Gå til innhold

Kan man vise fastlegen at man setter pris på vedkommende på noe vis, eller blir det bare dumt og kleint?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en fastlege som hjalp meg gjennom et meget vanskelig svangerskap. 

Etter fødselen sendte jeg en plante til legekontoret, som takk fra meg og babyen. Den sto i resepsjonen neste gang jeg kom, koselig syns jeg. 

Men denne legen drev for seg selv, så det var bare hun og resepsjonisten der. 

Verdens beste lege, som jeg fortsatt savner, 25 år etter at jeg flyttet fra det stedet. 

Anonymkode: 49306...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er litt flau over at tanken aldri har streifet meg at det er normalt å gjøre sånnt til leger. Tror jeg raskt sier takk for hjelpen på vei ut, men ikke noen julekort. Har aldri hørt noen andre gjøre eller snakke med legen sin på noen andre måter enn om de har legetime og vi prater om hvordan behandlingen har gått(når det går dårlig)

Anonymkode: 3dcd9...a46

Synes det er veldig forståelig at man ikke teker på å gi noe mer enn et verbalt takk. På en måte gjør jo fastlegen bare jobben sin og de fleste har lite kontakt med fastlegen. 

Men noen har en nærmere relasjon med fastlegen enn andre. Noen har fått mye hjelp og kanskje også fått mer hjelp enn det man forventet. Da synes jeg ikke det er så rart at man tenker tanken om å gi et kort, en sjokolade eller blomst. 

Minner meg på da jeg avsluttet ungdomskolen. Siste året på ungdomskolen fikk vi en ny lærer. Læreren oppdaget dysleksien til en elev. Da denne eleven sluttet på skolen så ga han et kort til læreren som takk. Man kan sikkert si at læreren bare gjorde jobben sin, men ingen hadde oppdaget dysleksien årene før. Så for eleven gjorde denne læreren en stor forskjell. 

Anonymkode: ec247...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fastlege skulle slutte. Hun gjorde livet litt lettere og var en støtte i så mange år. 

Tok med meg blomst og litt annet og ett kort. Ønsket hun lykke til videre og takket for all hjelp.  

Hun ble veldig glad🌸

Anonymkode: d62fb...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...