AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #81 Del Skrevet 20. oktober 2024 Forstår ikke hva slags folk dere omgås jeg. Jeg kjenner mange folk og nesten alle som en er «stødige, snille og pålitelige». De fleste har partner eller har hatt flere tidligere. Eller er disse ideene om at kvinner kun vil ha 10er menn som er slemme og utro basert på internett teorier og ikke observasjoner blandt normale norske folk kanskje? Anonymkode: 9eff3...013 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #82 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forstår ikke hva slags folk dere omgås jeg. Jeg kjenner mange folk og nesten alle som en er «stødige, snille og pålitelige». De fleste har partner eller har hatt flere tidligere. Eller er disse ideene om at kvinner kun vil ha 10er menn som er slemme og utro basert på internett teorier og ikke observasjoner blandt normale norske folk kanskje? Anonymkode: 9eff3...013 Ja det er det. Anonymkode: c43cf...6e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #83 Del Skrevet 20. oktober 2024 🍿🍿👈 Anonymkode: 884e4...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #84 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Da er det snakk om korttids kontakt, og kontakt hvor dere ikke blir kjennt, i et miljø hvor det kanskje er støy, folk er litt ute med piggene for de skjønner at folk rundt dem kan ha motiver hvor de ønsker ligg, og mest sannsynlig er berusede. Det er bra du har prøvd, men det alene er ikke god initiativ. Det å bli kjennt over tid, forelske seg, det er der folk flest er heldige. Trenger ikke ha noe med markedsverdi. Jeg har avslått menn brutalt på utesteder, å jeg hadde ingen pyramide hvor jeg plasserte oss, men at jeg ikke ville ligge, følte meg utrygg og så ikke for meg å møte en mann for meg der uten at det betydde de var dårlige, bare ikke min type. Piggene mine var ute og jeg var redd. Anonymkode: c43cf...6e7 Hvis du forteller en mann som høflig tar kontakt at han er i en annen klasse enn deg så tar jeg det som et bevis på at du abbonnerer på teorien om «markedsverdi». Og det er hva denne linjen av diskusjonen handler om: finnes «markedsverdi» som et reelt konsept der ute, og er det noe menn og kvinner bevisst eller ubevisst agerer ut fra, eller er det ren ondskap pønsket ut av to hvite psykologi-jævler som ønsker å trøkke alle kvinner ned i søla. Min livserfaring tilsier at konseptet henger på greip. Anonymkode: b0720...327 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 20. oktober 2024 #85 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mange menn undrer seg: Hvorfor går kvinner etter "slemme" menn, mens de snille, pålitelige og ordentlige mennene blir oversett? Svaret er enklere enn vi kanskje vil tro. "Slemme" menn utstråler selvsikkerhet, tar risikoer og virker spennende – noe som biologisk kan oppfattes som attraktivt. På den andre siden kan snille menn oppleves som for trygge, forutsigbare eller til og med kjedelige, selv om de har mye mer å tilby på lang sikt. Det er kanskje ikke alpha, ikke så kjekke, kanskje nerdete, kanskje med asperger. Disse vil kvinner ikke ha, vi blir helt oversett. Sånn tror jeg det må være. Anonymkode: fa70c...4e3 Puh, nå pustet jeg lettet ut. For det var jammen godt å se at jeg ikke falt innenfor noen av disse kategoriene, men lander en plass midt på skalaen "slemme" og "snille" menn. Var redd for å havne i kategorien "snille" menn, for denne teksten ønsket jeg ikke å assosiere meg med. Og nei, mange menn undrer ikke på dette. Mange menn skjønner at ting er mye mer komplekst enn det du illustrerer, og at man er sin egen lykkes smed, eller ikke, der man skjønner våre begrensninger og forbedringspotensialer. Bli en bedre mann, uansett om du er slem eller snill. Det bør være et bedre utgangspunkt enn å legge ansvaret over på kvinner. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #86 Del Skrevet 20. oktober 2024 Bombasi skrev (1 minutt siden): Bli en bedre mann, uansett om du er slem eller snill. Det bør være et bedre utgangspunkt enn å legge ansvaret over på kvinner. Personer man ikke kjenner har ikke noe ansvar ovenfor oss. Hvis ingen ønsker å bli partneren min eller din så er det leit for oss, men aldri de andres «skyld». Hva som er en «bedre mann» tror jeg at det finnes mange definisjoner av. Men det er definitivt noe man kan gjøre som mann for å vekke mer interesse hos kvinner. Bli god i noe. Jobb med nettverk og sosiale skills. Tren. Spis sunt. Kle deg pent. Anonymkode: b0720...327 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #87 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg er gift med en helt vanlig mann som jeg møtte som 20-åring, da var han også 20 år. Han er både kjekk og snill, og det er godt dokumentert etter 15 år som gift. Anonymkode: f213f...330 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #88 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis