Gå til innhold

når bestevenninnen din blir sammen med eksen din..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

.. Kan vennskapet da bestå?

Opplegget har vært rart for meg, mest pga. hemmelighold kanskje. Er jo jeg som ikke ville ha han, så sånn sett er det greit. Likevel... Alt blir annerledes i vennskapet vårt nå. Vet ikke hva hun deler med han.

Hun sier hun ikke har funnet noen til å erstatte meg enda (morsomt, han sa det samme). Jeg er veldig glad i henne, men det er vanskelig.. 

Anonymkode: 592e3...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun sier hun ikke har funnet noen til å erstatte meg enda

Hæ? 

Hun leter etter en ny venninne fordi hun ble sammen med eksen din? 

Anonymkode: 10e93...696

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo litt å si når dere var sammen og hvor seriøst det var. Er det en ungdoms-eks så har det jo ikke så mye å si (nå vet jeg jo ikke alderen din), eller var dere samboere og hun kjente dere som et par. Da må det jo være veldig spesielt. Hva mente hun med "erstatte deg"?

Anonymkode: 6dd2b...39e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det jo an på mye. Hvor lenge var dere sammen? Hvordan var bruddet? Når var det? Trenger ikke legge ut her, men noen spørsmål å stille seg. 
Var det et kort forhold, rent brudd, flere år siden er det annerledes enn om dere var samboere og det var et stygt brudd, og det var i fjor. 

Jeg hadde tatt en ordentlig samtale med min venninne om litt «regler». Hva kan hun dele osv. Jeg hadde vurdert om jeg i det hele tatt hadde delt ting med henne. Å bli sammen med en venninnes eks er ikke helt stuereint, men kommer an på ulike faktorer. Jeg hadde nok tatt litt avstand, og vært litt forsiktig. Jeg synes heller ikke spøken var morsom, selv om hun sikkert mener den sånn. 

Sett de grensene du trenger her. Det er fullt forståelig at dette ikke er noe hyggelig 💚

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri klart å tro at det ikke var noe mellom dem før det ble slutt. Så hadde neppe stolt på noen av de igjen

Anonymkode: a9704...727

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt av en venn. Nei, det hadde av prinsipp ikke vært greit for meg. Hadde lurt på om hvor lenge hun lå på lur og sikla på typen min, og hadde lurt på det samme om han angående henne. Hun var hvertfall villig til å risikere vennskapet, og det sier jo sitt.

Anonymkode: ba110...dff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor dere på et veldig lite sted der det er vanskelig å finne noen? 

Jeg kan bare svare ut fra meg selv og det er at jeg hadde taklet det svært dårlig. Tror jeg ikke kunne fortsatt vennskapet på annen måte enn overfladisk hvis jeg hadde greid å ha kontakt med henne i det hele tatt.

Men nå var min eks slem mot meg. Og hun vet alt og hater han mer enn meg. Så om hun hadde blitt sammen med han så hadde jeg lurt på om hun hadde fått hjernesvulst eller noe for det hadde vært fullstendig ut av karakter for henne.

Men dersom det skulle skje så hadde jeg ikke greid å stole på at hun ikke fortalte han alt jeg har sagt om han og andre ting.

Anonymkode: 0370d...6f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

.. Kan vennskapet da bestå?

Opplegget har vært rart for meg, mest pga. hemmelighold kanskje. Er jo jeg som ikke ville ha han, så sånn sett er det greit. Likevel... Alt blir annerledes i vennskapet vårt nå. Vet ikke hva hun deler med han.

Hun sier hun ikke har funnet noen til å erstatte meg enda (morsomt, han sa det samme). Jeg er veldig glad i henne, men det er vanskelig.. 

Hun er ikke venninnen din om hun blir ilag med xen din

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe lignende skjedde med meg. Hun var ikke min beste venninne, men en barndomsvenninne som det alltid var fint å møte, arti å være med, vi holdt nå kontakten gjennom årene. Hun møtte han gjennom meg.

Når de ble sammen sa jeg pent i fra om at det ble for merkelig for meg, så jeg kom ikke til å holde kontakt, men ønsket dem lykke til. Da ble begge veldig fornærma og angrep meg med stygge meldinger over lang tid. Han hadde vært ganske stygg med meg, noe hun visste fra før, så jeg tillot meg å minne henne på det og spørre hvorfor hun trodde han ville være bedre med henne. Da hadde han rukket å overbevise henne om at jeg hadde løyet om alt. Så det siste jeg sa var gratulerer med selvbedraget, du får ringe når virkeligheten slår deg i fleisen.

Og det gjorde hun, ca. 5 år etterpå. Hun sa unnskyld og ville ha kontakt igjen. Han hadde gjort verre ting mot henne, men de hadde giftet seg og hun ville jobbe med det likevel. Vi har nå holdt litt sporadisk kontakt, og det er egentlig ikke noe problem. Nå er det hennes mann på en måte, og ikke min eks.

Så ja, jeg hadde nok kuttet kontakten igjen om dette skulle skje på nytt. Det blir enklere med tiden, men man skal ikke føle seg presset til å ha kontakt om man synes det blir for rart.

Anonymkode: 099dc...cb7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bor dere på et veldig lite sted der det er vanskelig å finne noen? 

Ja, og det gjør det også ekstra sårt fordi vi har mye felles venner. Har alltid vært meg og hun som har blitt invitert steder, og nå blir det nok heller hun + han

Til de som spør er det ikke så lenge siden vi var sammen, men som sagt var det jeg som ikke ville ha han. I hovedsak fordi han er for gammel, noe hun også synes er vanskelig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...