Gå til innhold

Motivasjon til datter for ikke å slutte på skolen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Jeg ville sagt at hun fikk velge seg ut noe for 5.000-10.000 om hun fullførte.

2. Jeg ville forklart hvor mye vanskeligere det blir å ta om igjen utdannelsen senere. Da blir hun eldre enn de andre, og det blir ikke så gøy.

3. Hun vil havne langt nede i bunken blant søkere til en jobb. Og hun vil måtte ta de jobbene som ingen andre vil ha.

Anonymkode: 61fc7...a2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frist med å kjøpe noe til henne. Hva men en ferie til sommeren om hun fullfører? Jeg fikk en pc av mine foreldre for å fullføre. Dette er noen år siden, men det funket.

Anonymkode: e8819...372

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (15 timer siden):

Svaret er enkelt. Om hun ikke fullfører får hun heller ikke læreplass. Uten læreplass må hun søke vanlig jobb. Da får man gjerne de kjedeligste butikkjobbene og får heller ikke lære seg faget på en skikkelig måte. 

Å gjennomføre vg2 yrkesfag er noe en hver norsk tenåring klarer om de bare tar seg litt i nakken. Skulle det være at hun får 1 eller IV i et par fag er det ikke noe hinder for å gå videre til lære, da ordner skolen og bedriften et samarbeid om hvordan hun skal få tatt opp de fagene.

Neo enhver tenåring klarer ikke det, det blir dor let å si. 

Anonymkode: 06fb0...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyere lønn og mulighet for videre utdannelse senere hvis hun ønsker. Eller så må hun ta fag på nytt. Det er jo greit å bare bli ferdig med det. 

Anonymkode: 6b46e...921

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å fullføre året med de som er like gamle må være en motivasjon. Pinlig å måtte gå tilbake på skolebenken om noen år når hun har passert tyve, og gjennomføre med 17-åringene.

Anonymkode: 3621d...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...