Gå til innhold

Er det de dårlige lærerne som må jobbe i ....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Voksenopplæringen? Barneskolen? Eller er det ikke noen dårlige jobber innenfor lærer yrket? :P Hva er kremen av felt? 

Anonymkode: 54a38...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror voksenopplæringen er populært.

Anonymkode: 99026...343

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo vil jeg tippe det er mest attraktivt å jobbe på skolene med færrest problembarn. 

Anonymkode: d6c0d...da5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksenopplæringa er ganske populært; ein klasse med ansvarlege vaksne er barnemat samanlikna med skuleleie 16-åringar.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aazy skrev (4 minutter siden):

Voksenopplæringa er ganske populært; ein klasse med ansvarlege vaksne er barnemat samanlikna med skuleleie 16-åringar.

Men mye fravær på grunn av barn og jobb ved siden. Dårlig norsk kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lærer og har jobbet mye alene som kontaktlærer med de minste elevene i skolen. Det blir tøffere og tøffere med mindre ressurser og en endring i elevgruppen, der de egentlig krever mer voksentetthet. 

Jeg skal innrømme at tanken på å prøve voksenopplæringen har fristet meg. 

Anonymkode: 966b4...b1d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes barneskole er topp. Samme lønn som på både ungdomsskole og videregående, men mindre pes. Slipper å gi karakterer også. Vurderer bare barna på hva de kan og hva de må jobbe mer med. 

Anonymkode: 81f9e...916

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Voksenopplæringen? Barneskolen? Eller er det ikke noen dårlige jobber innenfor lærer yrket? :P Hva er kremen av felt? 

Siden du er så opptatt av lærere...
Det skrives læreryrket.

Anonymkode: 2e50a...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hva man interesserer seg for. Jeg kan undervise på alle trinn, til og med høyskolenivå, men jeg velger altså å jobbe med de minste elevene, dvs småskoletrinnet. Det er rett og slett det som er morsomt og mest givende for meg. Men, jeg synes det er ganske krevende, selv om det er fint, spennende og givende. Jeg har ofte 27 andreklassinger en hel dag alene, det er jo selvfølgelig krevende på sin måte. Ja, jeg slipper under karakterer, men til gjengjeld har jeg ansvaret for å legge grunnlaget for all annen videre skolegang. Dét tar jeg ikke lett på, for å si det slik. Det er ganske mye tilrettelegging og jobbing på ulike nivåer, som jeg synes er vel så krevende som å rette noen bunker med prøver altså. 

Uansett. Det er alltid fordeler og ulemper med alt. Jeg kunne aldri tenkt meg å jobbe på videregående, og ungdomsskolen frister heller ikke, selv om jeg kan jobbe der. Og mulig jeg gjør de i enkelte fag jeg brenner veldig for (jeg jobber på en 1.-10. skole).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber både på Vo og i ordinært løp på vgs. Det er vanlig hos oss at man jobber med begge deler. Vo er populært. Men det er overraskende mange like problemer blant de voksne som de unge. Den største forskjellen er ingen foreldreoppfølging. De voksne har heller ikke de samme rettighetene til ekstra timer og individuelle planer. 

Anonymkode: f8154...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at voksenopplæring er populært. Vet om noen "skoleleie" lærere som har søkt seg dit. Selv jobber jeg på barneskole, mellomtrinnet. De siste årene syns jeg det har vært ekstra krevende. Har hatt noen vikartimer på småtrinnet og syns det virker bedre der. De store er så opptatt av å tøffe seg og tillagt seg dårlige vaner og holdninger. Det går MYE tid til konflikter og drama. Foreldre følger ikke med på sosiale medier og elevene mobber hverandre der. Noe som blir dratt med inn i skolen. Men kan være bare der jeg jobber.

Samtidog liker jeg å jobbe på et litt høyere nivå faglig enn 2.klasse liksom. Problemet nå er at på trinnet jeg er mest på er de generelt faglig svake. Aldri opplevd så mange elever før som ligger rundt 2.klassenivå på lesing når de går på mellomtrinnet. Uten å ha diagnose/ iop. Så det er kjedelig. 

Jeg hadde ikke orka u-skole. Ikke bare pga katakterer, men fordi jeg ikke orker enda større elever som skal tøffe seg 😅. Vgs vet jeg ikke så mye om. 

Anonymkode: 28d72...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde ikke orka u-skole. Ikke bare pga katakterer, men fordi jeg ikke orker enda større elever som skal tøffe seg 😅. Vgs vet jeg ikke så mye om. 

Anonymkode: 28d72...d19

Der er det enda større elever som tøffer seg 😅 Uff, men det er helt sant. Enkelte har blitt litt mer voksne i hodet, men det er ganske få. 

Spesielt gutter på vgs har dårlig oppførsel, med seksuell trakassering av medelever og lærere, «revirkamper» og ekstrem parfymebruk. 

Anonymkode: e4da3...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i hvert fall veldig dyktige og engasjerte lærere da jeg gikk på voksenopplæring. Har ingen tro på at de ble satt til å drive med voksenopplæring fordi de var dårlige lærere, heller tvert imot om noe.

Anonymkode: 7f6a9...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor man jobber vil også komme an på utdanningen du har. Har du grunnskolelærer utdanning kan du ikke nødvendigvis jobbe på VGS. Har ikke inntrykk av at voksenopplæring er sett ned på, jeg har flere kollegaer som har søkt seg dit. Det kan være krevende å jobbe i skolen og det er mange som søker seg til alternative jobber, da gjerne innenfor voksenopplæring, habilitering, nettskole eller administrasjon. 

Anonymkode: 77569...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...