95b7f...e0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #23 Del Skrevet 22. oktober Trolltunge skrev (På 21.10.2024 den 1.33): Det er det nok også. For de som er homofile. Jeg har forøvrig hørt fryktelig mye mer om denne mye høyere lysta menn generelt skal ha enn jeg har opplevd den. Jeg har vært pådriveren for sex i alle mine relasjoner. Mann her. Anonymkode: 171e5...6bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 22. oktober #24 Del Skrevet 22. oktober (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har vært pådriveren for sex i alle mine relasjoner. Mann her. Anonymkode: 171e5...6bb Det blir man nok relativt fort om man har en lyst som er ganske god, uansett kjønn. Jo høyere dess flere vil ha lavere behov enn deg. Av begge kjønn. Så kan selvfølgelig annet spille inn også. Flere kvinner enn menn har responsiv tenning, flere kvinner bærer seksuell skam og/eller skader, og flere kvinner mener at mannen skal ha den pådrivende rolle i dette (og menn mener også dette ofte). Er nok en del kultur i dette, og jeg kan fint kjøpe at menn har noe høyere behov enn kvinner i snitt, men som kvinne som har følt for å ha sex 3-5 (innimellom 7, for eksempel på ferie) ganger i uka ble det jo et lite sjokk å oppdage at det er ikke helt uvanlig at menn ikke trenger eller orker noe i nærheten av det. Alltid kåte og klare er jo det man får høre om menn fra man begynner å få interesse for sex, så unge meg trodde at menn gjerne ville ha sex flere ganger dagen, oftere enn meg iallefall siden de var menn og jeg kvinne, og møtet med virkeligheten ble litt sjokkerende. Det sies at menn ofte mener de har så høyt sexbehov til de treffer en kvinne som har stort sexbehov, og det er nok sikkert slik at man er tenker at sitt behov er normalt, samt at man iallefall før livserfaring tar dette med at menn har høyest behov som sannhet, til man erfarer annet. Det er det heller ikke sikkert at man erfarer, og menn med relativt høyt behov og kvinner med relativt lavt behov får nok aldri dette synet utfordret, så lenge de ikke treffer på noen med enda høyere/lavere behov. Noe det er mindre sjanse for dess høyere behov man har (mann), eller dess lavere behov man har (kvinne). Jeg synes jo personlig ikke jeg har et urimelig høyt behov ut fra hvordan menn ble og blir "markedsført" som bestandig kåte når jeg levde fint med 3 ganger i uka, og taklet 2 ganger i uka, men jeg kan ikke nekte for at det var noe vanskelig å takle å gå seksuelt frustrert når det var et slags mentalt brudd i forhold til forventningene og det som stadig ble og blir hevdet. Det hadde nok gjort kommunikasjon rundt slikt og å takle slikt mye enklere dersom det var åpenhet og ærlighet om at menn også har et svært variert behov. For det har dere virkelig, selv om det virker som menn med høy lyst er de eneste som får tale for menn, og det gjøres så høylydt at menn som ikke passer inn i det helst tier og skammer seg, eventuelt tyr til selvbenektelse, eller blir ufin mot kvinner som har høyere lyst enn dem. Det gjør fort ting enda vanskeligere i slike situasjoner også. Jeg har opplevd å bli kalt sexgal og nymfoman av to mann jeg hadde høyere lyst enn, og det er jeg pokker ikke. Det er bare slikt dritt menn tyr til når de føler sin manndom truet, og det hadde de ikke trengt å føle på dersom det ble ærlig kommunikasjon om at også menn befinner seg på hele skalaen, og at det også er helt normalt å ikke være kåt og klar hele tiden selv om du er mann. Både de og jeg var på normalskalaen, men normalskalaen er helt faktisk bred for begge kjønn. Disse mytene om at menn er så mye kåtere enn kvinner, som bombastisk fasit, skaper krøll for både menn og kvinner når de brister. Endret 22. oktober av Trolltunge 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #25 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (14 timer siden): Litt samme her. Dvs handler ikke om kona. Hun er smashing. Handler mer om at spenningen og nysgjerrigheten rundt sex mer eller mindre døde ut for lenge, lenge siden. Nysgjerrighet og spenning var mye av det jeg likte med sex. Etter snart 30 år som seksuelt aktiv, så er det ikke noe nysgjerrighet eller spenning igjen å snakke om. Da ramler sex langt ned på prioriteringslisten. Anonymkode: 95b7f...e0d Hvis du hadde hatt ny partner? Hadde sexlysten økt da? Anonymkode: 7c968...