du forteller en mann som høflig tar kontakt at han er i en annen klasse enn deg så tar jeg det som et bevis på at du abbonnerer på teorien om «markedsverdi». Anonymkode: b0720...327 Jeg har fortalt mange single, søkende menn at jeg rett og slett ikke er singel, ofte sier de jo bare ok men litt for ofte har jeg fått slengt etter meg at jeg er overlegen og visst tror jeg er noe. Jeg antar at de tror at jeg lyver? Ville ikke overrasket meg om de forteller venner at jeg sa at jeg "var i en annen klasse enn dem". Anonymkode: e4dee...bed 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #89 Del Skrevet 20. oktober 2024 Du legger til grunn for spørsmålet ditt noe som ikke er sant. Ingen kvinner vil ha de snille mennene? Jovisst vil vi det! Jeg tror bare ikke at du er blant dem, ts. Anonymkode: c9bc8...ac1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #90 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg forstår hva du sikter til, å i denne forstand, så kan vi bare kalle det markedsverdi for at du slutter. Om du bare liker noen, som aldri vil like deg. Fordi du liker vakker, og de liker vakker, men bare en av dere er det, så vil det absolutt aldri løse seg. Du kan være lei deg for å ikke være vakker. Men, du kan ikke snakke om alle kvinner bla bla bla, når du sikter til kvinner du vet er i en annen liga enn deg utsendemessig. Jeg har ting jeg liker og ikke liker utsendemessig, men det er veldig tøyelig allikevel, og mange av dem jeg ikke liker er også folk som objektivt vinner på utsendet. Men det er uansett ikke fine menn på den måten at jeg blir tiltrukket. Det er mer til mennesker og det farger dem. Noen ganger er folk hule, om det er fordi de er det, eller om det er forhåndsdømming, deres ytre front eller mismatch av kjemi, jeg vet ikke. Det er ikke så lett som markedsverdi, men det er noe markedsverdi der også. Han derre Ed som de sier ikke har hals er åpenbart utenfor markedsverdien til hun Rose som han var på program med. Han er gammel for henne, har en personlighet jeg ikke er fan av, prøver å utnytte fattigdom, og er mye mindre vakker utsendemessig enn henne. Vet ikke om du har sett dem, men om du har håper jeg du skjønner poenget. Anonymkode: c43cf...6e7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #91 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvis du forteller en mann som høflig tar kontakt at han er i en annen klasse enn deg så tar jeg det som et bevis på at du abbonnerer på teorien om «markedsverdi». Og det er hva denne linjen av diskusjonen handler om: finnes «markedsverdi» som et reelt konsept der ute, og er det noe menn og kvinner bevisst eller ubevisst agerer ut fra, eller er det ren ondskap pønsket ut av to hvite psykologi-jævler som ønsker å trøkke alle kvinner ned i søla. Min livserfaring tilsier at konseptet henger på greip. Anonymkode: b0720...327 Jeg sa jo ikke det! Jeg sa jeg ikke tenkte på klasse, men at jeg der å da ikke hadde noe lyst til å snakke med noen som prøvde seg, jeg var redd. Livet er ikke simpelt. Det er noen jeg responderer negativt nok på at jeg føler jeg er i en annen klasse, men det er et veldig lite fåtall av de mennene jeg omgåes og da har de veldig mange mangler intellektuelt, og er veldig sexistiske også. Opptrer høyst merkelig, som at de vil lemleste seg for meg, jeg spøker ikke. Anonymkode: c43cf...6e7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 20. oktober 2024 #92 Del Skrevet 20. oktober 2024 Fantastisk tråd. Menn med selvtillit kan ikke samtidig være snille. For en banebrytende konklusjon! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #93 Del Skrevet 21. oktober 2024 (endret) Det er ikke meg du svarer her, men jeg har lest det andre du poster i tillegg til dette, og jeg tenker at du blir avvist like mye på grunn av personlighet som at du ikke oppfyller hennes krav til utseende. En selvgod type med en nedlatende holdning til andre, er sjelden populær. Du er veldig opptatt av "markedsverdi", og de "vanlige" kvinnene, med et ganske ordinært utseende, de faller gjennom? De har for lav markedsverdi for deg? Det virker som at du er veldig opptatt av det ytre. En vakker kvinne kan selvsagt ha en fin personlighet, men om du har et mer ordinært utseende selv, hvorfor ikke prøve å bli kjent med en kvinne som er mer på ditt eget nivå? Utseendet er forgjengelig, men en fin personlighet og masse gode menneskelige egenskaper, de forsvinner sjelden. Når hverdagen kommer i ethvert forhold, er det hvilken evne dere har til å dra lasset sammen, løse konflikter, og spille på lag som teller, ikke hvor pene klær dere har og hvor flott dere tar dere ut foran speilet. Jeg kjenner mange par der den ene har et mye penere utseende enn den andre. Likevel har de funnet hverandre. Det handler om at de har sett noe hos den andre som de liker og verdsetter mer enn bare utseendet. Anonymkode: 29a9c...216 Endret 25. oktober 2024 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #94 Del Skrevet 21. oktober 2024 Det å like slemme menn, er sånn før 2009 greie - slutten på kjøp av prostitusjon. Det å ha en slem rundt seg gir litt mening, hvis det blir en nødvendighet opp mot den type inntekt - hvorfor ha en snill, og være prostiutert. Anonymkode: 60806...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #95 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvilke faktiske ord de bruker er etter min mening. Når en kvinne ser deg inn i øynene og forteller deg hvilken slimål du er som våger å si «hei» til en av hennes enestående indre og ytre egenskaper, når du bare er en undermåler så ligger det et prinsipp om markedsverdi bak. Anonymkode: b0720...327 Så du går for de "slemme" damene. Hvorfor går du ikke for "snille" damer istedet? Anonymkode: 1758a...4db 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 21. oktober 2024 #96 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis du forteller en mann som høflig tar kontakt at han er i en annen klasse enn deg så tar jeg det som et bevis på at du abbonnerer på teorien om «markedsverdi». Og det er hva denne linjen av diskusjonen handler om: finnes «markedsverdi» som et reelt konsept der ute, og er det noe menn og kvinner bevisst eller ubevisst agerer ut fra, eller er det ren ondskap pønsket ut av to hvite psykologi-jævler som ønsker å trøkke alle kvinner ned i søla. Min livserfaring tilsier at konseptet henger på greip. Anonymkode: b0720...327 Det er alltid skummelt å bruke bekreper fra økonomisk teori for å beskrive sosiale relasjoner. Fordi det kan ikke bli riktig. Hvorfor ikke bruke begreper som gir mer mening, som populær for eksempel. En mann som er flink på å danse og flørte, vil selvfølgelig være mer populær på et utested med dans, sammenlignet med en sjenert mann som ikke kan danse på samme utested. Men rollene kan være omvendt når det gjelder Lise som ikke liker å gå på byen men som setter pris på de gode samtalene hun har med han sjenerte på jobben, men han som flørter (og danser som en gud) med alle jentene, syns hun mest er slitsom. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. oktober 2024 #97 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mange menn undrer seg: Hvorfor går kvinner etter "slemme" menn, mens de snille, pålitelige og ordentlige mennene blir oversett? Svaret er enklere enn vi kanskje vil tro. "Slemme" menn utstråler selvsikkerhet, tar risikoer og virker spennende – noe som biologisk kan oppfattes som attraktivt. På den andre siden kan snille menn oppleves som for trygge, forutsigbare eller til og med kjedelige, selv om de har mye mer å tilby på lang sikt. Det er kanskje ikke alpha, ikke så kjekke, kanskje nerdete, kanskje med asperger. Disse vil kvinner ikke ha, vi blir helt oversett. Sånn tror jeg det må være. Anonymkode: fa70c...4e3 Fins en gediiiiiigeeeeen mellomting mellom slem og aspberger altså 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinen Skrevet 21. oktober 2024 #98 Del Skrevet 21. oktober 2024 Har vært i forhold med 2 menn som var så opptatt av å si at de var så snille. Men de er de 2 verste forhold jeg har vært i. De var ikke snille. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 21. oktober 2024 #99 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Mange menn undrer seg: Hvorfor går kvinner etter "slemme" menn, mens de snille, pålitelige og ordentlige mennene blir oversett? Svaret er enklere enn vi kanskje vil tro. "Slemme" menn utstråler selvsikkerhet, tar risikoer og virker spennende – noe som biologisk kan oppfattes som attraktivt. På den andre siden kan snille menn oppleves som for trygge, forutsigbare eller til og med kjedelige, selv om de har mye mer å tilby på lang sikt. Det er kanskje ikke alpha, ikke så kjekke, kanskje nerdete, kanskje med asperger. Disse vil kvinner ikke ha, vi blir helt oversett. Sånn tror jeg det må være. Anonymkode: fa70c...4e3 Fordi kvinner er ekstremt impulsive fra naturens side. De velger disse mennene som du helt korrekt sier. Men senere i livet leter de gjerne etter noe annet. Mange kvinner kommer seg knapt ut av tankesettet fra ungdomsskolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #100 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har fortalt mange single, søkende menn at jeg rett og slett ikke er singel, ofte sier de jo bare ok men litt for ofte har jeg fått slengt etter meg at jeg er overlegen og visst tror jeg er noe. Jeg antar at de tror at jeg lyver? Ville ikke overrasket meg om de forteller venner at jeg sa at jeg "var i en annen klasse enn dem". Anonymkode: e4dee...bed Du er mao enig med meg: «markedsverdi» er en nyttig term for å beskrive hvordan mennesker sorterer hverandre for inngåelse av kortvarige eller langvarige relasjoner. Anonymkode: b0720...327 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå