AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #21 Del Skrevet 22. oktober 2024 missLynch skrev (På 20.10.2024 den 17.55): Synes de fleste land jeg har vært i har vært vennlig innstilt. Det er ett land som utpeker seg som uvennlig: Frankrike. Det var det jeg trykket meg inn i tråden for å svare. . Anonymkode: 4161c...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #22 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 17.59): Jeg glemte irer og skotter, kanskje de vennligste av alle 😍 Anonymkode: 6b3cc...989 Har ikke vært i Irland, men i Skottland og jeg er helt enig. Anonymkode: 4161c...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #23 Del Skrevet 24. oktober 2024 På toppen av gjestfrihet finner vi landene i midt-østen. Helt i bunn ligger Frankrike. Anonymkode: 8cc76...7ee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 24. oktober 2024 #24 Del Skrevet 24. oktober 2024 Kanada är jättetrevligt❤️ har upplevt Österrike som väldigt otrevligt mot turister Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malfred Skrevet 24. oktober 2024 #25 Del Skrevet 24. oktober 2024 italia synes jeg var et veldig vennlig og fint land, danmark også er de veldig hyggelige jeg har aldri vært i frankrike og egypt, men har hørt fra folk som har vært der at det er direkte uhyggelig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #26 Del Skrevet 24. oktober 2024 Jeg vil ikke peke ut et helt land som uvennlig, fordi jeg opplever så store forskjeller avhengig av hvor i landet jeg er. Spania syns jeg Barcelona og Marbella var ganske uvennlig. I hvert fall ikke varmt og vennlig. Mens andre steder i Spania veldig imøtekommende og vennlige, så det kommer så an på hvor man er. Spanjolene er nok temmelig drittlei klimaflyktningene som har "tatt over landet" og presset boligprisene kraftig opp, og samtidig nekter å lære seg spansk. I Hellas opplevde jeg Kreta og Athen som uvennlig, mens mange av øyene i kykladene (Santorini, Naxos, Ios, Paros, Mykonos) så syns jeg de var veldig vennlige. Særlig Naxos. Så jeg tror det er stor forskjell på nettopp hvor i landet man er. Nok vesentlig forskjell på Paris og mindre steder. Men franskmenn er jo kjent for å være mer arrogante da Anonymkode: 95a89...9ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #27 Del Skrevet 24. oktober 2024 I Japan syntes jeg de var veldig vennlige. Alle var høflige og svært hjelpsomme, jeg skjønner ikke at det landet er nevnt flere ganger her. Anonymkode: 2f016...f55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #28 Del Skrevet 24. oktober 2024 Danmark. Anonymkode: fdc3d...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #29 Del Skrevet 24. oktober 2024 For meg er nordmenn noen av de frekkeste. De sniker i køer, dytter folk unna som de mener står i veien, ser stygt på andre, er dømmende rundt folk som ikke ser ut som dem, er generelt lite hjelpsomme, ignorerer heller folk som sliter bare for å slippe å måtte snakke med en fremmed. De er også ekstremt flinke til å baksnakke på norsk. Jeg har blitt baksnakket masse av nordmenn fordi jeg selv ikke ser norsk ut og de ikke tror jeg forstår. Anonymkode: 4928c...98f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #30 Del Skrevet 24. oktober 2024 I dia og diverse Nord-Afrikanske land er der jeg har følt meg minst velkommen som turist. Anonymkode: 7b1e5...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #31 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I dia og diverse Nord-Afrikanske land er der jeg har følt meg minst velkommen som turist. Anonymkode: 7b1e5...08a *India Anonymkode: 7b1e5...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #32 Del Skrevet 24. oktober 2024 Spanjoler kan være veldig arrogante. Vi har hatt hus her i mange år (jobben som gjorde at vi endte her). Mange av naboene var veldig hyggelige, mens enkelte hadde en nesten fiendtlig oppførsel. Før vi mestret spansk, var vi i bassenget og badet. Der var det en gutt som kunne engelsk og snakket med oss. Da han så vennene sine komme, sa han at han ikke kunne snakke engelsk med oss mer for da ville de bli sure på han. Anonymkode: fe06f...653 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #33 Del Skrevet 24. oktober 2024 Svært vennlige: Laos, Nicaragua, Cuba, kystene i Peru og Guatemala (høylandet er begge steder befolket av urbefolkning som er ganske innesluttet), USA. Uvennlige: Egypt (tilsynelatende veldig imøtekommende, men groping og catcalling ække vennlighet i min bok - møkkaland), Vietnam, Amsterdam og Paris (synes ikke hovedstedene der er representative for resten av landene). Anonymkode: 783ff...3f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 24. oktober 2024 #34 Del Skrevet 24. oktober 2024 Tror det er litt viktig å skille mellom hvordan folk er innstilt til turister og hvordan de er ellers. Det kan være ganske så forskjellig. Thailand er jo "smilets land", men det er mest for turister... Har folk med thai-bakgrunn som "spyr" av dette utrykket... Og så må man kanskje ta litt