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 22. oktober #26 Del Skrevet 22. oktober no shame skrev (19 timer siden): Same 😂 +1 Derfor yngre menn, de har stort sett høyere lyst og libido 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 22. oktober #27 Del Skrevet 22. oktober Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Eksen min hadde mist dobbelt så høy sexlyst som meg. Hun slet meg helt ut. 😂 Av mine egne erfaringer så er kvinner minst like kåte som menn, om ikke mer kåte. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #28 Del Skrevet 22. oktober Jeg har inntrykk av at det er mye mer casual sex i visse homofile miljøer i all fall Lettere å få seg et ligg på grindr enn på tinder, for en mann. Anonymkode: 7c11c...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #29 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Var det noe feil i svaret? Man kan ikke ignorere fakta selv om man ikke liker konklusjonen. Anonymkode: 8b06d...17f Bla bla bla anonymet mangler argumenter og er for dum til å diskutere Anonymkode: 5250e...27f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #30 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du hadde hatt ny partner? Hadde sexlysten økt da? Anonymkode: 7c968...88a Nei. Som sagt så er kona helt smashing. Det handler om sex generelt. Vet ikke om «lei av sex» er riktig å si, men i hvert fall fått stilt nyskjerrigheten jeg hadde rundt sex og mettet spenningen for lenge siden. Og når det er dette som er den viktigste driveren for min lyst, så blir det jo sånn at lysten av tar over tid. De gangene jeg vil ha sex, så er det kona jeg begjærer. Det skjer bare ikke på langt nær så ofte ofte som da jeg var yngre at jeg faktisk vil ha sex. Anonymkode: 95b7f...e0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #31 Del Skrevet 22. oktober Inntrykk av at kvinner takler det bedre med lengre perioder uten orgasme, men det tar oftest ikke lang tid før menn føler sterkt behov for utløsning. Bare det i seg selv betyr at sexlysten til menn er sterkere Anonymkode: 93ea3...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #32 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (19 timer siden): Litt samme her. Dvs handler ikke om kona. Hun er smashing. Handler mer om at spenningen og nysgjerrigheten rundt sex mer eller mindre døde ut for lenge, lenge siden. Nysgjerrighet og spenning var mye av det jeg likte med sex. Etter snart 30 år som seksuelt aktiv, så er det ikke noe nysgjerrighet eller spenning igjen å snakke om. Da ramler sex langt ned på prioriteringslisten. Anonymkode: 95b7f...e0d Tiltredes. Anonymkode: 4d362...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #33 Del Skrevet 22. oktober Den gjennomsnittlige mann har nok sterkere biologisk kjønnsdrift enn den gjennomsnittlige kvinne. Kvinners behov for sex handler imidlertid ikke bare om kjønnsdrift, men like mye om emosjonelle ting som nærhet, tilknytning og bekreftelse. At kvinner i en del forhold har større «behov for sex» om mannen, har derfor ikke nødvendigvis så mye å gjøre med at hun er «kåtere» enn han, men kanskje snarere med at hun trenger jevnlig å få befreftet og styrket både forholdet og selvfølelsen. Anonymkode: 4d362...39f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #34 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): men kanskje snarere med at hun trenger jevnlig å få befreftet og styrket både forholdet og selvfølelsen. Anonymkode: 4d362...39f Utrolig sårbart om man er avhengig av sex jevnlig for selvfølelsen og bekreftelse av forholdet. Er jo ikke rart mange i forhold opplever frustrasjon rundt seksualitet da. Heller ikke rart at mange forhold går til dundas når sex etter en fast frekvens blir grunnsteinen for både selvfølelse og forholdet. Anonymkode: 95b7f...e0d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 22. oktober #35 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Den gjennomsnittlige mann har nok sterkere biologisk kjønnsdrift enn den gjennomsnittlige kvinne. Kvinners behov for sex handler imidlertid ikke bare om kjønnsdrift, men like mye om emosjonelle ting som nærhet, tilknytning og bekreftelse. At kvinner i en del forhold har større «behov for sex» om mannen, har derfor ikke nødvendigvis så mye å gjøre med at hun er «kåtere» enn han, men kanskje snarere med at hun trenger jevnlig å få befreftet og styrket både forholdet og selvfølelsen. Anonymkode: 4d362...39f Og likevel ser man stadig at det er menn som kaller sex sitt kjærlighetsspråk, eller argumentere for at sex er så viktig for dem for å føle seg elsket og å få vise kjærlighet. Det du skriver tror jeg er mer individuelle ulikheter enn kjønnsforskjeller. Ja du gjorde til og med meg til mannen i vårt forhold og min mann til kvinnen, om dette er sannheten om dette, selv om vi begge nok får begge deler ut av sex også. Primært ønsker jeg sex fordi jeg er kåt og vil ha tilfredsstillelse. For min kjære ligger det mye mer i det. Det er selvfølgelig fint det, men innimellom får det meg til å føle meg som et veldig primitivt individ i forhold til de behovene. Som jeg lever ut på andre måter, men må være bevisst på å møte ham i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #36 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 22.43): Må jo homofili sånn seksuelt sett være midt i blinken? Anonymkode: 7c700...180 Homofile menn har generelt sett mye flere sexpartnere og mer sex enn noen annen gruppe ja. Men for en hetrofil mann å bli homofil for å få mer sex tror jeg nok er rimelig uaktuellt. Anonymkode: e816a...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #37 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Homofile menn har generelt sett mye flere sexpartnere og mer sex enn noen annen gruppe ja. Men for en hetrofil mann å bli homofil for å få mer sex tror jeg nok er rimelig uaktuellt. Anonymkode: e816a...bc4 Det er da bare å lukke øynene. Anonymkode: c0452...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #38 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 22.43): Må jo homofili sånn seksuelt sett være midt i blinken? Anonymkode: 7c700...180 Lesbiske forhold er de minst stabile. Heterofile litt mer stabile. Homofile forhold er de med færrest skillsmisser. Så du er MULIGENS inne på noe? Anonymkode: 2b672...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 23. oktober #39 Del Skrevet 23. oktober (endret) månemannen skrev (På 21.10.2024 den 17.22): homofile menn har mye mer sex enn homofile kvinner. Homofile er ikke 50% mann og 50% dame... Spørs hva man måler. https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7293001/ I denne amerikanske studien hadde ikke heteroseksuelle menn økt sannsynlighet å ha vært seksuelt inaktive sammenlignet med heteroseksuelle menn. Hos kvinner var det motsatt. Har du regelmessig sex? Har du hatt sex det siste året? Hvor mange samleier har du hatt det siste året? Hvor mange sexpartnere har du hatt det siste året? Når hadde du samleie sist? Er ulike spørsmål, med ulike svar og som korrelerer med ulike variabler. Hvilke menn har minst sex, er single transmenn (vil ikke ha en diskusjon om dem er menn). Hvilke menn har mest sex, sannsynligvis gifte heteroseksuelle menn. Endret 23. oktober av Fremmed fugl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 23. oktober #40 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Lesbiske forhold er de minst stabile. Heterofile litt mer stabile. Homofile forhold er de med færrest skillsmisser. Så du er MULIGENS inne på noe? Anonymkode: 2b672...983 Du må se på historien. Økt sannsynlighet for samlivsbrudd ved ekteskap mellom to kvinner kan faktisk skyldes at kvinner har lavere terskel for å gifte seg, som da kan resultere i fler skilsmisser. Som igjen kan forklares av at terskelen å definere seg som kjærester er lavere for kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå