Gå til innhold

Hva servere til besøk fra Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi får besøk av et vennepar fra Oslo neste helg og trenger tips til hva vi skal servere.

Vanligvis på denne tiden av året pleier vi å servere høstgryte med høyryggskjøtt av storfe med potet og gulrot, men vi er redde for at det blir litt for "primitivt" for oslofolket. Sushi har vi ikke tilgang på i bygden, ei heller pokebowl.

Noen tips til hva vi kan servere som er urbant og godt, men som også metter?

Anonymkode: bc93c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og skriv gjerne tips til drikke. Litt rødvin har vi, men det er kanskje helt "ut"?

Ts

Anonymkode: bc93c...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo være en spøk?? 😂

Tror du vi som bor i Oslo ikke spiser tradisjonell (og «primitiv», som var ditt ord) mat? Har bodd i Oslo hele livet, og er veldig glad i (og lager også selv)  ting som lapskaus, fårikål, kjøttkaker i brun saus, viltgryte, skinkestek, etc etc. Hvorfor skulle folk fra Oslo (og bare det at du tror «folk fra Oslo» har en ensartet smak… 😅🙈) bare ville spise sushi?? 

Anonymkode: 6219e...d99

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis ikke de er fullstendig idioter, så synes de det er hyggelig å få det dere pleier å spise, og noe man gjerne ikke lager i byen eller får levert på døra av Foodora.

 

rødvin er strålende, be om hjelp på polet. å servere noe dere bare har stående, kan slå feil. fint å ha litt øl også, ikke alle som drikker vin, selv om de bor i Oslo...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår høstgryte med høyryggkjøtt av storfe med potet og gulrot. Det er helt sikkert fint med rødvin. Ellers vil jeg tro at både øl og vann passer bra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodd i Oslo i snart en mannsalder, fortsatt ikke spist sushi.

Anonymkode: ae3ce...b6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må det være "urbant"? Server noe dere liker både å lage og spise selv, det pleier å slå an uansett.

Er fra Oslo selv, og hadde syntes det var veldig spes om jeg ble servert poké på besøk hos venner i Votndalen som selv ikke vet hva det er engang.

Anonymkode: 993e6...e99

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan dere ikke servere gryte? Bor i Oslo selv og hadde blitt veldig glad for en fyldig høstgryte med et glass rødt til 😊

Vi er jo i grunnen bare hekt ordinære nordmenn her i byen altså, vil tro de færreste tar seg råd til sushi og pokebowls hver dag selv om vi har det rett utenfor døren 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi får besøk av et vennepar fra Oslo neste helg og trenger tips til hva vi skal servere.

Vanligvis på denne tiden av året pleier vi å servere høstgryte med høyryggskjøtt av storfe med potet og gulrot, men vi er redde for at det blir litt for "primitivt" for oslofolket. Sushi har vi ikke tilgang på i bygden, ei heller pokebowl.

Noen tips til hva vi kan sed

Herregud, stå for den maten du er god på og som du bruker. Ikke tro at Oslofolk ikke liker ekte bygdemat. Evt server caffe latte ! 

Anonymkode: 2389f...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg bor i Oslo, og elsker sushi- men det kan jeg spise når som helst.  Når jeg er på besøk spiser jeg det jeg få servert. Tradisjonsmat, lokale råvarer, sesongens grønsaker sammen med god drikke høres supert ut.
Husk alkoholfritt også 😉. Senk skuldrene og kos dere med besøk. 

Anonymkode: 80e13...81e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi får besøk av et vennepar fra Oslo neste helg og trenger tips til hva vi skal servere.

Vanligvis på denne tiden av året pleier vi å servere høstgryte med høyryggskjøtt av storfe med potet og gulrot, men vi er redde for at det blir litt for "primitivt" for oslofolket. Sushi har vi ikke tilgang på i bygden, ei heller pokebowl.

Noen tips til hva vi kan servere som er urbant og godt, men som også metter?

Anonymkode: bc93c...52d

Rødvin og gryte høres helt nydelig ut, ts! Hilsen kvinne på 38 fra Oslo 

Anonymkode: 66dca...10a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,takk til høstgryte med høyryggskjøtt av storfe med potet og gulrot. Rødvin eller øl til.

Anonymkode: 8ca28...e17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om noen oslofolk spiser susing, er det fleste veganere. Her må du lese deg opp og kjøpe fancy ingredienser i håp om å tilfredsstille deres sarte ganer.

Anonymkode: 78127...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sånn som leter etter norsk mat i utlandet? Tar med deg knekkebrød og Norvegia i kofferten? 
Hvorfor tror du at de har lyst på det de spiser til vanlig? 

Anonymkode: 6ec46...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selv om noen oslofolk spiser susing, er det fleste veganere. Her må du lese deg opp og kjøpe fancy ingredienser i håp om å tilfredsstille deres sarte ganer.

Anonymkode: 78127...52b

Nja, de fleste spiser ikke svin og drikker ikke øl

Anonymkode: 6ec46...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, vi Oslofolk spiser mat også denne typen mat. Selv er min favoritt hjemmelaget lapskaus. Jeg liker ikke sushi, og foretrekker heller kjøttkaker. ;) Synes høstgryten din virker god, og er helt sikkert mer enn god nok for gjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...