høyde for kulturelle forsjeller, om man har hatt flaks eller uflaks på turen og hvor mange ganger man har besøkt et sted før man uttaler seg bastant. Skottland er klart øverst på lista. Utrolig trivelig på småprat og litt mer seriøst prat. Det virker ikke bare overflatisk, slik man kan oppfatte enkele amerikanere. Ser i tråden at noen mener det motsatte - men da har man nok ikke forstått humoren. Som vestlending er det lett å kjenne litt av lynnet, som jeg tror og håper er litt likt. Har sett en amerkiansk YouTuber som har satt Danmark nederst på lista. Forstår litt hva han mener - danskene virker å være veldig lite opptatt av folk utenfor egen klikk. Har opplevd det samme i jobbsammenheng... Et land som nok er avhengig av at man blir litt kjent er Bulgaria - har vært der mye, men virker veldig lite imøtekommende i starten. Men finner man sitt sted og reiser igjen og igjen, så er det meget gode venner. En del muslimske land er vanskelig å vurdere - de er noe forskjellige og ofte pga store øknomiske forskjeller er det nok litt vanskelig å komme helt på "linje" - man vet ikke om folk er hyggelige, eller vil utnytte en - men det er nok litt midt imellom. Folk fra Nord-Afrika og østover til Iran er stort sett meget gjestfrie og svært hyggelige mot turister. Samtidig er jo det mange masete folk i turistområder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #35 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): *India Anonymkode: 7b1e5...08a Hehe, India er virkelig noe for seg selv. Mangelen på folkeskikk blant store deler av folkene der er nesten fascinerende se på. Spennende land da. Anonymkode: 5cedd...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #36 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For meg er nordmenn noen av de frekkeste. De sniker i køer, dytter folk unna som de mener står i veien, ser stygt på andre, er dømmende rundt folk som ikke ser ut som dem, er generelt lite hjelpsomme, ignorerer heller folk som sliter bare for å slippe å måtte snakke med en fremmed. De er også ekstremt flinke til å baksnakke på norsk. Jeg har blitt baksnakket masse av nordmenn fordi jeg selv ikke ser norsk ut og de ikke tror jeg forstår. Anonymkode: 4928c...98f Enig!! Etter 1 uke i Skottland var det flaut å komme tilbake til Norge. Her er det ikke noe "vær så snill" eller vente i tur. Her dytter vi folk unna for å komme oss inn på tbanen, albuer overalt. Pinlig. Anonymkode: 95a89...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #37 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 19.47): Mest uvennlig: Spania. Har opplevd de som utrolig frekke og slemme faktisk. Roper stygge ting etter folk. Begynner å le hvis man begynner å grine. Ikke hyggelig i det hele tatt Jeg syns hvertfall ikke det er noe trivelig at noen kommer bort til meg og roper til meg at jeg er en stygg hore. Sånn helt random på dagtid (har hørt flere si dette, gjelder Barcelona, Torrevieja og Mallorca. Folk fra Torrevieja er onde mennesker.) Bortsett fra Sitges, der er folk snille. Aldri opplevd noe kjipt, og har vært der sikkert 10 ganger. Må nevne Latvia som et land med lite hyggelige folk og. De virker bare sure og lite serviceminded. Stor forskjell på Latvia og Estland, jeg likte meg godt i Tallinn f.eks. Mest vennlig: Irland, Hellas, Italia, UK, Frankrike og Mexico. Må ta med Canada og USA og. Mange andre land jeg kan nevne, syns de var trivelige i Thailand og. Sverige og Danmark har også trivelig befolkning der jeg har vært. Anonymkode: 62fa6...09e Om du opplever dette i Torrevieja så må det være fordi du stiller deg opp i veikanten i et minimalt klesplagg, og forsøker å lokke med ektemennene deres. Den type prostitusjon er dessverre vanlig i området, så folk er litt agressive mot det. Anonymkode: 3d0d6...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #38 Del Skrevet 25. oktober 2024 Mest vennlig: uten tvil USA Minst vennlig: Frankrike Anonymkode: a1ac3...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet 25. oktober 2024 #39 Del Skrevet 25. oktober 2024 De fleste steder, til og med Frankrike, er ganske gjestfrie om du gjør et forsøk på å sette deg inn i kulturen der du er. Folk skjønner at du er turist, men en turist som gjør så godt han kan blir jo sett på med langt blidere øyne enn en turist som tar seg til rett og forventer at lokalbefolkningen nærmest skal være takknemlig for at han er der. Er jo det samme som i Norge, det. Likevel vil jeg si at Afrika, balkan, spansk baskerland og midt-østen peker seg ut positivt, med Frankrike og USA i den andre enden. Jeg kan jo så klart bare ha vært spesielt heldig eller uheldig med mine turer, men det er jo bare personlige erfaringer du får i en tråd som dette uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #40 Del Skrevet 27. oktober 2024 Hva er det med franskmennene som gjør at så mange opplever dem som uhøflig? Jeg har vært i veldig mange land men har aldri vært i Frankrike Anonymkode: 66604...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå